LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Discussieer hier over kinderopvang.
Abby
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 feb 2008 20:57

Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Abby »

Ik ben met spoed op zoek naar gedupeerden van gastouderbureau Bebegim te Haarlem. Wij hebben, zoals vele andere ouders, eveneens een beschikking ontvangen van de Belastingdienst om de kinderopvangtoeslag terug te betalen. Dit bureau heeft namelijk enorm gefraudeerd.
Mogelijk staan we samen sterker tegenover gob Bebegim. Ik hoor graag van u. :idea:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door crazyme »

U moet uw beschuldiging van fraude wel onderbouwen op dit forum.

Abby
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 feb 2008 20:57

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Abby »

Dat de FİOD onderzoek heeft gestart zegt genoeg. Volgens de Belastingdienst is er sprake van fraude. Als gob Bebegim geen fraude zou hebben gepleegd, zou ik de kinderopvangtoeslag ook niet terug hoeven te betalen. We moeten nu niet vallen over definities, het gaat om veel geld!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door crazyme »

Abby schreef:We moeten nu niet vallen over definities, het gaat om veel geld!
Het is niet zo dat wanneer het gaat om veel geld je alles maar mag roepen.

Ik lees meer over fraude in de wereld van de gastouders.

Leg eens uit hoe die fraude in elkaar zit ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door crazyme »

Abby schreef:We moeten nu niet vallen over definities, het gaat om veel geld!
Het is niet zo dat wanneer het gaat om veel geld je alles maar mag roepen.

Ik lees meer over fraude in de wereld van de gastouders.

Leg eens uit hoe die fraude in elkaar zit ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door crazyme »

Abby schreef:We moeten nu niet vallen over definities, het gaat om veel geld!
Het is niet zo dat wanneer het gaat om veel geld je alles maar mag roepen.

Ik lees meer over fraude in de wereld van de gastouders.

Leg eens uit hoe die fraude in elkaar zit ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door crazyme »

Abby schreef:We moeten nu niet vallen over definities, het gaat om veel geld!
Het is niet zo dat wanneer het gaat om veel geld je alles maar mag roepen.

Ik lees meer over fraude in de wereld van de gastouders.

Leg eens uit hoe die fraude in elkaar zit ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door crazyme »

Abby schreef:We moeten nu niet vallen over definities, het gaat om veel geld!
Het is niet zo dat wanneer het gaat om veel geld je alles maar mag roepen.

Ik lees meer over fraude in de wereld van de gastouders.

Leg eens uit hoe die fraude in elkaar zit ?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Wellicht kan u op dit forum beter geholpen worden als wij ook weten hoe de fraude plaats heeft gevonden. Waarom moet u uw kinderopvangtoeslag terug betalen?

Abby
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 feb 2008 20:57

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Abby »

Ik hoef niet te worden geholpen, maar ben op zoek naar lotgenoten. Mensen die in dezelfde situatie zitten weten heel goed wat ik bedoel.. De contracten die dit bureau heeft opgemaakt voldoen bijvoorbeeld niet aan de voorwaarden die de wet stelt. Mijn doel is om juridische stappen te nemen. Hoewel dit een forum is, ben ik hier niet voor de discussie. Ik zoek mensen die eveneens zijn benadeeld door dit bureau.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik hoef niet te worden geholpen, maar ben op zoek naar lotgenoten.
Of je die lotgenoten op een landelijk forum zult vinden weet ik niet. Ik ga er tenminste van uit dat het buro alleen in Haarlem werkzaam was (het is inmiddels gesloten). Misschien, als dat zo is, dat je verder komt met briefjes bij de Ah en andere supermarkten?

Voor de deur posten (was mijn eerste gedachte) heeft natuurlijk geen nut, aangezien het buro al een aantal maanden dicht blijkt te zijn. Misschien een gekke mogelijkheid: vind je het een idee de redactie van het Haarlems Dagblad te vragen of zij er een artikel aan willen besteden, waarin je je verhaal kunt doen, en waarin je aangeeft dat je lotgenoten zoekt?

Voor vragen over de toeslagen geeft de site overigens deze informatie (die ik van Radar even moet sencureren wbt bepaalde gegevens):
Vanaf 31 maart 2012 zijn wij gesloten.

Voor vragen over uw overeenkomst met GOB Bebegim voor de jaren 2008, 2009, 2010, 2011 en 2012 kunt u terecht bij xxxx

Heeft u problemen met toeslagen, dan kunt u contact opnemen met http://www.kinderopvangtoeslagprobleem.nl.
Mocht je het mailadres toch willen hebben, dan staat het je natuurlijk vrij hun eigen site te bezoeken, dan zie je het vanzelf. Gezien het bericht ben je overigens inderdaad niet de eerste en de enige. :wink:

De link in het artikel zul je ongetwijfeld al gezien hebben, en dat is ook niet waar je om vroeg, toch wil ik het er nog wel even bij zetten omdat er best veel informatie op staat (en omdat ook anderen er misschien iets aan hebben:
http://www.kinderopvangtoeslagprobleem.nl/

Succes ermee.

Abby
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 feb 2008 20:57

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Abby »

Dank voor je tips, maar ik had al op hun website gekeken. ;) Gezien de doelgroep van dit bureau, verwacht ik eigenlijk weinig respons.. Ook gezien het feit dat Google niets kan vinden vanuit andere fora. Toch wacht ik het nog even af. Thanks!

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Abby schreef: De contracten die dit bureau heeft opgemaakt voldoen bijvoorbeeld niet aan de voorwaarden die de wet stelt. Mijn doel is om juridische stappen te nemen.
Als het contract niet voldoet aan de voorwaarden van de wet, waarom heb je dit dan ondertekend? Het is toch (ook) je eigen verantwoordelijkheid om na te gaan of je aan de voorwaarden voldoet? Onderteken je wel vaker domweg contracten omdat een bureau of bedrijf je deze voorschotelt?

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door witte angora »

zwabbertje schreef:
Abby schreef: De contracten die dit bureau heeft opgemaakt voldoen bijvoorbeeld niet aan de voorwaarden die de wet stelt. Mijn doel is om juridische stappen te nemen.
Als het contract niet voldoet aan de voorwaarden van de wet, waarom heb je dit dan ondertekend? Het is toch (ook) je eigen verantwoordelijkheid om na te gaan of je aan de voorwaarden voldoet? Onderteken je wel vaker domweg contracten omdat een bureau of bedrijf je deze voorschotelt?
Ik ben het ten dele met je eens - ten dele dus. Het is inderdaad zaak om alles te controleren voordat je tekent. Maar als je van dingen niet op de hoogte bent, zoals specifieke voorwaarden, of verkeerd bent voorgelicht, dan kun je gewoon de mist in gaan. Dat kan iedereen overkomen.

Abby
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 feb 2008 20:57

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Abby »

Over het wel/niet zelf de verantwoordelijkheid hebben bij het tekenen van het contract wil ik het volgende aangeven. Dit bureau is/leek een erkend bureau en heeft mij zodanig ingelicht, waarbij het leek alsof alles volgens de regels verliep. Ik heb geen moment het idee gehad dat iets niet volgens de regels was. Nogmaals, je moet zelf in dezelfde situatie zitten om dit te kunnen begrijpen. Zo heb ik voor het openen van dit onderwerp de andere berichten gelezen, waarin ouders klagen over andere gastoudernbureau's. Het probleem is hetzelfde.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Dat je de mist in kan gaan is duidelijk en kan hard aankomen. De vraag is in hoeverre je dit jezelf moet verwijten of het gastouderbureau? Heeft dat gastouderbureau letterlijk op papier staan dat je, wanneer je een contract met hen tekent, recht hebt op kinderopvangtoeslag? Ik betwijfel het gezien de contracten van verschillende gastouderbureaus die ik al heb gezien.

aras1976
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 16:15

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door aras1976 »

Abby, Ik ben ook een slachtoffer van gob bebegim en zit in dezelfde situatie.
mijn mailadres is [email protected]
Je moest van de belastingdienst verplicht een gastouderbureau inschakelen. Dus dan neem je ook aan dat een gob je zoveel mogelijk informatie geeft. Mij is ook niet gezegd dat je eigen bijdrage moest betalen. Alle betalingsverkeer ging via gob en dacht dat alles goed ging.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Als je niet geholpen wilt worden, dan moet je ook geen lotgenoten zoeken en ook geen topic openen op een forum ;) Je wilt dus wel degelijk geholpen worden.

GGD raport:
http://www.ggdkennemerland.nl/pool/2/do ... %20blz.pdf

Inschrijving LRK (inmiddels uitschrijving:
http://www.landelijkregisterkinderopvan ... ultId=3456

En wederom de vraag: hoe kun je nou niet weten dat je een eigen bijdrage voor de opvang dient te betalen?

aras1976
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 16:15

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door aras1976 »

Ja zeker wil ik geholpen worde.. In 2009 heb ik gebruik gemaakt van de gastouderbureau Bebegim.
Ik kreeg onlangs een beschikking dat ik alles terug moet betalen omdat ik niet aan alle voorwaardes voldoet. Zoals geen goeie overeenkomst en geen kosten gemaakt.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Zucht en nog steeds vinden mensen het gek dat er steeds minder kinderopvangtoeslag betaald word en er op gekort wordt

Heeft u (net als in een ander recent topic) de eigen bijdrage terug gehad of helemaal niet hoeven betalen???

Dan is het niet meer dan terrecht dat u terug moet betalen ALLES en idd u heeft gelijk het is fraude, maar ook door u (wellicht onbewust)

Als je niets kwijt bent aan kinderopvang dan klopt er gewoon iets niet.

Als ik het helemaal mis heb : EXCUSES

maar vertel dan gewoon wat er wal is, wellicht kunnen mensen hier tips geven hoe te handelen, baat het niet dan schaad het niet toch???

Gesloten