Verdriet om Bruinzeel keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Janenlenie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2021 09:58

Verdriet om Bruinzeel keuken

Ongelezen bericht door Janenlenie »

Al 4 maanden zit ik te wachten op het afmonteren van mijn Bruinzeel keuken!
De ellende begon al op de 1e dag. Toen moest ik eerst betalen, anders wilde men de vrachtwagen niet uitladen.
Ik kon niet controleren of alles erbij zat; een vrachtwagen vol dozen!
Maar de lijsten werden erbij gehaald en er zou niets ontbreken.
Dat was de eerste leugen. Als het geld maar binnen is!
De volgende dag kwam de monteur……
Lang verhaal kort, hij kon het niet afmaken. Van alles was fout geleverd of ontbrak.
Die monteur had zelf ook de nodige fouten gemaakt dus speciale Bruinzeel servicemonteurs zouden dat ook herstellen.
Wachten wachten wachten…..met stapels dozen in de kamer en bijkeuken.
Toen ze kwamen werd het weer niet afgemaakt. En mijn mooie aanrechtblad beschadigd! En door de muur naar de woonkamer heen geboord. Groot gat. Slecht dicht geplakt.
Toen ze weer kwamen was er een ziek…..en die andere durfde de plafondaftimmering niet alleen te doen.
Dus weer een uurtje wat kleine dingetjes gedaan en weg wassie.
Ondertussen zwabbert er een zilveren afvoerslang bovenop mijn bovenkastjes heen en weer als ik ga koken.
De hele koof en luifel moeten nog gemonteerd worden. Alles ligt klaar in mijn woonkamer maar toch gebeurt het maar niet.
De klantenservice stelt niets voor. Je kan bellen tot je een ons weegt en terugbellen ho maar! Mails reageren ze ook niet op.
Om gek van te worden.
Wat kan ik toch doen? Wie helpt mij?

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Verdriet om Bruinzeel keuken

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl/ . Hun kunnen je het beste adviseren. Dien een klacht in bij https://www.cbw-erkend.nl/contact .

Ik denk dat je de keuze hebt tussen 3 opties;

Als de keuken 4 maanden geleden opgeleverd had moeten zijn en geen vooruitgang erin zit dan kan je de koop ontbinden. Hun de keuken terug en jij je geld terug.

Ook zou je (nadat je hun 1 kans hebt gegeven en dit per mail gestuurd hebt) de keuken plus alle reparaties door een andere partij af kunnen maken en die kosten op hun kunnen verhalen. Echter, in het praktijk moet je alles juridisch precies goed gedaan hebben, een deurwaarder inschakelen en misschien ook een rechtzaak starten.

Misschien is het beste om naar de geschillencommissie te gaan (https://www.cbw-erkend.nl/geschillencommissie-wonen) en daar eisen dat de keuken af wordt gemaakt, plus alle reparaties.

alleninamsterdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2020 11:31

Re: Verdriet om Bruinzeel keuken

Ongelezen bericht door alleninamsterdam »

Ik had een vergelijkbare ervaring bij een andere keukenwinkel (een andere keten) en bellen/mailen/schrijven hielp niet. Het enige wat echt heeft geholpen was gedetailleerde recensies achterlaten op Trustpilot, qasa & google (bij de pagina van de vestiging zelf) met het hele horrorverhaal. Eventueel met foto's erbij. De recensies zijn wel belangrijk voor de winkels/verkopers en ze worden in de gaten gehouden. Binnen drie weken had ik een oplossing (na vijf maanden ellende). Als dat niet helpt dan inderdaad de juridische weg wandelen. Maar ondertussen zou ik wel een klachtbrief opsturen met een gedetailleerde lijst van wat er allemaal niet klopt, waarin je de winkel een redelijke termijn stelt om dat op te lossen (oftewel een ingebrekestelling). Succes ermee en sterkte.

Gesloten