LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vision Pro van Keukenvision vergelijkbaar met Next125?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Fit01
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2018 11:30

Vision Pro van Keukenvision vergelijkbaar met Next125?

Ongelezen bericht door Fit01 »

Hallo,

Bij Keukenvision kwamen we voor een Next125 keuken. De verkoper vertelde dat Keukenvision sinds kort geen Next125 meer in het assortiment heeft, maar ze hebben nu hun eigen label Vision Pro daarvoor in de plaats voor dezelfde keuken. Ik kan echter niets vinden op internet over Vision Pro, dus ik heb geen enkel idee of dit een waardige vervanger is voor de Next125.

Heeft iemand ervaring met dit label? Of weet iemand door welke fabrikant het wordt geproduceerd (verkoper zei in Duitsland)? En, met welke kwaliteit is het te vergelijken (inderdaad vergelijkbaar met Next zoals verkoper beweert?)?

Ben erg benieuwd naar de reacties...
Alvast dank!

Marktkenner
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Vision Pro van Keukenvision vergelijkbaar met Next125?

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Hoogstwaarschijnlijk is Vision Pro een eigen "merk" of eigen label keuken wat alleen bij Keukenvision te koop is en je dus nergens anders vindt.
Als ik van Keukenvision was, zou ik je gewoon de fabrikant naam geven, welke hoogstwaarschijnlijk huist in Duitsland.
Zijn wel meer zaken die zo'n private label uitbrengen i.s.m. een bepaald merk keuken. Doordat ze dat dan "groot" inkopen kunnen ze meestal wat meer marge maken. Je kunt het (relatief gezien) vergelijken met de huismerk artikelen van Albert Heijn e.d.
Ik zou er dus gewoon naar vragen bij KV en als ze het niet willen vertellen maar jij wil graag een Next 125 keuken, gewoon verder zoeken. Leveranciers genoeg. Ook goede.

Succes.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vision Pro van Keukenvision vergelijkbaar met Next125?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zie dat ze onder anderen ook keukens van systemat hebben. (Al dan niet onder hun eigen naam...) Volgens mij zitten systemat en next ongeveer in het zelfde genre, zowel in kwaliteit als in stijl. Ik kan me daarom niet voorstellen dat ze beide keukens verkopen.

Grootste verschil is dat de systemat-variant werkt met een raster van 130 in plaats van 125. Je zou dus even kunnen nagaan hoe groot het raster van de 'vision pro' keukens is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vision Pro van Keukenvision vergelijkbaar met Next125?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ts is al vier maanden geleden naar de concurrentie gegaan.

Gesloten