LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Sneaky93
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2019 14:39

Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Sneaky93 »

Hallo Allen,

Wij ontvangen graag jullie mening over het onderstaande.

Mijn vriendin en ik hebben afgelopen vrijdag een keuken gekocht bij KeukenKampioen. Ik zal niet teveel ingaan op het ongemakkelijke gesprek waarin letterlijk alle verkooptrucs (die op internet staan) uit de kast zijn getrokken. Echter, ook al waren we ons bewust van de acties, we hebben toch getekend voor een koopovereenkomst nadat ons tot slot een 'gratis Quooker' werd aangeboden nadat wij meerdere malen hebben geweigerd om te tekenen. De keuken zat iets boven ons budget, maar deed in principe aan al onze verwachtingen en er was goed met ons meegedacht. Pas toen we de winkel uitliepen begon het geweten aan ons te knagen:

“Hebben we wel een goede koop gedaan en is ons geen poot uitgedraaid”?

Onze keuken bestaat voor het grootste deel uit het volgende:

Afmeting (keuken heeft twee delen):

  • 3m rechte landelijke keuken met aan beide kanten hoge kasten tot plafond
  • 1.8m kookeiland + aansluitend barretje
Apparatuur/Materiaal:

  • Werkbladen – Kunsstof (grijs)
  • Diverse inbouwkasten (hoog- en lage inbouwkasten, onderkasten, grepen, etc.)
  • Koel/Vries Combi – Whirlpool 1.8M
  • Vaatwasser -Whirlpool
  • Oven - Whirlpool
  • Inductie - Bora Puru
  • Quooker - 3-in-1 RVS + spoelbak
Inclusief installatie- en montagekosten kost ons dit (tot nu toe) rond de 11K EUR.

Wat is jullie (persoonlijke) mening? We horen het heel erg graag!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geen idee of die prijs reëel is. Wel weet ik dat ik nooit voor Whirlpool zou kiezen, maar liever iets meer zou betalen voor een merk wat jaren meegaat. Heb 12 jaar geleden zelf voor Siemens gekozen en alles werkt nog als nieuw. In mijn vorige woning was door de vorige eigenaar Whirlpool gebruikt en dat hing na 4 jaar allemaal kapot.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Sneaky93 schreef:
23 dec 2019 15:17
“Hebben we wel een goede koop gedaan en is ons geen poot uitgedraaid”?
Wat Moneyman al zegt: dat is zo niet te zeggen. Maar wat zou je met de antwoorden willen doen? De aankoop terug draaien?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat schiet u er mee op als hier gezegd wordt dat het een prima deal, of de miskoop van de maand?

Maar bij uw beschrijving van de gang van zaken, was ik allang de winkel uitgelopen.

En inderdaad, zou nooit Whirpool gekocht hebben, beter Bosch of zo.

Hebt u dan nog bedenktijd?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat je hier geen heel slechte deal mee hebt. Wel hangt veel af van welke indeling je hebt. Laden zijn bijvoorbeeld heel veel duurder dan deurtjes. Een in van welke apparatuur je precies hebt. Een oven kan bijvoorbeeld een simpel ding van een paar honderd euro zijn, naast ook een geavanceerde combi van tweeduizend. Maar volgens mij kost alleen die inductie al een kwart van je prijs en dan houd je voor de rest niet heel veel over.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door renewouters »

Als je zo blij bent met de aangeboden keuken dat je het koopcontract hebt getekend is het toch goed?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zoals Money al noemde, ik weigerde toen ik nog witgoed webshop had dit merk wegens de werkplaats vulling en vele monteurs nodig tijdens de garantie periode.

En deze winkel... de laatste 3 letters..... keukenkampiOEN... alleen ezels kopen daar als je weet bij welke groep ze zitten, die eigenaar is hier helaas erg bekend.

Weggelopen zonder tekenen, en toch kopen?
Met je Smartphone een Google kom je hier bij andere kopers terecht en had je niets getekend!

Het enige goede van Ben. M. is de sponsoring van 't net geen Toppers Voetbal. Dus bedankt voor uw bijdrage.

sake1987

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Wij hebben al jarenlang veel Whirpool apparaten naar grote tevredenheid en juist hele slechte ervaringen met Bosch, zo zie je maar weer. Bij zulke bedrijven heb je altijd het gevoel dat je teveel betaalt omdat erbij iedere zucht 1000 euro afgaat. Maar denk dat u wel goed zit.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er zijn natuurlijk tevreden Whirlpool klanten en boze Bosch, maar 1 Sake 1987 is loterij.

Beide kreeg ik wel eens terug in werkplaats maar de aantallen over grote partijen!
Ikea had ook wel eens onder hun huismerk... dus die keuken kocht ik daarom zonder apparaten!

Zelfs Indesit heeft enkele tevreden klanten na erg lang zoeken roep ik dan maar!
Vooral de koel/vries apparaten waar niets beweegt kunnen jarenlang gebruikt worden.......
Maar ik lees, boven budget dus verkoper heeft niet geluisterd en bij te hoge prijs moet je keuken aanpassen of weigeren en weglopen.
Ook is tegen sluitingstijd dreigen weg te lopen en alles na urenlang voor niets gedaan een manier om een lagere prijs te krijgen.
Ze werken niet graag voor niets, en hoe minder tijd, bijna 18.00 uur en regelmatig Horloge kijken en rustig de tijd nemen en je kreeg meer korting, vooral als de leidinggevende langs komt met de sleutels en je de laatste bent... dan heb je meestal wel koopje!
Bosch zonder meerprijs is dan plotseling geen enkel probleem!

Laat je nooit onder druk zetten maar doe het andersom, kom pas om 16.30 als ze tot 18.00 uur open zijn!
Beter iets dan niets en teken nu maar..... het kan dus wel als je de Komkommer methode toe gaat passen.
Ik ben bij vele bedrijven niet meer welkom en dat is een zeer goed teken!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door scontra »

Sneaky93 schreef:
23 dec 2019 15:17
Hallo Allen,

Wij ontvangen graag jullie mening over het onderstaande.

Mijn vriendin en ik hebben afgelopen vrijdag een keuken gekocht bij KeukenKampioen. we hebben toch getekend voor een koopovereenkomst nadat ons tot slot een 'gratis Quooker' werd aangeboden nadat wij meerdere malen hebben geweigerd om te tekenen.
Wat is jullie (persoonlijke) mening? We horen het heel erg graag!
U heeft een overeenkomst gesloten en dat alleen vanwege de "GRATIS" Quooker en daarmee zit u wel aan de koop vast !
Als een "gratis" Quooker genoeg is om u over de streep te trekken, dan had er zeer waarschijnlijk nog meer in het "grastis" vat gezeten, maar met uw handtekening heeft u het vat gesloten.
Maar, net als iedereen, weet u uiteraard ook dat "GRATIS" niet bestaat !

Hopelijk is de overeengekomen prijs wel inclusief de installatiekosten.

Zou u er nog vanaf willen, dan gaat dat niet met een gesloten beurs !

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, Whirlpool is dan wel geen topmerk, maar ik ken verschillende mensen die er al jaren heel tevreden over zijn. Verder hangt er veel af van de kwaliteit van het materiaal van kasten, hang- en sluitwerk, enz. Daar valt hier zo niet veel van te zeggen. Ook de plaatsing/montage is van belang; blijf er met uw neus bovenop staan als ze bezig zijn.
Veel plezier met uw nieuwe keuken!

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door de auditu »

Zitten er bij de installatie- en montagekosten ook de aanpassingen aan het leidingwerk? Vaak is dit nog een onderdeel van het verdienmodel van keukenbedrijven. Is de keuken ook "ingemeten" door de leverancier?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Helaas zie je na slopen oude of je veel leidingwerk moet verleggen.......

Dus deze iets boven ons budget zoals ze schreven kan nog duurder worden, ik weet hoe ze helaas werken.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Revoked »

Merken an-sich zeggen niets. Volgens mij is het een goede prijs als je er zelf tevreden mee bent.
Ik heb dan wel onze keuken helemaal zelf in elkaar geknutseld, op sommige dingen kun je bijna niet bezuinigen. Goed hang- en sluit-werk blijft prijzig, en dat drijft de prijs aardig op.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Sneaky93 schreef:
23 dec 2019 15:17

Afmeting (keuken heeft twee delen):

  • 3m rechte landelijke keuken met aan beide kanten hoge kasten tot plafond
  • 1.8m kookeiland + aansluitend barretje
Apparatuur/Materiaal:

  • Werkbladen – Kunsstof (grijs)
  • Diverse inbouwkasten (hoog- en lage inbouwkasten, onderkasten, grepen, etc.)
  • Koel/Vries Combi – Whirlpool 1.8M
  • Vaatwasser -Whirlpool
  • Oven - Whirlpool
  • Inductie - Bora Puru
  • Quooker - 3-in-1 RVS + spoelbak
Inclusief installatie- en montagekosten kost ons dit (tot nu toe) rond de 11K EUR.

Wat is jullie (persoonlijke) mening? We horen het heel erg graag!

Over een aantal jaren is die Whirlpool apparatuur naar de haaien, en ja, je bent een poot uitgedraaid.

Keukenhandel = Windhandel.

Geewoon via Internet zelf de keuken samenstellen en de individuele onderdelen kopen en installeren. Scheelt je duizenden €'s.

16again
Berichten: 16032
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door 16again »

"Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?"
Volgens de verkoper wel, althans, daar ga ik van uit.

Prijstransparantie in deze branche is ver te zoeken. Indicatie: loop eens bij IKEA binnen, en kijk wat iets vergelijkbaars zou kosten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mag ik U een Poot uitdraaien?
Zitten achter de plint onder de kastjes!

En zelf plaatsen, heel veel ellende gezien die het gedaan hebben!
Op Funda zie je vele keukens en daar zit creatief Rustiek afgehangen Deurtjes tussen!

En een eenmaal verziekte keuken herplaatsen, is meer uurloon en soms onmogelijk door foute montage en niet los leverbare noodzakelijke stukken of erg lange levertijden!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
26 dec 2019 11:56
"Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?"
Volgens de verkoper wel, althans, daar ga ik van uit.

Prijstransparantie in deze branche is ver te zoeken. Indicatie: loop eens bij IKEA binnen, en kijk wat iets vergelijkbaars zou kosten.
Er zijn eigenlijk twee soorten keukenzaken :

De zaken die met korting smijten, zodra je de drempel over bent heb je al 40 procent korting te pakken,

En de zaken waarbij je geen absurde korting krijgt en je normaal de winkel uit mag lopen met een gespecificeerde offerte in de hand.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ga er maar vanuit dat de eerste prijs die men je aanbied altijd veel te hoog is, mijn broer heeft gewerkt in die branche en men begint met een rpijs die 100% boven de originele prijs ligt...

met andere woorden, de helft van de originele prijs is de normale prijs, wil je korting moet die daar nog af dus...

nu je echt getekend hebt ben je je geld kwijt en heb je deze keuken al kun je altijd nog annuleren...

annuleren kan binnen 2 dagen kosteloos als ik goed ben, lees je voorwaarden erop na en kijk vooral of dit 2 werkdagen zijn of echt 2 dagen, ....

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Was dit een goede prijs voor mijn nieuwe keuken?

Ongelezen bericht door renewouters »

crazyme schreef:
27 dec 2019 00:47


Er zijn eigenlijk twee soorten keukenzaken :

De zaken die met korting smijten, zodra je de drempel over bent heb je al 40 procent korting te pakken,

En de zaken waarbij je geen absurde korting krijgt en je normaal de winkel uit mag lopen met een gespecificeerde offerte in de hand.
En het stomme is dat veel mensen vinden dat die eerste beter is omdat je bij de 2e geen korting krijgt....

Gesloten