LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaringen met keuken van Ardland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Tomba
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2008 19:55

Slechte ervaringen met keuken van Ardland

Ongelezen bericht door Tomba »

Mijn schoonouders hadden een keuken in Duitsland gekocht bij Ardland.
Dit was hun erg goed bevallen dus toen wij een ander huis lieten bouwen zijn we ook richting Ardland gegaan. De verkoper waar we een afspraak mee hadden gemaakt had andere klanten dus werden we geholpen door de zoon van de eigenaar, Ingo Ardland. Dhr Ardland had creatieve ideeen en na een paar uur lag er een ontwerp en een prijs (18000 euro). So far so good.
Toen de bouw van ons huis iets achter liep werden we regelmatig door Ardland gebeld of de keuken al besteld kon worden en of ze al konden inmeten. Toen de binnenmuren stonden maar de afwerkvloer nog niet gereed was kwamen ze inmeten. Ik heb toen gemeld dat de muren nog gestuckt moesten worden en dat de afwerkvloer er nog niet inzat. De monteur van Ardland zei dat hij hier wel rekening mee hield. Toen de muren en vloeren wel afgewerkt waren hebben we meerdere keren naar Ardland gebeld en gemeld dat het beter zou zijn om nog een keer te meten aangezien de stucklaag behoorlijk dik was. Dit was niet nodig volgens Ardland.
De maanden verstreken en toen wij zo ver waren om de keuken te ontvangen hadden ze in eerste instantie geen monteur. We hadden aangegeven dat dit geen probleem was aangezien we er toch nog niet gingen wonen. Even daarna werden we teruggebeld dat er toch een mogelijkheid was op korte termijn.

De monteur die kwam bleek geen monteur van Ardland maar een freelancer. Hij was alleen en begon al vrij snel uit te leggen dat hij problemen thuis had en eigenlijk de volgende dag naar huis moest.
Hij gaf ook aan dag en nacht aan het werk te zijn en daardoor erg moe.
Ik vroeg hem hoe de ernorme granieten bladen geplaats zouden worden. Dat zou hij wel met wat mensen uit de beurt doen. Laten die nou allemaal aan het werk zijn! Einde van het liedje is dat ik samen met de monteur de loodzware platen heb geplaatst. Naderhand verklaarde ik mijzelf voor gek, als een van ons de plaat had laten vallen dan hadden de ergste ongelukken kunnen gebeuren.
Ergens die week kwam de monteur in de middag weer met de mededeling dat hij eigenlijk naar huis moest. Heeft toen wel de deuren gemonteerd. Die bleken niet goed gemaakt. Volgens Ardland waren ze wel goed gemaakt. Dan hadden we de opdrachtbevestiging maar goed moeten lezen. Ik heb nog steeds niet kunnen ontdekken waar het staat en de tekening was hierin ook onduidelijk. Gelukkig gaf de aansluittekening van Ardland uitsluitsel en ging Ardland na de nodige woordenwisselingen akkoord om een deur om te bouwen. De rest werd gewoon omgezet. Het graniet voor achter de kookplaat bleek te hoog, werd weer meegenomen. Alle granieten randen waren te laag om op de vensterbank aan te sluiten. Gingen retour en daar kregen we doodleuk een aanbieding voor. Na heel veel gebel van onze kant met de heer Ripperda zij we akkoord gegaan met een meerprijs.
De monteur heeft toen de keuken afgemaakt en is tot over middernacht bezig geweest. Toen kreeg ik nog een afname formulier onder ogen wat ik moest tekenen. De volgende dag bij daglicht zag ik dat er al krassen in enkele deuren zaten. Sommige deuren konden niet volledig open doordat de handgrepen verkeerd gemonteerd waren. De ventielatiegaten van de inductieplaat waren door foute montage afgesloten. De keuken is in december geplaatst en tot op heden zijn we nog steeds bezig om de laatst puntjes gedaan te krijgen. Bovendien is nu de vaatwasser gaan lekken en is de onderplint en het deurtje opgezwollen. Van Ardland mogen we Siemens niet laten komen want bij een montagefout moeten zij de kosten betalen. Ze willen eerst zelf komen kijken. De heer Ripperda belooft terug te bellen maar doet dit nimmer. We kijken het nog een paar weken aan en dan gaan we onze rechtsbijstandsverzekering inschakelen.

Zijn er nog meer mensen die zulke ervaringen met Ardland hebben?
Ik hoop dat wij een uitzondering zijn.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Slechte ervaringen met keuken van Ardland

Ongelezen bericht door rayke »

kijken het nog een paar weken aan
Helemaal niet wachten! Vraag uw rechtsbijstand maar eens.
Aangetekende brief naar Ardland sturen en aandringen op volledig in orde maken binnen 14 dagen. Aangeven dat alle hierop volgende kosten voor rekening van Ardland zijn. De 15e dag direct de rechtsbijstand inschakelen.

Jammer dat jullie vrijwel alles telefonisch hebben afgehandeld.
Dan had er geen meerprijs voor foutief geleverd graniet geweest.

Tomba
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2008 19:55

Re: Slechte ervaringen met keuken van Ardland

Ongelezen bericht door Tomba »

Bedankt voor je reactie,

Soms ga je aan jezelf twijfelen of je wel redelijk bent.
Wij gaan je raad opvolgen.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Slechte ervaringen met keuken van Ardland

Ongelezen bericht door Mr.P »

Rayke heeft daarin wel gelijk.

U kunt het beste in uw brief vermelden dat u Ardland in gebreke stelt en inmiddels wel coulant genoeg bent geweest.
Stel verder inderdaad een termijn (bijvoorbeeld 8 dagen) waarin zij dienen te reageren met een voorstel waarin de keuken binnen een redelijke termijn volledig af zal zijn. Zeg hen dat u hen aan dit voorstel zult houden.
Deel hen vervolgens mee dat u de koopovereenkomst zult ontbinden indien niet aan de gestelde termijn wordt voldaan. Dat u daarbij de volledige aankoopprijs zult terugeisen alsmede alle nog te maken kosten in rekening zult brengen.
Raadpleeg uw rechtsbijstand of u ook hulp buiten Nederland krijgt want Ardland is een in Duitsland gevestigd bedrijf. Het is mogelijk dat uw rechstbijstand daarom niets voor u doet.

Dat een monteur moe is of wat voor andere zaken dan ook, dat is niet uw probleem.

Zijn er vragen dan kunt u altijd hier advies vragen.

Succes.
Mr.P.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Slechte ervaringen met keuken van Ardland

Ongelezen bericht door GWTE »

Ga lekker met je klachten naar een Duitse site....en laat ons met rust. Je bent tenslotte niet voor de kwaliteit naar Duitsland gegaan...lekker goedkoop daar toch... :?

GWTE

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Slechte ervaringen met keuken van Ardland

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Vraag anders even aan Sneuj (aka. Scheuj) wat je moet doen. Hij is zooooooooooooo vol van dat Duitslandverhaal en hun superieure service.. Hij kan je vast wel van wat advies voorzien.

Lekker he, die blaren..

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: Slechte ervaringen met keuken van Ardland

Ongelezen bericht door scheuj »

Ha die KeukenKneus!!! Ja, ik kan wel een adviesje geven. Gewoon pas betalen als alles na tevredenheid is opgeleverd. Heb jij toch ook gedaan toen je die geweldige Rotpunkt bij die vriend van je kocht???

lekker he die blaren.

Tomba
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2008 19:55

Re: Slechte ervaringen met keuken van Ardland

Ongelezen bericht door Tomba »

Ik geloof dat ik wat los gemaakt heb!

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over Duitse bedrijven. Ik heb mijn hele huis, naar volle tevredenheid, laten bouwen door een Duitse aannemer. Dit voor veel minder geld en een veel betere kwaliteit! :P

Wat betreft de keuken lijkt alles nu wel geregeld te kunnen worden nu we met een rechtzaak dreigen.

En voor meneer GWTE. De kwaliteit van de keuken is veel hoger dan de keuken die ik 5 jaar terug in Nederland heb gekocht. Dus dat verhaal slaat nergens op. Ik heb de indruk dat hier een paar zwartgallige types op dit forum zitten. Typisch Hollands! :lol:

er
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2008 20:39

Re: Slechte ervaringen met keuken van Ardland

Ongelezen bericht door er »

Wij hebben helaas ook erg slechte ervaringen met keukenstudio Ardland. Wij zijn op aanraden van familie bij Ardland terecht gekomen en hebben daar een keuken gekocht. Direct na het plaatsen bleek dat de kookplaat beschadigd was. Ardland vond het niet nodig om te komen kijken, maar liet ons de plaat retour sturen. Vrijwel direct daarna belde de verkoper om ons letterlijk de huid vol te schelden, omdat we de kookplaat niet retour hadden mogen sturen omdat deze niet beschadigd was. Een diepe kras van 5 cm is dus blijkbaar geen schade. Ook was er een stuk van een keukenkastje af. Na diverse mailtjes over en weer hebben ze nooit iets van zich weer laten horen. Toen na 2 jaar een scharnier van een van de kastjes kapot ging kwamen ze dit na ongeveer 4-5 maanden uiteindelijk maken, met veel gemopper. Het 2e kastje was ook niet goed en toen ik daar over begon (we hadden dit reeds telefonisch gemeld) kreeg ik een duidelijke mail: zie onder:

"wij hebben vandaag uw kastje in orde gemaakt tot
mijn grote verbazing wilt U nu nog een kastje
vernieuwd hebben. Ik weet niet of U weet wat ik
voor U gedaan heb; U verlangde 1 schroefje en naar maanden
zoeken heb ik een eenmalige oplossing voor U gevonden.
Ik wist niets van een tweede kastje.Ik zal en kan
de tweede kast niet veranderen."

Kortom: verwacht het niet van Ardland, koop uw keuken alstublieft ergens anders. Dan bespaart u zich zelf een hoop ergernis.

Gesloten