LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat is kwaliteit ?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door hark »

Graag zou ik de keukenexperts eens uit willen dagen in te gaan op het volgende:

Er wordt vaak op dit forum geschreven poggenpohl is kwalitatief beter dan Pronorm etc.

Ik zou graag informatie willen hebben die puur over de kwaliteitsverschillen per merk keuken gaan.
Als voorbeeld neem ik een keuken Hoogglans gespoten en greeploos.
Wat zijn de kwaliteitsverschillen tussen de volgende 2 veelverkochte merken keukens : Rotpunkt en Systemat.

Wie kan hier op gebied van kwalietietsverschillen iets over zeggen?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 16 feb 2010 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 nov 2007 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door GWTE »

Wellicht dat iemand mij dan gelijk kan uitleggen wat het kwaliteits verschil is tussen een Volkswagen en een Audi! Dat zou ik ook wel eens willen weten...... :wink:

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door KlantAdam »

kwalietietsverschillen
Over borsten kan ik meepraten... :D wat wil je weten?

Pfffff

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 nov 2007 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door WARNING! »

kwalietietsverschillen
1001101110101110101111100110110100100100011001010
0110100010010010010010000111001001001001001001001
0100100101111001010000010001001001001001011110110
01111110000000100100100100

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door hark »

Kijk; dit had ik dus verwacht.
De zogenaamde keukenexperts kunnen ( of willen ) niet op dit soort essentiele vragen van consumenten ingaan !

Bij Audi t.o.v. Volkswagen is het voor de eerste de beste junior verkoper niet zo moeilijk hoor om de verschillen op te geven.

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Er is momenteel geen vergelijk te maken, aangezien de meeste Rotpunkt keukens momenteel geen fronten hebben bij uitlevering.
Elke 3 a 4 maanden nieuwe fronten, opgedragen door de importeur hagro, heeft het gewenste resultaat gehad.
Bagger in levering, ongekend hoog service gehalte, en lange wachttijden.
Alle grote fabrieken kijken gniffelend toe, jammer van een leuk merk.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door hark »

@ Kuchegirl :

Bedankt voor de snelle reactie.
Maar nu ga je in op commerciele aspecten; niet onbelangrijk natuurlijk maar ik wil nu zo graag als consument puur technisch een vergelijk in kwaliteit maken.
Zeg je dat ze puur op techniek gelijk zijn en dat de verschillen alleen in service / commercie tot uitdrukking komen tussen Systemat en Rotpunkt ?

Denk aan verschillen gebruikte houtsoorten corpus, hoe dik, welke persing etc
Hoeveel laklagen van welke soort lak? Scharnieren en geleiders, zijn die bij de Systemat van een ander merk en wezenlijk duurder en waarom. Naar dat soort dingen is de consument op zoek.

Weet jij de antwoorden op dit soort dingen?Ikl merk dat bijna geen enkele verkoper op dit soort dingen ingaat.

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Bij Systemat, waar ik trouwens geen kenner van ben, is volgens de markt een hoge betrouwbaarheid, in complete leveringen, after sales etc etc. Een fabrikant die dit nastreefd zal daardoor duurder zijn in hun spullen, dan eentje die dit niet nastreeft. Over korpus en lak kan je eigenlijk geen vergelijk maken, want het ligt er maar aan in welke prijsgroep je dingen met elkaar vergelijkt. Ik geloof heilig dat als je een Rotpunkt of vergelijkbaar, goed gepland, goed geleverd, en goed gemonteerd. jaren kook en kijk plezier zal geven. Hang en sluitwerk ontloopt elkaar in de markt niet zoveel als de meeste adviseurs de klanten willen laten geloven. kortom koop in een segment waar je budget past, en neem dan een betrouwbare keukenfabrikant, die daar bij past.
Een duur merk past niet in een klein budget, dus streef dit ook niet na, want de winkels die dit wel kunnen blijkbaar, hebben in de markt op die basis geen toekomst.
Kortsluitend er worden geen slechte keukens meer verkocht, alleen passen sommige keukens niet in een prijsplaatje. Je bent toch ook niet blij dat als leek, je €30.000 keuken van 3x3 meter een bijvoorbeeld rotpunkt zal wezen.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door kzin »

Bij Systemat, waar ik trouwens geen kenner van ben, is volgens de markt een hoge betrouwbaarheid, in complete leveringen, after sales etc etc. Een fabrikant die dit nastreefd zal daardoor duurder zijn in hun spullen, dan eentje die dit niet nastreeft.
Het door menigeen als laag segement afgezeken Nobilia heeft dit soort zaken beter voor elkaar dan elk ander merk waar ik mee werk(te). Toch zijn de niet duur. :D

Maar verder heeft kuchegirl gelijk, Blum,Grass,Hettich.Mepla,Ferrari, de verschillen zijn erg klein, en worden m.i. opgeblazen om toch maar onderscheidend te zijn.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door hark »

Dus conclusie :

Er zit nauwelijks een verschil in materiaal tussen een dure en een goedkope keuken.
Je betaald dus voor leverbetrouwbaarheid, service (die je als alles goed gaat niet nodig hebt) en image.

Eigenlijk een trieste constatering dus.

Daar zal Yvje12 met haar Bulthaup keuken, met Euro 15.500,= voor hout, verf en scharnieren, niet vrlijk van worden ( zie ander topic dezer dagen..)

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Nope, foute conclusie.


Voor alleen kastwerk geldt O.A.:

-De gebruikte persing van het spaanplaat (Korpus) ?
-Gebruikte lade- en deurgeleiders ?
-CPL, HPL of Abet op je deuren ?
-Verschillende lagen lak of de soort gebruikte lak ?

En nog veel meer !

Dus conclusie..: Te veel om op te noemen..
Maar dat zei ik al eerder.. als je dat leuk vind om te weten dan moet je maar eens op cursus komen.. Dan leer ik je meteen alles wat je wilt weten over de juiste verkoopmethode van al dat moois..

Klepper..

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door hark »

Beste keukenklepper,

Dat begint al iets te lijken op know-how.
Om even terug te gaan naar het voorbeeld met Systemat en Rotpunkt.

a) persing spaanplaat: geef aan wat de standaard (laagste ) persing is bij beide merken en wat het hoogst haalbare is. Alleen dan kun je e.e.a. werkelijk beoordelen op kwaliteit. ook bijvoorbeeld de dikte van de panelen; wat weet je hiervan bij beide merken?

b) Gebruikte lade of deurgeleiders.: Wie gebruikt welk merk en waarom is het ene merk beter als de andere etc.

c)CPL, HPL of Abet op je deuren : Wat past Rotpunkt toe en wat Systemat?

d)Verschillende lagen lak of de soort gebruikte lak: Hoeveel lagen gebruiken Rotpunkt en Systemat standaard in de greeploze hoogglans keukens?

Kijk; dat wil ik weten om technisch een vergelijk te kunnen maken.

Je schrijft :
Dan leer ik je meteen alles wat je wilt weten over de juiste verkoopmethode van al dat moois..


Kijk, dat bedoel ik nu; ik ben niet geinteresserd in verkooptechnieken; zit zelf al 20 jaar in BtoB sales.....[/quote]

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Ok, duidelijk. Ik dacht dat je je keuze al had gemaakt.

Pfffff

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 nov 2007 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door GWTE »

Dus conclusie :

Er zit nauwelijks een verschil in materiaal tussen een dure en een goedkope keuken.
Je betaald dus voor leverbetrouwbaarheid, service (die je als alles goed gaat niet nodig hebt) en image.
Beste keuken vrienden (Buhhhh),

Ik zal het nog een keer uitleggen, nee dat vind ik echt niet vervelend. Echt domme vragen bestaan niet (phuuuh moet bijna kotsen) :shock:
Een keuken bestaat voor ca. 60% uit apparaten en werkblad. De resterende 40% zijn dus de keukenmeubelen. Bij een keuken van € 10.000,- in vergelijking met een keuken die kwalitatief minder zou zijn en die daardoor 20% goedkoper is (20% is al veel) scheelt je dat dus € 800,- op de hele keuken. Die zou dan dus € 9200,- kosten in plaats van € 10.000,- Dat valt wel een beetje tegen….niet?

Pfffff

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 nov 2007 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: wat is kwaliteit ?

Ongelezen bericht door hark »

@ GWTE :
Een keuken bestaat voor ca. 60% uit apparaten en werkblad
En dan mij beschuldigen dat ik er niets van begrijp......

Paar topics terug : Yvje12 met haar Bulthaup keuken van 24.274 Euro
ze schrijft :
Het aandeel van het hout, verf en schanieren, zoals jij het noemt, bedraagt bruto ongeveer 15500 euro incl btw
Wel een hele vreemde 60%......

Gesloten