LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Estro failliet: wat zijn mijn rechten als ouder

Discussieer hier over kinderopvang.
Mitsu
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2013 21:05

Estro failliet: wat zijn mijn rechten als ouder

Ongelezen bericht door Mitsu »

Estro is failliet en maakt een doorstart in Smallsteps BV. Mijn kinderen zitten op een locatie die wordt voortgezet. Kan iemand mij zeggen of mijn contract dat ik had met Estro zonder mijn goedkeuring zomaar over kan gaan op Smallsteps B.V. of dat er een nieuw contract moeten komen? Ik weet nl. niet of ik dit contract en zo ja onder welke voorwaarden ik dit wil voortzetten. Er breekt nl. een voor de kinderen onrustige periode aan waarbij leidsters verdwijnen en waarbij groepen worden samengevoegd. Waar ik gelet op de nieuw ontstane onzekere situatie ook veel moeite mee heb is de vooruitbetaling middels incasso. Gaat Smallsteps BV nl. op 2 augustus failliet dan is het maar de vraag of de betaling over de maand augustus wel terugkomt of dat deze verdwijnt in de faillissementsboedel. Ik ben benieuwd of er lezers zijn die meer thuis zijn in dit juridisch getinte vraagstuk.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Estro failliet: wat zijn mijn rechten als ouder

Ongelezen bericht door berndv »

Mitsu schreef:Estro is failliet en maakt een doorstart in Smallsteps BV. Mijn kinderen zitten op een locatie die wordt voortgezet. Kan iemand mij zeggen of mijn contract dat ik had met Estro zonder mijn goedkeuring zomaar over kan gaan op Smallsteps B.V. of dat er een nieuw contract moeten komen? Ik weet nl. niet of ik dit contract en zo ja onder welke voorwaarden ik dit wil voortzetten. Er breekt nl. een voor de kinderen onrustige periode aan waarbij leidsters verdwijnen en waarbij groepen worden samengevoegd. Waar ik gelet op de nieuw ontstane onzekere situatie ook veel moeite mee heb is de vooruitbetaling middels incasso. Gaat Smallsteps BV nl. op 2 augustus failliet dan is het maar de vraag of de betaling over de maand augustus wel terugkomt of dat deze verdwijnt in de faillissementsboedel. Ik ben benieuwd of er lezers zijn die meer thuis zijn in dit juridisch getinte vraagstuk.
Het laatste deel van uw vraag is dat mocht het bedrijf failliet gaan en u geld betaald heeft voor nog niet verleende diensten, u zich mag melden bij de curator als schuldeiser. U heeft betaald zonder dienst te krijgen, bij een faillissement gaat het vaak om geleverde diensten waar niet voor betaald is, dus schuldeisers net als u zou zijn.

De overname van het contract is afhankelijk van hoe de doorstart is geregeld en kan door de huidige curator of smallsteps het beste beantwoord worden, al gebeld met hen?

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Estro failliet: wat zijn mijn rechten als ouder

Ongelezen bericht door witte angora »

Estro is failliet, ok. Maar is er dan al sprake van een faillissement van Smallsteps??? Per 2 augustus nota bene, waar je het over hebt?

Mitsu
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2013 21:05

Re: Estro failliet: wat zijn mijn rechten als ouder

Ongelezen bericht door Mitsu »

Beste Berndv dank voor je heldere uitleg. Ik overweeg idd de curator te bellen. @witte angora, mijn opmerking over een faillissement van Smallsteps is puur hypothetisch. Dus wat als zo'n scenario zich voordoet wat gebeurt er dan... Het is zeker niet mijn bedoeling geweest te zinspelen op een faillissement van Smallsteps...

Gesloten