LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Datkantochniet
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2017 14:41

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Datkantochniet »

BL2 schreef:Maar hier zit wel de kern van de zaak. Teken je iets, dan lees je toch eerst even door wat er staat
Dit is nou juist niet de kern van de zaak. Dat je moet lezen wat je tekent is uiteraard waar, maar hier slechts bijzaak. Het gaat hier om een bedrijf dat misleidende verkooptechnieken en oneerlijke handelspraktijken hanteert.

Als je je voordeur open laat staan is dat niet slim, maar een inbreker die je spullen jat is nog steeds strafbaar.

Als je meedoet aan "balletje balletje" in Parijs dan is dat niet slim, maar de "aanbieders" zijn nog steeds oplichters en strafbaar.

Als je je handtekening zet op een koopcontract zonder te lezen is dat niet slim, maar als je dit doet op basis van misleidende of onjuiste informatie is de handelaar nog steeds strafbaar.

Ik weet echt niet hoeveel voorbeelden ik nog moet geven voordat je snapt wat mijn punt is. Dat consumenten een eigen verantwoordelijkheid hebben en goed moeten lezen weten we nu wel. Laten we er nu eens voor zorgen dat de echte oplichters aangepakt worden.
BL2 schreef:Even voor de beeldvorming, vanwaar deze interresse en al die moeite. Wat is je relatie tot de keukenbranche of ben je ook slachtoffer ?
Persoonlijk ben ik geen slachtoffer en heb ik niets met Brugman te maken. Wel heb ik onlangs in mijn directe omgeving met dit verhaal te maken gekregen. Dat specifieke probleem is inmiddels opgelost, maar gezien de vele klachten die op internet te vinden zijn over dit onderwerp ben ik van mening dat dit bewuste acties van Brugman zijn die aangepakt zouden moeten worden.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat consumenten een eigen verantwoordelijkheid hebben en goed moeten lezen weten we nu wel.
Blijkbaar niet, want het gebeurt nog veeeeeel te veel.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door BL2 »

Als je je voordeur open laat staan is dat niet slim, maar een inbreker die je spullen jat is nog steeds strafbaar.
Mooi voorbeeld overigens, en omdat je niet had afgesloten keert je verzekering niets uit.
Kijk je niet goed uit bij tekenen, dan teken je iets wat je eigenlijk niet wil. Ik zeg, precies hetzelfde.

Er wordt iets te makkelijk van uitgegaan dat wat de verkoper zegt, zonder dat daar enige controle op is achteraf, ook precies zo op papier staat waar je dan je handtekening op zet.
Teken nooit en nergens iets, zonder alles eerst goed te hebben gelezen, en dan zie je in dit geval dat je tekent voor een aankoop van iets met bepaalde waarde, bv E 5000,00

Mensen zetten nu eenmaal vaak heel makkelijk hun handtekening onder iets, zelfs gewoon op straat bij van de abo verkopers, zonder zich te realiseren waar ze nu eigenlijk voor tekenen.
Laatst gewijzigd door BL2 op 01 feb 2017 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Datkantochniet
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2017 14:41

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Datkantochniet »

BL2 schreef:Mensen zetten nu eenmaal vaak heel makkelijk hun hantekening onder iets
En daarom moeten we bedrijven als Brugman maar gewoon hun gang laten gaan?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Datkantochniet schreef:Als je je handtekening zet op een koopcontract zonder te lezen is dat niet slim, maar als je dit doet op basis van misleidende of onjuiste informatie is de handelaar nog steeds strafbaar.
Het is niet strafbaar om een misleidende handelspraktijk te verrichten. Dat is meer een civiel rechtelijk en bestuursrechtelijk aangelegenheid. Oplichting is weer wel strafbaar, maar is niet het zelfde als een misleidende handelspraktijk.
BL2 schreef:
Als je je voordeur open laat staan is dat niet slim, maar een inbreker die je spullen jat is nog steeds strafbaar.
Mooi voorbeeld overigens, en omdat je niet had afgesloten keert je verzekering niets uit.
Kijk je niet goed uit bij tekenen, dan teken je iets wat je eigenlijk niet wil. Ik zeg, precies hetzelfde.
Dat is appels met peren vergelijken. De verzekeraar heeft geen invloed op de situatie en de verkoper wel. De verkoper kan er namelijk ook voor kiezen om de klant niet te misleiden. De klanten denken namelijk te tekenen voordat gene wat de verkoper heeft aangegeven. En realiseert zich niet dat ze door de verkoper bedrogen (kunnen) worden.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door john18 »

BL2 schreef: Mooi voorbeeld overigens, en omdat je niet had afgesloten keert je verzekering niets uit.
Kijk je niet goed uit bij tekenen, dan teken je iets wat je eigenlijk niet wil. Ik zeg, precies hetzelfde.

Er wordt iets te makkelijk van uitgegaan dat wat de verkoper zegt, zonder dat daar enige controle op is achteraf, ook precies zo op papier staat waar je dan je handtekening op zet.
Teken nooit en nergens iets, zonder alles eerst goed te hebben gelezen, en dan zie je in dit geval dat je tekend voor een aankoop van met bepaalde waarde, bv E 5000,00

Mensen zetten nu eenmaal vaak heel makkelijk hun hantekening onder iets, zelfs gewoon op straat bij van de abo verkopers, zonder zich te realiseren waar ze nu eigenlijk voor tekenen.
Jij kom een pakje brengen die aangetekend moet worden verstuurd bij de lokale filiaal waar post.nl zit. Ik zeg effe tekenen op het lijntje zodat je kennis hebt genomen van onze algemene voorwaarden en diensten. Drie weken later komt er een boek binnen en voortaan elke maand voor een jaar. Tevens zit er een factuur bij van 60 euro per maand. Ja BL2 je hebt getekend voor ONZE voorwaarden en diensten.

Je tekent voor de KORTING maar blijkt een aankoop te zijn.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Student90 »

john18 schreef:
BL2 schreef:Mensen zetten nu eenmaal vaak heel makkelijk hun hantekening onder iets, zelfs gewoon op straat bij van de abo verkopers, zonder zich te realiseren waar ze nu eigenlijk voor tekenen.
Je tekent voor de KORTING maar blijkt een aankoop te zijn.
En waaruit blijkt dat het een aankoop is?

Datkantochniet
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2017 14:41

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Datkantochniet »

Student90 schreef:
john18 schreef:Je tekent voor de KORTING maar blijkt een aankoop te zijn.
En waaruit blijkt dat het een aankoop is?
Waarom lezen mensen niet gewoon het hele topic in plaats van op losse zinnetjes te reageren?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door john18 »

Student90 schreef:
john18 schreef:
BL2 schreef:Mensen zetten nu eenmaal vaak heel makkelijk hun hantekening onder iets, zelfs gewoon op straat bij van de abo verkopers, zonder zich te realiseren waar ze nu eigenlijk voor tekenen.
Je tekent voor de KORTING maar blijkt een aankoop te zijn.
En waaruit blijkt dat het een aankoop is?
bprosman schreef:
Probleem is dat Brugman verkopers het brengen dat als je je handtekening zet op de offerte dit ALLEEN is om de afgesproken korting vast te leggen en dat het GEEN koopovereenkomst is. Dit is dus een pertinente leugen want het is wel degelijk een koopovereenkomst waar je aan vast zit en waar je achterkomt als je will "annuleren" want dan komen ze ineens met 20% kosten op de proppen.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Student90 »

Datkantochniet schreef:
Student90 schreef:
john18 schreef:Je tekent voor de KORTING maar blijkt een aankoop te zijn.
En waaruit blijkt dat het een aankoop is?
Waarom lezen mensen niet gewoon het hele topic in plaats van op losse zinnetjes te reageren?
Sorry, online komt een retorische vraag natuurlijk anders over. Voor de goede orde, ik heb de berichten (meermaals) gelezen. Op dit moment mis ik te veel informatie; o.a. de offertes waar het om gaat (wat staat er nu precies), de onderhandelingen (is er sprake van gerechtvaardigd vertrouwen).

Even een paar andere vragen: wat is volgens jou de (juridische) status van een offerte? En wat zou er in een offerte vermeld moeten staan?

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik zeg effe tekenen op het lijntje zodat je kennis hebt genomen van onze algemene voorwaarden en diensten.
En voordat je tekent lees je deze even door, dan heb je er kennis van genomen en weet je waar je voor tekent.
Dat lijkt mij persoonlijk het verstandigste. Effe snel tekenen op een lijntje, want er staan nog meer klanten te wachten, lukt bij mij nooit.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door john18 »

BL2 schreef:
Ik zeg effe tekenen op het lijntje zodat je kennis hebt genomen van onze algemene voorwaarden en diensten.
En voordat je tekent lees je deze even door, dan heb je er kennis van genomen en weet je waar je voor tekent.
Dat lijkt mij persoonlijk het verstandigste. Effe snel tekenen op een lijntje, want er staan nog meer klanten te wachten, lukt bij mij nooit.
Als je een paar keer bent geweest en het onder je neus hebt gehad dan lees je het op een gegeven moment niet meer. En dan kun je dus ook gepakt worden. :wink:

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Student90 »

john18 schreef:
BL2 schreef:
Ik zeg effe tekenen op het lijntje zodat je kennis hebt genomen van onze algemene voorwaarden en diensten.
En voordat je tekent lees je deze even door, dan heb je er kennis van genomen en weet je waar je voor tekent.
Dat lijkt mij persoonlijk het verstandigste. Effe snel tekenen op een lijntje, want er staan nog meer klanten te wachten, lukt bij mij nooit.
Als je een paar keer bent geweest en het onder je neus hebt gehad dan lees je het op een gegeven moment niet meer. En dan kun je dus ook gepakt worden. :wink:
Wiens verantwoordelijkheid is dat?

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door BL2 »

De kern van dit topic is zo makkelijk, men tekent voor iets wat men niet of niet goed gelezen heeft na een verkooppraatje, en probeert een ander dan de schuld te geven.

Dat commerciële verkopers van Mandenmakers schijnbaar anders vertellen dan dat er in de offerte staat is niet juist, maar je tekent nog altijd voor de letterlijke tekst.
Het is schijnbaar ook geen vrijblijvende offerte maar een contract of koopovereenkomst.

Maar zonder de letterlijke tekst van zo'n Mandenmakers contract eens in te zien kunnen we er hier ook verder weinig mee.......

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat commerciële verkopers van Mandenmakers schijnbaar anders vertellen dan dat er in de offerte staat is niet juist, maar je tekent nog altijd voor de letterlijke tekst.
Dat is WEL juist, de verkopers vertellen dat de handtekening "Alleen is voor het vastleggen van de korting en dat je verder nergens aan vast zit" Dat is dus gewoon ONJUIST, vroeger noemden wij dat gewoon liegen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik ben tegen deze verkooppraktijken , Maar veel Nederlanders kopen korting en willen in dit geval een keuken gratis. Daar speelt de handel handig op in.
Is het netjes , NEE , maar het mag moet de klant maar lezen zijn oud en wijs genoeg zal een rechter zeggen.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Moneyman »

gosewijn schreef: Is het netjes , NEE , maar het mag moet de klant maar lezen zijn oud en wijs genoeg zal een rechter zeggen.
No way dat de rechter zo oordeelt.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door gosewijn »

MM , maar hoe wil je als koper bewijzen dat deze koop niet de bedoeling was.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door bprosman »

Aangezien de reputatie van de Mandemakers verkopers mij bekend was heb ik het gesprek destijds opgenomen. Maar bij mij was de "koop" ook geen punt van discussie.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:De kern van dit topic is zo makkelijk, men tekent voor iets wat men niet of niet goed gelezen heeft na een verkooppraatje, en probeert een ander dan de schuld te geven.

Dat commerciële verkopers van Mandenmakers schijnbaar anders vertellen dan dat er in de offerte staat is niet juist, maar je tekent nog altijd voor de letterlijke tekst.
Volgens mij is het een optelsom. Allereerst een verkoper die allerlei misleidende en onjuiste informatie verstrekt. En sommige consumenten hebben niet door dat ze besodemietert wordt, en laten zich een handtekening ontfutselen om "later nog gebruik te kunnen maken van actie korting, zonder ergens aan vast te zitten."

Causaal verband lijkt me duidelijk. Indien juiste informatie verstrekt was, dan was niet getekend.


Gezien de aanhoudende misstanden in keukenland, valt het te overwegen om , net als bij aankoop van een huis, een wettelijke afkoelingsperiode in te lassen. Dan moeten de winkels echt op prijs en kwaliteit concurreren, en niet, zoals nu op agressieve verkoopmethodes.

BL2 schreef:Het is schijnbaar ook geen vrijblijvende offerte maar een contract of koopovereenkomst.
Wettelijk is een offerte een aanbod. Bij aanvaarding (=ondertekenen) onstaat een overeenkomst. Vrijblijvendheid betreft overigens de winkel, de winkel kan de offerte intrekken zolang er nog niet getekend is

Gesloten