LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerde kleur keukenblad

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Emma2014
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2018 08:26

verkeerde kleur keukenblad

Ongelezen bericht door Emma2014 »

Goedemiddag,

Verleden jaar nov/dec een keuken gekocht bij Mandemaker keukens in Wateringen/Den Haag. In juni dit jaar keuken gebracht, tijden het afleveren zag ik dat ik een verkeerde kleur keukenblad had. Aangegeven op de bon, Mandemakers gebeld, die zeiden laat het maar gewoon plaatsen. kijk goed op de pakbon naar kleurnummer, maar er was niet te bekennen van keukenblad en kleurnummer. Ben vanaf juni aan het bellen naar Mandemaker keukens in wateringen en het Hoofdkantoor maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ze hadden het eerst over een compensatie maar daar kwamen ze niet meer op terug. Ik zou het blad krijgen voor de grote vakantie, nou nee dus. Ik weet het niet meer. Afgelopen vrijdag weer gebeld , toch wel boos geworden , ze vroeg wat ze voor mij konden doen, ik zei ik wil me keukenblad , en ik wil dat jullie Manager mij Maandag belt. Nou nee hoor niets gehoord. Weten jullie raad ??

Gr Sandra

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verkeerde kleur keukenblad

Ongelezen bericht door Moneyman »

Emma2014 schreef:
18 sep 2018 16:02
Goedemiddag,

Verleden jaar nov/dec een keuken gekocht bij Mandemaker keukens in Wateringen/Den Haag. In juni dit jaar keuken gebracht, tijden het afleveren zag ik dat ik een verkeerde kleur keukenblad had. Aangegeven op de bon, Mandemakers gebeld, die zeiden laat het maar gewoon plaatsen. kijk goed op de pakbon naar kleurnummer, maar er was niet te bekennen van keukenblad en kleurnummer. Ben vanaf juni aan het bellen naar Mandemaker keukens in wateringen en het Hoofdkantoor maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ze hadden het eerst over een compensatie maar daar kwamen ze niet meer op terug. Ik zou het blad krijgen voor de grote vakantie, nou nee dus. Ik weet het niet meer. Afgelopen vrijdag weer gebeld , toch wel boos geworden , ze vroeg wat ze voor mij konden doen, ik zei ik wil me keukenblad , en ik wil dat jullie Manager mij Maandag belt. Nou nee hoor niets gehoord. Weten jullie raad ??

Gr Sandra
Vervelend, dit gezeur bij een nieuwe keuken!

- wat stond er op de offerte?
- wat heb je gedaan toen de genoemde gegevens niet op de pakbon stonden? Daar draaide alles om, dus directe actie was dan nodig;
- was er expliciet erkend dat er een fout blad was geleverd en dat, ondanks de plaatsing van het verkeerde blad, een nieuw blad geleverd zou worden?
- heb je iets zwart op wit bevestigd gekregen?
- heb je, ondanks de tekortkomingen, alles al betaald?
- waarom zou je ineens compensatie krijgen? Waarom niet gewoon dat nieuwe, juiste keukenblad?

Je kunt hen schriftelijk in gebreke stellen en een termijn stellen waarbinnen je nakoming wilt. Daarna kan je eventueel procederen. je kunt ook de geschillencommissie inschakelen. Mits je een en ander kunt bewijzen, natuurlijk.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: verkeerde kleur keukenblad

Ongelezen bericht door mahadma »

Stuur ze een gelijke brief als email met inhoud bewijs van de juiste kleur volgens de ondertekende orderbon en dat u ook die kleur wilt hebben. Of, als u dat zou willen, een vergoeding voor de foute kleur, (wij weten nu hier niet of het een tint verschil of totaal andere kleur betreft). Meldt erbij dat u binnen 14 dagen een antwoord wenst te ontvangen.

Emma2014
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2018 08:26

Re: verkeerde kleur keukenblad

Ongelezen bericht door Emma2014 »

Goedemiddag,
Tijdens levering stond het keukenblad niet op de pakbon , helemaal niets. Contact opgenomen met Mandemakers keuken die zeiden laat het blad maar plaatsen anders zit je al die tijd zonder keukenblad. En ja dom alles betaalt.Ik heb op de lever bon aan gegeven dat het de verkeerde kleur was. De Manager van de keukenzaak heb maandag contact opgenomen met mij die vond het heel spijtig maar kon er verder niets mee. Hij heeft de leverancier van het keukenblad gebeld, ik mag daar naar toe komen om een nieuwe kleur uit te zoeken helemaal naar Nijmegen , woon zelf in het westen. maar ik wil de kleur die ik uit gekozen heb. Of een compensatie van € 500.00 euro. Zit nog wel met een onafgewerkte keuken, en hoelang nog ?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: verkeerde kleur keukenblad

Ongelezen bericht door mahadma »

Als u de "juiste" kleur keukenblad wil hebben, zult U toch actie moeten ondernemen. Dus een ritje van het westen naar nijmegen maken, u kunt moeilijk verwachten dat de leverancier met zijn keukenbladen voorraad naar u toe komt. Hoe langer u wacht, hoe langer u met een niet afgewerkte keuken zit. Of u accepteert de compensatie, één van de twee. Een derde optie is er niet.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: verkeerde kleur keukenblad

Ongelezen bericht door mahadma »

fonsflons schreef:
21 sep 2018 16:26
mahadma schreef:
21 sep 2018 16:16
Een derde optie is er niet.
Als ik in een ander topic lees dat beweert wordt dat een zelf geplaatste verkeerde schutting door de leverancier ter plekke vervangen moet worden denk ik dat in dit geval de leverancier wettelijk minstens de lokale feestzaal moet afhuren op een door TS gewenst moment om inclusief fanfare alle mogelijke keukenbladen aan TS te presenteren.
En als het effe kan ter plekke direct op maat te zagen, dus ook de werkplaats daar moet hebben natuurlijk. En vergeet het 5 sterren diner niet.

Emma2014
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2018 08:26

Re: verkeerde kleur keukenblad

Ongelezen bericht door Emma2014 »

ik verwacht ook niet dat de leverancier naar mij toekomt met al z'n keukenbladen.
Ze weten toch welke kleur ik wil.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verkeerde kleur keukenblad

Ongelezen bericht door 16again »

mahadma schreef:
21 sep 2018 16:16
Als u de "juiste" kleur keukenblad wil hebben, zult U toch actie moeten ondernemen. Dus een ritje van het westen naar nijmegen maken, u kunt moeilijk verwachten dat de leverancier met zijn keukenbladen voorraad naar u toe komt. .
De keuken zal toch gewoon ergens in een showroom in de buurt gekocht zijn? Mij onduidelijk waarom je dan weer het land door moet gaan crossen om iets uit te zoeken.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: verkeerde kleur keukenblad

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik krijg wel het idee dat de vraagsteller toch snel zijn blad wil hebben en wacht al lang (kennelijk). Dus stap in die auto en regel het.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: verkeerde kleur keukenblad

Ongelezen bericht door renewouters »

Emma2014 schreef:
21 sep 2018 16:39
ik verwacht ook niet dat de leverancier naar mij toekomt met al z'n keukenbladen.
Ze weten toch welke kleur ik wil.
Maar je schrijft eerder dat je een nieuwe kleur mag uitzoeken. Betekent dat dat wat je besteld hebt niet meer leverbaar is?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: verkeerde kleur keukenblad

Ongelezen bericht door mahadma »

Tijdens levering stond het keukenblad niet op de pakbon , helemaal niets.

Stond er dan WEL iets op de order die u ondertekend heeft?

Gesloten