LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siemens wasautomaat waterslot na 2,5 jaar stuk, kosten €230

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Sil de Strandjutter

Siemens wasautomaat waterslot na 2,5 jaar stuk, kosten €230

Ongelezen bericht door Sil de Strandjutter »

Vorige week heb ik onderstaand bericht naar Siemens gestuurd. Is er toch iets te doen ondanks dat de garantie termijn net is verstreken? Ben trouwens benieuwd of ik en reactie ga krijgen van Siemens!

Bedankt Siemens,
Wij hebben eind 2011, dus twee-en-een-half jaar geleden een "goede" wasautomaat gekocht van het "goede" merk Siemens. product nummer WM145443/07FD9111 gekocht in de veronderstelling voorlopig verschoont te blijven van mankementen.
Vorige week kwamen wij terug van en reis van zeven weken, dus een koffer vol met vuile was. Echter toen bleek de wasmachine niet te doen wat deze hoort te doen, namelijk de vuile was schoon te maken.
Na enig onderzoek uitgevoerd door onszelf kwamen we tot ontdekking dat het probleem zeer waarschijnlijk in de aqua-stop zat.
Aangezien dit tegenwoordig zo nodig elektronisch moet kon ik zelf niets doen door bijvoorbeeld het water te laten toevoeren door een slang zonder zo'n elektronische aqua-stop!
Wij maken inmiddels zo'n veertig jaar gebruik van wasautomaten waarbij we een "mechanische" aqua-stop gebruikten tegen slangbreuk. We hebben deze steeds gecontroleerd op het functioneren en eventueel schoongemaakt van aanwezige kalk aanslag.
Nooit een probleem gehad, echter nu met zo'n electronische auqa-stop konden we niets anders dan de service dienst van Siemens benaderen met als gevolg, voorrij kosten en nog meer, waarbij de uiteindelijk conclusie van de monteur dat de aqua-stop moest worden vervangen (dat wist ik dus ook zelf al). Of wij maar €228,71 wilden betalen. Ja gedaan, maar zeer ontevreden.

Ferry26

Re: Siemens wasautomaat waterslot na 2,5 jaar stuk, kosten €230

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Als dit hetzelfde bericht is als u naar Siemens heeft verstuurd verwacht ik niet veel symphatie. Beetje synisch vindt u niet ? En als u zelf al zo goed wist dat het probleem de aquastop was, waarom heeft u zelf niet de aanvoerslang vervangen voor een paar tientjes ? U laat een servicemonteur langs komen ? Eigen schuld lijkt mij.

Sil de Strandjutter

Dag Ferry26,

"C"ynisch?

Vriendelijke groeten.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Sil de Strandjutter schreef:Dag Ferry26,

"C"ynisch?

Vriendelijke groeten.
Uw Nederlands is prima, daar scheelt het echt niet aan. Maar dat was mij uit uw verhaal ook al wel duidelijk. Denk alleen dat de manier waarop u uw taal bezigt weinig empathie en sympathie teweeg zal brengen.

On topic:
Ik vind een reparatie na 2,5 jaar wel erg vroeg, echter heeft u het ook via de winkel geprobeerd waar u de wasmachine gekocht heeft? U klaagt nu over de fabrikant van een door u gekocht product, en tenzij u het bij de fabriekswinkel gekocht heeft moet u zijn bij uw verkoper. Siemens zou hooguit een stukje coulance kunnen tonen, als u niet zo CYNISCH was geweest.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

WM14S en niet WM145 volgen mij.....

http://www.testberichte.de/p/siemens-te ... richt.html

Inderdaad een prima ding.

Sil de Strandjutter

Zoals verwacht heeft Siemens niet op mijn bericht gereageerd.
Ik ben toen maar eens naar de winkel, Scheer en Foppen, gestapt waar ik de wasmachine had gekocht en heb daar het gehele verhaal uitgelegd, ook dat ik een "boos" mailtje naar Siemens had gestuurd en daarop geen antwoord had gekregen.
De verkoper vertelde mij dat ik in dergelijke gevallen altijd beter met hen contact op moet nemen.
Hij vertelde mij dat er misschien wel wat aan was te doen, want een wasmachine hoort na 2,5 jaar nog niet kapot te zijn en vroeg me de rekening van Siemens en de aankoop bon te brengen.
Een uur nadat ik de bescheiden had gebracht werd ik gebeld waarbij mij werd vertelde dat e.e.a. was geregeld.
Aangezien een apparaat niet na 2,5 jaar al stuk mag gaan terwijl Siemens 8 jaar aan schijnt te houden als werkbaar leven zou ik van het door mij betaalde bedrag 5,5 / 8 = 0,68 ste deel terug betaald krijgen.

Dus een pluim voor Scheer en Foppen en een koude douche voor Siemens!

N.B. berndv had ook al geopperd dat ik beter eerst naar de winkel had kunnen gaan, wat ik onder normale omstandigheden ook zou hebben gedaan, maar de omstandigheden bij mij thuis waren op dat moment niet normaal, vandaar!
Waarom geeft de Siemens monteur niet aan dat dit tot de mogelijkheden behoord?

Ook nog even reagerend op een andere opmerking van berdv, ik had het mailtje niet naar Siemens gezonden om coulance, maar om hen te laten weten dat hetgeen is voorgevallen geen stijl is!

Gesloten