Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
fonsflons

Re: Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen

Ongelezen bericht door fonsflons » 28 mei 2018 23:21

crazyme schreef:
fonsflons schreef:
NeoDutchio schreef:Maar om te verwachten dat een verkoper persoonlijk bij u langs komt....
Daar zijn uiteraard koeriersdiensten voor die VTwonen in kan schakelen. Hier op de zaak worden zo vaak verkeerde bestellingen retour meegenomen. Het goed verpakken van een stoel lijkt mij overigens wat lastiger.
Een hele heldere tekst van NeoDutchio en u struikelt alleen over het woordje persoonlijk omdat u dit letterlijk neemt.

Met de rest bent u het dus eens ?
Persoonlijk zou ik de stoel even afleveren (bij het bedrijf, of de verzendservice) als ik zo tegengewerkt werd. Puur omdat het sneller is en ik dan meer tijd heb om me druk te maken over echte problemen, maar ik heb makkelijk praten omdat ik erg bekend ben met verzenden en de beschikking heb over vervoer waar met gemak een stoel in past.

Ik haalde inderdaad het woordje aan omdat ik probeerde duidelijk te maken dat het voor VTwonen weinig moeite kost om de stoel op te laten halen. Dat is met enkele klikken op een computer geregeld, en 2 dagen later staat hij in het magazijn. Daar hoeft dus geen busje van VTwonen voor op en neer te rijden.

Of het jurisch klopt wat er hier gezegd wordt weet ik niet. Ik weet wel dat ik niet zelf mijn juridisch recht zou gaan uitvechten met een groot bedrijf. Dat zou ik het keurmerk laten doen. (In theorie dan, want in de praktijk zou die stoel na een dag onderweg zijn.)

Student90

Ongelezen bericht door Student90 » 29 mei 2018 01:17

Het draait inderdaad om die impasse.

Heel simpel gezegd gaat de rechter dan kijken wie wat verplicht is. TS is in de basis verplicht te betalen voor de stoel en VTwonen is verplicht een conforme stoel te leveren. TS heeft voldaan aan zijn verplichting (ga ik vanuit, nu van het tegendeel geen bewijs is), VTwonen niet. Het is dan aan VTwonen om ervoor te zorgen dat de levering wel conform is. Hoe VTwonen dat regelt, is de zorg van VTwonen.

Als elke consument de wet zou toepassen, zou de houding van VTwonen er toe leiden dat de consument de overeenkomst kan ontbinden. Concreet betekent dit dat de consument het volledige aankoopbedrag terugkrijgt en VTwonen een non-conforme stoel terugkrijgt.

VTwonen kan dit simpelweg (en praktisch gezien) voorkomen door gewoon een ophaalopdracht in te voeren. Waarom ze het risico van ontbinding zouden willen nemen, is mij niet duidelijk.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 29 mei 2018 14:26

Student90 schreef:Het draait inderdaad om die impasse.

Heel simpel gezegd gaat de rechter dan kijken wie wat verplicht is. TS is in de basis verplicht te betalen voor de stoel en VTwonen is verplicht een conforme stoel te leveren. TS heeft voldaan aan zijn verplichting (ga ik vanuit, nu van het tegendeel geen bewijs is), VTwonen niet. Het is dan aan VTwonen om ervoor te zorgen dat de levering wel conform is. Hoe VTwonen dat regelt, is de zorg van VTwonen.
VT Wonen zegt : breng de stoel maar, dan maak ik alles weer conform.

Ontbinding zal nooit gehonoreerd worden. Dat middel is veel te zwaar.

Straks zegt VT-Wonen, vooruit ik kom hem wel halen. Zegt de klant : Maar wel op woensdagmiddag tussen 17:00 en 18:00 uur, want dan ben ik thuis....

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 29 mei 2018 14:31

crazyme schreef:
Student90 schreef:Het draait inderdaad om die impasse.

VT Wonen zegt : breng de stoel maar, dan maak ik alles weer conform.

Straks zegt VT-Wonen, vooruit ik kom hem wel halen. Zegt de klant : Maar wel op woensdagmiddag tussen 17:00 en 18:00 uur, want dan ben ik thuis....
Dat is toch geen probleem? Als je een stoel via internet bestelt, spreek je toch ook een dagdeel af om hem thuis te laten bezorgen. Waarom zou ophalen dan een probleem zijn?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 29 mei 2018 15:20

crazyme schreef:VT Wonen zegt : breng de stoel maar, dan maak ik alles weer conform.

De praktijk is dat ontbinding gewoon gehonoreerd word. Ontbinding wordt alleen dan niet toegewezen als het conformiteitsgebrek aantoonbaar of onbetwist erg klein is. Een dergelijke starre houding van de verkoper wordt niet door de rechter beloond.
crazyme schreef:Straks zegt VT-Wonen, vooruit ik kom hem wel halen. Zegt de klant : Maar wel op woensdagmiddag tussen 17:00 en 18:00 uur, want dan ben ik thuis....
De schuldenaar moet zich redelijk en billijk op stellen, er moet dus in goed overleg een tijdstip worden uigekozen. Een starre houding van de koper heeft afwijzing als gevolg.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 29 mei 2018 15:37

TS heeft al een tijdje niets laten horen.
Waarschijnlijk is dat omdat TS op weg is naar de rechtbank.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 29 mei 2018 18:55

tttlocke schreef:TS heeft al een tijdje niets laten horen.
Waarschijnlijk is dat omdat TS op weg is naar de rechtbank.
Kan hij net zo goed de stoel terugbrengen :lol:

Plaats reactie