LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welke siemens inbouwapparatuur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Jan Koop
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2013 22:06

welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door Jan Koop »

Beste mensen,

Wij willen waarschijnlijk siemens inbouwapparatuur voor onze keuken kopen:
combimagnetron rvs: 42 liter oid, boven en onder gril, zelfreinigend, 60 cm
Koelkast zonder vriezer: 102, 5 cm, 60 cm
Inductiekookplaat en aluminium rand ter bescherming, boost, goede toetsen die het ook doen bij vervuild blad!, 60cm
Vaatwasser, geintegreerd volledig, weinig lawaai en zuinig
Vlakke Inbouwafzuigkap rvs, minimaal 500 kub lucht, twee motoren, weinig lawaai.

Welke typen zouden jullie kunnen adviseren? Of zelfs een ander merk?

En is een totaal aankoop van één merk bij één zaak veel voordeliger? Of via de webshop kopen?

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door Dirkie »

Tip 1: kijk eens op Miele.nl. Daar vind je oa produkt vergelijkers enz enz. En daar kun je dus het juiste type vinden, wat aan jouw eisen voldoet.
Tip 2: zoek dan de typenummers op via google en kijk wie ze aanbieden
Tip 3: doe vervolgens een prijsvergelijking en kijk of de goedkoopste ook de beste is.
Tip 4: verwacht niet dat anderen jouw werk gaan doen, misschien hebben die ook wel iets beters te doen. Ik bedoel dit niet negatief, maar je kunt over het algemeen dit alles zelf doen via de bovenstaande stappen.
Met gerichte vragen (is dit type oven goed voor wat ik er mee wil doen, wie heeft ervaring met Leverancier X enz enz) zal je vervolgens verder komen.

Succes met zoeken.

geen boer
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2013 14:33

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door geen boer »

Beste jan,

bij deze een paar mogelijkheden.

combi HB84K552
kookplaat EH611TA11E
vaatwasser SX64E005EU
koelkast KI20RV60
afzuigkap LC98BA540

Goede apparatuur tegen niet al te dure prijzen.

Jan Koop
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2013 22:06

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door Jan Koop »

Heb je raad opgevolgd en ben op de volgende apparatuur gekomen:

Siemens:
Kookplaat: EH675MV11E
Afzuiginstallatie: LI48632. De afzuigkap wordt onder een kastje gemonteerd en de afzuiging loopt verder door kastjes. Zo'n vlak uittrek model.
Koelkast: KI20RA65
Vaatwasser: SX65M036
Combi magn.: HB84K552N

Twijfel nog om voor een ander type combi te kiezen met pirolyse: HB86P575

Nou..wat vinden jullie van deze samenstelling van Siemens.Of zijn er betere alternatieven? Goede keuze? De apparatuur zal normaal gebruikt worden. Wij zijn met tweeën.

groeten,

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door Dirkie »

Jan Koop schreef:Heb je raad opgevolgd en ben op de volgende apparatuur gekomen:

Siemens:
Kookplaat: EH675MV11E
Afzuiginstallatie: LI48632. De afzuigkap wordt onder een kastje gemonteerd en de afzuiging loopt verder door kastjes. Zo'n vlak uittrek model.
Koelkast: KI20RA65
Vaatwasser: SX65M036
Combi magn.: HB84K552N

Twijfel nog om voor een ander type combi te kiezen met pirolyse: HB86P575

Nou..wat vinden jullie van deze samenstelling van Siemens.Of zijn er betere alternatieven? Goede keuze? De apparatuur zal normaal gebruikt worden. Wij zijn met tweeën.

groeten,
Ziet er goed uit. Aangezien je alleen op zoek bent naar apparatuur neem ik aan dat het geheel in een bestaande of gekochte keuken geplaatst moet worden.
Ik heb zelf jaren een uittrekmodel gehad als afzuigkap. Nu hebben we een vaste en ik moet zeggen dat het veel beter bevalt. Geen gedoen met in en uit klappen, maar gewoon aanzetten.
De oven met pirolyse heeft ook iets meer mogelijkheden, dus ik zou (als veelvuldig oven gebruiker) die ook kiezen.
Houdt er bij dit alles wel rekening dat je in principe al 5 groepen nodig hebt voor de keuken, namelijk 2 voor de kookplaat, 1 voor de oven, 1 voor de vaatwasser en 1 voor de rest (koelkast, verlichting, waterkoker, koffiezet apparaat enz enz). Het combineren van vaatwasser met de rest kan wel (je gebruikt de vaatwasser in principe alleen 's nachts en de overige apparatuur overdag) maar als de vaatwasser 's nachts zorgt voor een kapotte zekering werkt je koelkast ook niet meer en dat wil je misschien wel niet.
Met deze typenummers kun je op internet goed zoeken naar prijzen en/of gebruikers ervaringen.

Jan Koop
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2013 22:06

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door Jan Koop »

Bedankt voor jullie reacties. Heb nog een oude meterkast. Daar zitten nu vijf groepen in voor het hele huis. Die meterkast moet ik vervangen. Nieuwe kabels moeten waarschijnlijk door de kruipruimte. Wat kost zoiets globaal....zorgen voor vijf groepen..of is dat niet te zeggen. Tis een jaren 60-70 woning.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door thecure »

Die HB86P575 is een mooi ding, hebben wij ook in onze nieuwe keuken.
duidelijk te bedienen door het mooie display.

als je handig bent kun je de groepenkast zelf vervangen, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent.
daarvoor moet je wel de hoofdzekering eruit halen, dus daarna de aansluitkast opnieuw (laten) verzegelen.

je hebt nu 5 groepen, stel dat er 4 bijkomen (wcd's die nu in de keuken bevinden voor koelkast koffiezetter enz. zitten nu ook al op een groep) dan zit je op 9 groepen.
3 aardleks benodigd (max 4 groepen op 1 aardlek) of je moet 1 groep als alamat uitvoeren dan kun je het met 2 aardleks.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door Dirkie »

Jan Koop schreef:Bedankt voor jullie reacties. Heb nog een oude meterkast. Daar zitten nu vijf groepen in voor het hele huis. Die meterkast moet ik vervangen. Nieuwe kabels moeten waarschijnlijk door de kruipruimte. Wat kost zoiets globaal....zorgen voor vijf groepen..of is dat niet te zeggen. Tis een jaren 60-70 woning.
Dan moet je inderdaad de groepenkast vervangen. Als je dit gaat doen, dan zou ik het meteen goed aanpakken, dus 5 groepen voor de keuken en (minimaal) 4 voor de rest van het huis. Dat betekent het vervangen van een groepenkast, het leggen van nieuwe leidingen door de kruipruimte, infrezen van de leidingen in de keuken, stopcontacten op de juiste plek(ken) volgens het leidingenplan van de keuken. Dit is persoonlijk niet iets, waar ik als ervaren doe het zelver aan zou gaan beginnen. Zoals thecure als schreef moet je in dit geval de hoofdzekering eruit halen en dus de aansluitkast opnieuw laten verzegelen. Dit is niet iets wat je zelf mag doen, dit moet door een erkend installateur gedaan worden na controle van de installatie.
En ik zou sowieso even een installateur laten komen, zodat deze kan kijken of je installatie wel geschikt is voor deze apparatuur. De nieuwe kookplaat vraagt als je alles vol aanzet 2 maal 16A, dus 32A totaal. En er zijn nog heel wat huisinstallaties met een hoofdzekering van slechts 25A.

Jan Koop
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2013 22:06

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door Jan Koop »

Bedankt voor jullie zinvolle reacties. Stel de hoofdzekering is slechts 25 ampère, is deze dan gemakkelijk te vervangen door een hogere waarde? Ik bedoel...of moet ik dan mijn keukenapparatuur aanpassen? Die aanpassing van de zekering doet de gemeente dat? Ik zal inderdaad eerst een elektricien laten kijken.


Heb nog wel de volgende vraag over een verhaaltje wat ik gelezen heb over de combimagnetron HB86P575 op internet, zie onderstaande:

De oven produceert als hij is opgewarmd een doordringende fluittoon. Een ventilator van de magnetron inverter doet dat. Ook al heb je maar 6 minuutjes de oven en niet eens de magnetron gebruikt, dan nog blijft deze ventilator nog zeker 45 min doordraaien. Een monteur van Siemens erbij gehad die zegt dat dit erbij hoort.
2) Verwarrend is dat als je iets aan de instelling van de oven wijzigt je dat moet bevestigen door opnieuw op de start-knop te drukken. Het zelfde geldt als je de oven even hebt geopend om erin te kijken tijdens het bakken. Hij gaat dan niet meteen weer aan, maar je moet dan opnieuw op start drukken.
3) De magnetron functie is duidelijk minder dan een klassieke magnetron met draaitafel.
4)Je kunt niet zien of de ingestelde temperatuur behaald is. Continue temperatuuraanduiding zou een verbetering zijn.
Geen aanrader als je gevoelige oren hebt of technisch niet zo handig bent.

Wie heeft deze ervaring ook?

En bovendien vraag ik mij als je de schoonmaakfunctie instelt of deze niet teveel warmte afgeeft aan de keukenkastjes? Of moet je in verband hiermee zorgen met deze magnetron voor bepaalde aanpassingen in je keukenkast?

Bedankt voor het meedenken,

Groeten,

Jan

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door crazyme »

Voor aanpassing van de hoofdzekering moet je bij de netbeheerder zijn.

Je betaalt dan eenmalig voor de aanpassing en maandelijks een hoger vastrecht.

Verhoog deze pas wanneer deze er regelmatig uitspringt.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door thecure »

45 minuten nadraaien is een beetje overdreven, maar 15 minuten nadraaien (ventileren) doet hij al gauw. ik vind het niet storend.

je kan in de basisinstellingen instellen dat de oven verder gaat als de deur weer dicht wordt gedaan.
gevalletje rtfm dus (read the facking manual)

je kan zeker wel zien of de temperatuur behaald is, de oplopende 'balkjes' geven dat aan. tevens kun je
door een druk op de 'i' toets zien wat de actuele temperatuur van de ovenruimte is.
read the..... juist ja.

op de siemens site kun je heel gemakkelijk alvast de handleiding downloaden. zo krijg je al een indruk van de mogelijkheden van deze oven.

pyrolyse functie hebben we nog niet gebruikt, als we wat bakken dan doen we folie op de bakplaat en plaatsen we die onder het rooster. blijft de oven mooi schoon.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door crazyme »

Is de contactdoos wel juist geïnstalleerd ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Perilex

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door thecure »

crazyme schreef:Is de contactdoos wel juist geïnstalleerd ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Perilex
op welke vraag is deze reactie van toepassing? De oven wordt met een normale stekker aangesloten

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door crazyme »

thecure schreef:
crazyme schreef:Is de contactdoos wel juist geïnstalleerd ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Perilex
op welke vraag is deze reactie van toepassing? De oven wordt met een normale stekker aangesloten
Oeps, verkeerde topic :oops:

Jan Koop
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2013 22:06

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door Jan Koop »

Heb de apparatuur nu besteld. En ben nu met het uitzoeken van de elektriciteit bezig.
keuken:
afzuigkap: 260w
koelkast: 90W
Inductiekookplaat: 7200W ( 220v)
Combi-oven: 3600W
Vaatwasser: 2400W
waterkoker: 2200W
15750a/220= 71A
rest huis 2 personen geschat op 20 A ( reële schatting? ) Verder geen bijzondere zaken!
dus totaal iets van 91 A
Er schijnt een gelijktijdigheidsfactor te zijn van 0.7

Is mijn conclusie gerechtvaardigd dat ik met 3 fasen van 25A ruim voldoende heb? De stap naar 3x35 A geeft 500€ meer capaciteitskosten kosten per jaar aan de netwerkbeheerder.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door Shine »

3x25A kan prima. Immers, je zult genoemde alle apparaten nooit allemaal tegelijk aan hebben staan. Een doorsnee huishouden heeft dezelfde apparatuur die u noemt, zelfs nog meer en 3x25 volstaat dan echt. Belangrijker is dat u zorgt voor voldoende groepen. ( was machine en droger apart op 1 groep) Inductie koken op 1 groep, etc etc.

Klaver5
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 mei 2012 22:19

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door Klaver5 »

Dag Jan,

Onze oven en inductie zijn samen 14 Kw. Verder ongeveer dezelfde apparatuur.
We hebben 3x25A. Tot nu toe is die er het afgelopen half jaar 1 keer uitgeklapt. En dat was toen er een bouwkachel draaide.
We zijn geen fanatieke kokers, dat moet ik wel vertellen. De 5 zones zijn nog niet tegelijk aangeweest.

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: welke siemens inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door Marktkenner »

SIEMENS apparatuur ALTIJD via internet kopen.
#gewooneentip

Gesloten