LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:
hänschen klein schreef:Indien verkopers in het algemeen voornamelijk aan hun provisie denken, op kosten van de consuemnten, kan het woord (keuken-)adviseurs weggestreept worden en dat komt dan in de checklijst voor toekomstige kopers, die nog in een eerlijk advies geloofden.
Goed : Kortom : vertrouw niemand, iedereen is uit op jouw geld.

Lekker stigmatiserend om alle verkopers in het "oplichters" hoekje te gooien.
Lekker kortzichtig ook. Wel lekker gemakkelijk, dat dan weer wel. :D
Stigmatiserend of niet, omdat genoemde praktijken toch op redelijk grote schaal plaats vinden, is een waarschuwing zeker niet misplaatst.
Kortzichtig noem ik dit soort waarschuwingen in de wind slaan en de verkoper op zijn blauwe ogen vertrouwen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Reactie op de voorlaatste post: Op ieder product worden tegenwoordig logische informaties verlangd die zinlozer zijn dan keukenkopers die duizenden Euro's investeren beter te waarschuwen. Zo lees ik vaak, dat de verpakking niet eetbaar is .... maar bij keukenboeren niet 'dat onze verkopers hun eigen belangen voorop stellen'! Dat is toch precies wat TS ons gedetailleerd wilde uitleggen als de normaalste zaak van de wereld.

Dat er 'over de grens' precies dezelfde problemen bestaan zij hieraan nog toegevoegd:

http://www1.wdr.de/fernsehen/servicezei ... r-100.html
http://www.guter-rat.de/besser-leben/fa ... mit-fairen
http://www.kuechenfinder.com/guide/plan ... rchschauen
http://www.spiegel.de/wirtschaft/servic ... 07962.html
http://www.wiwo.de/unternehmen/handel/m ... 2-all.html

enz. enz. enz.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 17 jun 2017 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Eigenlijk is gewoon het probleem dat de 'keukenkoper' zich te snel en te makkelijk laat beinvloeden en dat de verkoper daar op inspeelt. Dat eerste valt de keukenverkopers niet te verwijten en dat 2e is alleen maar logisch en doet niets af aan mogelijke klantvriendelijkheid. Dat men zich achteraf benadeeld voelt is grotendeels afhankelijk van het feit dat men zich snel en makkelijk laat beinvloeden en dus het probleem van de koper zelf.

Overigens zijn er ook genoeg mensen die wel logisch kunnen nadenken als men iets koopt en zelf ook nadenken over dingen die hen aangaan. En de haakjes bij 'keukenkopers' staan er met opzet, omdat dit niet alleen voor keukens geldt, maar voor alle soorten verkoop op maat.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door crazyme »

Nijogeth schreef:Eigenlijk is gewoon het probleem dat de 'keukenkoper' zich te snel en te makkelijk laat beinvloeden en dat de verkoper daar op inspeelt. Dat eerste valt de keukenverkopers niet te verwijten en dat 2e is alleen maar logisch en doet niets af aan mogelijke klantvriendelijkheid. Dat men zich achteraf benadeeld voelt is grotendeels afhankelijk van het feit dat men zich snel en makkelijk laat beinvloeden en dus het probleem van de koper zelf.

Overigens zijn er ook genoeg mensen die wel logisch kunnen nadenken als men iets koopt en zelf ook nadenken over dingen die hen aangaan. En de haakjes bij 'keukenkopers' staan er met opzet, omdat dit niet alleen voor keukens geldt, maar voor alle soorten verkoop op maat.
Exact. Er wordt met het beschuldigende wijsvingertje naar een ander gewezen terwijl men eigenlijk in de spiegel moet kijken.

Kwikshit
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2011 16:52

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door Kwikshit »

Waar je op moet letten is dat je met de juiste vragen begint. Als ik een tip mag geven zou ik direct vragen of je een keuken kan kopen ZONDER korting. Dat klinkt heel raar, maar dat is het niet. Je wilt niet onderhandelen en stoere verhalen vertellen op een verjaardag. Je wilt de beste prijs waar niets vanaf kan. Netto prijzen zodat je kan vergelijken.

Helaas willen mensen wel korting. Je kan beter een keuken kopen die 17.000 kost, maar die je voor 9.000 kan krijgen. Dan een keuken die 8800.- kost en niets te onderhandelen valt. Mensen zijn gevoelig voor korting en daarom neemt de druk toe. Je wilt immers profiteren van een superscherp aanbod wat eenmalig geldig is. Dus zetten we maar snel een handtekening omdat je hebberig bent. Zo simpel is het.

Het gaat om de prijs die onderaan de streep staat. En door te gaan vergelijken bij keukenzaken die uitsluitend met netto prijzen werken, kan je op je gemak rond kijken. En is er dus geen reden om gelijk te kopen.

Dus stel gewoon die vraag: Goedemiddag, ik ben op zoek naar een keuken zonder korting. Kan dat? Het gaat mij om de netto prijs. Ik wil alleen de koffie gratis en geen euro eraf.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door harkja »

Kwikshit schreef:Waar je op moet letten is dat je met de juiste vragen begint. Als ik een tip mag geven zou ik direct vragen of je een keuken kan kopen ZONDER korting. Dat klinkt heel raar, maar dat is het niet. Je wilt niet onderhandelen en stoere verhalen vertellen op een verjaardag. Je wilt de beste prijs waar niets vanaf kan. Netto prijzen zodat je kan vergelijken.

Helaas willen mensen wel korting. Je kan beter een keuken kopen die 17.000 kost, maar die je voor 9.000 kan krijgen. Dan een keuken die 8800.- kost en niets te onderhandelen valt. Mensen zijn gevoelig voor korting en daarom neemt de druk toe. Je wilt immers profiteren van een superscherp aanbod wat eenmalig geldig is. Dus zetten we maar snel een handtekening omdat je hebberig bent. Zo simpel is het.

Het gaat om de prijs die onderaan de streep staat. En door te gaan vergelijken bij keukenzaken die uitsluitend met netto prijzen werken, kan je op je gemak rond kijken. En is er dus geen reden om gelijk te kopen.

Dus stel gewoon die vraag: Goedemiddag, ik ben op zoek naar een keuken zonder korting. Kan dat? Het gaat mij om de netto prijs. Ik wil alleen de koffie gratis en geen euro eraf.
Best scherp hoor zelfs dan word je getild 8)

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Exact. Er wordt met het beschuldigende wijsvingertje naar een ander gewezen terwijl men eigenlijk in de spiegel moet kijken.
Iemand die zich door een Nigeriaanse oplichter in het ootje laat nemen , zou evengoed eens in de spiegel kunnen kijken. Maar het is nog wel steeds oplichting....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door kweenie »

Helaas willen mensen wel korting. Je kan beter een keuken kopen die 17.000 kost, maar die je voor 9.000 kan krijgen. Dan een keuken die 8800.- kost en niets te onderhandelen valt.
Probleem is dat veel mensen weinig inzicht hebben in de prijzen en prijsverschillen en kwaliteitsverschillen. Mede doordat als er al een prijs staat, door voor het standaard model met standaard apparatuur is. Daarom zijn ze die enkele keer dat ze een keuken kopen sterk afhankelijk van wat de verkoper zegt.

Als die dan zegt dat 17.000 voor jouw keuze normaal is, hoe moet jij dan weten of dat klopt?

Kwikshit
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2011 16:52

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door Kwikshit »

kweenie schreef:
Helaas willen mensen wel korting. Je kan beter een keuken kopen die 17.000 kost, maar die je voor 9.000 kan krijgen. Dan een keuken die 8800.- kost en niets te onderhandelen valt.
Probleem is dat veel mensen weinig inzicht hebben in de prijzen en prijsverschillen en kwaliteitsverschillen. Mede doordat als er al een prijs staat, door voor het standaard model met standaard apparatuur is. Daarom zijn ze die enkele keer dat ze een keuken kopen sterk afhankelijk van wat de verkoper zegt.

Als die dan zegt dat 17.000 voor jouw keuze normaal is, hoe moet jij dan weten of dat klopt?
Dat kan je weten als je bij 3 showrooms bent geweest die met Netto prijzen werken. En je een vergelijkbare offerte laat maken. Dus niet appels met peren vergelijken.

Tuurlijk kunnen er wat verschillen tussen de winkels zitten in mogelijkheden. Maar uitgangs positie moet wel hetzelfde zijn dus bijvoorbeeld: 300x200, apparatuur merk/type X, Hoogglans fronten, Blad keramiek. Incl montage.

Als blijkt dat de ene netto zaak 17K vraagt en de andere netto zaak 8K, dan zijn de verschillen te groot. Maar naar waarschijnlijkheid zullen de prijzen lang niet zoveel verschillen. Mocht er uiteindelijk toch een verschil zijn. Laat je dat meewegen in je beslissing. In sommige gevallen is er nog een gunfactor, of heb je een beter gevoel bij een zaak. Die vraag dan 1K meer voor zijn keuken. Tja dan accepteer je dat. Of niet natuurlijk, maar korting is gebakken lucht en dat moet je niet willen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat kan je weten als je bij 3 showrooms bent geweest die met Netto prijzen werken. En je een vergelijkbare offerte laat maken. Dus niet appels met peren vergelijken.
Maar als gewone klant is het moeilijk te bepalen of je appels met peren vergelijkt of niet. Dat is nu juist het probleem. Als je een auto koopt, dan is de ene auto ook twee keer zo duur dan de andere, terwijl ze er op het eerste gezicht misschien het zelfde uitzien. Daarbij heb je dan het geluk dat merken en types bekend zijn en dat er veel reviews van de auto's zijn.

Maar als ik een keuken koop, weet ik niet of ik een Skoda of een Audi voor mij heb. En dan ben je toch alsnog voor een groot deel afhankelijk van de 'blauwe ogen' van de verkoper, of die de waarheid spreekt of een Skoda tegen Audi prijzen wil verkopen.

Kwikshit
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2011 16:52

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door Kwikshit »

kweenie schreef:
Dat kan je weten als je bij 3 showrooms bent geweest die met Netto prijzen werken. En je een vergelijkbare offerte laat maken. Dus niet appels met peren vergelijken.
Maar als gewone klant is het moeilijk te bepalen of je appels met peren vergelijkt of niet. Dat is nu juist het probleem. Als je een auto koopt, dan is de ene auto ook twee keer zo duur dan de andere, terwijl ze er op het eerste gezicht misschien het zelfde uitzien. Daarbij heb je dan het geluk dat merken en types bekend zijn en dat er veel reviews van de auto's zijn.

Maar als ik een keuken koop, weet ik niet of ik een Skoda of een Audi voor mij heb. En dan ben je toch alsnog voor een groot deel afhankelijk van de 'blauwe ogen' van de verkoper, of die de waarheid spreekt of een Skoda tegen Audi prijzen wil verkopen.
Daar heb je wel een punt, maar als je bij een kortingsformule naar binnen stapt zoals DMG zich neerzet. Die doet qua prijs geloven dat je Audi koopt die tegen een Skoda prijs weg mag. En daarom wil iedereen daar naar binnen omdat ze korting willen! Ze willen geen goede prijs. Ze willen korting. Dat zijn compleet verschillende zaken.

Je hebt dus naast het kwaliteits onderdeel, ook nog een prijs onderdeel waarmee je in je maag zit. Voor dat laatste heb je netto prijzen nodig die je een paar keer gaat vergelijken. Of is het makkelijker dat zowel de prijs als de kwaliteit die je koopt onduidelijk is?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Collega-TS @IkWeetVeel kan zich m.i. nu 'onsterfelijk maken', door tenslotte nog de finale tip te geven, hoe je met de aankoop van keukens, badkamers, bedden en interieurs in het bijzonder bij DMG moet omgaan.

1 - is een consumenten-checklist voor duurdere aanschaffingen een hulp?
2 - gaat separaat betalen voor een ontwerp door een derde partij misschien werken?
3 - helpen de extra bedenktijd-eisen van de VEH en de Consumentenbond?
4 - moeten consumenten tenslotte toch maar zèlf beter oppassen?
5 - kan een Keurmerk zoals CBW de verwarringen wegnemen?
6 - meer vast salaris en minder provisie een oplossing voor meer vertrouwen?
7 - bestaat er 'de perfecte keukenconfigurator'? thuis, zèlf de keuken samenstellen/uitrekenen?

8 - anders ...

PS. Ikzelf heb nummer twee in de praktijk gebracht, maar de inkoop en bewaking niet door de designer laten doen en neig verder naar mening 4 omdat voldoende informatie binnenhalen een optimale oplossing is die tot onafhankelijke beslissingen leidt en 'pamperen' juist niet tot zelf zelfstandig handelen en nadenken, maar eerder tot 'lijden' achteraf! Maar ... ik ga (nog) niet zover, om sommige consumenten als te gemakzuchtig te bestempelen in de zin van eigen schuld, dikke bult.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 21 jun 2017 13:35, 2 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Inmiddels trekken de levertijden van alle producten aan. De consumenten bestellen alsof het niets kost en zijn o.a. bang voor negatieve rente. We zullen óók bij keukens, badkamers en interieur oplopende levertijden, óók op de fora gaan zien.

Mijn tip: Maak een verbintelijke levertijd vast met een boete van bij voorbeeld 1% van de factuursom voor iedere week dat de levering later komt.
Mag niet? Ik heb het Consuwijzer gevraagd en de jurist heeft schriftelijk geantwoord:

In de CBW-voorwaarden (artikel 12 lid 1) staat dat de consument andere afspraken kan maken met de verkoper als het bijvoorbeeld gaat om de annuleringskosten. U zou op bepaalde punten andere afspraken kunnen maken met de verkoper. U kunt de afspraken vervolgens verwerken in het contract of de offerte.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door harkja »

Waarop je ook moet letten als je een keuken koopt of je die wel kunt betalen :shock:

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door Moneyman »

harkja schreef:Waarop je ook moet letten als je een keuken koopt of je die wel kunt betalen :shock:
Sterk punt, zeker in het licht van de verkopers die je liever boven je budget dan eronder zien eindigen ;)

bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door bibi789 »

Ik heb het zo gedaan. Ik heb verschillende offertes gevraagd voor dezelfde Nobilia keuken, excl. apparatuur. Incl montage en installatie van alle apparatuur ongeacht waar ik die zou kopen. Ook gezegd dat ik gewoon een goede prijs wilde en niet wilde onderhandelen. Zo wist ik uiteindelijk vrij precies wat deze keuken moest kosten.
Voor een Pronorm had ik iets meer over omdat deze deurtjes mooier waren afgewerkt. Keukenloods kwam toen met een scherp aanbod voor de ProNorm. Slechts ietsjes duurder dan Nobilia omdat hij 'kon meeliften met een project' waardoor ik extra korting kreeg. Die korting boeide me niet. Alleen de totaalprijs.
Dat zou goed zijn gegaan als ze me dus niet achteraf stiekem een Hacker in de maag hadden willen splitsen. Met net zulke lelijke plakranden op de deurtjes als de Nobilia, dus het extra geld niet waard.
Mijn fout was dat ik het merk keuken niet heb laten vastleggen in de offerte. En ik kom er nu dus achter, door de reactie van Weetikveel, dat dat bewuste tactiek is van DMG zodat ze je iets anders kunnen leveren dan afgesproken. Dat vermoeden had ik natuurlijk al maar dat is nu bevestigd. Mijn geluk is dat ik niet alleen witte hoogglans deurtjes had, maar ook eikenlook. En de naam daarvan verschilt dus per merk en was opeens veranderd. Als ik alleen witte lakdeuren had gehad, had ik de switch pas gemerkt bij levering (omdat de deuren net even anders afgewerkt zijn) en dus te laat.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

WERKTITEL voor een checklist: Laat je nooit onder druk zetten door verkopers ...

1 - Eerste bezoek (kijk eerst eens op het internet en meerdere stenen winkels rond)
Wordt u bij het betreden van een (keuken-)zaak vóór het rondkijken al meteen aangesproken door een adviseur, kàn het een verkoper op provisiebasis zijn. Wees dan gewaarschuwd, vooral wanneer hij niet meeloopt bij uw eerste oriëntering.

2 - Meenemen
Tenminste een bouwtekening, schetsjes, een 'plakboek' met voorkeur keukens, opstellingen, style, kleurstelling en misschien nog een situatiefoto. Vergeet niet te checken of de ruimtehoogte op de tekeing staat en de aansluitingen kloppen

3 - Aan tafel bij de verkoper
- Vaak proberen verkopers u uw ter beschikking staan de budget te ontfutselen. Waarom niet direct aangegeven? Veelal adviseert hij direct óm uw budget heen, dus geef meteen aan: van € ... tot maximaal € ...
- U wilt uiteindelijk eerst een offerte, maar ... die krijgt u niet? Onserieus!
- U kunt uw naam en adres en telefoonnummer achterlaten, maar méér ook niet
- Teken niets, ook geen voorlopige offerte en vooral geen blanco offerte voor een kortingstoezegging

4 - Acties en kortingen
- Ga ervan uit, dat u kortingen, ondanks alle 'dreigingen' over een week óók nog kunt krijgen ...
- Probeer inzicht in de opbouw van de aangeboden kortingen te krijgen, tenminste voor de keuken en separaat voor de apparaten die des te hoger is des te meer apparaten u kiest voor winkel-apparaten
- Keukens kopen in het buitenland? Pas op de afwijkende voorwaarden!!

5 - Opdracht
- Tekent u een opdracht na een bezoek van een designer of bij een uitmeting thuis, geldt mogelijk de regelgeving volgens de collportagewet. Overigens worden onafhankelijke keukendesigners voor hun ontwerp betaalt, vervolgens voor het uitzetten van offerte-aanvragen en voor de bewaking van uw opdracht en uitvoering. Neem altijd de voor u redelijke/noodzakelijke bedenktijd.
- Wilt u van de AV (Algemene Voorwaarden afwijken, dan streep de betreffende passage door en schrijf uw eigen voorwaarden op de opdracht en laat die tegentekenen
- Heeft uw keukenzaak een CBW-keurmerk, maak dan de levertijd vàst. Hierna gelden volgende voorwaarden: Wanneer de afgesproken (vermoedelijke) levertijd is overschreden, krijgt de winkelier in eerste instantie een nadere termijn om alsnog het product aan u te leveren. Dit is maximaal een maand. Mocht u de bestelling dan nog niet hebben ontvangen, dan kunt u uw koopovereenkomst ontbinden* en/of een schadevergoeding* vragen. Er moet dan wel sprake zijn van een financiële schade als gevolg van het uitblijven van de levering. De schade moet niet te voorkomen of te beperken zijn (Artikel 6 van de Algemene Voorwaarden). Bron: CBW-Keurmerk
- Het anuleren van een opdracht kàn u 30% van de aankoopwaarde gaan kosten. Een rechter vond 30% na twee dagen ooit buiten proporties!

6 - Betalen
- Betaal zonder CBW-keurmerk niet teveel wanneer om een aanbetaling wordt gevraagd. Vaak wordt de opdracht tenslotte ook zonder aanbetaling aangenomen.
- Het CBW-Keurmerk heeft maximaal 15% aanbetaling op keukens, badkamers en onderdelen, dan wel sanitaire artikelen en/of te verrichten werkzaamheden die in verband zijn met keukens en/of badkamers
- Wettelijk is niet meer dan 50%aanbetaling toegestaan

7 - Niet de winkel uit zonder:
- schriftelijke duidelijkheid over het keukenmerk, keukenmodel, keukenlijn en de kleurstelling
- welk werkblad is meegenomen, armaturen, verlichting, accesoires enz
- prijzen moeten tenslotte helemaal duidelijk zijn en op schrift staan
- vraag hoelang onderdelen gegarandeerd leverbaar blijven
- levertijd tenminste duidelijk met één kalenderweek zijn aangegeven
- kopie van de opdracht niet vergeten mee te nemen
- soms zijn foto's uit de winkel handig als bewijs bij latere onenigheden

8 - Extra toezeggingen ook schriftelijk toevoegen
- kortingen, cadeau's
- incl/excl montage
- incl/excl aansluitingen

9 - Keurmerken/tests nog even controleren (CBW, Consumentenbond enz.)
- kijk op de websites van de aangegeven keurmerken zèlf of er inderdaad geldig is aangemeld


____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
NB. De winkelier wil duidelijkheid ...
u dus ook! Controleer thuis nog eens reviews (die vaak subjectief zijn), Klacht.nl, Klachtenkompas.nl en typ de keukenwinkel en keukennaam nog eens in op een zoekmachine. Een rechtsbijstand, module consumenten, geeft altijd nog wat meer zekerheid.

Mijn conclusie uit de Radar-topic is, dat hoe meer de verkoper aan u door provisieregelingen verdient, des te hoger het risico wordt, dat het advies NIET optimaal voor de klant wordt. Tenminste DMG (D Mandenmakers Group) werkt in alle bedrijven met provisieregelingen en zelf-geschoolde verkopers.

Ontwerp: laatste verandering 25.06.2017
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 10 jul 2017 14:57, 6 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Allemaal,

mij is de reden van het niet meer reageren door de topicstarter @IkWeetVeel niet bekend en voor zover hier géén antwoorden of andere activieiten meer volgen tenslotte nog een laatste conclusie als co-topicstarter mijnerzijds:

Provisies en bonussen zijn doorgaans legale middelen om mensen aan te spornen om (tijdelijk) een bijzondere prestatie te kunnen leveren. Wanneer een heel systeem als DMG-winkels voornamelijk drijft op deze eigen-winst-gedachte zijn vooral de factoren klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid de leiddragende factoren, want alle beslissingen worden allereerst getroffen uit een eigenbelang voor de ondernemer èn TS stond hier ook vol achter.

Ik, als klant wil dit zo kras niet accepteren en heb daarom de voorkeur voor winkels, die primair tevredenheid van klanten produceren, ook meten en op de lange termijn kunnen drijven op de mond-tot-mond-reclame van voormalige kopers en niet op uitgekiende prijsformules die volgens de waarnemers (ik had ook duitse praktijken meegelinkt) hoofdzakelijk opgeklopte lucht blijken te zijn.

Dus ... waar koop ik nu uiteindelijk het beste een keuken en waar moet ik op letten?


Het beste NIET bij keukenwinkels die hun verkooppersoneel voornamelijk met provisie betalen.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Misschien heeft Ikweetveel wel vakantie of het heel erg druk. Hij heeft een week niet gereageerd, niet een maand niet. Een beetje voorbarig om te concluderen dat hij niet meer reageert.

Je laatste zin is overigens wel een slecht advies, aangezien er dan amper keukenwinkels over zullen blijven. Vrij veel bedrijven waarbij specifieke verkoop is gebruiken een loon+provisie aan aan hun verkopers.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Nijogeth schreef:Misschien heeft Ikweetveel wel vakantie of het heel erg druk. Hij heeft een week niet gereageerd, niet een maand niet. Een beetje voorbarig om te concluderen dat hij niet meer reageert.

Je laatste zin is overigens wel een slecht advies, aangezien er dan amper keukenwinkels over zullen blijven. Vrij veel bedrijven waarbij specifieke verkoop is gebruiken een loon+provisie aan aan hun verkopers.
1 - Een week geleden gaf @IkWeetVeel nog duidelijk aan 'morgen te zullen reageren'
2 - Er blijven inderdaad weinig betrouwbare keukenwinkels over wanneer verkopers zo zijn geschoold als deze oud-medewerker
3 - Een conclusie trekken mijnerzijds is hetzelfde als er een punt achter te willen gaan zetten na zoveel posts en het uitblijven van antwoorden
4 - Reacties zijn natuurlijk nog steeds meer dan welkom
5 - Misschien herinnert u zich nog aan de 'dubbele' opstart van deze topic, waarin TS èn ik sàmen een compleet verhaal wilden neerzetten ...
6 - Deels ben ik dus voor een eventuele mislukking medeverantwoordelijk. Op een PM reageert @IkWeetVeel niet!
7 - Geen keuken kopen bij winkels waar verkopers voornamelijk op provisie werken is niet hetzelfde als uw definitie 'loon~provisie´. Klaarblijkelijk komt het dan op de verhoudingen aan. 10% provisie/aandeel van het eindsalaris zou voor mij alleen voor iedere medewerker het uiterste zijn! Niet een formule alleen voor de keukenverkoper.

Gesloten