LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zoek gewoon een degelijke keuken...

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Fabje
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2013 20:50

Zoek gewoon een degelijke keuken...

Ongelezen bericht door Fabje »

Wij zijn opzoek achter een nieuwe keuken, maar ik word echt moedeloos van alle merken, onbetrouwbare verhalen over keukenboeren, etc.

We zoeken een degelijk maar betaalbaar merk, bijv. vergelijkbaar met skoda als automerk, geen design, luxe fratsen, maar wel degelijk, betrouwbaar en goede service, doet wat het moet doen zonder je in de steek te laten. Gaat om zowel een betrouwbare keukenboer, als degelijke kasten als een betrouwbaar merk voor apparatuur.

Keuken is een L van 3 x 3 meter met gewoon de gebruikelijk apparaten, combi-oven, vaatwasser, koel-vries combinatie, eenvoudig gas fornuis (4 pits). Enige wat we als speciale optie hebben is zo'n kraan die kokend water genereert. Keuken mat wit, greeploos, onder lades en aantal boven kastjes.
Blad weten we nog niet, zwart, maar wat voor type geen idee.

Omgeving : Zwijndrecht (net onder Rotterdam).
Heeft iemand wat advies?

Owja budget max 15.000 euro voor de ultieme keuken, maar liever zijn we voor 10.000 euro klaar.
Laatst gewijzigd door Fabje op 04 mei 2013 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zoek gewoon een degelijke keuken...

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn voorspelling is dat het IKEA zal worden (afgaande op de berichten over keukens die ik hier de laatste paar jaar heb gelezen).

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Zoek gewoon een degelijke keuken...

Ongelezen bericht door riddert »

ipv een ikea keuken, zou je ook een ballerina keuken kunnen nemen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zoek gewoon een degelijke keuken...

Ongelezen bericht door tenormin »

riddert schreef:ipv een ikea keuken, zou je ook een ballerina keuken kunnen nemen.
Nou, met die verwijzing is fabje niet echt geholpen als er naar een betaalbare keuken word gevraagd.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Zoek gewoon een degelijke keuken...

Ongelezen bericht door riddert »

tenormin schreef:
riddert schreef:ipv een ikea keuken, zou je ook een ballerina keuken kunnen nemen.
Nou, met die verwijzing is fabje niet echt geholpen als er naar een betaalbare keuken word gevraagd.
Ik ga ervan uit dat Fabje zelf wel even naar leveranciers in de regio kan googlen. Ik geef alleen aan dat ipv een Ikea keuken er ook iets beters op markt is voor hetzelfde geld.

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: Zoek gewoon een degelijke keuken...

Ongelezen bericht door echwel »

bulthaup b1 zeer betaalbaar

Corsarob
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2012 23:08

Re: Zoek gewoon een degelijke keuken...

Ongelezen bericht door Corsarob »

Op Goeree-Overflakkee zit een keukenzaak waar je wellicht iets mee kunt.

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: Zoek gewoon een degelijke keuken...

Ongelezen bericht door Toppy »

neem er even de tijd voor. Ga achter je PC zitten en reken bij IKEA uit wat een keuken met jouw wensen gaat kosten.
Kom je heel goed uit met je budget van 10 k.
Wel even zelf knutselen. En dat valt best mee.
Heb zelf voor een kleine 4 k een L keuken (totaal 5,2 meter), koelkastkast, een los blok van 1,2 meter, grote porseleinen spoelbak, een rij bovenkastjes en beuken bladen gescoord.
Heb je nog zo'n 5 k over voor apparatuur en aanverwante zaken.

Spul stond aangesloten, wanden getegeld, vloer voorzien van marmeren tegels in drie dagen klaar voor gebruik. (incl. slopen oude keuken)
En dat was tien jaar geleden.
Tot nu toe geen dag spijt gehad.
Onderdelen zelfs na 10 jaar probleemloos te verkrijgen. Heb in de tussentijd een en ander vervangen. Niet omdat het stuk was, maar omdat ik het net even anders wilde hebben.

Caro85
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2013 17:14

Re: Zoek gewoon een degelijke keuken...

Ongelezen bericht door Caro85 »

Heb zelf ook een keuken van de Ikea in huis zitten. En ja wellicht herkennern mensen af en toe wat van de Ikea, maar ach dat heeft toch iedereen in zijn huis. Ben altijd zeer tevreden over de spullen, en ben daarom uiteindelijk ook tot koop van een keuken van hen overgegaan. Nog steeds super blij met deze keuze! Je kan alles zelf bij elkaar uitzoeken, en kiezen wat voor accessoires je erbij wilt etc. Zeker een aanrader, en voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Zoek gewoon een degelijke keuken...

Ongelezen bericht door maxx »

@ Fabje,

Ga eens lang bij een dealer met het merk Schröder Küchen. Mooi product met goede prijzen. Vanzelfsprekend wordt het totaalbedrag van de keuken bepaald door de gemaakte keuzes in werkblad, keukenkasten en apparatuur maar ik weet dat dit merk goed kan meekomen met scherpe offertes.

Ikea is wel voordelig maar als je alles gaat optellen (keuken,montage,etc) dan zijn de verschillen ineens niet zo groot meer. Zeker niet als ja appels met appels vergelijkt.

MVG

Gesloten