LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doltje / Koah

Discussieer hier over kinderopvang.
johnsa
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2010 13:43

Doltje / Koah

Ongelezen bericht door johnsa »

Koah is volgens de belastingdienst niet meer ingeschreven per 1 september 2008. Nu gaat de belastingdienst het geld terug vorderen dus ook 2009. Het is te gek voor woorden. Je krijgt gewoon regulier je facturen in 2009. Waarom zou je als burger controleren of het bureau nog wel ingeschreven staat. Er worden verschillende berichten hierover op radar gezet maar misschien kunnen we met zijn alle gaan inventariseren om hoeveel geld het gaat en hoeveel personen nu schade hebben ondervonden.

ed_crocket
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2010 06:46

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door ed_crocket »

Hoi, ook wij zijn benaderd door de belastingdienst. Wij hebben t/m apr. 2008 kinderopvang gehad. De eerste aanslag ging over 2008 (kregen we begin 2010) omdat het uurloon te hoog bleek te zijn welke Koah had medegedeeld. Nu kregen we de aanslag over 2007 en moeten we jan. t/m nov. terug betalen omdat we in nov. 2007 pas hadden aangevraagd. Belastingdienst gebeld en deze mevr. kon niet vertellen wat de reden is van terugvordering. Van een collega gehoord dat hij ook een terugvordering heeft binnen gekregen maar bij hem staat vermeld dat het bewijs van goed gedrag niet geldig was vanaf het begin van het jaar. Op de site van de belastingdienst staat nu nog steeds dat je tot 1 apr. het gehele bedrag met terugwerkende kracht kunt aanvragen over het voorgaande jaar. Er staan een aantal voorwaardes bij waaraan je moet voldoen maar naar mijn mening staat er niets bij over een bewijs van goed gedrag. Gaat de belastingdienst er vanuit dat iedereen een geldig bewijs van goed gedrag in huis heeft liggen? Donderdag gaan we naar een kantoor van juridisch advies. Ben benieuwd.

moeke1971
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2010 18:37

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door moeke1971 »

SEPTEMBER 2008 IS KOAH OVERGENOMEN DOOR DOLTJE,WIJ MOETEN OVER 2007 jan t/m nov terug betalen,reden is dat het bewijs van goed gedrag te laat binnen was.ben op zoek naar mensen die meer gegens heeft van de eigenaar van koah of doltje.


johnsa schreef:Koah is volgens de belastingdienst niet meer ingeschreven per 1 september 2008. Nu gaat de belastingdienst het geld terug vorderen dus ook 2009. Het is te gek voor woorden. Je krijgt gewoon regulier je facturen in 2009. Waarom zou je als burger controleren of het bureau nog wel ingeschreven staat. Er worden verschillende berichten hierover op radar gezet maar misschien kunnen we met zijn alle gaan inventariseren om hoeveel geld het gaat en hoeveel personen nu schade hebben ondervonden.

SteunpuntToeslagen
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:17

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door SteunpuntToeslagen »

Dit lijkt wel een beetje het verhaal van gedupeerden van GOB Appelbloesem, lees die berichten maar.

Jullie moeten wel bezwaar maken bij de belastingdienst en wel binnen het termijn van 6 weken vanaf datum van de beschikking.

Zoek uit bij welke gemeenteregister KOAH stond ingeschreven. Daarin moet ook vermeld staan tot wanneer de inschrijving geldig was en als het goed is staan er ook gegevens van de eigenaar in.

Indien de registratie in het jaar 2007 in orde was dan kan je als argument voor bezwaar aanvoeren, dat je te maken had met een erkend en geregistreerd GOB en derhalve had je geen redenen om te twijfelen aan de door hun gevoerde procedure van registratie van je gastouder. Beroep je ook op de traagheid van de belastingdienst, ze hadden eerder moeten controleren dan had je voor het jaar 2008 voor een ander GOB kunnen kiezen.

Kijk ook naar het recent geplaatste bericht op het forum van Appelbloesem, daar schrijft iemand een voorbeeld van een bezwaarschrift met goede argumenten.

Ik hoop dat dit helpt. Succes allemaal!!!!

martinijpelaar1950
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2010 17:07

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door martinijpelaar1950 »

Hoi
Wij hebben ook bericht gehad van de belastingdienst of we alles over 2007 even terug willen betalen dit ivm met een verklaring van goed gedrag die niet ingeleverd zou zijn.
Wat wij dus wel gedaan hebben, wij hebben toen alles opgestuurd naar de KOAH wat naderhand DOLTJE werd.
Wij hebben via de PC bezwaar aangetekend bij de belastingdienst maar nog steeds niets gehoord.
Misschien kunnen we als 1 front gezamelijk iets ondernemen met een advocaat ofzo.
Groetjes en sterkte iedereen Ingrid

lb1904
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2010 21:11

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door lb1904 »

Ook wij hebben problemen met KOAH/Doltje, geresulteerd in een terug betaling van 2007 en 2008. Volgens nog niet gecontroleerde bronnen behoor KOAH tot de groep onlangs veroordeelde gastouderbureaus!

koolmees7
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2010 21:40

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door koolmees7 »

Nou beste mensen,
Wij zijn ook gedupeerd. Ook wij hebben een beschikking gekregen dat we heel 2007 terug moeten betalen omdat wij 2007 met terugwerkende kracht hebben ontvangen. hoe moet je als burger weten dat hiervoor een bewijs omtrent het gedrag aanwezig moet zijn met de datum van 1 Januari 2007. Koah heeft ons dit niet gemeld, en dan lijkt het mij ook dat het onze taak niet is om het gastouderbureau te controleren maar dat dit gebeurd door de belastingdienst.
Nu zie ik de uitzending van vanavond, en het lijkt mij dat er zeker iets van te zeggen is op de manier hoe de belastingdienst de rekening bij de aanvrager neerlegt.
We zullen zien hoe erop gereageerd gaat worden door de belastingdienst.

Maar ik ga nu ook zoeken naar hulp om dit ongedaan te krijgen.

koolmees7
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2010 21:40

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door koolmees7 »

Dinsdag kreeg ik telefoon van Covog (Justitie, die verklaring omtrent het gedrag afgeeft) En die meneer kon mij niet een verklaring omtrent het gedrag geven voor 2007.

Maar hij vertelde mij dat Koah ongeveer 1000 gedupeerden heeft.
En dat de heer A. Mekkaoui er met 16 miljoen euro vandoor is. Het heeft in de krant gestaan, en is dus ergens terug te vinden.
Dat zijn dus onze centen die hij heeft.

Het lijkt mij een goed idee om met z'n allen een groep te vormen.
En als we een groep hebben kunnen we verder komen met juridische hulp.

Ik heb een Hyves aangemaakt onder de naam: gedupeerden van koah.
Samen zullen we sterk staan en eerder juridische hulp kunnen inschakelen.

DUS BESTE MENSEN DIE OOK GEDUPEERD ZIJN DOOR KOAH, MELD JE AAN!!!!!
Laatst gewijzigd door koolmees7 op 27 sep 2010 21:55, 3 keer totaal gewijzigd.

moeke1971
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2010 18:37

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door moeke1971 »

voor alle gedupeerden van koah/doltje meld jullie aan op hyves,onder gedupeerden van koah.
samen staan wij sterk
koolmees7 schreef:Dinsdag kreeg ik telefoon van Covog (Justitie, die verklaring omtrent het gedrag afgeeft) En die meneer kon mij niet een verklaring omtrent het gedrag geven voor 2007.

Maar hij vertelde mij dat Koah ongeveer 1000 gedupeerden heeft.
En dat de heer A. Mekkaoui er met 16 miljoen euro vandoor is. Het heeft in de krant gestaan, en is dus ergens terug te vinden.
Dat zijn dus onze centen die hij heeft.

Het lijkt mij een goed idee om met z'n allen een groep te vormen.
En als we een groep hebben kunnen we verder komen met juridische hulp.

marcel79
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 aug 2010 20:16

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door marcel79 »

Is er al iemand die antwoord heeft gekregen op zijn/haar bezwaarschrift?

Bobbb
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2011 21:33

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door Bobbb »

Zijn er al mensen die meer weten mbt het terug betalen aan de belastingdienst of dat er een alternatief is? Wij hebben 4x onze uren van 2009 naar Doltje opgestuurd en niks meer vernomen. Zojuist zie ik dit op internet en schrik me rot!!

De giessenboertjes
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2010 23:15

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door De giessenboertjes »

Ook wij zijn benadeeld door Koah en moeten over 2007 terug betalen aan de belastingdienst omdat wij verkeert zijn voorgelicht door koah. De VOG was in juli bij koah en KOT is per 1-1-2007 aangevraagd. Voel me behoorlijk opgelicht. Heb iemand al bericht van bezwaarprocedure van de belastingdienst???

Sarah2005
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2012 21:08

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door Sarah2005 »

Hallo, ook wij zijn al maanden/jaren bezig met de belastingdienst toeslagen over de kinderopvangtoeslag van 2008. Het is echt om gek van te worden. Na maanden van opsturen van alle gegevens; contracten, VOG, bankafschriften, bezwaarschriften, weer contracten en bankafschriften, een nieuwe beschikking, weer bezwaar gemaakt en uiteindelijk uitgenodigd voor het mondeling toelichten van het bezwaar. We waren zo blij, want nu zou het dan toch eindelijk achter de rug zijn. We hadden alles gedaan zoals het hoorde. Gastouderbureau Koah/Doltje betaald. Oma betaald. VOG was in orde. Bankafschriften van alle betalingen van alle maanden. Alle contracten tussen alle betrokken partijen. Genoeg dus om er van uit te gaan dat we alles op de juiste manier hadden gedaan. Helaas liep de uitspraak op het bezwaar heel anders dan we hadden verwacht. We waren er echt nog nooit vanuit gegaan dat we zelf iets niet goed hadden gedaan. Wat blijkt, we hebben geen eigen bijdrage betaald. Ik heb tot op de dag van het besluit van de belastingdienst nog nooit gehoord van die eigen bijdrage. Ik voel me nu echt oliedom. Als ik had geweten dat dat een vereiste was geweest, dan had ik dat zeker betaald. IK wilde alles gewoon goed doen en Oma (die speciaal een dag minder is gaan werken) betalen voor het oppassen. Zij wilde in eerste instantie helemaal geen geld. Had ik maar naar haar geluisterd. Het heeft me nu alleen maar jaren van ellende, tranen en frustratie opgeleverd en als klap op de vuurpijl moeten we alles terug betalen (3000 euro). En net op het moment dat ik mij er in heb berust dat we moeten betalen, komt de belastingdienst weer met een nieuwe berekening. Nu moeten we ineens 80 euro betalen. Daar zou ik blij om moeten zijn, maar de kans dat ze op een dag toch nog met die 3000 euro op de proppen komen is natuurlijk altijd aanwezig. De belastingdienst drijft ons echt tot waanzin. We zijn echt eerlijke hard werkende burgers. Dat de belastingdienst zo met ons kan sollen stoort ons nog het meest. Als ze nou eens achter de echte boef (Koah/Doltje) aan gingen, dan hoefden ze niet allemaal eerlijke burgers te beroven.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door zwabbertje »

De eigen bijdrage staat ook nergens expliciet genoemd. Wel volgt uit de wetgeving dat de kinderopvangtoeslag (kot) een tegemoetkoming is in de kosten en dus nooit alle kosten kan dekken. Alleen al hierdoor had je kunnen weten dat je, naast het doorbetalen van de kot, ook nog zelf een bedrag had moeten betalen.
Daarnaast, in de aanvraag voor kot geef je op wat de kosten zijn van de opvang, bijvoorbeeld 600 euro per maand. Op basis daarvan volgt een berekening van de kot waar je recht op hebt. Deze is dan bijvoorbeeld 500 euro per maand. Dan snap je toch zelf wel dat je de rest (100 euro) uit eigen zak moet betalen?

Ook al liet je het gastouderbureau alles regelen, jij bent degene die aanspraak maakt op een financiele tegemoetkoming. Het minste wat je dan kunt doen is je even verdiepen in de voorwaarden die hiervoor gelden en welke makkelijk te vinden zijn en waren via diverse websites van de overheid.

Je kunt wel roepen dat de belastingdienst niet deugt maar jij bent uiteindelijk degene die zich niet aan de spelregels hebt gehouden en daarom ben jij degene die aangesproken wordt. Ook al is de wijze waarop de belastingdienst werkt misschien niet de meest elegante, dit doet niets af aan het feit dat zij gewoon de wet uitvoeren.

johnsa
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2010 13:43

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door johnsa »

Ik ben ondertussen bezig met het hogerberoep wat ik graag wil is dat iedereen die door Koah en of Doltje met problemen zit mij een email stuurt of een blogbericht stuurt http://doltjekoah.wordpress.com

Ik kan alle informatie gebruiken maar ik wil ook alle informatie delen!

Ik ben opzoek naar een kopie van de website.

Een kopie van de vergunning.

En iedereen die hulp wil of kan gebruiken is welkom met wat voor probleem ook. Ook al ben je al aan het terug betalen of ben je er al klaar mee mail me [email protected]

espoir
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:17

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door espoir »

hi,
Heeft iemand een oplossing gevonden voor dit probleem ?
kent iemand en advocaat ? die kan helpen?
graag jullie advies ik moet ok 2008 en 2009 terug betalen .

Sander73
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2014 20:05

Re: Doltje / Koah

Ongelezen bericht door Sander73 »

We hebben vanaf eind 2013 gedoe met belastingdienst over 2009 gehad. (het jaar ervoor over 2010, maar dat is gelukkig wel goed afgelopen)
Verschillende keren alles op moeten sturen naar belastingdienst, hoorzitting afgewezen en uiteindelijk toch maar naar rechter gegaan. Belastingdienst vond namelijk dat het volledige bedrag dat in 2009 aan gastouderopvang was betaald (en bewezen met facturen en bankafschriften) moest worden terugbetaald.
Uiteindelijk bleek dat de oorzaak daarvan een uurtarief was dat op een jaaropgave stond.

Ouders let op! Belastingdienst vordert gewoon alle toeslagen terug als je ergens iets niet kunt bewijzen of er iets niet klopt.
Contract of jaaropgave niet meer terug te vinden of daarop ontbreekt iets? Terugbetalen! En als gastouderbedrijf niet meer bestaat, ben je helemaal aan de grillen van de belastingdienst overgeleverd want er kan niets meer bij de bedrijven worden opgevraagd.
Ik verwacht dat met name bij gastouderopvang er grote terugvorderingen worden gedaan. En het maakt ook niets uit dat dat er over de toeslagen inkomstenbelasting is betaald door oma en btw over de facturen van de opvanguren.

Zo gaat de belastingdienst om met werkende Nederlanders.
Maar er kan in de politiek straks trots worden gezegd dat er weer zoveel miljoen aan ten onrechte uitgekeerde toeslagen zijn teruggevorderd.
Want bij Bulgaren kan natuurlijk niets worden teruggehaald.

Gesloten