LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanschaf keuken grando eindhoven

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kuijpjes

aanschaf keuken grando eindhoven

Ongelezen bericht door kuijpjes » 11 jun 2013 20:29

artikel afgesloten, grando gaat deze zaak keurig oplossen
Laatst gewijzigd door kuijpjes op 13 jun 2013 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

16again

Re: aanschaf keuken grando eindhoven

Ongelezen bericht door 16again » 11 jun 2013 20:56

Afzuigkap en buizen: Hier had monteur duidelijk moeten maken dat 100mm gat ontoereikend was.
Omdat monteur toch aangesloten heeft:
Alle extra 100mm buizen welke door grando geinstalleerd zijn voor rekening grando, ook vervolgschade aan afzuigkap.

Het deel dat door aannemer uitgevoerd is moet ook opnieuw, dit is uiteraard voor rekening TS.

Met geschillencommissie valt weinig te communiceren (mediation) , volgens mij bestaat daar alleen maar de mogelijkheid om geschil voor te leggen.

Vergoeding vragen voor cilinder sloten lijkt me zeker niet kansloos.
Overigens, als de sleutel wel terug was, heb je dan geen garantie dat kopie gemaakt is...?

kuijpjes

Ongelezen bericht door kuijpjes » 11 jun 2013 21:24

opgelost
Laatst gewijzigd door kuijpjes op 13 jun 2013 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 11 jun 2013 23:00

Als de keuken gewoon bruikbaar is , valt weinig vergoeding voor late oplevering tegemoet te zien.
Zelfs zonder afzuigkap kun je gewoon koken met extra ventileren, en ben je niet verplicht om buiten de deur te eten, met bijbehorende meerkosten.

Klaver5

Ongelezen bericht door Klaver5 » 22 jun 2013 18:04

Is dit "Pieter Storms" via sociale media?
Ik ben daar nog te schijterig voor maar blijkbaar werkt het.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 22 jun 2013 19:17

Originele topicstart, verwijderen van het bericht was mogelijk "wisselgeld" bij de oplossing:

augustus 2012 hebben wij na brand in onze woning een nieuwe keuken gekocht bij grando eindhoven.
na een goed gesprek een mooie keuken uitgezocht met leverdatum 13 november 2012.
de aannemer hebben we het aansluitschema gegeven en gezien wij in die tijd niet in het huis woonde is hij vrij te werk gegaan. de keuken is gekocht all incl. incl installatie en aansluitmateriaal.
net voor plaatsing is de verkoper geweest en heeft de ruimte en voorbereiding goed gekeurd.
op de dag van plaatsing was er om 9.00 niemand en heb ik gebeld, de monteur was ziek maar een zwager van de verkoper zou komen installeren. een uur later was hij er en na 2 dagen stond de keuken.
de kroonlijst echter niet gemonteerd, de verkoper had een fout gemaakt en bleek ipv 4 cm 9 cm te zijn en paste er niet op.
ook de koelkast front was niet vast gemaakt aan de deur van de koeler, de geleiders ontbraken.
in deze tijd heb ik de monteur een huissleutel gegeven, zoals gezegt leefde we niet in het huis en moest hij vaak even naar de bouwmarkt.
ondanks de kleine zaken waren we blij en wachte af wat er met de kroonlijst ging gebeuren die in de kamer lag. na 4 remi ders kreeg ik te horen dat wanneer de kroonlijst in de weg lag ik deze maar moest afgeven op het fiiaal. zo gezegt zo gedaan. in januari kregen we te horen dat de kroonlijst niet meer leverbaar was. onze opties; kastjes incl afzuiger laten zakken onder wettelijke hoogte boven het gasfornhuis zodat de kroonlijst past, of een nieuwe uitzoeken maar met verschil tov de originele.
we hebben noodgedwongen de 2 de keuze genomen waarna in april .... lees april geplaatst werd! ik kwam thuis van mijn werk die dag en zag een "hooglans" witte kroonlijst op een vanille keuken, commentaar grando; tja, we zeiden dat het kon afwijken! maar we zijn de flauwste niet, ondanks dat we voor de kleur hebben betaald laten we hem nogmaals spuiten. inmiddels is het 11 juni en heb tot op heden geen kroonlijst. wel inmiddels ruzie met grando, de afzuigkap is namelijk stuk gegaan. nu blijkt dat wij persoonlijk een fout hebben gemaakt, het gat naar buiten blijkt door de aannemer op 100mm gemaakt te zijn, grando heeft 150mm voorgeschreven. geheel aan mezelf te wijden maar het blijkt ook dat alle buizen in de keuken tot de doorvoer ook 100mm zijn. zoals gezegt, ik heb extra betaald voor installatie en materiaal. grando heeft voor plaatsing niks gezegt dat het niet goed was evenals de monteur die alles met 100 heeft aangesloten, gevolg garantie is vervallen. de sleutel die we gegeven hadden.... ow ja was het antwoord, ik heb er hier drie, 1 is er van u! geen van alle bleek achteraf en mijn sleutel is tot vandaag zoek!

ik heb de laatste dag veel communicatie gehad en ik ben heel reeel, het gat is fout dus geen garantie, dat hoef ik ook niet wel eis ik dat het leidingwerk tot aan de buitendoorvoer veranderd wordt naar 150mm. als ik mijn werk niet goed doe wil niet zeggen dat zij dat ook niet hoeven, en een verloop aan het einde van 150 naar 100 is mogelijk, ik laat dan spoedig het gat aanpassen op mijn kosten. mijn 2 de eis is een spoedige levering van een kroonlijst zonder kleur verschil. ik heb ze schriftelijk van deze eis op de hoogte gebracht, de reactie is dat de kroonlijst komt, echter de leidingwerk geven ze geen gehoor aan. onZe fout zeggen ze. gezien ik over de andere klachten geen probleem maak vroeg ik ze dit netjes op te lossen ( na 8 maanden!!!) ze blijven bij hun standpunt maar ik vraag me af of dit klopt. zou ik hierover kunnen corresponderen met een geschillencommissie? of is dit zinloos.
daarbij wil ik nu eigenlijk ook een schadevergoeding eissen mbt de sleutel, ik moet de 3 nieuwe dure cilinders laten plaatsen ivm verzekering omdat grando een sleutel heeft.
sta ik hier in mijn recht of is het onzin? ik heb bewijs dAt ze mijn sleutel hebben in de correspondentie.
ik ben heel reeel, zie mijn fout in mbt de doorvoer maar klopt de verdere handeling van grando hierop?

bedankt voor uw meedenken

Moraal van verhaal: klagen op internet werkt!

Gesloten