LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Systemat keuken met miele apparatuur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
vbs
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 mar 2006 13:39

Re: Systemat keuken met miele apparatuur

Ongelezen bericht door vbs »

Die ziet er inderdaad ook wel aardig uit ja, maar wij vinden die van Miele toch fraaier. Er kan in een jaar nog veel veranderen, dus wie weet kiezen we tegen die tijd toch voor een ander merk, of gecombineerd. We blijven toch het kortingspercentage houden wat we nu hebben gehad.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Systemat keuken met miele apparatuur

Ongelezen bericht door Mr.P »

Hoe goed/slecht is Miele eigenlijk?? We kunnen namelijk nog wisselen van apparatuur tot 12 weken voor levering. Heb gehoord dat de vaatwasser niet super is, en dat die van bv AEG vele malen beter is
Deze vraag kan u natuurlijk ook aan de keukenverkoper stellen. Een goede vakman zou u het verschil tussen de merken onderling haarfijn kunnen uitleggen.

In het kort :
AEG (onderdeel van Electrolux) biedt meerdere typen machines. Van een simpel instapmodel tot luxe (voornamelijk meer electronica/isolatie) machines.
Miele heeft niet echt een hele goedkope voor de onderkant van de markt.

Deur open :
Miele heeft een rvs sproei-arm op de bodem gemonteerd. Het sproeimechaniek komt hierdoor minder snel verstopt te zitten met vuil dan bij een kunststofarm. Rollen we de onderkorf naar buiten dan is het loopwerk van de AEG wat stroever. De Miele korven zijn uitgevoerd in een zwaardere kwaliteit geplastificeerd draadstaal, ook voor vrijwel alle opklapbare onderdelen. Deze zijn bij de meeste andere merken van plastic en dus op termijn kwetsbaarder.
De bovenkorf nu naar buiten rollen en het verschil goed bekijken. Ook de ophanging ervan is belangrijk evenals de knoppen/hendels om de korf in hoogte te verstellen. Ook bovenin vebinden zich bij vrijwel alle merken plastic opklapbare bakjes. Hier is de Miele ook voorzien van geplasticficeerd draadstaal.
Kiest u voor een model met een bestekschuifflade dan heeft aleen Miele dit. Een veel gehoorde opmerking is dat het veel werk zou zijn om in te richten maar in praktijk valt dat wel mee. Andere merken bieden allerhande inhang/klikbakjes die een besteklade willen na-apen.
Door de bestekschuiflade bovenin is er benedenin meer ruimte voor o.a. pannen e.d. want daar heeft u geen bestekkorf meer.

De overige specificatie kunt u op de AEG en Miele sites vinden ( makkelijk via http://www.keukenfabrikant.nl ). Vergelijk wel 2 machines die qua specificaties kunnen wedijveren met elkaar. De Miele machine is over het algemeen ietsje duurder.

Voor vragen reageert u hier.

Succes.
Mr.P.


Ook dit was weer een gratis advies, misschien de moeite waard om kinderactiviteitencentrum kabouter sinjoor te steunen ( http://www.sinjoor.nl/pgs/donateurs.html )


sar27
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:10

Re: Systemat keuken met miele apparatuur

Ongelezen bericht door sar27 »

Beste VBS, je bent voor ongeveer 23.000 euro geslaagd, kun je kort aangeven (ben zelf ook binnenkort ook op zoek naar keuken) wat je nou hebt gekozen en bij wie? Ik ben nieuwsgierig of je de Systemat of de Next125 hebt gekozen en wat voor apparatuur exact en welke keukenzaak 't was.

txs.
SAR27

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Systemat keuken met miele apparatuur

Ongelezen bericht door Mr.P »

Pfffff,

kan je hier hooguit wat morele steun geven :-)

Maar ja, ik zie er zoveel driftig reclame maken, het wordt een trend.

Nou komt ie :
Dus kom op, kijk je klanten aan alsof je er al 10 verkocht heb van de week dan lukt die "11e" ook wel! Of bedoel je dat je een goed salaris hebt met heel weinig provisie, zou ook kunnen.

Goed weekend.

Mr.P.

vbs
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 mar 2006 13:39

Re: Systemat keuken met miele apparatuur

Ongelezen bericht door vbs »

Beste VBS, je bent voor ongeveer 23.000 euro geslaagd, kun je kort aangeven (ben zelf ook binnenkort ook op zoek naar keuken) wat je nou hebt gekozen en bij wie? Ik ben nieuwsgierig of je de Systemat of de Next125 hebt gekozen en wat voor apparatuur exact en welke keukenzaak 't was.

txs.
SAR27
Hebben gekozen voor de systemat keuken en hebben hem gekocht bij (schrik niet) de keukenmaxx. Ondanks alle slechte dingen die ik hier over de mandemakers groep lees, hebben wij toch besloten hier onze keuken te kopen. Keukenmaxx heeft een eigen directie dus staat wat dat betreft los van DMG. Ik ga er vanuit dat we een juiste beslissing hebben genomen, ondanks dat die voor een groot gedeelte vanwege het financiele plaatje is genomen.
Wij hebben alles van Miele en hebben van alles het duurste type uitgezocht.
1x Koffiezetter 2699
2x combimagnetron 5098
1x vaatwasser 1799
1x eilandschouw 2799
1x vriezer met 6 lades 1149
1x koelkast 1399
1x inductiekookplaat. 1999
1x quooker combi 1349

Dit is bruto aan apparatuur +/- 18.000 euro.
Kasten kwam hij bruto uit op 19.995
Blad en div.. en montage op 6.500

50% korting op apparatuur en 49,1% op het totaal aan korting gekregen. Kastenprijs is bruto zeer hoog dat heb ik hem ook gezegd, omdat ik die al bij een andere winkel had gezien, maar netto net zo hoog als bij Engelen en Keukenvision, maar door de korting die hij ook geeft op montage en het blad en vooral door de hoge korting op de apparatuur is het veel voordeliger dan bij die andere twee.

Ik ben dus zeer tevreden over de behandeling die wij hebben gehad bij deze zaak en kan het ook iedereen aanraden. Volgens mij ligt het meer aan de verkoper dan aan de winkel waar je je spullen koopt.

life2ride
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2005 23:18

Re: Systemat keuken met miele apparatuur

Ongelezen bericht door life2ride »

Composit is volgens mij zeker niet slecht, Italiaans design keukens en idd een paar keer in het eggie mogen zien. Vond het zelf erg degelijk en goed uitzien, denk dat wij ook binnenkort dit merk meenemen in onze keuze...

Pfffff

Re: Systemat keuken met miele apparatuur

Ongelezen bericht door Pfffff »

Wij hebben alles van Miele en hebben van alles het duurste type uitgezocht.
Niet helemaal maar, maar goed, kniesoor die hier op let.
Kastenprijs is bruto zeer hoog dat heb ik hem ook gezegd, omdat ik die al bij een andere winkel had gezien
Dus gewoon opgehoogd, zodat ie de koper een sigaar uit eigen doos kan aanbieden
50% korting op apparatuur en 49,1% op het totaal aan korting gekregen
Zucht, je snapt het dus nog steeds niet

[[/quote]

eagle
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 sep 2005 12:51

Re: Systemat keuken met miele apparatuur

Ongelezen bericht door eagle »

Pfff, vind je het echt zo vreemd om tijdens een gesprek met een klant, wat toch al gauw een uurtje of drie duurt, een front uit te zoeken, blad, apparatuur etc., een ontwerp te maken en dan ter plekke dit te vertalen in een passende offerte? ik werk niet bij een prijsvechter, maar neem de tijd om klanten goed te informeren en te helpen een goede keuze te maken. soms ben ik wel wat langer bezig, ik vind dat de klant het recht heeft een degelijk advies en keuzes te hebben. daarom vind ik het dus wel vreemd om op een offerte een aantal weken te moeten wachten.

vbs
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 mar 2006 13:39

Re: Systemat keuken met miele apparatuur

Ongelezen bericht door vbs »

Beste pfff,

ik snap best dat dit "kortingspercentage" belachelijk is, maar als je mn hele verhaal goed hebt gelezen , dan zie je dat ik dat ook aangeef.
Ik wil alleen maar zeggen, dat het door deze hoge "korting" uiteindelijk wel voordeliger is dan bij een zaak die wel reeele prijzen hanteert en een veel lager kortingspercentage[(wat wel reeel is) geeft.
Het gaat mij uiteindelijk om het bedrag onder de streep en dat is nu beduidend lager dan bij de kleine keukenzaken waar ik ook geweest ben.

Gesloten