LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Superkeukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kor flokstra
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2007 11:19

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door kor flokstra »

Beste schaatsje
Zoals ik heb begrepen van de verkoper staat er 5 jaar garantie op de gehele keuken en mag aannemen dat de keulken ook het werkblad is .
Of ze nu wel of niet bij een garantiefonds zijn aangesloten , ik denk dat met er alles aan doet om u te vreden te houden als klant en er met de beste wil uit te komen moet zijn met het filiaal.

Succes gewenst.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door brenda229 »

we zijn bij superkeukens geweest netjes geholpen, toen gingen we naar een bedrijf een wat luxer zeg maar en wat bleek, we hadden betere merken en waren goedkoper uit.
dus blijf vergelijken.

Spotter
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:34

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Spotter »

Ik heb een prima eerste indruk gekregen van Superkeukens. Men gebruikt hier een fraai computerprogramma zodat je goed kunt zien hoe de keuken eruit komt te zien. Je krijgt een offerte mee waarin gespecificeerd staat welke apparatuur wordt gebruikt etc. Geen verkoper met allerlei truukjes zoals in andere zaken. Verkoper nam alle tijd om ons te adviseren en opties uit te rekenen.
Keuken in offerte was van Nobilia, de apparatuur van Pelgrim. Over Pelgrim heb ik niet zo'n goed gevoel. Lees iets teveel dat dingen stuk gaan.
Kortom, zeer goede indruk gekregen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Bailey »

Vanmorgen een keuken besteld bij Superkeukens in Arkel. We waren eerse vorige week bij Superkeukens in Dordrecht geweest, maar die meneer had geen tijd voor ons. Mijn vriend stelde voor om de maten achter te laten en hoe we de keuken willen hebben en om dan de volgende dag terug te komen voor de offerte, maar helaas ook vrijdag had hij geen tijd. Toen wist ik genoeg en ben ik weggelopen.

Vanmorgen dus naar Superkeukens in Arkel geweest en daar ging het heel anders. Er werd netjes gedag gezegd (wat in Dordrecht ook niet gebeurde) konden op ons gemak rondkijken en werden daarna perfect geholpen. Meneer nam uitgebreid de tijd voor ons en we kregen een perfecte aanbieding. Zoals hier ook gezegd, binnen ons budget maar wel met korting zodat we aan ons budget kwamen. We gingen echt met een goed gevoel naar huis.

En aan de levertijd zal het allemaal niet liggen, want hij komt pas begin augustus. Ik ben benieuwd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door GWTE »

Over Pelgrim heb ik niet zo'n goed gevoel. Lees iets teveel dat dingen stuk gaan.
Kortom, zeer goede indruk gekregen.
Daar zou ik ook een goed gevoel van krijgen.... :wink:

GWTE

hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door hansstek »

wij hebben gisteren ook een keuken besteld bij Superkeukens. De vestiging in Hellevoetsluis. We zijn wel 3 keer uitgebreid geholpen. Eerst de basis gemaakt (4,5 uur) daarna 2 uur voor aanpassingen en gisteren nog eens 1,5 uur om de puntjes op de i te zetten.
We zijn uitstekend geholpen door de mevrouw daar en hebben echt een gigantisch ontwerp gehad. Dit is duidelijk iemand met liefde voor het vak en is zelf erg trots op haar ontwerp.
2e week van september wordt hij geleverd en we hebben alle vertrouwen dat het goed gaat.

Es!
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2008 14:07

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Es! »

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die een keuken hebben van Superkeukens met Ariston inbouwapparatuur.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik heb sinds een paar weken mijn keuken van Superkeukens staa, inclusief inbouwapparaat van Ariston. Tot nu toe bevalt alles goed. Maar goed, ben pas 4 weken verder, er kan nog een hoop gebeuren.

Alles is goed gegaan. Op tijd geleverd en er miste niks. Tot nu toe ben ik dus zeer positief.

scife
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2008 20:49

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door scife »

Vandaag bij superkeukens tilburg geweest voor een offerte, prijs was redelijk, rommelige winkel helaas. Bovendien had ik een verkoper die, terwijl ik met hem in gesprek was, lastige klanten telefonisch ging afhandelen (op zeer onbeschofte wijze) en mij van die klant's problemen volledig op de hoogte ging stellen. Toen er nog een klant langskwam met een klacht waarbij hij mij vervolgens ging vertellen dat het een domme klant was, was de maat vol.

Reden om er niet meer heen te gaan.

Sute
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 dec 2007 17:08

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Sute »

Hallo allemaal,

Wij hebben een probleem...Wij hebben in Oktober 2005 een keuken gekocht bij superkeukens met inbouwapparatuur van Ariston. Nu is het zo dat de vaatwasser stuk is. Inmiddels al 3 maanden. Eerst begon het met de deur waarvan de scharnieren naar binnen waren gegaan (zodat de deur niet meer open kon).Gezien de (hele) hoge reparatiekosten hebben we dit zelf laten maken.Maar dat is al zo'n 1 1/2 jaar geleden.Nu is het probleem dat waarschijnlijk de electronica is doorgebrand in de deur.Ik had hem aangezet s'avonds en het begon naar verbrand plastic te ruiken.We hebben hem natuurlijk direct uitgezet.We hebben eerst gebeld met de reparatieafdeling van Ariston, maar ze vroegen (belachelijk) veel geld voor de voorrijkosten, reparateur en de reparatiekosten! We zijn terug gegaan naar Superkeukens en daar het probleem voorgelegd. Deze zou bellen met de leverancier van Ariston. Dit is gebeurd, maar de leverancier kan niets voor ons doen dan alleen korting geven op de reparatiekosten. (Tevens moesten wij ook nog eens bellen met deze leverancier om afspraken te maken, terwijl op verschillende sites (consuwijzer,etc) staat dat wij dat niet eens hoeven te doen.) Aangezien dit maar zo'n 10% is gaan wij hier niet mee akkoord. We zijn weer terug geweest naar Superkeukens en weer ons verhaal daar neergelegd ( week geleden). Ik heb al op internet een beetje rond gekeken naar wat onze eventuele rechten zijn. Hebben jullie hier misschien ervaring mee, of weet iemand van jullie wat wij het beste kunnen doen?Want we zijn het afwassen met de hand wel een beetje zat :?
Tevens hebben we tot op heden nog niets gehoord van Superkeukens.

Hopelijk kunnen jullie iets voor ons betekenen?? :?:
Alvast bedankt :!:

Groeten Sute

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Bailey »

Geplaatst op 15 Okt 2008 21:29 door scife

Vandaag bij superkeukens tilburg geweest voor een offerte, prijs was redelijk, rommelige winkel helaas. Bovendien had ik een verkoper die, terwijl ik met hem in gesprek was, lastige klanten telefonisch ging afhandelen (op zeer onbeschofte wijze) en mij van die klant's problemen volledig op de hoogte ging stellen. Toen er nog een klant langskwam met een klacht waarbij hij mij vervolgens ging vertellen dat het een domme klant was, was de maat vol.
Ik ben bij Superkeukens in Arkel geweest, daar waren ze hartstikke vriendelijk en namen ze uitgebreid de tijd. Die in Dordrecht is echt verschrikkelijk, die wilde blijkbaar niet verkopen. Blijkbaar zit er toch veel verschil per winkel.

Garderen
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2009 10:35

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Garderen »

Ik zit nog in mijn garantie periode en mijn koelkast is kapot gegaan, inmiddels zijn we 6 weken verder en heb ik nog steeds geen nieuwe koelkast!!! Dus we spreken niet echt van 'SUPER' service! Ook moet ik overal zelf achter aan overleggen met leveranciers etc!
Dus nee ik zal niemand adviseren zijn keuken bij Superkeukens te kopen. klant vriendelijkheid bij dit soort zaken is ver te zoeken!!!

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door rayke »

Het is heel normaal dat als een product binnen de garantieperiode defect gaat dat u door wordt verwezen naar de leverancier. U kunt dan zelf met hen en afspraak maken voor reparatie. Of u nu bij Superkeukens koopt of bij een exclusievere zaak, dit soort "binnen de garantie" kwesties zijn hetzelfde.
U kunt natuurlijk ook vragen of uw keukenleverancier voor u belt maar het is makkelijker om zelf direct een afspraak te kunnen maken.

Hellemons
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 mar 2009 20:32

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Hellemons »

Kan iemand mij vertellen wat een beetje de uiterste prijs is waarvoor tegenwoordig een hoekopstelling keuken 3 bij 3 meter, met de 5 apparaten (van in ieder geval een A-merk, maar niet het beste A merk bijv, whirlpool) en een composiet keukenblad te krijgen is (ook incl. montage)

Kan iemand mij vertellen wat de (laagste) te bedingen prijs is bij superkeukens voor bovenstaande. Ga namelijk aankomend weekend ernaartoe voor een offerte (in Goes)....

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door rayke »

de (laagste) te bedingen prijs is
Superkeukens onderhandelt niet maar geeft je meteen een nettoprijs.
Kijk op hun website, krijg je een indruk van de prijzen.

Hellemons
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 mar 2009 20:32

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Hellemons »

Ok, vandaag al bij superkeukens Goes geweest.

Hoekkeuken Nobilia 3 bij 3 meter (en 3 bovenkastjes), koelkast Constructa, Vaatwasser constructa, combimagnetron Siemens, Kookplaat Siemens, Afzuigkap Faber (? Nooit van gehoord).
Composiet blad prijsgroep 1.

7500 euro incl. aansluiten en monteren. Meer of beter kon ik niet krijgen voor 7500 euro

Is dit en goede prijs en heeft iemand ervaring met bovenstaande merken?

Campo
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mar 2009 15:16

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Campo »

Hallo Hellemons,

Ik ben ook nog van plan om naar superkeukens te gaan.
Ik heb niet echt ervaring met Nobilia maar wat ik zo heb gelezen is Nobilia een redelijk merk in het middensegment.

Ik weet niet welke prijsgroep jij hebt voor je frontjes: werk je met matte foliefronten of hoogglans? Al met al denk ik dat je best een redelijke prijs hebt voor een keuken bij 3 bij 3.

Hoe is jouw ervaring met superkeukens? Was de verkoper opdringerig of buieden ze juist een hele goede service?

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door rayke »

Afzuigkap Faber (? Nooit van gehoord)
Faber is een fabrikant die alleen maar afzuigkappen maakt. Diverse apparatuurfabrikanten bestellen hier ook hun afzuigkap.
Vraag de keukenverkoper naar de specificaties. Hoeveel herrie maakt het ding, afzuigcapaciteit enzovoort en vergelijk dan eens met bijvoorbeeld Siemens, Pelgrim of ander merk.

Prijs goed? Meestal geven ze bij Superkeukens direct de laagst mogelijke prijs af. En veelal is die wel scherp.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door rayke »

@Campo
Was de verkoper opdringerig of buieden ze juist een hele goede service?
Een opdringerige verkoper zou niets met de service te maken hebben.
Elke Superkeukens is een zelfstandige zaak, het personeel wordt dus niet centraal getraind in "opdringerige"verkoop. Maar de verkoper zit er wel om te verkopen. Omdat Superkeukens je direct vertelt wat je keuken kost hoef je geen twee uur te gaan soebatten over de prijs. Die tijd kun je dus aan de keuken besteden.

Campo
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mar 2009 15:16

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Campo »

@ Rayke

Je hebt gelijk: ik had het misschien niet helemaal goed geformuleerd.

Zelf weet ik al heel goed wat ik wil qua keuken en opstelling: wij gaan voor Nolte. Goed, degelijk, middensegment: kortom goede prijs - kwaliteit verhouding. Ik weet dat superkeukens dit merk ook heeft.
Het scheelt wel als je precies weet wat je wilt want dan kan je pas goed en eerlijk vergelijken.

Stel dat er een superkeukenfiliaal is met een niet passende prijs, loont het dan om naar een ander superkeukenfiliaal te gaan?

Gesloten