LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke korting heeft u gekregen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Pfffff

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Lexus
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:51

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door Lexus »

Een klant kan bij mij net zoveel korting krijgen als hij/zij zelf wilt, als het maar van te voren aangegeven wordt. :wink:

Anders zal dit niet meer zijn als +/- 5%, dus misschien alleen wat afronding...... Bijvoorbeeld 16.500,00 naar 16.000,00.

Verder valt er niet over te praten, klanten vinden dit soms belachelijk, maar ik weet dat mijn prijs reeel en eerlijk is voor wat ze krijgen. Laat ze dan maar bij een ander gaan kijken en dan zullen ze zien dat ze voor dezelfde of gelijkwaardige kwaliteit een hogere prijs moeten betalen.

Ik hou zelf niet van die koehandel, maar klanten willen dit blijkbaar vaak zelf....... :?
Terwijl ze in het begin van een gesprek aangeven dat ze een eerlijke prijs willen voor de keuken, en niet willen afdingen. Dan komt toch altijd de vraag aan het eind, als de offerte op tafel ligt, wat kan er nog van de prijs af........ Als ik dan aangeef helemaal niets of om alleen het bedrag af te ronden. Dan zijn ze vaak boos...
De klant wilt blijkbaar nog steeds belazerd worden.
En demkorting betaald een klant toch altijd zelf, want het is nog altijd zo voor niets gaat de zon op. (ook al zal dit ooit ook nog veranderen.... :wink: )

16again
Berichten: 16062
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door 16again »

Een klant kan bij mij net zoveel korting krijgen als hij/zij zelf wilt, als het maar van te voren aangegeven wordt.
Doe mij dan 100% korting 8)

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door WARNING! »

Doe mij dan 100% korting
Dat kan natuurlijk.....dan kost het bezorgen waarschijnlijk € 16.000,-

seller panic
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 jun 2007 21:55

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door seller panic »

En onder "iets beters" versta ik ondermeer een betere kwaliteit, maar dan vervaagt de "marktconformiteit" want dan praat je over andere producten.
@ zelfstandigste: Iedere ketter heeft zijn letter, ofwel het is makkelijk scoren als je de tekst uit zijn verband rukt. We hadden het over prijs en korting voor hetzelfde produkt. Hoe moet iemand nou weten wat qua prijs een min of meer marktconforme deal is? Hij kan het dan toch alleen maar beoordelen op het gangbare kortingspercentage bij eenzelfde type keukenwinkels.

Als de buren en wij exact hetzelfde huis hebben en zij laten drie schilders komen voor een offerte voor buitenschilderwerk en wij twee(voor exact dezelfde opdracht), we vergelijken de prijzen die blijken te variëren tussen EUR 7.500 en EUR 28.500 (sic!), dan is het simpel. We vragen degene die we het meest gunnen (maar duurder was) of die het ook kan doen voor iets in de buurt van EUR 7.500. Dat blijkt dan te kunnen.

Was het maar zo simpel in de keukenbusiness. Het is al buitengewoon lastig om twee keer een offerte te krijgen voor exact hetzelfde produkt.
Doe mij dan 100% korting
en
Dat kan natuurlijk.....dan kost het bezorgen waarschijnlijk € 16.000,-
@Warning! en 16again: zo eindigen alle topics steeds met dezelfde ongein!

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door Eek »

Beste WARNING,geloof me met de 40%....overal op de bruto orderprijs.

Bij een beetje actie is er al 35% korting dus je 20/30% verhaal gaat absoluut niet op.(en dan is er nog ruimte)

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door hark »

het is natuurlijk je reinste flauwekul dat je 100% korting wilt.....
Samen met de verkoper het Rotpunkt boek open en bloot op tafel met daarin de brutoprijzen.
Dat kan toch ieder verkoper doen ?

En pfffff, Ik heb vele avonden door alle boeken van inbouwapparatuur zitten spitten; leuke hobby trouwens.
Tot op het handdoekrekje zelf alles uitgezocht met wat we wilden hebben

16again
Berichten: 16062
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door 16again »

het is natuurlijk je reinste flauwekul dat je 100% korting wilt.....
Ik zei dat ook gekscherend.
Of het zo raar is: Ik kan mij genoeg reclames herinneren met 5 gratis inbouwapparaten en gratis montage.....

Pfffff

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:12, 2 keer totaal gewijzigd.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door hark »

Waarom zullen ze dit nu doen ??
Hier wordt het bewijs geleverd dat het een ondoorzichtige handel is en dat dit door de keukenfabrikanten en zeker door de winkels in de hand wordt gewerkt.
Dus zo gek is de vraag niet van dit Topic : Hoeveel korting heeft U gekregen... :idea:

Pfffff

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

drv
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 feb 2006 20:25

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door drv »

Beetje vreemde topic dit...

In mijn boek zegt korting niks over de juiste prijs van een keuken.
Hoeveel korting wil je ?.. als ik mijn keuken maar duur genoeg maak kan ik je genoeg korting geven " goh goh u bent een echte koopman, ik zit hier in me onderbroek"
Dat het hele handjeklapverhaal iets is wat de handel zichzelf heeft aangepraat er is ontken ik niet.
Ik denk dat u beter af bent als u bij een keukespeciaalzaak naar binnen loopt waar gewerkt word met kwaliteit/advies en eerlijkheid in plaats van een bedrijf waar ze van de daken schreeuwen dat je veel korting krijgt.

Wat koopt u liever... een goeie keuken of korting ?

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door Eek »

Helaas kopen de meeste mensen nog steeds liever korting,anders zou de mandemakers groep niet de grootste zijn !

seller panic
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 jun 2007 21:55

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door seller panic »

De klant heeft altijd gelijk. Dat vindt Hark vast ook. De keukenverkopers op dit forum lijken dat soms te vergeten.

Aan het einde van de dag (of de week) zeggen jullie keukenverkopers toch weer tegen elkaar: het is waar, de ene keuken verkoop je beter dan de andere. Het gaat er dus toch altijd weer om wat een verkoper bereid is van zijn bruto-marge in te leveren om een klant binnenboord te houden. Uiteindelijk gaat het dus toch weer over korting, vanaf welk niveau je ook komt.

seller panic

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door Kulta »

Klant heeft niet altijd gelijk, maar krijgt altijd gelijk.

Blijkt na de koop nog al een verschil te zijn.

"Ik heb bij de concurrent gehoord dat de combi van Whirlpool net zo goed is als de combi van Siemens."

Om de keuken de te verkopen krijgt de consument dan gelijk, meer hij heeft het niet.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door D1RK »

Vreemd, niemand heeft het nog over de volgende kosten gehad;

1HET PAND: een lelijke schuur op dorp is goedkoper dan luxe doos op industrie terrein, en dit soort bedrijven varieren van zeer luxe tot ruim blik, ook de binnenstad is vaak erg prijzig, en dat word doorberekend in de prijzen!

2 MONTAGE en BEZORGEN: Ik woon in een normaal rijtjeshuis met voldoende parkeer ruimte, maar er zijn mensen die bij dure parkeermeters in binnenstad Amsterdam wonen, en dan nog 3 hoog via smalle trap...?

3 OMZET; Je moet als winkel kiezen, veel omzet tegen lage marge, of weinig keukens verkopen maar dan meer per stuk verdienen, en dan ook meer service en garantie geven!

4 JUBILEUM; Vaak komen dan reclame aktie's bij plaatselijke firma's waardoor je vaak leuke kortingen krijgt, feest stemming!

5 OPRUIMING: Modellen die eruit gaan zijn als ze passen erg voordelig, en als er een kastje niet kan jammer!
Alles wat je toch extra wilt word dan wel adviesprijzen!
Zo pakken ze je terug als je teveel wilt.
Dus hoe minder je veranderde, hoe goedkoper, de opstelling maakt meestal weinig uit, alleen het werkblad past dan niet meer en de lijsten op en onder de bovenkasten!

6 FAILLIET; Deze zo meenemen keukens worden wel goedkoper verkocht, dus dan zit je als het past en je zelf plaats of laat plaatsen erg goed, de opstelling kun je via http://www.ikea.nl en hun keukenplanner downloaden, zo zie je of het past, en via deze IKEA kun je het ook aanpassen, van afvalbakje tot kraan... lade indelingen en andere handige extra's.

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door WARNING! »

D1rk, wil je me een plezier doen?

m monteur
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2007 11:57

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door m monteur »

zoals de winkel (verkoper) mag vragen wat hij/zij wil.heeft de klant natuurlijk ook het recht om tebetalen wat hij/zij wil.een ieder is vrij in wat te doen .vraag blijft als winkel zijnde in die molen wil mee draaien, de ervaring leert dat de winkels die dat doen niet de langst levende zijn.maar zolang er mensen zijn die naar een keten gaan waar bij bij filiaal a het zelfde produckt 5000 euro duurder is dan bij filiaal b zal de koe handel nog intakt blijven.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door hark »

blijft me toch nog iets dwarszitten over die omerking van pfffff van een paar dagen geleden over de verkoop boeken[quote]Bij de volgende merken hoef je dat niet te doen, want die werken met punten in hun verkoopboeken.

Leicht, Nobilia, Stormer, Schuller, Geba, Alno, Pronorm, Siematic en nog wel een paar.

Wat is hier de reden van ??
Dat een klant toevallig de bruto verkoopprijzen zal zien ?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Welke korting heeft u gekregen?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

het voordeel van een puntensysteem is dat bij een prijswijziging niet alle bedragen in de boeken (350 tot 900 pagina's volgens collega's) vervangen hoeven te worden maar louter de "omrekencoëfficiënt". Scheelt wat drukwerk.

Gesloten