LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerd ingevulde order bij Brugman Keukens - wij de pineut

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pclaes
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2010 16:29

Re: Verkeerd ingevulde order bij Brugman Keukens - wij de pineut

Ongelezen bericht door pclaes »

Gerland: zoals ik al in mijn vorig bericht heb gezegd, zullen we in het vervolg wel alles controleren. Door schade en schande leert men. Kennelijk leest u mijn berichten te snel en daardoor niet goed genoeg.

U hoeft mij daardoor ook geen les te leren over vaststaand feit en opvatting; dit is geheel duidelijk. De kwestie nu is dat we geen bewijs kunnen leveren dat wij een andere keuze hadden gemaakt qua frontkleur. Dit heeft niets met een opvatting te maken. Wat wel met een opvatting te maken heeft is dat u kennelijk denkt dat ik alles perfect heb gedaan. Dat is vooral een hele rare opvatting die op geen enkele wijze uit mijn toelichting is op te maken uit de feiten die ik heb weergegeven. Wat heeft perfectie met een kleurkeuze te maken die verkeerd wordt genoteerd? Ik zie dat verband niet. Als u met Brugman gaat praten hoort u hetzelfde wat ik ook van hen hoorde en wat verschillende mensen in het forum al hebben aangegeven: zij hebben geleverd wat op het orderformulier staat, dus zij hebben volgens hun niets fout gedaan. Dat bewijs staat zwart op wit, het feit dat wij echter een andere kleurkeuze hadden gemaakt maar die verkeerd is genoteerd staat nergens zwart op wit, en ik heb daarvoor geen bewijs. Dat is het lastige van deze zaak. Heeft dus niets met opvatting of perfectie te maken, maar met het simpele (maar vervelende) feit dat wij niet kunnen bewijzen dat wij een andere keuze hadden gemaakt dan is genoteerd!

Deze discussie/opmerking gaat verder niet over het forum en een tip is het ook niet, maar laat anderen gewaarschuwd zijn dat ze goed opletten dat de invoer van gegevens juist moet zijn, want de bewijslast voeren achteraf is vermoedelijk onmogelijk zoals wij nu ervaren hebben. Pffff heeft daarbij wel een goede tip, om daarbij ook nog monsters te vragen van de keuzes. Dat zullen wij in het vervolg ook doen als we weer soortgelijke orders moeten plaatsen waar kleuren in het geding zijn. Daarvoor dank!

jhobo69
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2010 00:49

Re: Verkeerd ingevulde order bij Brugman Keukens - wij de pineut

Ongelezen bericht door jhobo69 »

een keuken kopen doe je niet elke dag, en is ook iets anders als boodschappen doen bij de aldi zoals hier word gemeld, daarin ben je meer ervaren.

keukenverkopers spelen juist heel handig in op het feit dat 80-90% van de mensen die ze voor zich hebben onwetend zijn, en dat ze die ten alle tijden "in kunnen pakken "

als je als kopende partij echt letterlijk regel voor regel alles moet controleren, dan kun je inderdaad net zo goed zelf een keuken via internet gaan bestellen, want dan moet je er al erg veel verstand van hebben !! wie gaat er nou kleurcodes checken ??? die verkoper zit daar toch om dat voor jou goed te noteren ??

brugman zou gewoon slim moeten zijn en de klant gewoon andere deurtjes geven, ze verdienen zeer waarschijnlijk nog genoeg aan die keuken !!
die positieve reclame die dat zou opleveren zou veel meer waard zijn als nu een ontevreden klant.

wat ik zelf bij het kopen van mijn keuken heb ervaren ( en JA !! die heb ik in 2005 OOK bij brugman gekocht !! en naar volle tevredenheid ) is dat het echt enorm veel aan de verkoper ligt, of je wel of niet goed behandeld word, en eerlijk ! ( voor zover dat mogelijk is natuurlijk , elke verkoper wil zoveel mogelijk omzet halen, dus de keuken voor zoveel mogelijk verkopen. ) ik heb ongeveer 2,5 uur in den bosch bij brugman keukens zitten onderhandelen, ( op een gegeven moment zelfs met 2 verkopers, omdat de ene het niet meer af kon ( als een verkoper mij gaat vertellen dat dat en dat type vaatwasser echt 1500 euro kost, terwijl hij in elke winkel voor 600 staat, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres... ) en ik zo op een keuken van 14000 euro kwam, maar na 30 minuten als ik vandaag tekende voor 12.500 , en daarna na 2,5 uur mocht ik hem dan toch voor 9950 hebben.....

volgende dag naar eindhoven naar brugman toe, uitgelegd dat ik me zwaar opgelicht voelde in den bosch, en die verkoper ging MET de tekening van brugman den bosch aan het rekenen, en kwam op een verkoop prijs van 6750 euro !!!!!! dus binnen 5 minuten was ik klaar, meteen ja gezegd, en de keuken is netjes bezorgd, en naar volle tevredenheid. heb 1 keer iets gehad met een kraan, ( na 4,5 jaar ) en ook dat probleem is netjes opgelost ! volgende keer weer een brugman !

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Verkeerd ingevulde order bij Brugman Keukens - wij de pineut

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Beste heer/mevr Claes, ik begrijp één ding niet. U heeft het telkens over een voorbeeld van keukenfront en u claimt enkel het voorfront te hebben gezien maar vergeef me, op de achterkant van elk front staat de kleurcode dus uw bewering, mits Brugman geen kleurcode op de achterkant plakt hetgeen ik me amper kan voorstellen, heeft u wel degelijk de kleurcode kunnen zien en deze kunnen controlleren op de orderbevestiging.
Heb nog geen keukenzaak meegemaakt waar die code op de achterkant van het monster ontbrak en hoewel we niet bij een Mandemakerboer de keuken hebben gekocht is dat bij elke zaak die wij bezocht hebben zo geweest: kleurcode van het front achter op dat testfrontje (wat we ook mee naar huis hebben genomen dus..)
Zuur maar waar, u bent zelf ook verantwoordelijk immers, u gaat mij echt niet wijsmaken dat de kleurcode's niet op het monster staan. Indien wel dan is de keukenpummel nalatig maar eerlijk gezegd denk ik hier weer een verhaal spijt-dus-schuld-van-de-keukenboer tegen te komen. vergeef me als ik dat laatste fout zie maar de verantwoording vd consument is iets wat de consument graag wil verzwijgen als het tot een conflict komt.

pclaes
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2010 16:29

Re: Verkeerd ingevulde order bij Brugman Keukens - wij de pineut

Ongelezen bericht door pclaes »

Zoals ik ondertussen al zo vaak heb geschreven, hebben wij de keuze gemaakt louter en alleen op basis van het zien van de voorkant. De achterkant, waarop inderdaad kleurcode- en naam staan (na aflevering van de keuken om de code te zoeken van de kleur die wij hadden gekozen), hebben wij op het moment van bestellen niet gezien. Hiervoor zijn we ook naar een goede keukenzaak gegaan: dat je de verkoper kan vertrouwen dat hij de keuzes die je maakt juist noteert. Hierin hebben wij hem naar later blijkt teveel vertrouwd door te denken dat we daar niet naar hoeven te kijken omdat hij zijn werk wel goed zou doen. Dat is dus ook de wijze les die we hebben geleerd: bij wie je ook iets koopt, niemand vertrouwen en alles toch maar goed controleren.

Met spijt heeft het niets te maken. Zoals ook al eerder gezegd, hebben wij een keuze gemaakt en hebben daar altijd aan vast gehouden, ook bij het nalopen van de order. We hadden daar zelfs de vloer op uitgekozen, en die kleur heeft nu nog steeds onze voorkeur. Maar helaas heeft het geen zin daarbij stil te blijven staan omdat we het met deze keuken zullen moeten doen (hoewel we daar nu dus wel aan gewend zijn en ook mooi zijn gaan vinden). Ongetwijfeld dat er van die mensen zullen zijn, maar dan zou ik daar geen forum-onderwerp op gaan openen. Dan is het gewoon beter nadenken voor je een kleur-keuze maakt. Van begin af aan waren wij stellig in onze keuze en hebben deze nooit willen veranderen (waardoor we dus ook later niet meer naar de kleurcode hebben gekeken). Helaas ziet u dat laatste dus echt heel erg fout...

omaatje
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:06

Re: Verkeerd ingevulde order bij Brugman Keukens - wij de pineut

Ongelezen bericht door omaatje »

Is er geen 3D tekening in kleur gemaakt?

pclaes
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2010 16:29

Re: Verkeerd ingevulde order bij Brugman Keukens - wij de pineut

Ongelezen bericht door pclaes »

Nee, er is alleen een tekening met zwart potlood gemaakt.

CBvH
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2011 09:37

Re: Verkeerd ingevulde order bij Brugman Keukens - wij de pineut

Ongelezen bericht door CBvH »

Als ik dit forum had ingezien voor ik een keuken had gekocht bij Brugman, had ik wel eerst nagedacht. Ik zal jullie de waslijst van klachten bij een simpele hoekopstelling keuken besparen maar heb één waardevolle tip: Als je geen verstand hebt van keukens, bouwtekeningen, timmerwerk, juridische achtergronden etc, ga dan niet met Brugman in zee. Dit bedrijf wil keukens tegen eigen voorwaarden verkopen maar niet volgens Uw wens. Het bedrijf wil U als "keuken-leek" niet helpen bij een goede keuze maar heeft een eigen agenda. Zoek een lokale aannemer (doe navraag over kwaliteit) die alles in eigen beheer doet, het scheelt helemaal niets in de prijs en bespaart veel ergernis.

Raven001
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 dec 2007 18:24

Re: Verkeerd ingevulde order bij Brugman Keukens - wij de pineut

Ongelezen bericht door Raven001 »

Je mag van een verkoper verwachten dat hij het juiste kleurnr in vult met de juiste kleur omschrijving.Mocht het zo zijn dat het kleurnr en de kleur omschrijving niet overeenkomen dan mag je spreken van een foute ordercontrole want voor bestellen dienen deze gecontroleerd te worden.
Men had er dus achter kunnen komen.

Je kan proberen het voor te leggen bij het CBW.
Denk toch dat je sterker staat dan menig geen zal denken.

Gesloten