Verdrietig door ervaring met Medical Care Solutions-keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kimmiem
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2018 22:07
Locatie: Assendelft

Verdrietig door ervaring met Medical Care Solutions-keuken

Ongelezen bericht door kimmiem » 26 jul 2018 22:27

Beste L.S.

Vorig jaar heb ik een keuken laten plaatsen door Medical Care Solutions. Een keukenzaak die gespecialiseerds is in hooglaag keukens. We hebben heel wat te stellen gehad met deze verkoper en na ruim 16 maanden is de keuken nog niet in orde en is de service erg slecht. Als consument heb je het nakijken na een behoorlijke zak geld over te hebben gemaakt naar Medical Care Solutions, in het vervolg MCS.

De keuken is daar gekocht omdat mijn man in een rolstoel zit. De keuken is in maart 2017 geplaatst maar was op vele punten niet in orde of af, van los werkblad wat elk moment los kon komen tot aan schroeven en scheven deuren /lades, eigenlijk alles wat los of scheef kon zitten zat scheef. Daarnaast hebben we maanden ons bestek in een bak op de grond gehad omdat er geen bestekladen waren geleverd, "die konden niet gemonteerd worden door een tekenfout".

We hebben veel te stellen gehad tot rechtsbijstand en oplichting aan toe. Tot slot wacht ik dus al vanaf dec 2017 op een nieuwe vriezer, koelkast en vaatwasmachine deur. Ik krijg geen afspraak of de afspraak wordt afgezegd per mail. De keuken heeft ons 22.000 euro gekost en nog hebben we problemen. Wat achteraf blijkt is dat er voor de verkoop een boekje wordt opgestuurd van Duitse keukens, die MCS dus zelf niet plaatst. Hoe kan het dat je als consument het nakijken hebt en dat je niets maar dan ook niets kan doen.

Ik wil graag mensen waarschuwen voor dit bedrijf. Het eerste wat er werd gezegd tijdens het onderhandelen was dat "de categorie mensen die bij MCS een keuken kopen, niet zo mondig zijn om te onderhandelen" schandalig. Dit bedrijf moet eens flink op zijn verantwoordelijkheden worden gewezen.

Ik ben erg verdrietig over de situatie en zou het terecht vinden dit onder de aandacht te brengen.

Met vriendelijke groet,


Kim Meijer

sylvesterb
Berichten: 3025
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verdrietig door ervaring met Medical Care Solutions-keuken

Ongelezen bericht door sylvesterb » 27 jul 2018 11:00

kimmiem schreef: We hebben veel te stellen gehad tot rechtsbijstand en oplichting aan toe.
En wat zei de rechtsbijstand? Ik neem aan als de keuken niet goed was zij de fabrikant ingebreke hebben gesteld? Of blijkt dat u geen gelijk had en probeert u nu het bedrijf via een wraak topic zwart te maken?
kimmiem schreef: Het eerste wat er werd gezegd tijdens het onderhandelen was dat "de categorie mensen die bij MCS een keuken kopen, niet zo mondig zijn om te onderhandelen" schandalig. Dit bedrijf moet eens flink op zijn verantwoordelijkheden worden gewezen.
Het is eigen schandalig dat u ondanks deze uitspraak alsnog daar een keuken heeft gekocht of is dit meer een wraak topic?

thecure
Berichten: 2210
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Verdrietig door ervaring met Medical Care Solutions-keuken

Ongelezen bericht door thecure » 27 jul 2018 11:24

Wat is er allemaal misgegaan, en waarom kan de rechtsbijstand niets doen?

Lady1234
Berichten: 5863
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verdrietig door ervaring met Medical Care Solutions-keuken

Ongelezen bericht door Lady1234 » 27 jul 2018 11:26

En waarom hebt u alles betaald als het zo’n zooitje is?

hänschen klein
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Verdrietig door ervaring met Medical Care Solutions-keuken

Ongelezen bericht door hänschen klein » 27 jul 2018 15:16

Welkom op dit vrijwilligersforum waarop u tips, vragen en opmerkingen(!) kunt verwachten.

CITAAT: MCS Keuken & Comfort is een bedrijf dat zich toelegt op de ontwikkeling en levering van producten voor de ergonomische sector met daarbij kwaliteit en service hoog in het vaandel.

Waarschijnlijk zijn zij bij ú de beloofde ergonomische keuken nog ter plekke aan het ontwikkelen ... :-((

Maar ... heeft u hier nog niet het héle verhaal verteld ?
Want waarom heeft uw rechtsbijstand niet meteen stevig(er) doorgepakt?

>>Meteen zonder pardon spijkers met koppen slaan en een aangetekende brief sturen<<

Voorbeeldbrieven over ondeugdelijke producten, garantie of herstel van fouten en uw rechten vindt u op Consuwijzer.nl, máár het juiste procedere moest uw advocaat/rechtshulp toch kennen?

stofzuigertje

Re: Verdrietig door ervaring met Medical Care Solutions-keuken

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 27 jul 2018 17:48

Waarom kunnen zowel Ikea als Hornbach wel bij invalide in rolstoel een goede keuken plaatsen en aangepast aan hun wensen?

Ja, bepaald geen echte keuken zaken en ook geen specialisten op dit soort aangepaste!
Wel zitten de kranen iets meer naar voren voor bereikbaarheid.

Ook de Hornbach keuken met zowel plint bovenkast als werkblad onder verlichting werken perfect.

En heeft U alles al betaald?
Nooit doen, eerst controleren of alles goed gemonteerd is en schadevrij is.

De goedkoopste oplossing is hun een email met link naar dit Topic te sturen.
Kunnen zij hun kant van het verhaal toelichten waarom dit zo matig is opgelost en als heel Nederland mee leest....
Dan willen ze meestal plotseling wel meer doen.

kimmiem
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2018 22:07
Locatie: Assendelft

Re: Verdrietig door ervaring met Medical Care Solutions-keuken

Ongelezen bericht door kimmiem » 31 jul 2018 22:06

sylvesterb
Jammer dat dit mogelijk het idee geeft een wraak topic te zijn. Mijn geduld na 16 maanden is op en daarom heb ik deze situatie op het forum gezet. Als waarschuwing. Deze topic is absoluut geen wraakactie aangezien we vanaf december 2017 aansluitend nog steeds bezig zijn met drie deurpanelen....! De "keuken" is officieel voor de eerste keer geplaatst op 30 maart 2017, en nog steeds niet compleet, dan heb ik het nog niet over de constructie van de keuken, zie daar!

hänschen klein, klopt! MCS heeft destijds aug 2016 een heel mooi boek thuis opgestuurd met de meest prachtige hoog-laag keukens, daarnaast is hij ook op televisie geweest en doet maakt hij aanpassingen in huis voor minder validen mensen. Om maar inderdaad niet te spreken over de slogan die op de site staat!

Aanpak : Twee keer naar Hengelo gereden vanuit de buurt van Amsterdam en wat de opmerking "onderhandelen betreft, tijdens de onderhandeling, na ruim twee dagen gezeten te hebben om de keuken te laten tekenen werd deze opmerking zo zijdelings geplaatst. Weglopen doe je dan ook niet zo maar. Je hoopt dat er een goede en mooie keuken komt waar mijn man en ik aan kunnen koken. Tevens is het onze eerste ervaring met hooglaag keukens, moeilijk als je er geen ervaring mee hebt, om de juiste te zoeken. Ik heb zelfs nog gekeken naar reviews van MSC, destijds niets te vinden. Dus dacht mij zelf toch aardig te hebben voorbereid.

MCS mag een percentage aanbetaling vragen, heb ik ook opgezocht. Betalen na levering was gewoonweg niet mogelijk bij MCS. Ik heb destijds aangegeven de keuken te willen betalen op het moment dat de keuken is geplaatst, zo ging dat ook bij een andere keuken die ik ooit heb laten plaatsen (toen ik nog niet met mijn man samen was), prima afgeleverd en niets aan de hand, betalen na oplevering. Hier ging MCS niet mee akkoord, mogelijk omdat het een klein bedrijf is tov waar ik mijn vorige keuken heb gekocht, en daar zou ik nog begrip voor hebben ook. Niet wetende dat ze "ons" want ik spreek voor mijzelf zo behandelen.
De foto's en filmpjes die ik heb liegen er niet om en dan alle puinhoop die ze hebben achter gelaten, de garage vol met karton en papier , lades, hout en ander materiaal wat ik zelf moest opruimen, garage vol. De vaatwasser die bij de eerst wasbeurt lekkage vertoonden, het aanrechtblad wat los zat (maanden lang) en het bestek wat we uit een bak moesten halen omdat de besteklades niet geplaatst konden worden omdat het teken technisch niet in orde was... en dus niet mogelijk... Al met al, je verwacht dat MCS behulpzaam is en ons tegemoet zou komen en ons niet op een nare manier zou bejegenen.
We hebben 500 euro achter de hand kunnen houden omdat bij installeren de "keuken een grote puinhoop was (en nog steeds niet in orde is na 16 maanden) en dan heb ik het nog niet eens over onze alternatieve bestekbak, waarbij ik moet bukken en er nu twee kleine lades in twee gewone lades zijn geplaatst (wat eigenlijk voor opbergruimte was bedoeld)
Rechtsbijstand kan niet zo veel doen, alleen maar sparren, brieven schrijven en zorgen dat de tegenpartij hun afspraken na komt, betaald is betaald en je geld is dus weg, dat vind ik ook zo bizar aan deze kwestie, ik heb het idee dat de consument niet voldoende beschermt is. "De buit is binnen" We moeten nog maar hopen dat de keuken nog jaren mee gaat, de constructie is namelijk ook niet in orde.
Ik heb een en ander nog achter wegen gelaten, maar het is een eindeloos verhaal.
Ik gun niemand zo een nare ervaring, wat mogelijk jaren een rol blijft spelen aangezien de keuken altijd gebrekkig zal zijn.
MCS "ontzorgt"

Dank voor jullie reacties, we voelen ons echt "dom", maar ook ons... is het toch overkomen.

Groet!

Lady1234
Berichten: 5863
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verdrietig door ervaring met Medical Care Solutions-keuken

Ongelezen bericht door Lady1234 » 31 jul 2018 22:48

Dus nou ook nog uw rechtsbijstand achter de broek zitten, want die kunnen meer doen dan brieven schrijven en sparren.

Voortaan nooit meer zoveel vooruit betalen, pas als het perfect is. Willen ze dat niet? Dan naar een ander.

hänschen klein
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Verdrietig door ervaring met Medical Care Solutions-keuken

Ongelezen bericht door hänschen klein » 31 jul 2018 23:34

Mij lijkt het, dat MCS in u (door omstandigheiden misschien) een prima slachtoffer heeft gevonden.

U heeft de moed gehad om dit openbaar te melden, dat helpt nog niet, wanneer uw rechtsbijstand zich niet beweegt.

U bericht daarover niets, u bericht ook niet of u gebruik heeft gemaakt van de voorbeeldbrieven.

Indien NIET, bekijk dan de opzet van zo'n klachtenbrief en weet daardoor zéker, dat u nog erg véél rechten heeft.

Mijn advies: Stuur anders (wanneer uw rechtsbijstand niets wil doen) een e-mail naar uw leverancier en uw rechtsberater, hang deze topic met een link eraan en ik geef u de toezegging, dat we u verder zullen begeleiden en u zolang tips blijven geven tot er beweging in deze langdurige keukenlevering komt. Ik heb zo het gevoel, dat het bedrijf(je), maar óók uw rechtsbijstand daaraan allerminst zijn geïnteresseerd en in no-time de mooie catalogus naar niemand meer kan sturen, omdar er geen aanvragen meer zullen komen en de rechtsbijstandsverzekeraar wanneer de naam genoemd gaat worden óók uit de luie stoel zal klimmen.

Dus ...
stuur aan de MCS- en bijstandhulp-contactpersonen alleen maar deze topic en bericht aansluitend op dit forum òf en wàt er gaat gebeuren.
Als het moet, iedere dag!

U krijgt dan verdere tips te zien, maar de keukenverkoper en de rechtsbijstandsverzekeraar óók. Afgeschermde correspondentie is via een privé-mail mogelijk.

Dan maar eens kijken wie de langste adem heeft. De Radar-forumdeelnemers of uw klaarblijkelijk totaal verzakende twee leveranciers.
Ik beloof niet, dat uw case op de radio of tv komt, maar sluit het óók niet helemaal uit!

Wanneer u niets meer op deze topic post, kunnen/moeten we ervan uitgaan, dat MCS met de eindmontage van uw halve keuken is begonnen en als de eis wordt gesteld, dat u hier géén publiekelijk mededelingen over mag doen ... dat zijn ze tenminste voor u bezig en gaan wij van de goede afloop uit!

Ik weet, dat niet alle leden kunnen/willen meedoen ... ik heb ze (nog) niet gevraagd, maar mijn persoonlijke begeleiding krijgt u alvast.

>>> Eerste bericht uwerzijds wordt dus: Heb vandaag een link van de topic aan MCS gestuurd ... (en wel/niet een bevestiging ontvangen) ... !!<<< (??)
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 01 aug 2018 00:03, 2 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 3025
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verdrietig door ervaring met Medical Care Solutions-keuken

Ongelezen bericht door sylvesterb » 31 jul 2018 23:37

Sorry, maar je bericht komt over als een wraak topic.
kimmiem schreef: t eerste wat er werd gezegd tijdens het onderhandelen was dat "de categorie mensen die bij MCS een keuken kopen, niet zo mondig zijn om te onderhandelen" schandalig. Dit bedrijf moet eens flink op zijn verantwoordelijkheden worden gewezen.
En nu is het opeens:
kimmiem schreef: "onderhandelen betreft, tijdens de onderhandeling, na ruim twee dagen gezeten te hebben om de keuken te laten tekenen werd deze opmerking zo zijdelings geplaatst. Weglopen doe je dan ook niet zo maar
Dus eerst wat het het eerste wat gezegd wordt en nu is het opeens iets wat zijdelings werd gezegd. Wat is het nu? En klopt de rest van uw verhaal wel?

Maar concreet u zult uw rechtsbijstand hun werk moeten laten doen. Ook al heeft u betaald vooraf u heeft recht op een compleet product.

Echter dit soort fake reviews "de categorie mensen die bij MCS een keuken kopen, niet zo mondig zijn om te onderhandelen" werken niet in het voordeel. Er is zelfs een risico dat Medical Care Solutions-keuken de schade die ze lijden door deze uitspraak op u gaan verhalen, het is namelijk puur smaad/laster wat u hier neerzette.

Jammer en onnodig want een eerlijke review op een review website (niet een forum zoals dit) zal andere mogelijk overtuigen om ergens anders hun keuken te kopen, hiervoor zijn leugens niet nodig. U bent immers, als dit allemaal klopt, al lang genoeg bezig.

Radar
Site Admin
Berichten: 4062
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Verdrietig door ervaring met Medical Care Solutions-keuken

Ongelezen bericht door Radar » 02 aug 2018 17:23

Beste Forumgebruikers,

In dit topic zijn diverse berichten door de Moderator verwijderd. Het is niet toegestaan te ruziën en op de man te spelen. Feedback op de Moderator kunt u kwijt in het daarvoor bestemde topic. Overigens is geruzie / op de man spelen ook daar niet toegestaan.

Met vriendelijke groet,
Radar Forummoderatie

stofzuigertje

Re: Verdrietig door ervaring met Medical Care Solutions-keuken

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 02 aug 2018 19:57

Slechts €500,- U had niet dit bedrag maar tenminste 50% achter moeten houden tot het perfect is opgeleverd.
Zij hebben ingekocht en moeten foutloos monteren en opmeet fouten is hun probleem, niet zomaar aan rommelen.

en heb je ze al gevraagd om hun kant van het verhaal hier ook te zetten, als geheel Noord Holland mee leest verkopen ze minder als ze niets blijven doen!
Stuur ze een link naar dit topic en nodig ze eens uit!

Plaats reactie