LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vindt hier de werkelijke prijs voor........

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Vindt hier de werkelijke prijs voor........

Ongelezen bericht door kzin »

is door de fussies van veel firma's toch al onduidelijk , koop je een fiat blijkt dat weer veel onderdelen van ford of zo te bevatten (om het over Deawoo nog maar niet te hebben) en wat dacht je van de Siemens quantumspeed made by LG? kortom als de klant een Bosch wil omdat die veeeel beter is dan Siemens van de buurman mag ie van mij ... 8)

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: Vindt hier de werkelijke prijs voor........

Ongelezen bericht door LeeGer »

@ kzin: We hebben het hier over kortingen, niet over aanbiedingen. Die tv die staat aangeprijsd van 1800 voor 999. Je ziet dus meteen wat je kwijt bent, namelijk 999 euro. Ik durf te wedden dat je daar met onderhandelen echt geen 250 euro meer vanaf krijgt. Zo werkt dat bij de keukens wel, was die tv een keuken geweest dan had ie daar gewoon gestaan voor 1800 euro. Mensen die niet op hun mondje zijn gevallen gaan dan onderhandelen en nemen die tv alsnog mee voor 999 euro. Er zijn ook mensen die durven dat niet, of die durven niet zo ver door te vragen en kopen diezelfde tv voor 1299, 1499 of misschien zelfs gewoon voor 1800, die worden dus gewoon genaaid.

peggy-sue
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2005 11:06

Re: Vindt hier de werkelijke prijs voor........

Ongelezen bericht door peggy-sue »

Ja LeeGer, daar heb je helemaal gelijk in. En dat is ook precies wat me zo verschrikkelijk tegenstaat in de keukenbranche. Misschien zou het me nog wel lukken om tot die 1299,- te gaan [bij die tv uit jouw voorbeeld] en misschien nog wel lager...maar je blijft je altijd afvragen of je het wel hard genoeg gespeeld hebt. Je weet nooit of de verkoper lachend achterblijft omdat er weer een sukkel ingetrapt is.
Afdingen kan en moet in Turkije op de markt, maar bij het kopen van een keuken heb ik daar geen zin in. Waar wij uiteindelijk de keuken gaan kopen word helemaal niet over kortingen gesproken. En daar gaan we er ook niet naar vragen, want de keuken word helemaal naar onze zin, de verkoper is degene die de keuken gaat maken [een echte vakman] en de prijs lijkt ons heel erg okee. Maar het blijft wel een beetje jammer dat je zo moeilijk een vergelijk kunt maken, en bij ons lukt dat al helemaal niet omdat we niet gaan voor een merkkeuken.

pito

Re: Vindt hier de werkelijke prijs voor........

Ongelezen bericht door pito »

Ja LeeGer, daar heb je helemaal gelijk in. En dat is ook precies wat me zo verschrikkelijk tegenstaat in de keukenbranche. Misschien zou het me nog wel lukken om tot die 1299,- te gaan [bij die tv uit jouw voorbeeld] en misschien nog wel lager...maar je blijft je altijd afvragen of je het wel hard genoeg gespeeld hebt.
Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die het korting-"toneelspel" willen spelen.
Gewoon zeggen dat je nog 5 offertes hebt, dat je opstapt als er over korting gepraat wordt en dat je direct de laagste prijs wilt.
Wil de verkoper toch het spelletje spelen ondanks je duidelijke afkeer hiervoor? gewoon weglopen en kopen in die zaak waar je direct de laagste prijs krijgt zonder vragen. Hoe je dat dan zeker weet? Dat weet je NIET!
Je weet alleen dan zeker dat je niet teveel betaalt als je niet koopt.
Niets is zeker in het leven...
Staat de zaak je aan, is de prijs binnen budget? koop dan gewoon die keuken.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Vindt hier de werkelijke prijs voor........

Ongelezen bericht door kzin »

een oven in onze winkel met een kaartje er op voor bv eur 500, kost ook gewoon 500. punt. Echter de handel van keukens heeft inderdaad het probleem van kip en het ei. Als je al een keer je beste prijs op tafel gooit gaat de klant toch onderhandelen, omdat hij denkt dat je hem inderdaad niet de beste prijs hebt gegeven En dan kun je niet meer zakken omdat je al op je bodem zit. En ik vind het niet vreemd om van een klant te vragen dat ie wel nu meteen ja zegt als je inderdaad het gewenste laagste bod maakt. Waarom zou ik mijn marge aan gort slaan alleen om als onderhandelstok bij de concurent te dienen? Voor wat hoort wat. En zeg nu niet van: ja nadenken, geen pakje suiker etc. Als je al 4 of 5 zaken hebt gezien weet je wel wat je wil en of de prijs reeel is.

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: Vindt hier de werkelijke prijs voor........

Ongelezen bericht door LeeGer »

kzin, tuurlijk gaat die klant onderhandelen. De klant is inmiddels wel gewend dat dat pure noodzaak is als hij niet veel teveel wil betalen. Maar wat is er mis met gewoon vertellen dat je niet aan onderhandelen doet?

Waar ik gewerkt heb, een kleinere keukenzaak werd nooit onderhandeld. Soms kwam er iemand die het toch probeerde, die kreeg dan te horen dat er met eerlijke prijzen gewerkt werd en dat als ze wilden afdingen dat ze dat van te voren konden aangeven. Dan werd er 5000 euro op de prijs gezet en die mocht hij er dan weer van afdingen. De enige manier om de prijs omlaag te krijgen was een goedkoper blad (multiplex in plaats van natuursteen), goedkopere apparatuur of bijvoorbeeld minder lades.

Zolang je je klanten het gevoel geeft dat je met eerlijke prijzen werkt hoef je echt geen gigantische kortingen te geven, maar als je als verkoper na een uurtje babbelen meteen 25% korting geeft dan weet die klant ook wel dat er meer te halen valt. Klanten zijn echt niet gek, ook al lijken veel keukenverkopers tegenwoordig te denken van wel.

Gesloten