Wat is een redelijke prijs voor een keuken?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Gwendolyn55

Re: Wat is een redelijke prijs voor een keuken?

Ongelezen bericht door Gwendolyn55 » 11 feb 2019 17:38

Wat een redelijke prijs is voor een keuken? Wat wil je? Kwaliteit en gebruik gemak of een snelle ruimte vulling louter om de woning aantrekkelijk te doen lijken bij een snelle verkoop? of voor een weinig te gebruiken vakantie huisje / bij gebouw.

kwaliteit is soms lastig te zien, dus moet je er achter zien te komen / goed voorgelicht worden. Niet opgelicht worden. Zo is de kwaliteit van de gebruikte plank materiaal niet direct zichtbaar. Alle planken ( kast bouw en deuren ) lijken nieuw prachtig, maar daar is ook veel kwaliteit verschil mogelijk. Hoe beter de vaak MDF / spaanplaat basis planken / deuren zijn hoe duurzamer / degelijk de deuren en kasten zijn. En daarmee de prijs. Lak / afdeklaag idem. Scharnieren ( hang en sluitwerk plus de lade geleiders ) zijn er in vele kwaliteit klassen.

Alles is bij aankoop prachtig, echter na gebruik, zeker naar meerdere jaren zal blijken of de keuken zich goed houdt en het een goede duurzaam investering is geweest.

Apparatuur is zichtbaarder, en kraan van 100 euro is hoogst waarschijnlijk minder duurzaam als een merk kraan van b.v. 300 euro. Merk en uitvoering zijn dan bepalend.

Het zal er ook van afhangen wat voor kasten / vaste apparatuur / opstelling combinaties je wenst. Bij mijn weten kan het zijn dat bepaalde uitvoeringen zoals een apothekers kast alleen bij de duurdere merken keukens te vinden zijn.

Zelf verdiepen in de keukens, kwaliteit, mogelijkheden, en dan goed geïnformeerd op pad gaan om te handelen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 13 feb 2019 09:22

Scharnieren ( hang en sluitwerk plus de lade geleiders ) zijn er in vele kwaliteit klassen.
Dat valt nog wel een beetje mee, of tegen. Er zijn een paar grote fabrikanten van hang- en sluitwerk die elk maar een beperkt aantal kwaliteiten hebben. Natuurlijk is het dan aan de fabrikanten van de keukens om bv bij lades te kiezen voor geleiders 50 kg aan moeten kunnen of geleiders die minder aan kunnen. Maar echt heel veel variatie zit er meestal niet in (op een enkele uitzondering na).
Het zal er ook van afhangen wat voor kasten / vaste apparatuur / opstelling combinaties je wenst. Bij mijn weten kan het zijn dat bepaalde uitvoeringen zoals een apothekers kast alleen bij de duurdere merken keukens te vinden zijn.
Volgens mij hebben de meeste merken wel een apothekerskast, maar het is zeker zo dat de keus die je hebt verband houdt met de prijs van de merken. Zo heb je bijvoorbeeld bij IKEA volgens mij alleen de keus tussen 40,60 en 80 cm breed en uit iets van 20 verschillende frontjes. Is dat naar jouw smaak en kun je de door jou gewenste opstelling maken? Dan kun je daar een keuken kopen die m.i. een primaPrijs-kwaliteit verhouding heeft. Zeker niet de beste keuken, maar ook geen troep.

Maar bij de meeste mensen zal een IKEA keuken toch betekenen dat er in uiterlijk of opstelling concessies moeten worden gedaan. Dan kun je voor een vergelijkbaar budget ook bij een gewone onafhankelijke keukenwinkel terecht. Met veel meer keus.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 13 feb 2019 12:30

Janet & Rik kunnen ook online bij Ikea alle kasten invoeren... duurste daar kiezen en eventueel ook de montage service erbij nemen en ze zien of het redelijk in de buurt kwam of niet.....

Met een gelijkwaardige Ikea offerte is vaak meer korting mogelijk want ze willen niet dat je naar mijn favoriete Softijs verkoper gaat... €0,50 en dat heeft deze aanbieder zeker niet!

Plaats reactie