LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Kuchenwelt-klant is koning - totdat het geld binnen is

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
DoppenbergJW
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2018 15:22

De Kuchenwelt-klant is koning - totdat het geld binnen is

Ongelezen bericht door DoppenbergJW »

Ik zou hier geen keuken bestellen. Zolang je nog niet hebt betaald is de klant koning, maar zodra het geld binnen is kun je verrekken. Wij hadden een keuken besteld. Deze is deels verkeerd geplaatst waardoor aan één zijde een lelijke muur is ontstaan, hetgeen we deels zelf hebben moeten oplossen. Daarnaast is de bekasting rond de verwarming verkeerd ingemeten. Hierdoor moest de verwarming in zijn geheel worden verwijderd. Kuchenwelt zou zorgen voor een alternatief (plintverwarming) maar hun uiteindelijke ‘aanbieding’ was dat we een plintverwarming tegen inkoopprijs ‘mochten’ aanschaffen en dat zij deze zouden plaatsen. Hiermee niet akkoord gegaan (de fout ligt immers niet bij ons, dus waarom zouden wij er dan voor betalen?) en sindsdien wordt op geen enkel telefoontje of mailtje meer gereageerd. Ook klachten bij de Consumentenbond worden door Kuchenwelt genegeerd. Kuchenwelt wil je maar al te graag als klant, maar zodra het geld binnen is, is het over met de service. Geen aanrader!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: De Kuchenwelt-klant is koning - totdat het geld binnen is

Ongelezen bericht door sylvesterb »

DoppenbergJW schreef:
20 okt 2018 15:25
Ik zou hier geen keuken bestellen. Zolang je nog niet hebt betaald is de klant koning, maar zodra het geld binnen is kun je verrekken. Wij hadden een keuken besteld. Deze is deels verkeerd geplaatst waardoor aan één zijde een lelijke muur is ontstaan, hetgeen we deels zelf hebben moeten oplossen. Daarnaast is de bekasting rond de verwarming verkeerd ingemeten. Hierdoor moest de verwarming in zijn geheel worden verwijderd. Kuchenwelt zou zorgen voor een alternatief (plintverwarming) maar hun uiteindelijke ‘aanbieding’ was dat we een plintverwarming tegen inkoopprijs ‘mochten’ aanschaffen en dat zij deze zouden plaatsen. Hiermee niet akkoord gegaan (de fout ligt immers niet bij ons, dus waarom zouden wij er dan voor betalen?) en sindsdien wordt op geen enkel telefoontje of mailtje meer gereageerd. Ook klachten bij de Consumentenbond worden door Kuchenwelt genegeerd. Kuchenwelt wil je maar al te graag als klant, maar zodra het geld binnen is, is het over met de service. Geen aanrader!
Lees vooral dat ze proberen tot een oplossing te komen. Je kunt natuurlijk niet een oude verwarming weghalen en een compleet nieuwe plintverwarming terug verwachten. Maar wat is je vraag precies?

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: De Kuchenwelt-klant is koning - totdat het geld binnen is

Ongelezen bericht door Ivo.w »

sylvesterb schreef:
28 okt 2018 12:25
DoppenbergJW schreef:
20 okt 2018 15:25
Ik zou hier geen keuken bestellen. Zolang je nog niet hebt betaald is de klant koning, maar zodra het geld binnen is kun je verrekken. Wij hadden een keuken besteld. Deze is deels verkeerd geplaatst waardoor aan één zijde een lelijke muur is ontstaan, hetgeen we deels zelf hebben moeten oplossen. Daarnaast is de bekasting rond de verwarming verkeerd ingemeten. Hierdoor moest de verwarming in zijn geheel worden verwijderd. Kuchenwelt zou zorgen voor een alternatief (plintverwarming) maar hun uiteindelijke ‘aanbieding’ was dat we een plintverwarming tegen inkoopprijs ‘mochten’ aanschaffen en dat zij deze zouden plaatsen. Hiermee niet akkoord gegaan (de fout ligt immers niet bij ons, dus waarom zouden wij er dan voor betalen?) en sindsdien wordt op geen enkel telefoontje of mailtje meer gereageerd. Ook klachten bij de Consumentenbond worden door Kuchenwelt genegeerd. Kuchenwelt wil je maar al te graag als klant, maar zodra het geld binnen is, is het over met de service. Geen aanrader!
Lees vooral dat ze proberen tot een oplossing te komen. Je kunt natuurlijk niet een oude verwarming weghalen en een compleet nieuwe plintverwarming terug verwachten. Maar wat is je vraag precies?
Natuurlijk kun je als klant wel een kostenloze oplossing verwachten wanneer door meetfouten van Kuchenwelt de oude radiator verwijderd moest worden.

Die oplossing kan dan zijn een alternatieve verwarming, of het volledig aanpassen van de reeds geproduceerde en geplaatste keuken. Gezien dat laatste voor beide partijen niet wenselijk zal zijn, lijkt het kostenloos aanpassen van de verwarmingsinstallatie me zeker geen onredelijke eis.

Gesloten