LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Patricia34
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2009 13:52

[u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door Patricia34 »

Beste keukenzoekers,

Onlangs zijn wij bij de Keukenkampioen geweest voor een vrijblijvende offerte. Althans dat dachten wij.

Na het uitzoeken van de keuken en het enigzins overeen komen van de prijs hebben wij laten vastleggen op de overeenkomst dat als de financiering van onze hypotheek niet rond zou komen de overeenkomst ontbonden zou worden een 1 telefoontje. Het e.e.a. hadden we (mijn man en ik) mondeling en schriftelijk afgesproken met de verkoper én de vestigingsmanager. Er was niemand in de zaak en kwam bij het gesprek erbij zitten.

Na een paar dagen kregen wij bericht van de bank dat de hypotheek niet kon doorgaan. Wij hebben dus de Keukenkampioen opgebeld met de mededeling dat de overeenkomst niet door kon gaan en dat het verscheurd moet worden. Wat schetst onze verbazing; er moet een aangetekende brief van ons komen waarin staat dat wij 'niet kredietwaardig' zijn. Keurig hebben wij dit de volgende dag gedaan. Ritje naar het postkantoor € 7 euro armer. Maar goed, nu afwachten op de annulering. Geen antwoord. Weer gebeld. De brief schijnt niet goed te zijn, omdat we een brief moeten sturen van onze bank waarin staat dat we geen hypotheek kunnen krijgen. Ten eerste zijn dat privé zaken wat de Keukenkampioen niets aangaat. En ten tweede weten wij zelf wel of de hypotheek niet doorgaat. Tja, hallo??? Vervelend genoeg al voor ons, lijkt me zo. Volgens de verkoper hebben we een overeenkomst getekend en bij annulering zouden we 30% van de koopsom moeten betalen. Hier is nooit over gesproken, er is ons duidelijk op het hart gedrukt dat we alleen maar hoefden te bellen en dat dan de boel verscheurd zou worden.

Dus we zijn toch maar weer naar het postkantoor gegaan, brieven en de brief van de bank (kopie uiteraard) aangetekend met handtekening retour laten versturen t.a.v. de directie zoals gevraagd door de vestigingsmanager. Weer € 10 armer. Maar oké.

Na 1 week hebben we nog niets gehoord. We hebben maar weer eens gebeld. De brief is ontvangen volgens hen. Maar op de vraag waarom wij nog geen reactie hebben gehad wordt geen antwoord opgegeven. Alleen wordt telkens gezegd dat het in behandeling is.

Om een lang verhaal kort te maken:
Wij hebben er goed van geleerd nooit nergens geen handtekening op te zetten zonder dat je 3000% zeker weet dat de koop door kan gaan. Mochten wij volgende week nog niets gehoord hebben, dan zetten we de rechtsbijstand erop en een goede advocaat.
Deze mensen van de Keukenkampioen hebben ons misleidt met hun verhaal en willen op deze manier hun target halen ivm provisie.

Pas dus alstublieft op met zetten van een handtekening, ook al staat er op de overeenkomst dat het "ondervoorbehoud van financiering" is. Voor u het weet zit u eraan vast. Laat u niet ompraten, zoals bovenstaande ons is overkomen.

Heeft u nog slim advies hoe wij hier van af kunnen komen dan horen we dat natuurlijk heel graag.

IN IEDER GEVAL HARTELIJK DANK VOOR HET LEZEN VAN MIJN BRIEF.

Hartelijk groet,
Patricia[/u]

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

Beste Patricia34

Als je hier op dit forum even door leest dan zie je dat er al veel is geschreven over de werkwijze van de DMG-Groep..

Ook dat je onder die 30% annulering kosten uit kan komen kijk even bij deze link: http://juridischdagblad.nl/content/view/7832/53/

Of misschien weet 16again nog iets...

MVG en s6

Patricia34
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2009 13:52

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door Patricia34 »

Onzettend bedankt, ik hoop dat andere mensen hier ook wat aan hebben want het gebeurt niet alleen bij de Keukenconcurrent zoals u heeft kunnen lezen.

Maar nogmaals bedankt.

Hartelijke groet,
Patricia

janjansssen
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2008 18:44

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door janjansssen »

Hoi,

Welk filiaal?

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

janjansssen
Hoi,Welk filiaal?
Bij alle zaken uit de DMG-Groep werken ze zo.... Dus het maakt niks uit welke regio je zit....



Patricia34 heb je al wat gehoord van KK?


MVG

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door 16again »

Als er op de bon staat "onder voorbehoud van financiering" en je hebt een afwijzingsbrief van een hypotheekverstrekker, dan moeten ze van goede huize komen om aanspraak te maken op annuleringskosten.
Volgens de verkoper hebben we een overeenkomst getekend en bij annulering zouden we 30% van de koopsom moeten betalen
Dat klopt! Op de achterkant van de bon zullen die voorwaarden wel staan. Echter, je wil niet annuleren, je wil gebruik maken van de clausule tot ontbinden (=gratis) van de koop op grond van de niet verkregen financiering.


Beklaag je over dit geval bij de consumentenautoriteit
http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagin ... _klacht_in
Voor een individueel geval doen zij niets voor je, echter bij voldoende klachten kunnen zij hopelijk zorgen dat dit soort praktijken stoppen.

Bewaar alle correspondentie afwijzingen etc! Anders heb je nauwelijks meer een poot om op te staan als er na een radiostilte van anderhalf jaar ineens een factuur voor 30% annuleringskosten op de mat valt!


Als dit soort bedrijven gewoon netjes volgens de eigen voorwaarden had gewerkt (vrijblijvende prijsopgave met 18 dagen bedenktijd) had je gewoon ruimschoots de tijd gehad om financiering te regelen.....

Patricia34
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2009 13:52

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door Patricia34 »

Het maakt niet uit bij welk je filiaal je bent, volgens mij werken zij inderdaad allemaal zo op deze manier.

Het gekke was ook nog dat ze zeiden dat we alleen deze week (destijds) nog van de aktie gebruik konden maken en dat de korting en de week erop niet meer geldig zou zijn.

Vorige week na ons telefoontje zei de vestigingsmanager dat hij de keuken 2 jaar oproepstand wilden zetten. Welja, wat een oplichterij. Hopelijk horen we deze week iets.

Ik wil in ieder geval iedereen van harte bedanken voor zijn/haar reactie. En hopelijk besteedt Radar hier een keer aandacht aan. In deze kredietcrisis tijd wordt er natuurlijk veeeeel minder verkocht waardoor ze dit soort praktijken gaan uithalen.

We weten dat we in het volste recht staan .....

Hartelijke groet,
Patricia

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door maxx »

In deze kredietcrisis tijd wordt er natuurlijk veeeeel minder verkocht waardoor ze dit soort praktijken gaan uithalen

Beste Patricia,

De kredietcrisis heeft er jammer genoeg weinig mee te maken. Dit is gewoonweg de manier van verkopen die al jaren wordt toegepast. 30% marge en weinig risico is snel verdiend.

Succes met de annulering

MVG

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

Pas dus alstublieft op met zetten van een handtekening, ook al staat er op de overeenkomst dat het "ondervoorbehoud van financiering" is. Voor u het weet zit u eraan vast. Laat u niet ompraten, zoals bovenstaande ons is overkomen.
Beste Patricia,

Wat een onzin!! Ik snap alle commotie niet. Wij werken al jaren op dezelfde manier. Laat je toch niet gek maken door KeukenKampioen en de zenuwen. Wij ontbinden een paar keer per jaar orders die zijn getekend onder voorbehoud van de financiering, je moet geen spoken zien. Natuurlijk wel even aantonen middels de officiële afwijzingsbrief van de bank, dat lijkt me logisch. Dat had je zelf ook kunnen bedenken, of heb je blauwe ogen? Gewoon formaliteit en een stukje zakelijkheid. Iedereen weer blij en ga maar lekker slapen. En denk erom oogjes dicht en snaveltjes toe……welterusten, lieve kijkbuiskinderen.

GWTE (At Your Service)

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door 16again »

Sommige keukenwinkels willen meerdere afwijzingsbrieven.
Vaak krijg je op kantoor kredietverstrekker mondeling te horen dat lening niet doorgaat, dan moet je ook nog gaan bedelen voor een schriftelijke afwijzing.
(de keuken branche heeft geen zin om offertetjes te maken voor klanten die toch niet kopen, dit kost alleen maar manuren. Waarom dan wel kredietverstrekkers opzadelen met extra werk??)

Er zijn ook keukenwinkels die jou naar een specifieke kredietverstrekker doorsturen. Toevallig is dat ook huisbankier van de keukenwinkel, en is daar ook het bedrijfspensioen ondergebracht. Daar krijg je de lening ineens wel tegen ongunstige rente.....

Om probleemloos de oogjes dicht te kunnen doen: Ga eerst voor een vrijblijvende keuken offerte, probeer daarvoor een lening te krijgen, teken daarna pas de overeenkomst.

janjansssen
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2008 18:44

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door janjansssen »

Je heb een keuken gekocht zonder dat je het geld ervoor hebt.
dat vindt ik wel heel erg dom. ik snap best dat een keuken kijken best leuk/spannend kan zijn, maar om te tekenen zonder poen...tja...

Ga ik ook een keer proberen...een porsche kopen omdat ik denk dat ik ooit de loterij win.

330
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 feb 2008 12:20

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door 330 »

Dom? Worden bijv koop/aanneemovereenkomsten niet eerst getekend voordat je goedkeuring krijgt van een hypotheek? Alsof tekenen onder voorbehoud van financiering nooit voorkomt.

Sommige winkels/bedrijven (en niet alleen keukenleveranciers) voeren gewoon een vieze streek om zoveel mogelijk omzet te halen.

Patricia34
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2009 13:52

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door Patricia34 »

Dit was de eerste keer dat een keuken zouden kopen en wisten absoluut niet wat het ons zou gaan kosten, dus we gingen voor een vrijblijvende offerte. Wij lenen geen geld voor een keuken, maar voor een complete verbouwing van € 40.000 euro. Dan wil je toch weten waar je aan toe bent en wat een keuken die wij in gedachten hadden ongeveer zou gaan kosten.

Maar goed, we hebben er enorm van geleerd.

Patricia

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door brenda229 »

wat goed helpt, ga naar een koopzondag of drukke zaterdag en vertel alle kijkers over de werkwijze...wedden dat ze zo de boel met u geregeld hebben!

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Ja, met een bord om je nek:

"Ik ben naief genoeg om te denken dat als ik een ontbindende voorwaarde op papier/overeenkomst laat zetten dat een simpel telefoontje genoeg zou zijn om gebruik te maken van die voorwaarde. PS Néén ik ben niet buitenaards maar een (jong)volwassen stel/echtpaar welke een verbouwing van 40k aan wil gaan."

TS heeft geen probleem, iedere keukenzaak ziet graag een officiele brief overlegd als het gaat om afwijzing bij onder voorbehoud van financiering kopen. Keukenzaak zal deze ook krijgen gezien TS is afgewezen om te lenen, waarna het een afgedane zaak is.
Dat heeft niks te maken met op een zaterdag in de zaak te staan gaan roepen.. maar gezien de posthistorie van bovenstaande tipgeefster...

Op zaterdag rel schoppen in een zaak doe je pas, m.i., als zo'n vluchtig verkopertje je demente omaatje een waaiboomhout keukentje met slechts een Whirpool oven voor de prijs van een dure merkkeuken bomvol Viking/Subzero app heeft verkocht.

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

wat pepsi hier zegt idd... raar advies om te geven, relletjes schoppen in de winkel terwijl je gewoon een briefje moet overleggen... Als jij je aan de afspraak houdt (aantonen dat het geld er n iet is en er niet komt) houden zij zich ook aan hun woord (kosteloos anuleren van de opdracht waar je vor getekend hebt)

Patricia34
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2009 13:52

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door Patricia34 »

Hoera hoera, ik heb de brief ontvangen waarin staat dat de keuken geannuleerd is. Wat fantastisch !

Ik wil degenen met zijn/haar positieve maar ook kritische reacties bedanken.

En ik teken NOOIT meer iets voordat ik ECHT zeker weet dat het door kan gaan.

Groet,
Patricia

jerry-
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2009 18:59

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door jerry- »

Nou, tot aan de verkoop gaat het goed dan, maar je moet eens wat meemaken als het mis gaat. Dat is namelijk bij ons gebeurd. Echt, koop nooit bij de keukenkampioen!! Je lijkt goedkoop uit, maar niets is minder waar.
Wij zijn verkeerd voorgelicht geweest over de aansluiting. Dit zou gaan over de aanleggen van de leidingen en kranen ed. Een mooi leidingsschema. (Deze hoeft trouwens niet te kloppen! Ik ken ook iemand waarvan het leidingsschema niet klopte. Nou je kunt niet bedenken wat voor problemen daaruit voorkomen. Lang leve de keukenkampioen! NOT) Je hebt alles gedaan zoals je is verteld in dat schema en bij de montage blijkt dat aansluiten van de keuken letterlijk om de aansluiting gaat! Ik bellen met het filiaal. Ik wordt meteen met een telefoonnummer afgescheept, zij konden me niet helpen. 1800,- euro betaald blijkt achteraf voor alleen de montage. De aansluiting zat daar NIET bij in. En ja, dat de verkoper dat verkeerd heeft verteld, tja, dat kan voorkomen.
Eerst geven ze je gewoon gelijk. Er is daadwerkelijk beaamd dat ik ben genaaid. Vervolgens zal er onderhandeld worden met het verkopende filiaal om alsnog bij ons kosteloos alles te laten aansluiten.
Bel je weer. Het eerste wat ze zei toen ik informeerde naar hoe de zaken ervoor stonden was dat het filiaal nog niet had gereageerd.
Vervolgens vroeg ze waar ik precies voor belde. Ik vertelde mijn verhaal. Ik had al minimaal 3 uren binnen 2 weken bij hun aan de telefoon gehangen. Nou ze ontkende de helft en vertelde me dat ik nergens recht op had en dat alles mijn eigen fout was en dat alles wat me verteld was, onzin was.
Klapper op de vuurpijl: Ik had een gasfornuis thuis staan, beschadigd en wel. Volgens de monteur mocht ik deze gebruiken. Een beetje raar; dus ik hierachter aan bellen. Dat was inderdaad niet de bedoeling. Men kon niet het fornuis ophalen dus ik zat met een risico van 4000 euro!! Ik zou zwart op wit krijgen dat ik dit risico niet hoorde te dragen, dit omdat ze geen monteur konden sturen. (ook een heel frappant gezien het feit dat het plaatsen van de keuken binnen 1 dag kon worden gerealiseerd)
Ik stop er nu mee. Alle dingen die ik heb meegemaakt met de keukenkampioen, en het bovenstaande is nog niet eens de helft, dit is om aan te geven hoe onbetrouwbaar hun service is. Ik hoop dan ook absoluut dat niemand hier ooit nog de dupe van wordt zoals wij dat zijn geworden. Meer dan een maand ellende.....
Laten we niet beginnen over de extra kosten die hierbij komen kijken!

A2009
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2009 18:21

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door A2009 »

Ik snap zo wie zo niet dat er mensen zijn die meteen handtekeningen zetten of aanbetalingen doen.
Ik ben klant, en ik bepaal zelf het moment waarop ik vind dat er spijkers met koppen worden geslagen.
En dat is pas als ik alles rond heb, ook eventuele financiering.
Wij zitten vlak voor een verbouwing en het plaatsen van een nieuwe keuken, en we hebben pas een handtekening gezet toen echt alles rond was. En aanbetalen?, nou daar doe ik al helemaal nooit aan, niet voor de mooie nieuwe bank, of keuken of wat dan ook. Die keukens lopen echt niet weg. En voor hen, 10 anderen.

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: [u][b]KEUKENKAMPIOEN PAS ER VOOR OP![/b][/u]

Ongelezen bericht door h999 »

Ik snap dat ook niet dat mensen zomaar alles ondertekenen,ik teken bijna nooit iets,zeker geen offerte.

Ik hoop dat alles goedkomt.

Gesloten