LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Signia BLX of Rotpunkt keuken?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
BrendaVr
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2014 15:36

Signia BLX of Rotpunkt keuken?

Ongelezen bericht door BrendaVr »

Heeft iemand ervaring met een Signia BLX keuken? Dit zou het huismerk van Siematic zijn. Weet iemand iets van de kwaliteit van Signia keukens? Wij hebben nu een offerte voor een Rotpunkt keuken en voor een Signia BLX keuken. De prijs van de BLX keuken is iets hoger, maar niet echt veel. Dus ben benieuwd of er verschil is in kwaliteit.

BrendaVr
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2014 15:36

Re: Signia BLX of Rotpunkt keuken?

Ongelezen bericht door BrendaVr »

Hallo lezers,

Kent niemand het merk Signia (BLX uitvoering)?

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Signia BLX of Rotpunkt keuken?

Ongelezen bericht door pfffff »

Signia is een op zich zelf staand merk, de kasten komen inderdaad uit de SieMatic fabriek.Lades, geleiders, accessoires, toepassingen zijn allemaal afwijkend en verklaart daarmee het prijsverschil.
Rotpunkt is wat dat betreft echt een prijsvechter, laag gesegmenteerd dus zal altijd goedkoper uitvallen dan Signia.Van de kwaliteit kan ik van Signia zeggen, dat de afwerking niet geheel top is, maar prijs/kwaliteit verhouding is prima.

BrendaVr
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2014 15:36

Re: Signia BLX of Rotpunkt keuken?

Ongelezen bericht door BrendaVr »

Bedankt voor uw reactie!!
Ik denk dat het de Signia keuken wordt. Ik begrijp dat Rotpunkt in het lage segment valt. Dat wist ik niet. Is de kwaliteit ook matig en minder dan Signia of is het verschil minimaal?

Emma Jansen
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 apr 2014 12:28

Re: Signia BLX of Rotpunkt keuken?

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

Op zich maakt het niet zo veel uit hoe je keuken heet of uit welke fabriek die komt, uiteraard uitzonderingen daar gelaten, gebogen gelakt Italiaanse keukens (Snaidero), of Engels handgemaakte en geschilderde kunstwerken (Clive) of een fabriek die patent heeft op een aantal architectonische hoogstandjes (Bulthaup) en degene die ik vergeet nu

Laat ik het zo zeggen, het gros wat in Nederland in de keukenwinkels te verkrijgen is komt wel overeen met dezelfde kwaliteit spaanplaat rompen met hang- en sluitwerk en laden.

Soms heeft de een net wel een frontje wat de ander weer niet heeft.

Het verschil zit in het beheersen van het gehele traject door de keukenleverancier.

Ik ken een aantal eerlijke keukenzaken die streven naar 100% foutloze oplevering en helpen de mensen zoals ze zelf graag geholpen willen worden.

Goed dat dit forum er is, een gewaarschuwd mens telt voor 2 zei mijn moeder altijd.

Emma Jansen

Gesloten