LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] superkeukens almere!! Slechte service

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
asimasi
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 00:03

superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door asimasi »

Wat een arrogantie.

Ik heb een keuken willen kopen bij Superkeukens Almere. Nou nou, wat heb ik daar spijt van.
Door omstandigheden kan ik de keuken niet meer betalen en wilde de overeenkomst ontbinden. Er was nog geen keuken besteld. Dat kon allemaal niet, want ik moest dan 30% ann.kosten betalen. dat was ruim 4000 euro.
Ik heb voorgesteld om het apparatuur te kopen en de keukenmeubelen niet. Immers, ik kan het apparatuur altijd even opslaan en later gebruiken. Dat kon ook niet. Ik mocht eerst van alles wijzigen in de keuken, maar zodra ze roken dat ik de keuken wilde annuleren, mocht ik ook niks meer wijzigen. Dat kon ineens niet meer.
Nu las ik in de algemene voorwaarden dat als er sprake is van overmacht, en de overeenkomst niet (geheel) kon worden uitgevoerd, dat partijen dan in overleg moeten treden om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk na te kunnen komen
"Indien nakoming van de overeenkomst voor een van de partijen geheel of gedeeltelijk blijvend
onmogelijk is door een oorzaak die hem niet kan worden toegerekend, zullen beide partijen
zodanige inspanningen verrichten als de redelijkheid en billijkheid met zich brengen om de overeenkomst
alsnog geheel respectievelijk gedeeltelijk uit te voeren. Partijen treden hiertoe in
overleg. Komen partijen niet tot overeenstemming dan hebben partijen het recht om de overeenkomst
geheel respectievelijk gedeeltelijk te ontbinden tegen vergoeding aan de wederpartij
van de in redelijkheid gemaakte kosten".


Heb ik vorige week een email gestuurd, met deze tekst, reageren ze er gewoonweg niet op. De verkoper is op vakantie en de rest van het filiaal doet alsof hun neus bloedt.
Ik vindt het echt te gek voor woorden de arrogantie die er van af spat!

Ze zouden op zn minst in overleg moeten met mij. Ik ben door reorganisatie mijn baan kwijt, en volgens mijn rechtsbijstand is dat toch ook echt wel overmacht.

Ik raadt het iedereen aan om niet bij Superkeukens Almere te kopen, want zij willen hun keukens gewoon kwijt, en het maakt ze daarbij geen hol uit wat de klant ermee doet.

TO BE CONTINUED....

asimasi
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 00:03

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door asimasi »

Net gebeld, gevraagd naar bedrijfsleider. Kreeg ik te horen dat de leidinggevende in Amsterdam zit. Want de bedrijfsleider heeft twee filialen onder zich; Almere en Amsterdam vallen onder zijn leiding. Dus ik bellen naar Amsterdam...
Blijkt het gewoon L**koek verhaal.. Amsterdam en Almere zijn 2 gescheiden vestigingen en twee verschillende managers. Ze liegen er dus ook nog keihard om.
Op de vraag waarom niet op mijn mail gereageerd wordt hebben ze als antwoord.. ja misschien is het druk..

Ik ben ten einde raad. en zo kwaad.. Ik gun het ze niet eens meer, mijn geld, als is het 1 euro.
iemand tips?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door 16again »

Stel je niet teveel voor bij dat beding uit de voorwaarden:
Zelfs als je komt te overlijden moeten de erfgenamen de keuken afnemen, of annuleringskosten betalen
Heb ik vorige week een email gestuurd, met deze tekst, reageren ze er gewoonweg niet op.
Je kan reactie afdwingen: Stuur bericht aangetekend, en zet er bij dat indien geen reactie volgt binnen een redelijke termijn (2 a 3 weken) je ervan uit gaat dat tegenpartij stilzwijgend accoord gaat met kosteloos ontbinden van de koop.

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door RobbieS. »

@asimasi

Wat ik aan uw verhaal niet begrijp is het volgende;

Wat heeft het verlies van baan te maken met de aanschaf van een keuken?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door 16again »

Wat heeft het verlies van baan te maken met de aanschaf van een keuken?
Er komen nu minder centjes binnen, hierdoor is er geen ruimte voor nieuwe keuken

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door *.* »

Slechte service
Lijkt mij dat dit niks met slechte service te maken heeft.
Tuurlijk, je baan verliezen is niet leuk, maar daar kan de keukenboer toch ook niks aan doen.
Bovendien, als je door baanverlies als zo krap zit ineens dan snap ik niet dat je een keuken gekocht hebt. Je krijgt tenslotte een ww-uitkering en werk is er zat. En gezien je reactie en plotselinge financiele nood zal je ook geen topbaan hebben gehad (wat niks over jouw persoonlijk zegt hoor), in die loonschalen is werk genoeg.
Misschien had de keukenboer wel wat meer coulance kunnen tonen, maar zij staan gewoon in hun recht denk ik.

Succes.

Channiej
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2010 20:15

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door Channiej »

Ik snap niet dat je zoveel problemen hebt bij Superkeukens. Jij besteld een keuken en zij plaatsen deze bestelling bij de fabriek, deze keuken is op maat gemaakt en zal voor 90% dus niet in iemand anders zijn huis passen, jij kan daarom ook de keuken niet meer annuleren.

Ik heb zelf mijn keuken gekocht bij Superkeukens en ik heb een hele goede service gehad. Mijn ouders en buren zijn ook super tevreden over het bedrijf.

Je kan wel alleen aan denken dat jij je werk bent kwijt geraakt en dat is ook echt k*t maar dat is toch niet de schuld van superkeukens?

Misschien kan je beter je tijd en energie steken in het vinden van een nieuwe baan dan om een bedrijf zwart te maken die niets aan jouw situatie kunnen doen. En we horen dit alleen maar van 1 kant, niemand kent het verhaal van de keukenboer zelf ook jouw rechtsbijstand niet.

Misschien een idee om met de mensen om de tafel te gaan zitten?

Sterkte en succes met het vinden van een baan!

Socrato
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2010 12:47

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door Socrato »

Asimasi zegt dat de keuken nog niet besteld was bij de fabriek, hij kan het weten.
Channniej je bent of een grote A-sociaal om hier allerlei beschuldigingen te uiten, volgens mij ben je zelf door Super Keukens Almere gezonden om hier je Gal te spuwen op deze consument, die in problemen zit.
Het is al tientallen keren voorgekomen dat Super keukens de consument ''het mes op keel zet'' NET ALS DE BOEVEN VAN KEUKENKAMPIOEN.
Als je niet weet wat er in de Keukenwereld omgaat, ben je stekeblind.
Nee Channiej je bent even GEWETENLOOS als die Boeven baas van je,
en je bent een fazal.

Nijlpaardje
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2010 20:56

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door Nijlpaardje »

Vervelend zeg, heel begrijpelijk dat je de keuken dan even niet kan aanschaffen.
Als ik jou was zou ik contact opnemen met het juridisch loket
www.juridischloket.nl. Zij kunnen je perfect helpen met dit soort zaken. Het kost je niks en ze kunnen je precies vertellen wat te doen.

Channiej
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2010 20:15

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door Channiej »

Socrato schreef:Asimasi zegt dat de keuken nog niet besteld was bij de fabriek, hij kan het weten.
Channniej je bent of een grote A-sociaal om hier allerlei beschuldigingen te uiten, volgens mij ben je zelf door Super Keukens Almere gezonden om hier je Gal te spuwen op deze consument, die in problemen zit.
Het is al tientallen keren voorgekomen dat Super keukens de consument ''het mes op keel zet'' NET ALS DE BOEVEN VAN KEUKENKAMPIOEN.
Als je niet weet wat er in de Keukenwereld omgaat, ben je stekeblind.
Nee Channiej je bent even GEWETENLOOS als die Boeven baas van je,
en je bent een fazal.
Pardon??? Ik werk daar niet en volgens mij wonen wij in Nederland, het land waar iedereen zijn/haar mening mag uiten.
Maar zoals ik dit lees is dat omdat ik niet negatief ben over die keukenboer ben ik meteen 1 van hun? Ik werk inderdaad niet in de keukenwereld en ik ken die mensen niet alleen diegene die ons een keuken heeft verkocht. en dan ben ik gewoon tevreden over, als het hier alleen maar negatief mag zijn, lekker forum is het dan.

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door echwel »

toch wel toevallig dat Channiej op 12 augustus geregistreed is en dan meteen over super keukens begint terwijl zij volgens haar allang de keuken heeft.
ruikt toch sterk naar belangen :wink: bij superkeukens

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Hi,

Volgens mij is het normaal in deze wereld dat als je een order plaatst met een bedrijf, dat je deze afneemt en als dat om welke reden dan ook niet wilt of kunt je een compensatie voor omzetverlies betaald.

Ik ben zelf werkzaam in de keukenbranche en heb het in de afgelopen jaren gelukkig maar 2 keer meegemaakt dat een rechter hier iets over moest zeggen.
In beide gevallen moest er een compensatie worden betaald door consument.

Zelf vind ik wel dat een bedrijf in redelijkheid een som moet vragen, 30% vind ik ook veel als de order nog niet besteld is, als de keuken in productie is en er niet meer uit kan dan is 30% een koopje voor de consument.

Wees redelijk en in de meeste gevallen zal je dan ook redelijk behandeld worden.
Laat je het voorkomen dan zullen ook de kosten die gemaakt zijn van de tegenpartij meegenomen worden in de compensatie.

Het rechtboek is er redelijk strak in een leverancier heeft leveringsplicht, een consument afnameplicht koop is koop!

Veel wijsheid,

Mvg kuchegirl

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik begrijp deze discussie ook niet.

Je bestelt ZELF een nieuwe keuken. Dat JIJ nu plotseling geen poen meer wilt/kan uitgeven is niet de schuld van de winkel.

Waarom moet de winkel dan de winst, die ze zouden hebben verdiend met jouw aankoop, moeten weggooien ?

Het is rot om te zeggen maar het JOUW probleem, niet het probleem van de winkel.

(crazyme is ook grootaandeelhouder van superkeukens :mrgreen: )

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik voel een verwijderde openingspost aankomen.....
asimasi schreef:Wat een arrogantie.

Ik heb een keuken willen kopen bij Superkeukens Almere. Nou nou, wat heb ik daar spijt van.
Door omstandigheden kan ik de keuken niet meer betalen en wilde de overeenkomst ontbinden. Er was nog geen keuken besteld. Dat kon allemaal niet, want ik moest dan 30% ann.kosten betalen. dat was ruim 4000 euro.
Ik heb voorgesteld om het apparatuur te kopen en de keukenmeubelen niet. Immers, ik kan het apparatuur altijd even opslaan en later gebruiken. Dat kon ook niet. Ik mocht eerst van alles wijzigen in de keuken, maar zodra ze roken dat ik de keuken wilde annuleren, mocht ik ook niks meer wijzigen. Dat kon ineens niet meer.
Nu las ik in de algemene voorwaarden dat als er sprake is van overmacht, en de overeenkomst niet (geheel) kon worden uitgevoerd, dat partijen dan in overleg moeten treden om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk na te kunnen komen
"Indien nakoming van de overeenkomst voor een van de partijen geheel of gedeeltelijk blijvend
onmogelijk is door een oorzaak die hem niet kan worden toegerekend, zullen beide partijen
zodanige inspanningen verrichten als de redelijkheid en billijkheid met zich brengen om de overeenkomst
alsnog geheel respectievelijk gedeeltelijk uit te voeren. Partijen treden hiertoe in
overleg. Komen partijen niet tot overeenstemming dan hebben partijen het recht om de overeenkomst
geheel respectievelijk gedeeltelijk te ontbinden tegen vergoeding aan de wederpartij
van de in redelijkheid gemaakte kosten".


Heb ik vorige week een email gestuurd, met deze tekst, reageren ze er gewoonweg niet op. De verkoper is op vakantie en de rest van het filiaal doet alsof hun neus bloedt.
Ik vindt het echt te gek voor woorden de arrogantie die er van af spat!

Ze zouden op zn minst in overleg moeten met mij. Ik ben door reorganisatie mijn baan kwijt, en volgens mijn rechtsbijstand is dat toch ook echt wel overmacht.

Ik raadt het iedereen aan om niet bij Superkeukens Almere te kopen, want zij willen hun keukens gewoon kwijt, en het maakt ze daarbij geen hol uit wat de klant ermee doet.

TO BE CONTINUED....

Sen007
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:18

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door Sen007 »

echwel schreef:toch wel toevallig dat Channiej op 12 augustus geregistreed is en dan meteen over super keukens begint terwijl zij volgens haar allang de keuken heeft.
ruikt toch sterk naar belangen :wink: bij superkeukens
Ach koop is koop. En wat kan superkeukens er aan doen dat de ts zijn baan verliest.

En nee ik werk niet voor superkeukens en ja ik heb wel een keuken recentellijk gekocht en nee niet bij superkeukens

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Komt miss bitch zich er even in mengen :roll:
Asimasi, we hebben eerder leuk contact gehad met elkaar maar je leest hier al zo lang mee en weet toch dat, als eenmaal je handtekening onder een offerte/opdracht staat, de gevolgen? Dat jij je baan kwijt bent geraakt is triest maar geen enkel excuus, zoals al meerdere keren bevestigd, voor de keukenboeren.
Vele keukenkenners hier hebben dit al behandeld en uitgelegd maar ik weet wel dat in speciale gevallen de tegemoetkoming bij annulering is teruggebracht naar 15%. Maar diegenen willen dat vast nog eens uitleggen.
Ik wens je sterkte en hoop snel op een leuke baan en dan ook een mooie keuken voor je.

royenlinda
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2009 19:09

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door royenlinda »

Het lijkt mij een duidelijk verhaal:

U koopt een keuken en later wilt u deze annuleren.
Dan is het logisch dat de verkopende partij anullatie kosten in rekening brengt.
Hiervoor zijn koopovereenkomsten in het leven geroepen.
Heeft helemaal niets te maken met slechte service..

Het is heel vervelend dat u uw baan kwijt bent geraakt, maar dit kan u niet als 'overmacht' gaan zien. Gewoon weer op zoek naar een nieuwe baan.

Tip: Misschien kunt de opdracht op afroep laten plaatsen? Keuken laten leveren tot u de centjes bij elkaar heeft gespaard.
Dan is iedereen blij.

En anders zult u toch echt door de zure appel heen moeten bijten ben ik bang...

Socrato
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2010 12:47

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door Socrato »

royenlinda, je bent gewoon een A-siociale kontlikker van Super keukens.
Je hebt belang bij om hun Asociaal gedrag te verdedigen.
Daarom ben je al jaren bezig hier op het Forum, lof uit te spreken voor die Aso zaak.
Hier heeft een consument problemen en de zaak wil niet meewerken en hem helemaal uitknijpen en dat vind je zo prijzenswaardig, schaamleloze
asio, dat je bent.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Socrato, je was me net vóór.

Hoezo "gewóón een andere baan zoeken" en dan die opmerking over "centjes sparen" is absoluut not-done. Hoe neerbuigend en kleinerend kun je zijn.
Dan mag ik wel hier en daar tegen schenen hebben geschopt en niet subtiel zijn maar dit kan ook niet.
Oké, dan schop ik nog maar een keer maar wat een mutsen met die rotopmerkingen met vermoedelijk..... nou, ik zeg maar even niks.

Je handtekening zetten is dan wel duidelijk, je verplicht je tot afname maar ze vraagt om hulp en niet om k.tcommentaar.
(ik weet het, ben zelf heel erg bepaald ook niet heilig maar toch)

Johan van Dam
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2009 12:48

Re: superkeukens almere!! Slechte service

Ongelezen bericht door Johan van Dam »

Logisch toch dat super keukens niet zomaar geld terug geeft. Op maat word zo'n keuken besteld en omdat iemand dan zijn baan kwijt raakt moeten ze hem maar achter in het magazijn zetten ofzo ?? Hij is op maat dus het lijkt mij dat ze die keuken nooit zomaar weer verkopen toch ? Somiggen mensen hebben echt een plaat voor hun gezicht.

Gesloten