Superkeukens rekent montagekosten die niet op offerte stonden

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Superkeukens rekent montagekosten die niet op offerte stonden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nevyn schreef:
15 nov 2021 16:39
Zeker kan dat wel, je kan er altijd na het bestellen erachter komen dat je een kastje in een ander formaat of lkeur wil.
En TS geeft al duidelijk aan dat montage niet in de factuur staat.
Dus betaal de installateur zou ik zeggen.
Meerwerk bij montage staat los van de keuken. Als je een andere kast wil, dan zal dit bestelt moeten worden bij de verkoper. Het plaatste kan dan wel extra kosten en dat is meerwerk. Het is namelijk anders dan besproken was, namelijk de keuken plaatsen volgens de verkoopbon.
Nijogeth schreef:
15 nov 2021 16:26
Ik lees dat anders. In mijn ogen is het meerwerk alles wat nodig is om de montage door de klant zelf simpel te houden.
Al met al lezen wij dus allemaal iets anders. Wellicht handig om TS om hier duidelijkheid in te verschaffen. Maar ja, 10 minuten online geweest tijds het aanmelden en het typen van het topic. Hopen dat er nog een reactie komt.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Superkeukens rekent montagekosten die niet op offerte stonden

Ongelezen bericht door gosewijn »

Plaatsen is volgens mij ,in elkaar zetten op de juiste plaats ,kraan aansluiten etc . klaar.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Superkeukens rekent montagekosten die niet op offerte stonden

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Meerwerk bestaat volgens mij uit extra dingen zoals een kastje (dat met een standaardprijs in de prijstabel zit) groter of kleiner laten maken zodat die in de keuken past.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Superkeukens rekent montagekosten die niet op offerte stonden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

HandigeHarrie schreef:
16 nov 2021 00:01
Meerwerk bestaat volgens mij uit extra dingen zoals een kastje (dat met een standaardprijs in de prijstabel zit) groter of kleiner laten maken zodat die in de keuken past.
Diegene die de keuken plaatst kan geen kastjes groter maken. Een stuk afzagen zal nog lukken, maar hoe zet je een halve kast neer?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Superkeukens rekent montagekosten die niet op offerte stonden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Op de overeenkomst zijn in principe de CBW-voorwaarden van toepassing. Die geven heldere definities over de soorten werkzaamheden, en ook over wat meerwerk is.
Aansluiten: het aansluiten van alle toe- en afvoerleidingen en bedradingen op aanwezige en correct aangebrachte aansluitpunten;
Installeren: het aanbrengen van alle toe- en afvoerleidingen, bedradingen en aansluitpunten, nodig voor het juist monteren van het product;
Monteren (plaatsen): het in elkaar zetten en stellen van het product dan wel onderdelen daarvan;
Overige werkzaamheden: sloop- en verbouwingswerkzaamheden, het egaliseren van vloeren en muren en het verwerken van tegels;
ARTIKEL 13 • Extra kosten, meerwerk en/of minderwerk
Kosten die ontstaan doordat de afnemer in gebreke is gebleven de uitvoering of voortgaan van het werk mogelijk te maken, komen voor rekening van de afnemer.
Meerwerk en/of minderwerk zal naar billijkheid worden verrekend.
Onder meerwerk wordt o.a. verstaan: alle werkzaamheden en leveranties, die niet in de overeenkomst zijn begrepen en die door de afnemer worden verlangd.
Onder minderwerk wordt verstaan: het deel van de overeenkomst dat met instemming van beide partijen niet wordt uitgevoerd. Niet te bevloeren vlakken,
bijv. kolommen en insprongen en snijverlies, zijn geen minderwerk. Op verzoek van de afnemer laat de ondernemer restanten bij de afnemer achter.
De vraag is dan wat er exact wel of niet in de offerte en overeenkomst staat en hoe zich dat verhoudt tot deze definities.
https://www.superkeukens.nl/media/uploa ... inkels.pdf

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Superkeukens rekent montagekosten die niet op offerte stonden

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

NeoDutchio schreef:
16 nov 2021 08:22
HandigeHarrie schreef:
16 nov 2021 00:01
Meerwerk bestaat volgens mij uit extra dingen zoals een kastje (dat met een standaardprijs in de prijstabel zit) groter of kleiner laten maken zodat die in de keuken past.
Diegene die de keuken plaatst kan geen kastjes groter maken. Een stuk afzagen zal nog lukken, maar hoe zet je een halve kast neer?
Een kastje groter laten maken = een kastje in grotere uitvoering bestellen dan de standaardmaten.
Een kastje kleiner laten maken = een kastje in kleinere uitvoering bestellen dan de standaardmaten.
Op de offerte staat dan het totaal aantal kastjes x de standaardprijs, en bij meerwerk de extra kosten voor de speciale maatvoering.

Gesloten