LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelf plaatsen ikea keuken, tips gevraagd

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: Zelf plaatsen ikea keuken, tips gevraagd

Ongelezen bericht door yoram »

Leuk dat flatpack gelijk staat aan een keuken..... Volgende keer geef ik onze monteurs ook een pallet spaanplaat mee met wat spijkers, kijken wat de reactie is van onze klanten.
En keukeuns van andere leveranciers worden uit één massief stuk beukenhout gefreesd??.

Ik ben heel voorzichtig begonnen me te oriënteren op de keukenmarkt, maar ofwel je gaat voor ambachtelijk meteriaal (€ 20.000 en hoger) ofwel je gaat voor betalbare kwaliteit en dan valt IKEA zeker niet uit de toon. Los van de apparatuur denk ik dat je zeker 40 % bespaart, en dat gaat niet allemaal ten koste van de kwaliteit.
Zeker niet t.o.v. de marktleiders in keukenland.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Zelf plaatsen ikea keuken, tips gevraagd

Ongelezen bericht door maxx »

En keukeuns van andere leveranciers worden uit één massief stuk beukenhout gefreesd??.


Nee beste Yoram,

Niet uit 1 stuk massief hout, Maar als wij onze kasten uitpakken staat er een kast en niet een stapel planken met een zakje spijkers. Daarnaast wordt er garantie gegeven op bemating en haaksheid van het kastenwerk en zitten alle ladesystemen al gemonteerd.

Jij wilt betaalbare kwaliteit. Betaalbaar is een zeer relatief begrip. Voor de 1 is een Poggenpohl zeer betaalbaar en de ander zal niet verder willen gaan dan Ikea-prijzen. Tussen die 20000 en Ikea zit nog heel wat ruimte waar diverse goede keukenmerken echt wel een mooi product verkopen.

Je kunt appels niet met peren vergelijken, zo makkelijk is het. Ikea levert leuke dingen, mijn dochtertje slaapt heerlijk op haar Ikea bedje. Het gaat mij alleen te ver om die spaanplaat werkbladen nog steeds in de folder te zien wetende wat voor ellende.

Wie zich goed laat informeren zal genoeg te weten komen om een goede beslissing te kunnen maken.

MVG

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Zelf plaatsen ikea keuken, tips gevraagd

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Kun je dat met recente cijfers onderbouwen?
De cijfers die ik ken van 2002 (weliswaar gedateerd) spreken een ander verhaal:

verkoop totaal aantal keukens via:
keukenspeciaalzaken 81%
woonwarenhuis (waaronder Ikea) 8%
Tuurlijk is mijn post over de marktverhoudingen overdreven, maar 8% is voor één enkel bedrijf (zou geen ander woonwarenhuis weten dat tevens complete keukens verkoopt, dus schrijf die 8% maar gerust toe aan Ikea) natuurlijk een groot marktaandeel.

Daarbij BLIJFT het opvallend - en ik citeer mezelf maar even omdat iedereen deze post discreet negeert - dat er zo weinig klachten over zijn. Dat zegt toch iets?
En waar staat dit forum vol mee? Juist, met ellendige verhalen over oplichtingspraktijken en kwaliteitsproblemen van al die andere leveranciers.

Blader dit forum eens door, voor de grap, en overtuig je zelf.

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: Zelf plaatsen ikea keuken, tips gevraagd

Ongelezen bericht door puttputt »

het gaat hioer om een dure aankoop een Keuken.
persoonlijk wou ik die ook echt niet van Ikea dan geef ik liever wat meer uit.
En laat de proffesional die in mekaar zetten.
Want met zo1`n keuken moet je wel tenmionste 20 jaar vooruit en dan moet het degelijk in elkaar zitten en entjes afgewerkt.
en dan geef ik liever wat extra uit als juist op de montage gaan bezuinigen..

janneke-tanneke
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2007 14:55

Re: Zelf plaatsen ikea keuken, tips gevraagd

Ongelezen bericht door janneke-tanneke »

hoi wendy g
ik was eigenlijk benieuwd of jullie de keuken al geplaatst hebben of er mee begonnen zijn. in elk geval veel plezier en succes ermee.

kristie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:00

Re: Zelf plaatsen ikea keuken, tips gevraagd

Ongelezen bericht door kristie »

Ja leuk al die tips laat maar lekker plaatsen die keuken want dat scheelt weer een scheiding.

*assie
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2007 22:09

Re: Zelf plaatsen ikea keuken, tips gevraagd

Ongelezen bericht door *assie »

[quote] wij (mijn vriend en ik) gaan zelf onze Ikea-keuken plaatsen.

Hoi Wendy!!

Welke keuken hebben jullie bij de Ikea gekocht?

Groetjes Assie

*assie
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2007 22:09

Re: Zelf plaatsen ikea keuken, tips gevraagd

Ongelezen bericht door *assie »

Hoi Janneke-tanneke!

Eigenlijk aan jou dezelfde vraag welke keuken heb jij van Ikea? En jij hebt er dus wel plezier van!? Wij wilde eigenlijk de Adel geel-wit maar ja na een aantal forums gelezen te hebben van mensen met de ervaring met de deurtjes van folie begin ik aardig te twijfelen!

Groetjes Assie[/quote]

Gesloten