LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stellingwandzijde: Doen of niet?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
sambal42
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mar 2008 13:13

Stellingwandzijde: Doen of niet?

Ongelezen bericht door sambal42 »

Dag allen

ik heb mijn keukenideeen aangepast en wil graag 3 hoge kasten naast elkaar met daaromheen dikke zijkanten van een donkere kleur. De kasten staan dan als blikvanger.

Op de offerte heet dit een stellingwandzijde. Daarvan zijn er 2 nodig en ook bovenop moet natuurlijk een "plank" genaamd: Afdeksieplank.
Het geheel is 5 cm dik en zo groot als de gehele buitenzijde van de kasten.

Nu is de prijs ong 1500 euro voor dit stukje houtwerk (excl kasten)

Ik vraag me af moet ik dit doen? Of gewoon 3 hoge kasten bestellen en dan bij een meubel / bouwwinkel de houtenomlijsting kopen?

Wie heeft daarmee ervaring?

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Stellingwandzijde: Doen of niet?

Ongelezen bericht door pufje »

Gewoon doen zo,n ARKUS en de kleur daarvan laten terugkomen in de rest van de keuken, door bv de plint

En dit vind ik mooi :lol:
http://www.wonen.nl/easyweb3/ep_code-06 ... pr_id-2369

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Stellingwandzijde: Doen of niet?

Ongelezen bericht door kweenie »

Pufje, ik verbaas mij ook over de erg hoge prijs van zulke 'plankjes' (even denigrerend uitgedrukt). Volgens mij zit jij goed in de materie, weet jij waarin die kosten hem zitten?

Bij zoiets als een ladenkast kan ik me voorstellen dat het veel geld kost om alles precies op maat te maken, netjes recht in elkaar te zetten en goed rollend in geleiders te krijgen. Maar bij zo'n stilstaand element kan ik me (als buitenstaander) niet voorstellen dat daar zoveel kosten in gaan zitten. Zou je ons kunnen uitleggen waarom dat zo duur is/lijkt?

mezorro
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 okt 2007 23:58

Re: Stellingwandzijde: Doen of niet?

Ongelezen bericht door mezorro »

kun je vergelijken met pilasters ?

is ook erg mooi en in verhouding prijzig, maar het maakt wel de keuken af, en ach, wat is 1500 euro op een keuken waar je een jaar of 15 mee zult willen doen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Stellingwandzijde: Doen of niet?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Kweenie,

Stollenwanden zijn arbeidintensieve artikelen. Sommige merken (Brigitte, Keller) maken de stollen met zichtbare naden aan de zijkant, 3 panelen op elkaar en klaar. Andere merken (Format) zagen ieder paneel verstek waardoor geen naden zichtbaar zijn. De laatste optie is duurder maar ook mooier.

Ik denk dat ook een stukje transportrisico in de prijs wordt berekend omdat er snel schade kan optreden vooral bij hoogglans gespoten stollen van bijv. 10cm dik.

Duur, ja dus maar ook eigenlijk zelf niet te maken. Heb vaak alleen de kasten moeten plaatsen dat de klant naderhand zelf de arkus maakte met bedroevend resultaat alleen omdat dit de prijs drukte. Vlag op een strontschuit is het gezegde geloof ik.

MVG

MVG

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Stellingwandzijde: Doen of niet?

Ongelezen bericht door pufje »

De prijs wordt bepaald door de vraag. Heeft verder niets met transportrisico te maken.

sambal42
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mar 2008 13:13

Re: Stellingwandzijde: Doen of niet?

Ongelezen bericht door sambal42 »

Bedankt alvast,

ik ga morgen even in een speciale bouwwinkel kijken wat ze daar hebben en anders is het idd voor 15 jaar mooi geregeld.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Stellingwandzijde: Doen of niet?

Ongelezen bericht door GWTE »

Duur, ja dus maar ook eigenlijk zelf niet te maken. Heb vaak alleen de kasten moeten plaatsen dat de klant naderhand zelf de arkus maakte met bedroevend resultaat alleen omdat dit de prijs drukte. Vlag op een strontschuit is het gezegde geloof ik.
Dit soort zaken zeggen wellicht iets over de verkoper (of het niveau van je klanten), als je dit soort zaken toelaat. Zelf de stollen maken....nog nooit gehad! Ik zou hier ook niet mee akkoord gaan.....lijkt me inderdaad een aanfluiting voor je bedrijf.

GWTE

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Stellingwandzijde: Doen of niet?

Ongelezen bericht door maxx »

Groot gelijk heb je Gerrie!

We hebben behoorlijk wat keukens gemonteerd voor SieMatic 010 en 020 waar dit werd toegepast. Leuke keuken met eigen bouwsels er omheen en naar de klant volhouden dat S. de Arkus niet leverde. Hmmm.

Als je dan toch wilt besparen op die arkus kun je ook voorzetwand maken op de kasten heen. Ziet er een stuk beter uit.

MVG

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Stellingwandzijde: Doen of niet?

Ongelezen bericht door pufje »

We hebben behoorlijk wat keukens gemonteerd voor SieMatic 010 en 020 waar dit werd toegepast. Leuke keuken met eigen bouwsels er omheen en naar de klant volhouden dat S. de Arkus niet leverde. Hmmm.
Uiteraard gebeurt dit niet bij maxx zelf ?? :lol:
Als je dan toch wilt besparen op die arkus
Gewoon weglaten kan ook

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Stellingwandzijde: Doen of niet?

Ongelezen bericht door rayke »

paar mooie met rvs beklede stollen kan ook, is heeeeel wat goedkoper dan die gelakte dingen.
Ook als je zelf maakt en door een autospuiter laat doen kosten ze gewoon een hoop centen.
Dus besparen, inderdaad als pufje zegt : weglaten!

fits
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 feb 2008 20:56

Re: Stellingwandzijde: Doen of niet?

Ongelezen bericht door fits »

Groot gelijk heb je Gerrie!
wie is Gerrie, heet GWTE gerrie?
en kent maxx Gerrie dan ook?
spannend

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Stellingwandzijde: Doen of niet?

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Niks spannends aan. Zelfs jij hebt de afkorting GWTE al door.
Verder zijn het boezemvrienden! :lol: ( de één kan niet zonder de ander , de ander wel)

fits
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 feb 2008 20:56

Re: Stellingwandzijde: Doen of niet?

Ongelezen bericht door fits »

dat er hier ook nog relaties mogen ontstaan naast alle hilariteit.
ik ben ontroerd.

Gesloten