LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Bruynzeel Keukens! LET OP!!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
T.vd Marck
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2009 23:11

Slechte ervaring met Bruynzeel Keukens! LET OP!!

Ongelezen bericht door T.vd Marck »

Heb een appartement gekocht in Amsterdam hierbij zat een tegoed van € 10.000,- om een keuken uit te zoeken bij Bruynzeel. Was iets laat met de aankoop en wou de keuken ergens anders in het appartement hebben. De aannemer wou dit wel doen maar dan moest ik de keuken wel bij de Bruynzeel bestellen. Zo gedaan. Alles uitgezocht, aanzienlijk over het budget heen gegaan. Kocht voor uiteindelijk € 25.900 een keuken.

12-7-2018 alles 100% betaald anders zouden ze de dag daarna niet komen leveren. Nog gebeld of alles compleet was. Ja dit was het geval en moest nu wel met spoed overmaken. Zo gevraagd zo gedaan.

13-7-2018 incomplete levering keuken blad was nog niet binnen. Enkele planken en het hang en sluitwerk. Plaatsing afgesproken op 16-7-2018

16-7-2018 niemand gezien niemand gehoord. Ook na het er achteraan bellen niemand wist ergens van. Later op de dag bleek dat er een monteur ziek was geworden oid.

De dagen hierna veel gebeld en gemaild, communiceren is niet hun beste kant. Uiteindelijk een nieuwe datum. We blijven positief en willen graag de keuken geplaatst hebben. Na overleg is: 23-7-2018 de nieuwe datum.

23-7-2018, wederom niemand.

Overigens is het keukenblad en het hang en sluitwerk ook nog niet geleverd. Dus de keuken nog steeds incompleet.

Na veel bellen en mailen eindelijk weer een nieuwe datum gekregen.

17-8-2018 is de keuken half geplaatst. Apperatuur niet aangesloten, hang en sluitwerk was er niet. Het keukenblad gelukkig wel. Niet alles kasten zijn geplaatst. kortom een halve keuken.

Nu heel veel gebeld en gemaild en komt er dan eindelijk een servicemonteur kijken op 4 -12-2018

4-12-2018 de monteur loopt uit met zijn planning. Komt morgen.

5-12-2018 in de ochtend komt er een monteur. Wij spreken wat zaken door en alles zal snel geregeld worden.

in de tussen tijd weer een paar keer gebeld en gemaild. Dat het nu toch allemaal erg lang duurt. Geen reacties. Ze belde wel een keer of ik mijn keuken aan wou passen?! Heb toen uitgelegd dat er nog een paar dingen moeten gebeuren, zeker geen aanpassingen.

12-3-2019 ontvang ik een brief dat ik op 19-3-2019 spullen op kan komen halen in Haarlem. De keuken is geplaatst in Amsterdam.


Kortom ik ben ruim 9 maanden verder. Mijn keuken in incompleet en heb alles betaald en ben er heel druk mee geweest. Zoals u heeft kunnen lezen kan ik Bruynzeel niemand aanbevelen, ook mijn grootste vijand niet ;)


Ben benieuwd hoe ze dit gaan compenseren, ik hou jullie op de hoogte.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met Bruynzeel Keukens! LET OP!!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bijna € 26.000 van te voren betalen? U lijkt wel mal.

T.vd Marck
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2009 23:11

Re: Slechte ervaring met Bruynzeel Keukens! LET OP!!

Ongelezen bericht door T.vd Marck »

Dacht Bruynzeel, bekende firma. Zal wel goed zitten.. Dom dom dom

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte ervaring met Bruynzeel Keukens! LET OP!!

Ongelezen bericht door crazyme »

Bruynzeel is een prima keukenzaak, maar ook daar kunnen zaken (flink) mis gaan.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Slechte ervaring met Bruynzeel Keukens! LET OP!!

Ongelezen bericht door BL2 »

"Even" E 26.000,00 overgemaakt, gelukkig zijn ze in de tussentijd nog niet failliet gegaan........
U bent wel erg goed van vertrouwen. Maar ooit zal het wel erg mooi moeten worden voor die prijs.
U had een (natuurlijk indirect wel) zelfbetaalde kadobon voor Bruynzeel, waarom wilde de aannemer perse dat u ook daar bestelde, dat lijkt me toch logisch ?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte ervaring met Bruynzeel Keukens! LET OP!!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

15900 toch, de rest was een tegoedbon. Maar of Bruynzeel zelf ook de installateur is?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met Bruynzeel Keukens! LET OP!!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Theotrucker schreef:
12 mar 2019 23:45
15900 toch, de rest was een tegoedbon. Maar of Bruynzeel zelf ook de installateur is?
Nog idioot veel.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte ervaring met Bruynzeel Keukens! LET OP!!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En nog voor het geleverd is. Ook niet mijn manier van zaken doen.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Slechte ervaring met Bruynzeel Keukens! LET OP!!

Ongelezen bericht door thecure »

Ben wel benieuwd hoe groot die keuken wel niet is voor dat geld.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Slechte ervaring met Bruynzeel Keukens! LET OP!!

Ongelezen bericht door kweenie »

T.vd Marck schreef:
12 mar 2019 21:41
Dacht Bruynzeel, bekende firma. Zal wel goed zitten.. Dom dom dom
Dat is waar Bruynzeel erg van profiteert. Het gevoel en sentiment bij de naam is zeer sterk. Terwijl tegenwoordig volgens mij een groot deel van de keukens die ze verkopen uit dezelfde fabrieken komt als de keukens van andere ketens.

En de verkoopmethodes zijn al net zo erg als bij de dmg keukenwinkels. Met een hoge beginprijs waar je vervolgens meer dan de helft vanaf moet onderhandelen. Daarbij heb je met een cheque van de aannemer natuurlijk een zwakke onderhandelingspositie: je zult niet zo snel naar de concurrent lopen. Ze kunnen de prijs dus makkelijk 10.000 hoger houden dan bij gewone klanten.

Maar dit is achteraf praten. Gezien de lange termijn waarop dit nu al speelt lijkt het mij niet gek om een duidelijke en gedetailleerde lijst te maken met de gebreken die er nog zijn en de winkel bv twee weken tijd te geven om de problemen op te lossen. En daarbij te melden dat je anders een jurist inschakelt, waarbij je de kosten op hen zult verhalen.

Marktkenner
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Slechte ervaring met Bruynzeel Keukens! LET OP!!

Ongelezen bericht door Marktkenner »

de Fa. Bruynzeel gedijd nog steeds bij de goede naam die ze ooit hadden. Ik weet al lang dat het zo niet meer is bij BZ!
Precies wat TS omschrijft heb ik al heel vaak gehoord. Standaard keukentjes gaan nog wel, maar als je wat aparts wil moet je niet bij BZ zijn. Zeker communicatie is waar veel mis gaat. ze werken met allemaal verschillende ZZP'ers die de keukens plaatsen, en hun planning is een zooitje. Heb er een aantal jaren (zakelijk) mee van doen gehad en ik heb me meerdere kapot geschaamd met wat daar gebeurd. Ik zou echt niemand aan te raden daar een keuken te kopen.
Voor TS adviseer ik elke dag te bellen en er bovenop te blijven zitten anders gebeurt er helemaal niets.
Probeer tevens telkens dezelfde persoon aan de lijn te krijgen, dat helpt nog enigszins. En laat ze alles maar per mail bevestigen aan je, dan kun je achteraf wellicht nog iets.
En die 100% betaling vooraf? Ik begrijp niet dat mensen dat nog steeds maar gewoon doen, zeker bij dat soort bedragen!!

Gesloten