LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door hark »

Graag wil ik het volgende voorleggen.
Wij zijn gegaan voor een greeploze keuken.
Bij alle bezochten keuken zaken kregen we het volgende verhaal te horen.

het toepassen van een grote koel/vries combinatie ( 220 / 90 liter ) is in een kolomkast niet mogelijk bij een greeploze keuken.
Je moet een losse koelkast een een losse vriezer nemen.
Waarom :?: :?: Anyhow So far so good.
Maar nu komt het : De vriezer moet in dit geval altijd een AEG type Arctis G 86050i zijn met daarboven een koelast naar keuze.

Wat is hiervan de reden want alle zaken vertelde hetzelfde verhaal.
Geen enkel andere fabrikant biedt een vriezer aan om in een greeploze keuken onder een koelkast te plaatsen.
Is dit een AEG patent :?:

Toch niet normaal ?

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door nico_s »

Wij denken er aan om van Liebherr een koelkast en een vriezer met beide als inbouwmaat 140cm te nemen, voor in een greeploze keuken. Nog geen van de keukenzaken die wij bezocht hebben heeft aangegeven dat dat niet mogelijk is.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door hark »

wat een hoge keuken heb je dan joh..
Moet je bijna met een trapje naar de koelkast.....

Zonder dollen, je begrijpt me niet. De koeler moet op een vriezer komen te staan
Vriezer tot werkblad hoogte en daarboven een koelkast.
Dit kan blijkbaar alleen met een AEG vriezer.

Graag reactie.

Pfffff

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 13 nov 2007 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door hark »

Wat bedoel je pfffff ?
Zijn er nog andere leveranciers?

Pfffff

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 13 nov 2007 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door hark »

Thanks pfffff.
Maar dan nu de hamvraag.
Ben je beter af met een standaard kastdeur + AEG vriezer of een ander merk vriezer met een maatdeur?
AEG adverteerd namelijk met "" de ideale oplossing voor greeploze keukens.....""

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door twijfel »

Ook wij hebben een greeploze keuken gekocht/besteld(Systemat) en kregen te horen dat er geen hele hoge koelkast in kan en dat het altijd een sleepdeur moet worden. Klopt dit en wat is de max. nishoogte voor een koelkast zonder vriezer in een greeploze keuken dan? Op zich ben ik niet ontevreden met de door ons gekozen oplossing (we krijgen nu 2x een nis 88 kk van Siemens met daarboven de combi magn en de stoomoven van Miele) maar als het mooier/ beter kan dan hoor ik het graag want nu kunnen we nog het één en ander wijzigen. Alvast bedankt voor de tips!

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door hark »

Wij hebben nu kolomkasten naast elkaar staan.
De meest linkse heeft onder ee normale kast tot bladhoogte
In de rechtse zit een AEG vriezer tot blad hoogte.
Wat wij hier aan mooi vonden is dat de lijn van het blad optisch doorloopt in de kolomkasten omdat ze er tegenaan staan.

verder staan in de linkse kast dan boven bladhoogte 2 ovens van Smeg boven elkaar en in de rechtse een Bosch koelkast van 123 cm.
Begrijp je ?

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door twijfel »

Begrijp het! Maar de koelkast lijkt me wel heel erg hoog worden, kun je er bovenin dan nog wel makkelijk bij of lijkt het hoger dan het is? Snap heel goed dat je rekening houdt met de "belijning" van de keuken, dat vinden wij ook heel belangrijk, het oog wil ook wat hé :D Om die reden hebben wij voor de volgende opstelling gekozen: we krijgen 4 kolomkasten naast elkaar met in de middelste twee onder dan de koelkasten nis 88 met daarboven de combimag en de combistoomoven daarboven een klepkastje. Zowel links als rechts komt dan onder (tot de hoogte van de onderkant van de apparaten) een kast met daarin 3 binnenlades en daarboven een gewone servieskast. Zodat de lijn van de greep?lijst? ook helemaal doorloopt. Wij hoeven alleen geen rekening te houden met aanrechthoogte omdat we ervoor een eiland plaatsen. Het jij begrepen waarom het bij greeploos een sleepdeurkoelkast moet zijn? Of klopt dit niet?

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door hark »

begrijp ik niet.....
Zelf hebben we een Bosch KIR24A50 met deur op deur in onze greeploze keuken van Rotpunkt .Nishoogte 123 cm.
kan blijkbaar wel......

Ja die hoogte..... zelf zijn we wel allebie vrij lang.
Voor de kids iets minder geslaagd....

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door twijfel »

Misschien is het iets wat specifiek met Systemat te maken heeft? Mocht iemand dit weten dan hoor ik het graag! Ga zowiezo dit nogmaals bij de keukenzaak navragen.

Over de koelkasthoogte: Ach als je beide lang bent is het misschien wel een voordeel! Alles wat de kids het liefst in no time opeten gewoon lekker bovenin leggen :lol:

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door rayke »

bij sytemat kun je geen deuren op maat krijgen.
Dus ben je wel aangewezen op zo'n AEG dingetje.
Heb je met die massa keukens.

Wij maken de deuren en kasten gewoon op maat. Greeploss of niet.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door hark »

Over welk merk heb je het dan Rayke?
Snap het niet helemaal; een deur is toch een deur, of ie nou uit de confectieserie komt of handmatig wordt geproduceerd....
Het blijft een rechthoekige plank die uiterlijk zich moet aanpassen aan de reeds betsaande andere deuren.
Leg eens uit ?

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door twijfel »

Is een vriezer van aeg dan zo slecht :?: Om alleen voor een vriezer nu over te gaan naar een bepaald merk keuken lijkt mij wel wat ver gaan. Ik lees hier op het forum wel wat wisselde berichten over aeg, maar een vriezer lijkt mij niet zo'n groot risico toch? Wij hebben nu al jaren een vrijstaande vriezer van aeg en deze doet het prima. Voor onze nieuwe woning hebben we voor de bijkeuken weer gekozen voor een inbouwvvriezer van aeg, dit omdat dit de enige vriezer in nis 178 was die ik zo kon vinden. Zou deze dan slechter zijn dan de vrijstaande die al een aantal jaar (7) oud is?

keukensearch
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:23

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door keukensearch »

In onze offerte van een greeploze Systemat keuken is de onderbouwvriezer
Bosch GUD 15A40 gepland.

Kan één van de Systemat kenners (wellicht Kulta?) aangeven of deze vriezer gaat passen?

Ik moet wel opmerken dat de vriezer onder het aanrecht blad is gepland en er dus geen koelkast boven komt.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door nico_s »

Voor onze keukenofferte is uitgegaan van Systemat SM4000GL. De bedoeling is 4 kasten van 202cm hoog, met daarin een Liebherr vriezer van 140cm nismaat, een Liebherr koelkast van 140cm nismaat, en twee kasten met daarin een combimagnetron resp. stoomoven van 45cm hoog.
De verkoper zei dat de deurhoogte voor de koeler en vriezer op 147cm uitkomen. Om de greeplijst door te laten lopen zou hij de kasten voor combimagnetron en stoomoven laten aanpassen. Daarmee worden die kasten volgens hem dan als volgt (van boven naar beneden): draaideurvak, groot dicht vak, combimagnetron resp. stoomoven, groot dicht vak, lade, lade. Die twee dichte vakken boven en onder de combimagnetron resp. stoomoven vind ik niet zo mooi. Kan dat niet anders? Bijvoorbeeld een extra lade of een extra draaideurvak?

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Bijvoorbeeld een extra lade of een extra draaideurvak
Veelal heb ik warmtehoud lades gezien die deze ruimte prachtig opvullen.

Overigens zelf mijn bedenkingen bij gebruik en ook nog de daarbij behorende prijs. Maar de oplossing is wel erg mooi.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door Kulta »

@keukensearch

Onder het aanrechtblad is dit geen probleem

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Vriezer van AEG voor greeploze keuken

Ongelezen bericht door Kulta »

@Nico s

Voor zover ik weet is er gewoon een standaard kast met de volgende verdeling

1 deur
1 vaste blende
1 nis 450 mm
1 deur

Gesloten