LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkblad Kvik Touch / Fenix NTM

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
sebos
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2016 21:59

Werkblad Kvik Touch / Fenix NTM

Ongelezen bericht door sebos »

Hallo,

Wij zijn ons aan het oriënteren op een keuken bij Kvik en hebben ons oog laten vallen op het zogenaamde Kvik Touch werkblad. Volgens mij is dit ook bekend onder de naam Fenix NTM. Het is een meer mat en zacht aanvoelend materiaal.

Heeft er iemand ervaring met dit type werkblad? Hoe sterk/kwetsbaar is het bijvoorbeeld? Het is een laminaatsoort dus volgens mij niet geschikt voor hete pannen e.d., maar hoe houdt het zich bij dagelijks intensief gebruik?

Bvd

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Werkblad Kvik Touch / Fenix NTM

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het lijkt me een heel nieuw materiaal te zijn. Als je zoekt op Fenix NTM kom je eigenlijk alleen websites van de fabrikant van dat materiaal en berichten op vakwebsites tegen (en van meubelfabrikanten die het materiaal gebruiken). Geen gebruikerservaringen. Het lijkt me wel een mooi materiaal, maar moeilijk om nu te kunnen zeggen hoe het materiaal zich gedurende een langere tijd houdt.

Dat van die hete pannen zou ik me niet zo'n zorgen over maken: daar kunnen de meeste werkbladen niet echt tegen en er zijn genoeg oplossingen om te voorkomen dat een hete pan direct op het werkblad moet staan.

sebos
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2016 21:59

Re: Werkblad Kvik Touch / Fenix NTM

Ongelezen bericht door sebos »

Dank! We zijn inderdaad dezelfde informatie tegengekomen. Er zijn vast mensen die enkele maanden ervaring hebben, maar die lijken al lastig te vinden te zijn.

Marktkenner
Berichten: 229
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Werkblad Kvik Touch / Fenix NTM

Ongelezen bericht door Marktkenner »

hier staan wel interessante weetjes:

http://www.4willis.com/fenix/benefits.php

het lijkt mij op het eerste gezicht inderdaad een erg mooi product voor de meubel en interieur industrie.
Ik verwacht dat het ook best wel als werkblad geschikt zou kunnen zijn, maar ik denk niet dat ik ervoor zou kiezen.
Het lijkt me, na het zien van de filmpjes in de link, wat te zacht om echt als keuken werkblad te gebruiken.
Het materiaal an sich lijkt namelijk enkel een (dunnen) toplaag te zijn, maar ik kan niet zo vinden waarop of waarmee het verlijmd wordt.
Voor mij is (voor nu) enkel een werkblad van Keramiek nog het meest praktische materiaal, maar aan de prijzige kant.
Er zijn tegenwoordig ook HPL kleuren die hittebestendig zijn, en dat materiaal gaat al heel wat jaren mee en is (zeer) betaalbaar!

Succes met kiezen.

myrthe
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mar 2005 13:35

Re: Werkblad Kvik Touch / Fenix NTM

Ongelezen bericht door myrthe »

Het Fenix aanrecht lad zou ik NIET aanbevelen. Wij hebben t nu acht maanden, gezin van twee personen, vlekken gaan er NIET meer uit. Een kring van een kopje? Je blijft t zien. Spijt als haren op mijn hoofd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Werkblad Kvik Touch / Fenix NTM

Ongelezen bericht door hänschen klein »


Gesloten