LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tips voor nieuwe keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Vaste prijzen zijn echt wel mogelijk, maar men denkt liever korting te krijgen en daar speelt de markt op in. Met non-transparantie ten gevolge.
Ook elders dat je steeds meer verhalen hoort van mensen die "korting hebben bedongen op..." vul maar in: van keuken tot stofzuiger.

In ieder geval begrijp ik uit jou verhaal dat de verkoper waar jullie mee zitten een duidelijk signaal geeft dat er te praten valt over de prijs van de keuken.
Ik zou als ik jullie was dan toch ook eens ergens anders kijken waar ze Signia verkopen, even googlen, en daarlangs gaan voor vergelijkingsmateriaal.
Dan een prijs bepalen wat je maximaal kwijt wil en kan zijn en dan weer met die verkoper gaan zitten.
Je geeft aan een goed gevoel bij Keukenstudio te hebben. Anderzijds heb je het verhaal gehoord van je vrienden en wil je uiteraard geen dief van je eigen portemonnee zijn...
Is inderdaad lastig, zeker als je van nature geen onderhandelaar ben :wink:

Bij mij moest alles natuurlijk weer eens onorthodox gaan... LOL
Dus geen goede vergelijkingsmateriaal.
Wel heb ik voor mezelf een maximaal bedrag aangenomen wat ik kwijt wilde zijn, inclusief montage.
Verder ben ik afgegaan op de feit dat ik na een x-aantal bezoeken aan verschillende zaken me het beste voelde bij de verkoper waar ik mee zat bij Keukenstudio. En het beste gevoel hebben dat levering, montage en service bij hun het beste zou zijn tov die andere.

Ik ben ook geen onderhandelaar en achteraf gezien heb ik verschillende dingen niet goed aangepakt. Ik ben me van bewust dat ze goed aan me verdiend hebben. Maar daar staat tegenover dat hun service erg goed is, dat ik een keuken heb staan die ikzelf helemaal top vind voor mijn postzegelformaatappartementje en dat ik veel kookplezier ervaar.

De verkoper was in de voortraject eerlijk over de indeling en praatte niet naar mijn mond zoals bij de andere zaken.
Raymond heeft bij het verwerken van mijn orde ook goed meegedacht bij wijzigingen op de laatste moment en geholpen bij keuze tegel 8)
En als ik met Robert bel dan weet hij direct wie ik ben, welke keuken ik heb staan en zorgt hij ervoor dat alles zo snel mogelijk goed geregeld wordt.
En dat is ook veel waard :wink:

Gesloten