LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verschil in keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Chuck
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 sep 2005 10:02

verschil in keukens

Ongelezen bericht door Chuck »

Ik ben op zoek naar een nieuwe keuken en richt mij voorlopig op de volgende merken:
Siematic (SC66)
Rotpunkt (Linea of nieuwe Greeploze)
Hofemeier (Greeploos)
Leicht (Avance)
Systemat (greeploos)

De indeling is als volgt:
Lange wand 4 maal 90 CM lade met kookplaat en steenen werkblad, geen bovenkasten.
Spoeleiland 1maal uitrekkast met afval systeem en 2 kasten van 50cm incl steenen blad en een kasten wand van 3*60*201 met oven, KK en VW. Alles omrand door stollen en apparatuur van Siemens, Atag, Quooker en wave design. Berekening bij eerste leverancier komt neer op omgeveer €25000 voor een Siematic SC66 kunstof front

Wat zijn nou de verschillen tussen deze keukens en maakt het nou nog uit over welk model het gaat?

Wat zijn redelijke prijsverschillen, in nederland en duitsland, tussen deze keuken uitgaande van Siematic in Nederland = 100% ?

djangovw232
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2005 15:27

Re: verschil in keukens

Ongelezen bericht door djangovw232 »

Beste chuck laat je eigen in keukenland niet gek maken door bepaalde prijzen die hoger of lager kunnen het is geen spel.

Ik ben op drie plaatsen geweest in helmond en in someren. Ik wilde pertinent een siematic keuken maar die koste bij aswa keukens 32500 en dat had ik er niet voor over.

Ik heb nu ook een nieuwe keuken gekocht bij Grando Megastore helmond zij hebben mij hetzelfde verkocht maar geen siematic maar een systemat vertelde de verkoper mij maar het ziet er super uit en ben wat meer als de helft bij de anderen kwijt.

Dit wilde ik je ff meegeven voordat je verder gaat kijken ....

ik heb ook greeploos
magnolia gelakt hoogglans
met bosch appartuur en siemens.

groeten en het beste met je keuze

miranda en django

bla_bla_bla
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 okt 2005 16:38

Re: verschil in keukens

Ongelezen bericht door bla_bla_bla »

Volgens mij is een Siematic in Duitsland goedkoper. Siematic heeft in Duitsland ook niet de allure zoals dat in Nederland voor velen heeft. De bewuste marktpositie in Nederland heeft te maken met de goede commerciele gedachte die de heer van der Dussen met het merk Siematic heeft gehad. Niet zozeer met de kwaliteit. Wel is Siematic jarenlang koploper geweest met noviteiten. Maar ook dat is op dit moment redelijk uitontwikkeld.

Scara

Re: verschil in keukens

Ongelezen bericht door Scara »

Verdeel die 25000 eerst eens in A Keukenmeubelen, B Apparatuur
en C werkblad en eventueel D Montage.

En Ed heeft een goede opvolger hoor ;-))
Laatst gewijzigd door Scara op 07 okt 2005 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: verschil in keukens

Ongelezen bericht door mar53 »

100 % mee eens.

Chuck
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 sep 2005 10:02

Re: verschil in keukens

Ongelezen bericht door Chuck »

kasten 11928
Blad 5137
app 4652
div ???? 1459
mont. 1415

ik hoop dat jullie hier dan wel voldoende aan hebben.

We hebben overigens ook een afspraak gehad in Duitsland voor dezelfde Siematic keuken, en in nederland voor een Lecht greeploze keuken.

Dessa
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2005 08:39

Re: verschil in keukens

Ongelezen bericht door Dessa »

@Chuck

Je zegt in Duitsland geweest te zijn voor dezelfde keuken. Scheelde dat nog wat? Waar ben je geweest?

De apparatuur lijkt me een eerlijke prijs, montage ook want die heb ik al duurder voorbij zien komen in onze offertes. Ik zou proberen bij verschillende keukenboeren voor alleen de kasten en het blad een offerte te krijgen. Apparatuur kan je toch al beter vergelijken. Dan kan je je keus maken voor het merk keuken.

En ik kreeg bij Grando Rotterdam voor Systemat greeploos zelfde idee keuken (1 x 225, 1 schiereiland 3 meter, kastenwand 1.80 met siemens apparatuur en stollen en composiet blad een offerte voor 37.000. (idioot!!!!) Niet in onderhandeling gegaan, want zo'n offerte kon ik niet serieus nemen. Oh, kreeg er wel een gratis VW bij :lol:

Adje Viseur
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:04

Re: verschil in keukens

Ongelezen bericht door Adje Viseur »

voor die prijs neem ik aan dat je met VW een volkswagen bedoelt.. :lol:

Gesloten