LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Natalie1973
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2020 08:57

Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door Natalie1973 »

Hallo allemaal,
Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht zonder keuken. We kunnen bij keukenvision een keuken kopen want die werkt dan samen met de aannemer voor leidingwerk en electra.
Heel leuk en spannend.
Wij een afspraak gemaakt want we hebben een hele leuke keuken op hun website gezien.
Eenmaal daar aan tafel zeggen we kijk deze willen we hebben. Alleen moet de kookplaat en spoelbak verwisseld worden. Oke de meneer start een programma. Terwijl hij met ons een gesprek aan gaat. Zegt hij dit is wel een vanaf prijs.. ik zeg ja maar zoals hij hier staat is hij 8450 euro en dan kunnen wij ervoor kiezen of je andere kleur of blad of apparatuur wil. Ja dat zou u denken maar deze opstelling kost €25000,-. Ik dacht dat ik er in bleef en zeg pardon. Dus u bedrijf maakt reclame met deze keuken in deze opstelling voor 8450, maar hij is 25000. Dat is wel een heel groot verschil en voel me ook wel in de maling genomen. Ja zegt hij als u naar een autodealer gaat en een auto ziet staat er ook vaaf. Ik zeg ja dat klopt. De auto die daar staat of op een afbeelding is die prijs en dan kun je er zelf voor kiezen wat je er allemaal in wilt hebben of een andere kleur. Ja mevrouw de reclame is om mensen binnen te halen en ja is wel misleidend. Ik zal het doorgeven aan de manager.

Nu mijn vraag,,
Wij willen deze keuken zoals is afgebeeld, met een quooker een exxtra blad van 1,60 lang erbij. Staan wij dan in ons recht als wij zeggen dit is wat jullie reclame is en de vanaf is voor alle extras die een klant erbij wilt. Of hebben wij het helemaal fout?

Graag jullie reactie.

Mvg
Natalie

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door rvjapio »

Volgens mij heeft u helemaal niks fout. U wordt gewoon belazerd waar u bij staat en de keukenman blijkt dat heel gewoon te vinden. Samenvattend: U kunt vragen wat u wilt en de keukenboer ook. Ik zou maar een andere zoeken.

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

Natalie1973 schreef:
26 okt 2020 09:23
Nu mijn vraag,, Wij willen deze keuken zoals is afgebeeld, met een quooker een exxtra blad van 1,60 lang erbij. Staan wij dan in ons recht als wij zeggen dit is wat jullie reclame is en de vanaf is voor alle extras die een klant erbij wilt. Of hebben wij het helemaal fout?
Als ik op hun website kijk, dan staan er slechts algemene foto's van een keuken(serie), duidelijk bedoeld om aan te geven welke look de keuken heeft. Er staan totaal geen specificaties, afmetingen, inrichtingen, apparatuur of wat dan ook bij. De vanaf-prijs is dus de allergoedkoopste keuken die je in die serie kunt krijgen. in de praktijk zal niemand daadwerkelijk een keuken voor de vanaf-prijs kopen.
Natalie1973 schreef:
26 okt 2020 09:23
Dus u bedrijf maakt reclame met deze keuken in deze opstelling voor 8450, maar hij is 25000.
Er staat bij de keukens die ik zie helemaal niet bij dat de prijs is "zoals weergegeven". Je bent dus duidelijk van een verkeerde veronderstelling uitgegaan. Ik zie zo gauw werkelijk niets misleidends.
rvjapio schreef:
26 okt 2020 17:06
Volgens mij heeft u helemaal niks fout. U wordt gewoon belazerd waar u bij staat en de keukenman blijkt dat heel gewoon te vinden. Samenvattend: U kunt vragen wat u wilt en de keukenboer ook. Ik zou maar een andere zoeken.
Stevig statement, maar heb je er ook even serieus naar gekeken voordat je dit schreef? Zo ja, waar zit dan precies het belazeren? En: veel succes met het uitzoeken van een andere keukenwinkel waar TS haar zin wél zou krijgen :D

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Welkom in de wondere wereld van de keukenverkopers. Op dit forum staan diverse verhalen over hoe veel keukenverkopers handelen. Lees deze door en ga dan goed voorbereid naar een keukenverkoper naar je voorkeur toe. Zorg dat je voldoende tijd hebt. Laat je niet overhalen ook maar iets te ondertekenen voor je volledig tevreden bent.

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als ik rondkijk, zie ik overigens relatief weinig klachten over dit keukenbedrijf. Het zijn er weinig, en vaak ook al jaren oud. Heel veel andere keukenbedrijven zouden willen dat ze er zo goed opstonden als dit bedrijf :D

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Loop eens een willekeurige keukenwinkel binnen en verbaas u over de prijzen. Hele grote keukens voor hele lage prijzen. En onderaan staat in het klein de prijs van de tentoongestelde keuken. En die blijkt inderdaad een heel stuk duurder dan de vanaf prijs wat schijnbaar voor een keukentje is van 3 kastjes breed.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door crazyme »

Niet overal neodutchio, steeds meer winkels hebben door dat klanten zich niet meer laat bedonderen.

Je krijgt daar direct een goede prijs en voor de prijs in de folder kun je ook echt de keuken kopen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

crazyme schreef:
26 okt 2020 18:56
Niet overal neodutchio, steeds meer winkels hebben door dat klanten zich niet meer laat bedonderen.

Je krijgt daar direct een goede prijs en voor de prijs in de folder kun je ook echt de keuken kopen.
Het ligt inderdaad aan het soort winkel. De grote landelijke ketens proberen te lokken met de lage prijzen voor de niet getoonde modellen, of ze laten standaard keukens zien die je inderdaad voor die prijs kan kopen. Maar dan alleen die opstelling in die maat met die onderdelen. Maar zodra je binnen bent begint het. Ooit zag ik een keuken staan voor €1200,- incl. apparatuur. Dat kan natuurlijk nooit. Dun spaanplaat wat niet geschikt is voor vochtige ruimtes, de goedkoopste ladegeleiders en apparatuur die je niet wil hebben. Voor iemand zonder de financiële middelen kan dit een optie zijn, mits je bestand bent tegen de verkopers. Want de 16mm spaanplaatwandjes kan ook 22mm waterbestendig worden. En de standaard goedkope ladegeleiders kan ook softclose. En de apparatuur van een onbekend merk die nergens anders al meer te krijgen is kan ook een merk worden. Diezelfde keuken zou dan ineens €8.000 kosten.

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die praktijken komen voor, inderdaad. Maar ik krijg niet de indruk dat Keukenvision in die categorie thuishoort.

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Je kunt eenzelfde formaat keuken of vele verschillende manieren invullen. Een Spoelkast van 120cm is aanzienlijk voordeliger dan een ladenkast van 120cm. Het is dus van groot belang hoe een keuken wordt samengesteld, daaruit komt de uiteindleijk prijs welke je moet betalen. (Kasten, Apparatuur & Blad + eventuele montage)

Keukenvision ken ik vanuit een oude werkgever en daar is niets mis mee. Als u zich daar niet prettig (bij) voelt, stel ik voor dat je bij nog 2 andere zaken eenzelfde model en opstelling keuken laat offreren, dan weet je pas of de prijs die hun jou bieden reeel is.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Alleen de Quooker kost al iets van 1200 euro. Dan blijft er 7250 euro over voor een complete keuken met alle apparatuur erbij en ook nog een extra blad.
Lijkt mij iets te voordelig.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door kweenie »

Marktkenner schreef:
30 okt 2020 15:46
Je kunt eenzelfde formaat keuken of vele verschillende manieren invullen. Een Spoelkast van 120cm is aanzienlijk voordeliger dan een ladenkast van 120cm. Het is dus van groot belang hoe een keuken wordt samengesteld, daaruit komt de uiteindleijk prijs welke je moet betalen. (Kasten, Apparatuur & Blad + eventuele montage)
Precies, juist omdat sommige specifieke individuele keuzes grote invloed hebben op de prijs, zegt het weinig als een bepaalde opstelling bedrag x kost. Daarom werken veel keukenwinkels met een indicatieprijs voor een 'standaard' opstelling, zodat je de prijsverschillen tussen de verschillende varianten enigszins kunt inschatten.

Ik heb de site van deze winkel even bekeken en ik kreeg niet het gevoel dat er (bewust) gesuggereerd werd dat de 'vanaf'-indicatieprijs ook ook de prijs van de diverse uitgebreide keukens op de foto's zou zijn. Ik vind het beeld dat ze geven juist een stuk beter dan de schreeuwerige dmg winkels.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door crazyme »

Eens, het beeld wat ts schetst lijkt mij veel verder van de waarheid te liggen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

kijk hier eens rond....

https://www.izaa.nl/prijs-kwaliteit-ver ... rgelijken/

neem de tijd, vergelijk voor je tot koop overgaat....

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hawk-Eye schreef:
31 okt 2020 10:53
kijk hier eens rond....

https://www.izaa.nl/prijs-kwaliteit-ver ... rgelijken/

neem de tijd, vergelijk voor je tot koop overgaat....
Hé, staat daar nu Küchenwelt tussen die aanbevelingen? Interessant.

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Wat zegt die link van izaa nu precies over prijs/kwaliteit? Waar zitten de verschillen tussen de verschillende merken nu echt in? Die vraag wordt niet beantwoord.
Er is voor elk budget wel een bedrijf. Als iets (spot) goedkoop is, dan zit m dat ergens in. Alleen ontdekken waarin precies dat is het lastige en de gemiddelde consument heeft geen idee en eerlijk, de meeste boeit het ook niet zo.
Een keuken kopen gaat vnl. op gevoel. Als het gevoel (en de prijs) goed is, dan worden er kopen gesloten.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Vanafprijs Keukenvision, afbeelding website wekt een ander beeld

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Marktkenner schreef:
31 okt 2020 12:12
Wat zegt die link van izaa nu precies over prijs/kwaliteit? Waar zitten de verschillen tussen de verschillende merken nu echt in? Die vraag wordt niet beantwoord.
Er is voor elk budget wel een bedrijf. Als iets (spot) goedkoop is, dan zit m dat ergens in. Alleen ontdekken waarin precies dat is het lastige en de gemiddelde consument heeft geen idee en eerlijk, de meeste boeit het ook niet zo.
Een keuken kopen gaat vnl. op gevoel. Als het gevoel (en de prijs) goed is, dan worden er kopen gesloten.
Kijk dan eens even verder op die site, bovenin staan een aantal kopjes, klik daar eens op zou ik zeggen en neus eens wat rond....

veel keukenzaken vragen gewoon 200% trouwens en daarop mag je dan afdingen, meesten dingen rond de 20% af heeft men nog 180% van de 100% prijs, als je bij de keukenconcurenten enz gaat kijken bied maar 50% van de originele prijs dan zit je vrij goed!!!!

Gesloten