LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door kweenie »

Hawk-Eye schreef:
27 dec 2019 13:31
met andere woorden, de helft van de originele prijs is de normale prijs, wil je korting moet die daar nog af dus...

nu je echt getekend hebt ben je je geld kwijt en heb je deze keuken al kun je altijd nog annuleren...
En wie zegt dat TS niet zo'n prijs heeft uitonderhandeld? De strekking op dit forum lijkt dat iemand die een keuken koopt per definitie een poot uitgedraaid is en altijd veel te veel betaalt. Zonder enige inhoudelijke informatie over de keuken of over de onderhandelingen bekend is. Knap om dan te kunnen zeggen dat je een poot uitgedraaid wordt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De sponsor van de Eredivisie is 50% korting normaal helaas.

Maar Hornbach en Ikea verkoper keukens zonder enige korting, een enkele keer iets in aanbieding, maar dan is dat ook alles.

Het is nog een hele moeilijke opgave om een Ikea of Hornbach keuken voor een gelijkwaardige prijs daar bij Ben M. te kopen zonder montage, want die is vrijwel altijd duurder en nog dubieuze bekend in de werkplaats merken als inbouw apparatuur erbij!

Ga eens met de Ikea ontwerp naar een 50% korting stunt winkel en de verkoper zal roepen dat is dubieuze zooi is en kan absoluut niet.
Ook de Design Koel vries combi die ik al heb en zij ook verkopen... moest een nieuwe kopen terwijl die van mijn nog maar 2 jaren jong is.... en de prijs... met gratis opname op de Hart bewaking....!
Bij de Ikea & Honmbach is eigen apparaten geen enkele probleem!

Vergeet nooit, een inbouw koelkast betaalde je eerst het meubel.
En wat erin komt , een 60 cm koelkast is binnen 55 cm... de inbouw van 54cm maar 49 dus 10% smaller dus kom ik mijn
Bokma voorraad en zo nooit kwijt.
Het meubel en duurdere inbouw apparaten, dan kies ik wel een dure Design die totaal stukken goedkoper en ruimer is!

En die Kook kraan, in Duitsland hebben vele mensen hun handen al verbrand omdat ze een bedieningsfoutje maakte!
Liever een vertrouwde losse water koker!
En de Thermo kraan in de keuken, veilig en makkelijk konden ze niet eens leveren!

Zelfs de Extra zacht kraan als 2e was daar een extreem hoge meerprijs, dan moet ik wel 80% korting eisen!
En ze hadden geen filters die je elk jaar moet wisselen voor zacht water in voorraad!
Dan maar even in de bouwmarkt halen, naast de kranten voldoende filters dus 5 jaren voorraad en daar is de prijs gelijk te zien,
van zowel kraan als noodzakelijke filters....

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

kweenie schreef:
30 dec 2019 07:54
Hawk-Eye schreef:
27 dec 2019 13:31
met andere woorden, de helft van de originele prijs is de normale prijs, wil je korting moet die daar nog af dus...

nu je echt getekend hebt ben je je geld kwijt en heb je deze keuken al kun je altijd nog annuleren...
En wie zegt dat TS niet zo'n prijs heeft uitonderhandeld? De strekking op dit forum lijkt dat iemand die een keuken koopt per definitie een poot uitgedraaid is en altijd veel te veel betaalt. Zonder enige inhoudelijke informatie over de keuken of over de onderhandelingen bekend is. Knap om dan te kunnen zeggen dat je een poot uitgedraaid wordt.
kijk naar de prijs zou ik zeggen...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door kweenie »

Hawk-Eye schreef:
30 dec 2019 14:35
kijk naar de prijs zou ik zeggen...
Zonder informatie over wat TS voor dat geld krijgt kun je niet zeggen of die prijs veel of weinig is. Alleen al binnen de Whirlpool apparatuur zit er zo, bij de zelfde winkel, een factor 4 aan prijsverschil tussen de goedkoopste en duurste varianten. Om nog maar te zwijgen van het prijsverschil tussen een kast met een deurtje en een kast met laden of een apothekerskast. En zo iets als een werkblad kun je zelfs bij de IKEA, met zijn transparante standaard prijzen, nog van 25 tot 500 euro per meter kopen. Hoe kun je dan ooit op basis van een zo summiere omschrijving zeggen dat TS bekocht is?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

kweenie schreef:
30 dec 2019 17:11
Hawk-Eye schreef:
30 dec 2019 14:35
kijk naar de prijs zou ik zeggen...
Zonder informatie over wat TS voor dat geld krijgt kun je niet zeggen of die prijs veel of weinig is. Alleen al binnen de Whirlpool apparatuur zit er zo, bij de zelfde winkel, een factor 4 aan prijsverschil tussen de goedkoopste en duurste varianten. Om nog maar te zwijgen van het prijsverschil tussen een kast met een deurtje en een kast met laden of een apothekerskast. En zo iets als een werkblad kun je zelfs bij de IKEA, met zijn transparante standaard prijzen, nog van 25 tot 500 euro per meter kopen. Hoe kun je dan ooit op basis van een zo summiere omschrijving zeggen dat TS bekocht is?
ik zou zeggen ga eens kijken bij de KK en zie wat er standaard aangeboden word!!!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij KK kijken?

Ik kijk liever bij bedrijven of als het een grote groep is bij een firma die hier zelden klachten op leverde en daar hoorde deze daarom niet bij, als laatste keuze als ik niet kan slagen elders.

En waarom in een dure showroom met verkoper in kostuum hem iets laten doen wat mijn eigen laptop thuis ook kan, een indeling maken en voor selectie, dan in winkel kijken voor de echte kleur en details en dan binnen 5 minuten een keuken gekocht die ik wil.
Je betaalde bij KK overal voor, gratis personeel, gratis Showroom, gratis reclame en 50% korting, daar geloof ik niet in!
Zelfs de gratis Cappuccino moet toch echt door iemand betaald worden!

En wie betaalde het personeel als er toevallig geen klant komt of als een klant niets kocht en elders ging kijken.
Dan liever mijn huidige leverancier waar je veel zelf kunt doen, alleen hulp als je er niet uit kwam!

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Berteman »

Vrijwel niets is zo ondoorzichtig als de prijstelling in de keukenbranche.

In 2012 heb ik een keuken gekocht. Via het bedrijf waar ik toen werkte, kocht ik die met een enorme 'korting' met behulp van het zogenaamde 'employee benefit'.

Voordat ik tot aankoop overging, had ik zelf al een globaal ontwerp gemaakt: maatvoering, de gewenste apparatuur en blad. Daarmee ben ik naar verschillende leveranciers geweest en die kwamen ongeveer op het zelfde bedrag uit. En, opmerkelijk: enkele zaken, behorende tot een bepaalde keten, waren niet bereid een vrijblijvende offerte te maken: de offerte was meteen een bindende leverings- en plaatsingsovereenkomst. Daar ga ik dus niet mee in zee.

De keuken die ik toen in gedachte had, konden drie overgebleven leveranciers leveren voor pakweg € 15.000, toch een aanzienlijk bedrag, waarbij bij de een de inbouwvaatwasser 'gratis' was, bij de ander een koffiemachine 'cadeau' werd gekregen en de volgende schermde met een 'bijna gratis' inductiekookplaat en pannenset: voor zover gratis bestaat natuurlijk, want geen enkel commercieel bedrijf geeft - afgezien van kop koffie of balpen - zomaar iets gratis weg, of ze een klant nu aardig vinden of niet.

Het keukenbedrijf waar ik de keuken uiteindelijk heb gekocht (met de employee benefit korting) had natuurlijk ook dingen 'gratis' weg te geven: bij de aankoop van zes apperaten van een bepaalde merk (waardoor de prijs zonder korting weliswaar wat hoger werd), werden er tijdens de 'vakantiegeld cadeauweken' , twee 'gratis' weggeven, op de vier die afgetikt moesten worden ging 60 % af (de employee benefit), voor kasten, bladen, kraan, spoelbak kon ook een flinke korting worden gegeven, waardoor er uiteindelijk € 5.250 overgemaakt moest worden.

Mooi, zo'n korting maar toch, ik kan met niet voorstellen dat er door de leverancier geld op toegelegd is. Naar mijn mening zijn de prijzen van keukens volkomen uit de lucht gegrepen, zodat er 'korting' kan worden gegeven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor veel keukenwinkels is dat inderdaad zo. Ik gruwel dan ook van winkels die met "gratis" apparatuur reclame maken of waarbij je geen offerte meekrijgt, om maar te zwijgen van winkels waar de offerte zogenaamd alleen die dag geldig is. Dat loop ik met een grote boog omheen.

De paar keer dat ik een nieuwe keuken heb gekocht was dat dan ook niet bij dmg, maar bij een winkel waar je gewoon een gespecificeerde offerte mee kreeg en rustig een paar keer terug kon komen om dingen te bespreken en aan te passen. (Met daarna natuurlijk weer een aangepaste offerte.) En voor een fatsoenlijke prijs,

Gesloten