LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Twijfel...

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
becha
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:38

Twijfel...

Ongelezen bericht door becha »

Hoi,

Ik heb veel oude topics gelezen met daarin de discussies over verschillende keukenmerken. Zelf twijfel ik tussen een Siematic, een Keller. Ik zag ergens staan dat veel dingen die bij andere merken standaard zijn bij Keller bijbetaald moeten worden, welke zijn dit? Heeft Siematic ook op kastjes een mooi sluit-systeem net als bij de laden (de nieuwe Keller-keukens blijkbaar wel)?

Het gaat mij dus niet zozeer om de prijs, maar wel om de kwaliteitsverschillen tussen de twee.

Bedankt voor jullie hulp!

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Twijfel...

Ongelezen bericht door Mr.P »

Keller levert een mooi produkt. Jammer genoeg zijn inderdaad een aantal dingen niet standaard. Zo moet voor iets eenvoudigs als slipmatten in een lade apart betaald worden. Of die paar tientjes nu het veschil moeten maken.

Ga eens in een showroom kijken waar ze beide merken verkopen (ja, die zijn er). Dan kun je een goede vergelijking maken. Trek eens laden open, bekijk kasten (en dan ook echt van binnen).
Vraag de keukenleverancier om van beide merken de prijs uit te rekenen.

Mr.P.

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: Twijfel...

Ongelezen bericht door OmeBen »

De keukens van Keller worden geleverd met standaard anti-slip mat, tegenwoordig r.v.s. bodem in aanrechtkast etc. SieMatic biedt veel extra's maar niet standaard! :!:

Pfffff

Re: Twijfel...

Ongelezen bericht door Pfffff »

Volgens mij levert Siematic slipmatten, rvs bodems en sommige bestekindelingen gewoon standaard, dit is uiteraard niet gedaan als filontropisch gebaar, maar scheelt gewoon orderregels, daar een ieder dit toch los bijbestelde. Is inderdaad tientjes werk, maar die zitten nu wel in de prijs verwerkt en de andere merken doen dit uiteraard ook

Dus staat dit apart op een offerte dan weet je al dat je genaa**d gaat worden

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Twijfel...

Ongelezen bericht door Mr.P »

Ok, bedankt ome Ben, daarvan was ik niet op de hoogte.

schampers
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 okt 2006 16:26

Re: Twijfel...

Ongelezen bericht door schampers »

de prijs van een keuken wordt bepaald door de omvang van het programma, bij Siematic bijv. is bijna alles mogelijk maar dat merkt u ook aan de prijs. De kwaliteit van de keukens vindt u niet veel verschillen, de gebruikte spaanplaat voor de kastrompen is bij bijna elk keukenmerk hetzelfde, de fronten komen veelal van een leverancier uit Italië, het hang en sluitwerk is bij 70% van de keukenmerken van Blum, de grepen van een Duitse leverancier.

Uw budget en smaak zijn bepalend voor de aankoop van uw keuken.

Gesloten