LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weinig tot geen warmwater

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Weinig tot geen warmwater

Ongelezen bericht door Erthanax »

OK, dan is dat in ieder geval duidelijk. Of dat van belang is betwijfel ik vooralsnog. Die Intergas-ketel ziet toch geen verschil tussen de warmwaterkraan in de keuken en de badkamer? Die merkt alleen dat er warmwater geleverd moet worden.

Omdat het alleen in de keuken optreedt en het afknijpen geleidelijk gaat terwijl het tapwater steeds warmer wordt, heb ik nog steeds de indruk dat het een thermisch effect is. Door uitzetting wordt de doorstroom steeds verder afgeknepen. Zodra die te laag wordt, slaat de ketel af.

Wat is de tapsnelheid van de warmwaterkraan als hij nog helemaal koud is? Normaal is pakweg 7-10 liter per minuut.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Weinig tot geen warmwater

Ongelezen bericht door Smartje »

Oei wordt nu wel interessanter stijgen in de Topic lijst omhoog,
Nu wordt de wet van Pascal even aangehaald.zo leer ik ook nog eens wat.
Uit gegevens van T’s die zeker gezellig meeleest heb in in de topic een aantal punten belicht.
Voor naar alle waarschijnlijkheid defecte kraan of Na alle uitsluitingen\controles de ketel.
Nu moet ik even in geheugen graven om het “Kraanleertje” van T’s bijna te ontleden.
Even voor de fun.

Statische druk in rust, dynamische druk stroming, klep iets open ontstaat venturi; druk 0, na venturie druk gelijk aan dynamische druk, o ja tegendruk bijna vergeten.

Oplossing: gooi wet van Pascal, intergas ketel en de keukenkraan met de gerepareerde leertjes in een mixer en voeg ook alle berichten toe, laat even draaien.
Oei oei, nu is ook de oplossing tot Topicsoep gedraaid.
noot voor T’s: Als jouw probleem is opgelost kun je gerust nog een nieuw Topic starten,
als je geintereseerd bent in natuurkunde of mechanica.
Waar gaat dit uiteindelijk nog over o ja een “kraanleertje” .

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Weinig tot geen warmwater

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dank voor uw nuttige bijdrage.

Venturi schrijft men zonder -e op het eind, maar dit terzijde. De klep (de rubber kraanschijf) en/of spindel moeten aardig op en neer kunnen bewegen als het Venturi-effect een rol moet spelen. Ook opvallend dat de stroomsnelheid steeds verder afneemt, dan zou het Venturi-effect ook kleiner worden. Als de kraan uiteindelijk alleen maar druppelt, is de stroomsnelheid vrijwel nul; het Venturi-effect dus ook.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Weinig tot geen warmwater

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Mooi theoretisch verhaal, u smijt met wat termen en dat is het.
U probeert iets te verklaren en haalt het venturi effect er maar bij.
U bent er van overtuigd dat de kraan het probleem is maar u sluit niet uit dat het de cv ketel kan zijn.
Het heeft allemaal niets meer met de eigenlijke vraag te maken, hopelijk wordt de TS wat wijzer op de site van klusidee, anders maar de cv onderhoudsmonteur.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Weinig tot geen warmwater

Ongelezen bericht door Smartje »

He He, Eindelijk iemand die uit deze brei van door de Forumleden gemaakte Topicsoep, de weg naar oplossing helpt te vinden.
Helemaal mee eens.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Weinig tot geen warmwater

Ongelezen bericht door Smartje »

jules.lange schreef:
06 mar 2021 18:28
Hallo ,
Als ik mijn warme keukenkraan open draai komt er eerst een normale straal uit maar deze straal wordt snel minder en minder tot aan druppelen .

Heeft TS dit probleem inmiddels nu zelf, met hulp van het Forum, of op een andere manier al verholpen?
Of komen er nu ook geen druppels meer uit.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Weinig tot geen warmwater

Ongelezen bericht door gosewijn »

Volgens mij is er iemand op proefverlof , of ontsnapt :lol:

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Weinig tot geen warmwater

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

verhuurder inschakelen....

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Weinig tot geen warmwater

Ongelezen bericht door Zwartkate »

De splitsing waar het warme water naar toe moet, de badkamer of keuken, ligt m.i. ná de driewegklep. Als de driewegklep niet goed zou functioneren, zou de badkamer toch ook problemen moeten geven? De keuken ligt weliswaar een verdieping hoger, maar dat lijkt mij het probleem niet. Mogelijk wel in de leiding tussen de warmwatervoorziening en de keuken. Stel dat er een 'prop' kalk of wat dan ook in zit; als er geen watervraag is, zakt die prop naar het laagste punt. Als de kraan open gedraaid wordt, drukt het water de prop omhoog en die kan dan de toevoer cq. leiding zodanig afsluiten dat er geen water meer doorheen komt.

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Weinig tot geen warmwater

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Draai onderaan de kleine kraantjes (chel) dicht en open de keuken kraan open als de chel kraan weinig of langzaam openen. Verhoog het door meer en meer en het water moet meer water geven. Draai deze nu dicht en neem de andere warme kraan richting openen en vervolg nu ook deze handeling. Komt er geen water dan is het deze kant. Dan is hier een fout ..... eenvoudigheid is er een beetje vuil in de chelkraan of kraan. even schoonmaken, verder opendraaien. Kalkaanslag is al voldoende dat je minder druk hebt. De duurdere oplossing is dan toch een nieuwe kopen. Succes

Gesloten