LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] soort front

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Deckster
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 dec 2007 23:59

soort front

Ongelezen bericht door Deckster »

Vraagje over verschillende soorten fronten.
Welke soorten fronten heb je momenteel en wat zijn de eigenschappen (voordelen/nadelen) van deze fronten.

Wij willen voor greeploos hoogglans gaan en daarnaast moet het ook zo krasvast zijn ivm het aanwezig zijn van kleine kinderen. Is hpl dan de beste keuze of zijn er betere alternatieven?

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: soort front

Ongelezen bericht door kzin »

Niet echt een unieke vraag......
Bovenaan staat een optie, zoeken...

Deckster
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 dec 2007 23:59

Re: soort front

Ongelezen bericht door Deckster »

Klopt!!
Uiteraard al geprobeerd; leverde 32 pagina's waarvan ik een aantal topics heb bekeken........helaas net niet met de juiste vraag of antwoord. Mocht iemand een verwijzing weten naar een topic waarin mijn antwoorden kan vinden, dan hou ik me zeker aanbevolen....

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: soort front

Ongelezen bericht door capricorn »


Deckster
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 dec 2007 23:59

Re: soort front

Ongelezen bericht door Deckster »

Dank je Capricorn! Nuttige info!
Mis alleen nog info over fronten met acryl en melamine.
Dacht in 1e instantie dat een foliefront hetzelfde als een melaminefront was, maar ik geloof toch dat het niet zo is......en wat het verschil is tussen hpl en acryl......weet het ook niet meer!

Wil graag advies hebben wat je het beste als "kindvriendelijk" greeploos hoogglans front kan nemen.......that's all....

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: soort front

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@ deckster

www.cucini.nl da's een kindvriendelijke keuken.

Deckster
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 dec 2007 23:59

Re: soort front

Ongelezen bericht door Deckster »

Thanx......voor het beantwoorden van mijn vraag!?

Het gaat er om dat als onze kindjes met hun fietsje of iets anders tegen de keuken aan rijden/komen er niet gelijk grote beschadigingen op komen.

Kan iemand misschien een volgorde opgeven van stevig/krasvast naar zwak/krasbaar? het moet dan wel in combinatie met hoogglans greeploos zijn.

Bij voorbaat dank.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: soort front

Ongelezen bericht door kzin »

Ik meen te weten dat er ook over Beckerman in dit licht is geschreven. Zoek daar eens op.

Deckster
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 dec 2007 23:59

Re: soort front

Ongelezen bericht door Deckster »

Beckerman in de zoekfunctie geprobeerd; alle topics doorgenomen........nergens voor mij relevante informatie tegengekomen........misschien nog iemand anders?

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: soort front

Ongelezen bericht door kzin »

Beckermann met 2x nn :oops: maar dat terzijde.

En deze topic dan: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... beckermann

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: soort front

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Hoogglans in krasbestendigheid

- Folie
- Melamine
- Lak
- Acryl
- HPL

De uitzonderingen bevestigen de regel! er zijn bijvoorbeeld laksoorten die harder zijn als anderen, die stijgen dan een plaatsje ten koste van Acryl.

Voordeel van Acryl is dat lichte krassen verwijderbaar zijn, dit geldt niet voor acryllak!

Goed antwoord op de vraag?

oh ja.......folie en greeploos is al een niet aan te raden combinatie!

Deckster
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 dec 2007 23:59

Re: soort front

Ongelezen bericht door Deckster »

@kzin; nu wel gevonden, dank je!

@zelfstandigste; op zich duidelijke taal, maar de link van kzin zegt precies het tegenovergestelde. Bij jou komt hpl op de laatste plaats en melamine zou dus de beste keus zijn bij greeploos, in het topic van kzin wordt hpl juist aangeraden. Merk dat bij de verschillende keukenzaken ook; de 1 zegt dit, de ander dat.
Na die ervaringen bij de keukenzaken dacht ik het hier eens op het forum te proberen. Weet het nu ook niet meer!

Zijn er nog meer mensen die melamine als meest krasvast en goed icm met greeploos verkiezen?

pkd
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 nov 2007 13:39

Re: soort front

Ongelezen bericht door pkd »

HEBAFORM heeft Acrilux, een hoogwaardige Acryl front op MDF.
Superstrak hoogglans en zeer betaalbaar.
Alternatief voor folie voor mensen die die een folie-fobie hebben
is zeker Acryl.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: soort front

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@ Deckster

Melamine is een kunststof door en door in kleur, even een voorbeeld: de kantenband, voorverwerkt met lijm welke met een strijkbout aan de zijkant van een paneel geplakt kan worden.........dat is nou melamine.

HPL is een kunststof met een toplaag, een voorbeeld, werkbladen hebben een HPL toplaag, trespa (is een merknaam) is ook een soort HPL vaak is dit een dikkere variant.

Met deze "huishoud-voorbeelden" is het verschil makkelijk zelf te ontdekken.

@pkd

Helemaal gelijk, maar Hebaform is echt niet de enige hoor!

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: soort front

Ongelezen bericht door GWTE »

trespa (is een merknaam)
Abet ook............heren verkopers!

330
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 feb 2008 12:20

Re: soort front

Ongelezen bericht door 330 »

Hoe herken ik eigenlijk een folie en hpl front?

Ik zit te overwegen om een hpl+spaanplaat front te nemen ipv matgelakt. Dit scheelt in kosten en ik vind hpl niet echt minder dan een mat gelakte front. Alleen vraag ik me af laten die afwerkingen/strippen langs de rand makkelijk los of niet?

Ik had gister een kunstof front gezien in cappuccino kleur met een zwarte dunne lijntje op de rand van de strip op de randen. Lijkt alsof er zwarte lijm is gebruikt. Ik vind het zeer mooi staan en niet storend eigenlijk.

Gesloten