LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken deze 'afzuigkappen'?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Zxcvbn
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 aug 2007 14:51

Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door Zxcvbn »

Weet iemand meer over deze afzuigsystemen die in het werkblad verdwijnen? Het zal ongetwijfeld minder goed werken dan een 'normale' afzuigkap, maar is het wel werkbaar? Het zou voor onze nieuwe keuken een mooie oplossing kunnen zijn, maar het moet wel goed functioneren natuurlijk.

- Whirlpool GZ7930XH: http://www.whirlpool.com/catalog/produc ... 86&prod=40
- Gutmann Cielo Futura (kan ik niet naar linken maar is te zien op de website van Gutmann: http://www.gutmann-exklusiv.com/gutmann ... index.html en dan 'Producten', 'Wasemschouwen', 'Cielo', 'Futura'.
- Sirius S-DD2: http://wavedesign.nl/site/content.php?p ... ail&id=122

En misschien zijn er nog wel meer van dergelijke systemen.

Zxcvbn
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 aug 2007 14:51

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door Zxcvbn »

Niemand ervaring met dergelijke systemen? :roll:

Pfffff

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Zxcvbn
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 aug 2007 14:51

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door Zxcvbn »

Gutmann lijkt mij persoonlijk nou niet direct rommel :wink:
Deze moet volgens hun website nog uitkomen.

De Sirius heeft als ik me niet vergis een hogere capaciteit dan veel andere afzuigkappen, namelijk 800 m3/h. De externe motor die je er op aansluit heeft zelfs een capaciteit van 1000 m3/h.

Maar als ik je goed begrijp heb jij als keukenverkoper desondanks slechte ervaringen met een dergelijk afzuigsysteem?

Het verlies aan kastruimte zouden we voor lief nemen.

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door twijfel »

Jammer dat hier geen goede ervaringen mee zijn. Ons eiland komt voor het raam met een ruimte van slechts 1.15m tussen raampartij en eiland. Omdat ik dit wel een beetje een "snackbargevoel"vind geven zo'n afzuigkap voor het raam, had ik het wel een hele mooie oplossing gevonden. Wij hebben hierover echter ook nog niks positiefs qua werking kunnen vinden, behalve dan de Gutmann, daar heb ik nog niks over vernomen, maar vrees dat die ook boven budget gaat. Hebben nu toch maar voor een traditionele kap gekozen (itho elan) Mocht iemand een mooi maar ook functioneel idee heben in een prijklasse tot 3000€ hoor ik het graag!

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door joost28 »

Nou, voor 3.000,- is toch wel een mooiere eiland-afzuigkap te vinden dan die van Itho?

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door twijfel »

Welke dan? Ik weet dat de Itho maar de helft hiervan kost, maar kon zelf niet echt iets mooiers in de folders vinden. Wil wel graag volledig in rvs dus, geen combi met glas, deze zag ik nl in de wat duurdere prijsklasse heel vaak. Ben benieuwd!!

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door joost28 »

Solitaire heeft ook behoorlijk wat keuze incl. cilinders en blokken.

b.v.

http://static.vergelijk.nl/fotos/183x16 ... _30475.jpg

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door twijfel »

Bedankt Joost!
Vind de quadrato 40x40 wel een mooie, maar vraag me af of dit zo vlak voor het raam niet nog veel opvallender is dan het ithomodel. Heb ook overwogen om twee cilinders (doorsnede 30cm) naast elkaar te kiezen, maar in rest van de keuken is niks ronds te bekennen en twijfel (niet voor niks mijn nickname :wink: ) of dat dan wel weer mooi is...... Het eiland of eigenlijk moet ik zeggen schiereiland is zo opgesteld dat de kookplaat direct naast de wand komt, dus afzuigkamp hangt dan ook dicht naast de muur, sommige kappen zou ik in het middel heel mooi vinden maar strak naast de wand weer niet snap je? Wel heb ik meerdere keren te horen gekregen dat itho wel kwalitatief en vooral qua geluidsniveau heel goed is, is solitaire hierin vergelijkbaar of wellicht nog beter?

keukenleek
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:46

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door keukenleek »

Kijk eens bij de Elica Collection op http://www.axiair.nl

ik kan je niks vertellen over de kwaliteit en dergelijk maar het ziet er in ieder geval goed uit

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door twijfel »

Hoi Keukenleek, bedankt.
Deze collectie is idd heel erg mooi, we hebben deze ook gezien bij Kvik keukens/badkamers. Daar worden ze verkocht onder de naam eico (www.eico.eu) Vooral het model Twin spreekt ons erg aan, lijkt niet echt meer op een afzuigkap, heel mooi! maar komt wel het mooiste uit als het midden boven een eiland hangt en niet zoals bij ons naast de wand. Als het wel in het midden had gekunt dan had ik het risico van minder functioneren echt genomen, want ook daar werd er wel gezegd dat het toch een stuk minder goed werkt als een afvoer naar buiten en aangezien we een open keuken hebben......

mek
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 aug 2007 12:41

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door mek »

ik heb alleen ervaring met de downdraft van wave design.
afzuigcapaciteit d.m.v. externe motor is goed.
Kwaliteit is prima ( alleen het motortje om de kap omhoog te brengen maakt naar mijn mening te veel lawaai)
Het beste is wel een uitgang naar buiten via de kruipruimte of indien mogenlijk door de buitenmuur.
verder is dit de mooiste oplossing.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik weet dat in een WOK restaurant een afzuigkap zonder motor zit, want die zit boven op het dak, dus geruislozer....

Een kookeiland kan via afzuiging naar beneden via kruipruimte ook ventileren!
Dus alleen een pijp naar beneden en onder de vloer de motor die het naar buiten blaast.

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door twijfel »

Mek bedankt. Mooie oplossing van Wave Design. Ga dit toch zeker bespreken bij de keukenzaak!

Vraag je aan Pfffff..... denk je dat, wanneer je de motor idd extern plaatst met een doorvoer naar buiten, dit dan wel een goede oplossing is? Zo niet...wat raad jij mensen aan die liever geen afzuigkap boven het eiland willen??

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door twijfel »

Mek:
Stel dat ik kies voor de wave design, hoe zit het dan met het volgende:
het eiland is 120 breed/diep en 270 lang, aan één kant ladeblok 100, vw, ladeblok 100 met daarboven de kookplaat van 90 cm aan de andere kant van het eiland ladeblok 90, ladeblok 80, ladeblok90. Aan beide zijdes een stollenwand van 5 cm. De laeblokken hebben twee korflade's en sommige een extra binnenlade voor bestek.
De afzuiger komt dus tussen? de kast van 100 en 90 in? Worden dan misschien de lade's ingekort of zou ik dan ipv lade's gedwongenworden om een gewone ondiepere kast te kiezen. Ik vind het ontwerp nl wel mooi zo en heb liever lades ipv kasten Hoop dat je het een beetje snapt.

mek
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 aug 2007 12:41

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door mek »

hallo twijfel,

De kookladenkast moet worden ingekort. laden zou kunnen afhankelijk van de keukenfabrikant.
Welk keukenmerk is de keuken ?

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door twijfel »

Hoi Mek,
De keuken is van Systemat (greeploos)

mek
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 aug 2007 12:41

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door mek »

volgens mij kan systemat geen lades op maat maken en hebben ze een minimale kastdiepte van 45 cm maar zelfs met deze maat kan het.

veel succes

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door twijfel »

Bedankt :D
Die 15 cm lever ik hiervoor graag in! lijkt me ook vanaf de buitenkant van onze woning (keuken zit aan de voorzijde) een veel mooier gezicht. Enne ....nooit meer je hoofd stoten :wink:

Zxcvbn
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 aug 2007 14:51

Re: Werken deze 'afzuigkappen'?

Ongelezen bericht door Zxcvbn »

Wij zijn vandaag gaan kijken bij Wave Design. Op zich lijkt een 'traditionele' afzuigkap wel wat beter te werken dan de Sirius Downdraft, maar wij vonden het ruim voldoende. Er is nu ook een type dat niet meer als een kettingzaag klinkt als 'ie uit het blad komt, da's ook wel prettig :wink:

Ik kan iedereen die over de Downdraft twijfelt aanraden om eens in Oosterhout te gaan kijken om je eigen mening te bepalen. Wij zijn er vriendelijk ontvangen en hebben er uitgebreid informatie ontvangen, niet alleen over de Downdraft maar ook over de andere systemen die zij leveren.

Gesloten