LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tulp-keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pi-ri
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2010 13:30

tulp-keukens

Ongelezen bericht door pi-ri »

Wie heeft ervaring met Tulp-keukens?
Ze bouwen hun keukens zelf. We willen een goede kwaliteit die 20 jaar meekan. Offerte moet nog komen.( We hebben er wel een goede indruk van)

asimasi
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 00:03

Re: tulp-keukens

Ongelezen bericht door asimasi »

Ik heb een keer een gesprek gehad in de villa arena, zeer slechte indruk. We kregen een aanbieding voor 30.000 en toen kon er INEENS 10.000 vanaf want de BAAS had een goede dag vandaag. de verkoper wilde niet eens 3d tekening maken, hij had alles op papier getekend en wilde een toezegging dat ik de keuken zou kopen, dan zou hij alles in 3D zetten, belachelijk he...
Daar zijn we dus nooit meer teruggegaan!

Kortjakje
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2010 14:15

Re: tulp-keukens

Ongelezen bericht door Kortjakje »

Zo zie je altijd maar weer dat het erg van de verkoper afhangt. Ik ben ook bij Tulp in de arena geweest. Ben uiterst correct geholpen. Heb nog niet gekocht om dat ik de prijs nog te hoog vindt. Maar dat is altijd het spel wat je helaas moet spelen.

asimasi
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 00:03

Re: tulp-keukens

Ongelezen bericht door asimasi »

klopt, het hangt zeer zeker vande verkoper af

2400
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2010 18:26

Re: tulp-keukens

Ongelezen bericht door 2400 »

Ik heb niets aan te merken op de kwaliteit van tulp keukens, mijn keuken is 15 jaar oud en opzichzelf nog prima.

Alleen begint de plastic afwerking van de deurtjes lostelaten.
Voor advies/rep dus naar de Arena boulevard.
Dit kon volgens hen niet hersteld worden en een nieuwe deurtjes kostten ongeveer net zoveel als een nieuwe keuken (voor 1 deurtje werd de prijs van een complete kast + 25%gerekend.
Dus was een andere keuken het beste..... wat ik ook heb gedaan.
Dezelfde dag kwam ik erachter dat ze wel degelijk vervangen /opgeknapt konden worden,er zijn firma's die zich daarin hebben gespecialiceert,ik heb ze toen meteen gemailt,annuleren mocht mits ik 15% (1200euro)betaalde.
Ik weet dat ze in hun recht staan en ik ben daar ook tijdens het kopen vriendelijk geholpen (alles kon en mocht gewijzigd worden)maar uiteindelijk ga je naar huis met een 3D fotootje en kom je tot de ontdekking dat het niet klopt.
Nou daar zouden ze dan wel een oplossing voor zoeken... maar dan kon het wel duurder worden.
Maar annuleren ?nee.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: tulp-keukens

Ongelezen bericht door pfffff »

en ik ben daar ook tijdens het kopen vriendelijk geholpen
8000 euro voor frontjes :lol: ja, dan ben je echt vriendelijk van een hoop geld afgeholpen.
Of heb je 80 deuren in je keuken ? Dan is het een ander verhaal natuurlijk

2400
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2010 18:26

Re: tulp-keukens

Ongelezen bericht door 2400 »

Ja, ik was te goed van vertrouwen,rep.was niet mogenlijk werd me verteld.
Maar ik ging er ook naartoe dat het wel goed zat bij hun,ik weet nog toen we de keuken destijds bij hun kochten en na afloop nog een beetje tegen de prijs en opstelling zaten te hikken,de verkoper tegen mijn vrouw zoiets zei van,maakt u zich niet ongerust we komen de boel opmeten en mocht het niet passen dan doen we als u wilt gewoon zo.(toen scheurde hij een vel papier doormidden).
Want tulp wil uitsluitend tevreden klanten.
Die tijden zijn er niet meer ,het is nu slikken of stikken.
Daarbij wil ik echt niets afdoen van de kwaliteit van de keukens!!

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: tulp-keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Dezelfde dag kwam ik erachter dat ze wel degelijk vervangen /opgeknapt konden worden,er zijn firma's die zich daarin hebben gespecialiceert,ik heb ze toen meteen gemailt,annuleren mocht mits ik 15% (1200euro)betaalde.
Ik weet dat ze in hun recht staan
Staan ze wel in hun recht??
Je hebt inderdaad een overeenkomst getekend, echter die overeenkomst is tot stand gekomen door het verschaffen van foute/onvolledige informatie
(Je wilde alleen frontjes, volgens tulp kon dat niet/ is dat net zo duur als nieuwe keuken).

klusman
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 feb 2010 19:17

Re: tulp-keukens

Ongelezen bericht door klusman »

Wat ik, enkele jaren geleden, heb begrepen van TULP maken ze zelf alleen de kastjes. Niet de deurtjes.

2400
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2010 18:26

Re: tulp-keukens

Ongelezen bericht door 2400 »

Ik ben vandaag weer teruggegaan naar de Arena boulevard voor annulering van de keuken,Het bleek n.l dat de verkoper niet wist dat de Tulp service de deurtjes tegen een spec. tarief verving(hij was er echt niet van op de hoogte.)
Het kost volgens de servicedienst ongeveer 960 euro.dat is dan de hele keuken.
De directeur besliste gewoon,pech gehad koop maar de keuken voor 8100 euro,dat de verkoper er niet van op de hoogte was deed volgens hem niet terzake

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: tulp-keukens

Ongelezen bericht door 16again »

dat de verkoper er niet van op de hoogte was deed volgens hem niet terzake
De verkoper, de professionele partij in deze, behoort gewoon goed geinformeerd te zijn, en de juiste informatie te verstrekken.

Doe alles schriftelijk, bewaar kopien.
Geef aan dat je bij de verkoop van de keuken onjuist/onvolledig geinformeerd bent. De keukenverkoper heeft nagelaten je erop te wijzen dat de servicedienst van het eigen Tulp keukenbedrijf tegen voordelige condities je deurtjes kan vervangen. In plaats daarvan kreeg je foutieve informatie, dat vervanging van frontjes vrijwel evenduur was als een nieuwe keuken (door ontbreken pakket korting etc) waardoor uiteindelijk een koopovereenkomst gesloten is voor aanschaf van een nieuwe keuken.
Geef aan dat de verkoper als contact persoon van de keukenwinkel over deze informatie had moeten beschikken.
Geef aan dat hierdoor sprake is van dwaling. Indien je juist geinformeerd zou zijn was deze overeenkomst niet tot stand gekomen.
Geef Tulp de gelegenheid deze fout van de verkoper recht te zetten, door alsnog de gesloten overeenkomst om te zetten in het alternatief dat je ook gekozen zou hebben indien je wel correct geinformeerd zou zijn: vervanging van fronten door Tulp servicedienst.
Geef tevens aan, dat indien Tulp hier niet mee accoord gaat, je overweegt om dit ter toetsing bij de geschillencommissie voor te leggen. Inzet is ook daar omzetting van de koopovereenkomst in een opdracht tot vervanging van fronten door Tulp service dienst.

Bij geschillencommissie maak je redelijke kans op goede afloop, bij verlies kun je alsnog de keuken afnemen en kost dit alleen een beperkt bedrag aan de geschillencommissie. Ik acht het waarschijnlijker dat Tulp al inbindt voor je naar geschillencommissie stapt.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: tulp-keukens

Ongelezen bericht door pbarendse »

Zojuist nog een 'charmante dame' aan de lijn gehad van deze maatschappij. Ze hadden eerder op de avond al gebeld, stom genoeg met nummerherkenning aan. Opgezocht op internet, blijkt dit het servicenummer van Tulp Keukens, die volgens het bandje aan de andere kant bereikbaar zijn van half 9 tot 3 uur :?:

Gelukkig belde ze later nog een keer :lol: Eerst een blabla verhaal over enquetes op internet, en dat ik interesse zou hebben getoond voor een nieuwe keuken. Niet dus, ik klik altijd alles standaard op 'geen interesse' (en ondertussen wel mooi mn MoneyMiljonair punten opstrijken...). Dus allereerst maar eens verteld dat ze hun gegevens beter bij betrouwbare partijen kunnen halen, in plaats van First Impressions. Ze wist namelijk na wat 'overleg met haar chef' (lees: 3 minuten nagelvijlen) te vertellen dat de gegevens daar vandaan kwamen, nadat ze dat eerst niet kon/wilde vertellen.

Vervolgens wist ze na wat aandringen te vertellen dat ze bij De Bloeiende Tulp werkte, wat blijkbaar een callcenter is dat onder de paraplu van Tulp Keukens werkt. Ik kan op internet echter niets vinden over dit bedrijf, en volgens KvK zitten in Rijssen alleen Tulp Verkoop, Tulp Beheer en Tulp Productie.

Conclusie: Aan de telefoon hangt alles al van leugens en halve waarheden aan elkaar, hetgeen mij nou niet direct vertrouwen geeft over hoe ze de zaken verder afhandelen!

2400
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2010 18:26

Re: tulp-keukens

Ongelezen bericht door 2400 »

Het probleem met de frontjes is opgelost.
Aanvankelijk wilde m'n dat ik de nieuwe keuken kocht omdat ik getekend had,maar nadat ik een mail had gestuurd met alle gegevens en dus ook dat ik niet kwam voor een keuken maar alleen voor frontjes.
M'n erkende (directie)dat dit zo was en besloot de keuken alsnog kosteloos te annuleren .
Tevens kreeg ik een aanbieding om de deurtjes tegen gereduceert tarief te vervangen,hetgeen ook de bedoeling was.
Uiteindelijk is alles toch nog op z'n pootjes terecht gekomen en het is jammer dat er zo veel moeite voor moest worden gedaan.

d.borgman

speeltuin
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2010 14:28

Re: tulp-keukens

Ongelezen bericht door speeltuin »

pi-ri schreef:Wie heeft ervaring met Tulp-keukens?
Ze bouwen hun keukens zelf. We willen een goede kwaliteit die 20 jaar meekan. Offerte moet nog komen.( We hebben er wel een goede indruk van)

De mijne is na 1,5 jaar al afgeschreven...maar ga er werk van maken en ik meld me hier wel af en toe.
Laatst gewijzigd door speeltuin op 22 mei 2010 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.

groteknuffelbeer
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2009 07:47

Re: tulp-keukens

Ongelezen bericht door groteknuffelbeer »

Wie heeft ervaring met Tulp-keukens?
Ze bouwen hun keukens zelf. We willen een goede kwaliteit die 20 jaar meekan. Offerte moet nog komen.( We hebben er wel een goede indruk van)
En heb je de offerte al gehad (ik neem aan van wel, want je bent meer dan 3 maanden geleden deze topic gestart).

En nog steeds een goede indruk?

KS

Gesloten