LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Soorten Haecker :?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Soorten Haecker :?

Ongelezen bericht door h999 »

Kan iemand mij eens zeggen welke soorten Haecker je allemaal hebt.jij hebt Systemat ,edition,activ,....Want nu weet ik het niet meer.
graag van lage kwaliteit naar hoog

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Soorten Haecker :?

Ongelezen bericht door GWTE »

jij hebt Systemat ,edition,activ,....
Wie...ik?

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: Soorten Haecker :?

Ongelezen bericht door h999 »

Niemand buiten GWTE?

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Soorten Haecker :?

Ongelezen bericht door loesjes »

kijk dit bedoel ik nou gwte: geef gewoon antwoord of hou je stil. wat heeft de topic steller nu aan jou reactie... je mag kennelijk jezelf graag lezen want ik hoor hier maar weinig positiefs van anderen over jou reacties dus ik vraag me af wat jij hier doet....

on topic.
Hacker - Classic
ACtive
systemat
en Edition

zijn de lijnen van hacker.
Hacker classic is de " normale lijn" met korpushoogte ca. 72 cm
active is een relatief goedkope maxi lijn,
systemat is wat luxer en daardoor iets duurdere lijn
edition is de greeploze lijn en ligt weer wat hoger in prijs.

verder is hier op het forum al eens heel uitgebreid uiteengezet wat de onderlinge verschillen qua uitvoering. dus even daarvoor de zoekfunctie gebruiken.

Spotter
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:34

Re: Soorten Haecker :?

Ongelezen bericht door Spotter »

Vanaf het forum gehaald. Weet niet meer van wie de originele info afkomstig is.

Classic:
Kasthoogte van de onderkasten 72,1 cm, geen vaste rastermaat,
hierdoor zijn er minder variaties in bijvoorbeeld ladekasten mogelijk.
Er zijn minder verschillende kast soorten dan bijv in Activ en Sytemat.
Korpus kleuren (kleur van de kastrompen en dus niet de deuren zelf) is beperkter dan bijv bij Activ en systemat. Draaideuren zijn niet uitgevoerd met een fluister profiel, maar met een rubber dopje dat de 'demping' moet verzorgen. Vlak voor of na de vakantie komt er overigens de mogelijkheid om scharnieren van Häcker in een uitvoering te krijgen waarin ook de deuren gedemp worden.
Of hier een meerprijs op komt is nog niet duidelijk.Korven = hoge lade) worden uit gevoerd met een ijzeren stang (rond)
aan de zijkant die ervoor moet zorgen dat de inhoud er niet uitvalt.

Activ:
kasthoogte van de onderkasten 78 cm, rastermaat van 13 cm. Mogelijkheid om te varieren in de laden:
Bijv korf 39cm, korf 26cm, lade 13cm: korpushoogte 78cm: Of korf 26cm, korf 26cm, korf 26cm: werderom hoogte van 78cm
Door deze vaste rastermaat zijn er ook meer mogelijkheden om laden onder bijvoorbeeld een koelkast of oven en/ of combi in lijn te laten doorlopen met de laden of deuren van de overige onderbouw. Korpus kleuren zijn ook beperkter dan bij Systemat.
Draaideuren zijn niet uitgevoerd met een fluister profiel, maar met een rubber dopje (zie Classic).
Korven worden uit gevoerd met een brede ijzeren steun (rechthoekig) aan de zijkant die ervoor moet zorgen dat de inhoud er niet uitvalt.

Systemat:
kasthoogte van de onderkasten 78 cm, rastermaat van 13 cm. Zie Activ. Draaideuren uitgevoerd met fluisterprofiel (rubberen strip die zorgt voor demping als de deur wordt dicht gegooid en die de kast "stofdicht" afsluit.) Korven worden uit gevoerd met een glazen zijwand ipv een ijzeren stang /staaf en rubberen slipmatten die ervoor zorgen dat de inhoud niet schuift.

Verder zijn er in Systemat en Activ nog mogelijkheden om een korpus van 65 cm te kiezen (ook in 13 cm raster) en om kasten extra diep te laten uitvoeren. Er zijn ook nog wat uitgebreidere mogelijkheden wat betreft keuzes in bovenkasten met een glasdeur.

Dan is er nog Edition:

Greeploze uitvoering. Korpus 72 cm leverbaar in beperkte frontkleur en een aantal restricites waar het kasten betreft. Bijv de carousselkast. Afwerking (fluisterprofiel en zijwanden) zoals Systemat.

Alle uitvoeringen worden geleverd met "zelfsluitende laden/korven" en de mogelijkheid om dempende scharnieren op de deuren te krijgen.

Bij Keukenkampioen wordt Systemat geleverd onder de naam Steinhaus serie 6000
Bij Brugman wordt Hacker geleverd onder de naam Brugmatic. Zal Brugman niet zo gauw toegeven.

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: Soorten Haecker :?

Ongelezen bericht door h999 »

@ loesjes en Spotter,bedankt voor de info.
Met deze info ben ik heel blij :wink:

plux
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2008 00:20

Re: Soorten Haecker :?

Ongelezen bericht door plux »

Mag ik hieruit concluderen dat de greeploze Woonmatic bij Wooning dus eigenlijk Hacker Edition is? En een goede kwaliteitskeuken is?

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Soorten Haecker :?

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

correct!

Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

Re: Soorten Haecker :?

Ongelezen bericht door Mini7 »

Aanvullend op de uitgebreide info van spotter:

Hacker active wordt vanaf volgend jaar (of eind dit jaar) ook geleverd met de glazen zijkanten in de korfladen.

Hacker Systemat krijgt dan een champagnekleuruge korpus.

Tenminste, dat is me verteld...

Hartelijke groet,
Mini7

Gesloten