LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tip over keukenbedrijf Arnhem/Nijmegen of net over de grens?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Tip over keukenbedrijf Arnhem/Nijmegen of net over de grens?

Ongelezen bericht door 00sten »

Hoor graag tips over GOEDE en scherp offrerende bedrijven in regio Arnhem/Nijmegen alook ervaringen net over de grens hier.
Wil best drie bedrijven ofzo bezoeken en met 1 ervan dan ook in zee mee gaan, maar zelf geen idee welke hier scherp werken.
Enig voorwerk dan wel handig en dat begint dus hier.

Prijs is heel belangrijk maar nette service wel gewenst. (keuken van X fabriek blijft verder een keuken van X fabriek en wij zullen geen tig uur advies nodig hebben)
Wij hebben traditonele smaak, dus keuken zal niet hoger dan middensegment hoeven en in ons huidige huis geen klachten over de aanwezig rotpunkt trouwens.Superstrak handgreeploos niet nodig en siematic etc vinden we niet eens mooi. Blad altijd van natuursteen totnutoe.

Wie durft (onderbouwd) wat te noemen in deze regio waar ik waarschijnlijk graag zaken kan doen en waar de prijsstelling de moeite waard zal zijn?

denk zelf budget 10-20k, maar nog geen precieze invulling ivm pas net huis gekocht en overdracht mid april. Word vaak toch luxer dan je eerst dacht , dus prijs ook daarom belangrijk.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Tip over keukenbedrijf Arnhem/Nijmegen of net over de grens?

Ongelezen bericht door 00sten »

Jansen totaal wonen erg aanbevolen

Tessa_2
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:12

Re: Tip over keukenbedrijf Arnhem/Nijmegen of net over de grens?

Ongelezen bericht door Tessa_2 »

Ik heb in mijn post van vorige maand Keukencentrum De Graafschap in Aalten genoemd. Zeker de moeite waard, maar alleen voor Häcker en Tristar keukens.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Tip over keukenbedrijf Arnhem/Nijmegen of net over de grens?

Ongelezen bericht door 00sten »

Wij hebben vrij bescheiden smaak,

zal rotpunkt keuken worden
denk dat apparatuur duurder word dan keuken zelf+granieten blad

denk scherpere offerte iets lastiger daardoor word omdat apparatuur verschillende merken is

wel wel nederlandse zaak trouwens, zie weinig voordeel aan .de

Heinster
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2011 11:12

Re: Tip over keukenbedrijf Arnhem/Nijmegen of net over de grens?

Ongelezen bericht door Heinster »

Goede ervaring met http://www.alma-kuechen.de/
Filiaal Kleve.
We waren wel even verrast, we kwamen binnen met de tekening die we bij een andere keukenboer hadden laten maken en we stonden na een kwartier alweer buiten. De verkoper was heel snel en direct, nam de tekening en onze gegevens in ontvangst, en klaar.
Op de afgesproken dag kregen we inderdaad een nieuwe tekening met een offerte in de mail binnen.
Een week later hebben we 2 uur lang bij de beste man gezeten en werd alles keurig netjes 1 voor 1 behandeld, keuken, apparatuur (alles Siemens), werkblad (wij kiezen voor graniet), motage, verleggen leidingen en betegeling.
We liepen 'vooralsnog' tevreden naar buiten met 3 gespecificeerde offertes.
De keuken moet wel nog gemonteerd worden, vandaar 'vooralsnog', maar we horen van hier uit de buurt niets dan goede ervaringen.
Overigens koopt hier uit de buurt (Gennep, Groesbeek) zowat iedereen z'n keuken, badkamer en andere huishoudelijke apparaten in Duitsland.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Tip over keukenbedrijf Arnhem/Nijmegen of net over de grens?

Ongelezen bericht door 00sten »

Heinster schreef:Goede ervaring met http://www.alma-kuechen.de/
Filiaal Kleve.
We waren wel even verrast, we kwamen binnen met de tekening die we bij een andere keukenboer hadden laten maken en we stonden na een kwartier alweer buiten. De verkoper was heel snel en direct, nam de tekening en onze gegevens in ontvangst, en klaar.
Op de afgesproken dag kregen we inderdaad een nieuwe tekening met een offerte in de mail binnen.
Een week later hebben we 2 uur lang bij de beste man gezeten en werd alles keurig netjes 1 voor 1 behandeld, keuken, apparatuur (alles Siemens), werkblad (wij kiezen voor graniet), motage, verleggen leidingen en betegeling.
We liepen 'vooralsnog' tevreden naar buiten met 3 gespecificeerde offertes.
De keuken moet wel nog gemonteerd worden, vandaar 'vooralsnog', maar we horen van hier uit de buurt niets dan goede ervaringen.
Overigens koopt hier uit de buurt (Gennep, Groesbeek) zowat iedereen z'n keuken, badkamer en andere huishoudelijke apparaten in Duitsland.
welk merk keukens verkopen zij?

En leveren zij ook ATAG ? (onze kookplaat en oven specifiek model van die twee op het oog, net als andere apparatuur trouwens, oa bosch, liebherr, itho)

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Tip over keukenbedrijf Arnhem/Nijmegen of net over de grens?

Ongelezen bericht door 00sten »

Groesbeek wel een echt klusdorp. (doe het zelf ivm veel mensen in de bouw)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Tip over keukenbedrijf Arnhem/Nijmegen of net over de grens?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

We waren wel even verrast, we kwamen binnen met de tekening die we bij een andere keukenboer hadden laten maken en we stonden na een kwartier alweer buiten.
:shock:

De verkoper was ook verrast, scheelt 'm weer een paar uurtjes overleggen en ontwerpen.......... :?

Heinster
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2011 11:12

Re: Tip over keukenbedrijf Arnhem/Nijmegen of net over de grens?

Ongelezen bericht door Heinster »

De beste man heeft een compleet nieuwe tekening gemaakt en de exacte maten stonden niet op de tekening van de andere keukenboer, uiteraard, die heeft ie van de bouwtekening over genomen.
Hij kon de tekening hooguit gebruiken voor de indeling.
Zoals gewoonlijk altijd weer mensen op een forum die moeten zeuren.
En nu HUP weer achter de varens op zoek naar meldingen of reacties op uw gezeur zodat u tenminste iets te doen heeft vandaag.

Alma doet alleen aan Duitse Tüv goedgekeurde merken.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Tip over keukenbedrijf Arnhem/Nijmegen of net over de grens?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

De beste man heeft een compleet nieuwe tekening gemaakt en de exacte maten stonden niet op de tekening van de andere keukenboer, uiteraard, die heeft ie van de bouwtekening over genomen.
Hij kon de tekening hooguit gebruiken voor de indeling.
Kijk...dat is dan wel een superverkoper als ie dat in een kwartier klaarspeelt :wink:
Zoals gewoonlijk altijd weer mensen op een forum die moeten zeuren.
Zeg ik dan iets onwerkelijks als de bewuste verkoper geen info over de gezinssamenstelling, kookgewoontes, keukenruimte en wensen hoeft in te winnen gedurende een intakegesprek om tot een passend ontwerp te komen maar hij kan gewoon "de tekening van een ander gebruiken voor de indeling"?

Mij kost dat namelijk vaak uren, dat is ook de reden waardoor ik nu pas (4 uur na respons) een vervolgreactie schrijf.

Van mij geen slecht woord over de Duitse collega's in deze, de uitleg zegt meer over u.

monteur71
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mar 2009 16:05

Re: Tip over keukenbedrijf Arnhem/Nijmegen of net over de grens?

Ongelezen bericht door monteur71 »

beste Oosten,

gezien Uw commentaar, enige weken over de garantiekwestie
van de vaatwasser van wirlpool,
(wij zijn uw commentaar en verdere uitspraken NIET vergeten) zou ik als keukenzaak uit de achterhoek, aan U geen keuken willen verkopen.
de kans is groot, dat als U uw zinnetje niet krijgt, dat dan de
keukenzaak daags erna op dit fora staat, met Uw eigenzinnige mening , ongeacht of het reeel is.
het is een feit, dat u niet herkenbaar bent, maar anders.....
veel sukses!!

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Tip over keukenbedrijf Arnhem/Nijmegen of net over de grens?

Ongelezen bericht door 00sten »

monteur71 schreef:beste Oosten,

gezien Uw commentaar, enige weken over de garantiekwestie
van de vaatwasser van wirlpool,
(wij zijn uw commentaar en verdere uitspraken NIET vergeten) zou ik als keukenzaak uit de achterhoek, aan U geen keuken willen verkopen.
de kans is groot, dat als U uw zinnetje niet krijgt, dat dan de
keukenzaak daags erna op dit fora staat, met Uw eigenzinnige mening , ongeacht of het reeel is.
het is een feit, dat u niet herkenbaar bent, maar anders.....
veel sukses!!
monteur71 : u heeft misschein het stuk gemist waar ikzelf een voorstel 60/40 heb gedaan per telefoon welke zeer lomp werd afgedaan.
Wanneer men daarna niets van zich laat horen (dat was na die email uitwisseling) dan is dat het moment dat ik mijzelf genaaid voel en vooral die combinatie en manier van communiceren is mij in het verkeerde keelschat geschoten , heb ook pas 4 maanden later een posting gedaan alhier. Denk dus dat er voldoende tijd was voor een fatsoenlijke reactie.

heb al eerder gezegd dat het bedrag daarin geen enkel issue was, maar wel de manier van communiceren.
Als ze heel vriendelijk hadden verteld waarom niet of wat dan ook OF mij na mijn laatste email zelf netjes hadden gebeld dan was de irritatie al veel minder geweest.
Het eerst lang niet thuis geven, late antwoorden op email terwijl hij wel dezelfde dag gelezen werd (leesbevestiting), twee weken later een email sorry u heeft pech met drie regels.

En misschien is het u ook ontgaan dat ik duidelijk van plan was om gewoon weer bij hun te kopen bij de nieuwe keuken.
Dus maak daarvan wat u wilt, niet alle collega verkopers communiceren blijkbaar op dezelfde wijze als u misschien wel gewend bent

En dat heeft NIETS met de keukenbranche an sich te maken.
Aftersales hoort bij iedere bedrijfstak en ook al kun/wil je niets doen dan kun je daar op een meer fatsoenlijke manier in communiceren. Zeker bij een product als een keuken na twee en driekwart jaar.

Dan kun je beter je huidige klanten iets beter te woord staan dan je alleen focussen op adverteren.

Ik ben zo een klant welke voor electronica ook naar een vaste winkel terugkomt, ik wil daar wel een behoorlijke prijs maar er mag een verschil zijn met internetprijzen omdat ik dat de winkelier gun.

Dus jij mag 1 kant van mij zien, ik denk dat ik bovengemiddeld trouw ben aan ondernemers waar ik op een goede en prettige manier een relatie mee heb.

Ook heb ik genoemde keukenboer indertijd niet leeg onderhandeld, hij had een zeer gezonde marge.

als ik naar een ongenuanceerde reacties kijk dan spreekt die van u weer boekdelen.

een reactie zoals van "zelfstandigste" vond ik wel top en zou een zaak/persoon kunnen zijn waar ik bij terugkom, gewoon eerlijk en open open mening geven, op die manier kom je er altijd uit en zo niet dan ook goed want je hebt open en netjes gecommuniceerd cq overlegd

verschil ik reacties op dit forum zegt mij al aardig wat over de insteek van sommigen, apart oordeel hoor over consumenten welke bij u voor 10 tot 20 duizend uitgeven

Communiceren is blijkbaar een vak wat niet iedereen goed verstaat (en dan heb ik het niet over de vaardigheden om een deal te sluiten)

(alhoewel dat ook kan vertekenen aangezien ook ik op een forum niet alle nuances kan tonen/meedelen)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Tip over keukenbedrijf Arnhem/Nijmegen of net over de grens?

Ongelezen bericht door maxx »

Ik vraag me af hoe je in hemelsnaam een goede. gespecificeerde leidingwerkofferte kunt maken als je de werkruimte en/of woning niet hebt gezien. Meerwerkpostje opgenomen zeker?
En nu HUP weer achter de varens op zoek naar meldingen of reacties op uw gezeur zodat u tenminste iets te doen heeft vandaag
Jaja, maar straks ook niet mekkeren als er opeens extra kosten op de rekening staan.

MVG

JBnl
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 apr 2006 12:27

Re: Tip over keukenbedrijf Arnhem/Nijmegen of net over de grens?

Ongelezen bericht door JBnl »

http://www.keiten-schmitz.de/

Net over de grens bij doetinchem.
En gewoon 5 jaar garantie op siemens apparatuur.
Zeer nette behandeling en nette prijzen.

Gesloten