LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau WIJ Kids

Discussieer hier over kinderopvang.
k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Gastouderbureau WIJ Kids

Ongelezen bericht door k2p »

bouilas68 schreef:Hallo,

Ook ik heb gebruik gemaakt van Wij Kids in 2009 en afgelopen weekend heb ik een beschikking van de belastingdienst ontvangen. Het was me eerst niet duidelijk waarop die gebaseerd is. Na aantal telefoontjes is dit omdat de jaaropgaaf, facturen van Wij Kids ontbreken. Ben benieuwd of hiervoor een oplossing is of dat wij helaas toch moeten terug betalen.

Hoor graag.
Dus gelijk (en tijdig!) een bezwaar indienen en alsnog de gevraagde paperassen opsturen! ... Met een uitleg voor waarom je dat niet eerder al hebt gedaan.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Gastouderbureau WIJ Kids

Ongelezen bericht door k2p »

Joy16 schreef:Hallo k2p, ik heb dat tot op heden nooit ontvangen denk ik, want ik bewaar alle definitieve toekenningen
Dat is zuur. Want hoewel de BD te laat is met toekennen, is er jurisprudentie die zegt dat ze nog steeds om bewijzen mogen vragen ... Ik trek in twijfel zij het na 5 jaar nog steeds mogen doen, maar in jouw geval is het nog geen 5 jaar geweest.

Joy16
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2014 09:43

Re: Gastouderbureau WIJ Kids

Ongelezen bericht door Joy16 »

Hallo k2p, helaas zitten we nog net binnen de 5 jaar! :-(

Manus72
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2014 13:31

Re: Gastouderbureau WIJ Kids

Ongelezen bericht door Manus72 »

Begin april heb ik ook een herziening van mijn voorschot van 2009 ontvangen met een forse terugbetaling.
Oorzaak hiervan is dat Wijkids geen opgave naar de belastingdienst heeft gestuurd.
Is er iemand die hier al succesvol bezwaar tegen heeft gemaakt en heeft iemand een voorbeeldbrief.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Gastouderbureau WIJ Kids

Ongelezen bericht door k2p »

Manus72 schreef:Begin april heb ik ook een herziening van mijn voorschot van 2009 ontvangen met een forse terugbetaling.
Oorzaak hiervan is dat Wijkids geen opgave naar de belastingdienst heeft gestuurd.
Is er iemand die hier al succesvol bezwaar tegen heeft gemaakt en heeft iemand een voorbeeldbrief.
Ik heb het idee dat dit niet letterlijk de motivering was van Toeslagen. Wat is hun motivering?
Houd in de gaten dat je TIJDIG bezwaar aantekent. Anders is het gelijk einde verhaal.

dajo33
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 sep 2010 22:12

Re: Gastouderbureau WIJ Kids

Ongelezen bericht door dajo33 »

Ik kreeg vandaag een TIP van iemand van de belastingienst.
Allemaal een klacht indienen bij de Ombudsman, ik heb het net gedaan.
Wie volgt

Groetjes Yvonne

Mennepen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2014 11:50

Re: Gastouderbureau WIJ Kids

Ongelezen bericht door Mennepen »

Beste allemaal,

Zit in hetzelfde schuitje, geen opgave van Wij Kids!!! Ombudsman ga ik nu inschakelen maar is er nu niets wat we verder kunnen doen. Ik heb de bewijzen van inschrijving en m'n betalingen aan de gastouder maar ik heb ondanks mijn verzoeken nooit iets aan Wij kids voldaan! Moet nu ruim 4000 terugbetalen terwijl ik er niets aan kan doen. Wordt er gek van!!!

JHGV
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2014 18:46

Re: Gastouderbureau WIJ Kids

Ongelezen bericht door JHGV »

Hoi Iedereen,

Ik zit ook met hetzelfde probleem wat betreft de belasting/toeslagen en Wij Kids wat betreft het jaar 2009. Voor 2008 ben ik klaar dit is uiteindelijk vorige week goedgekeurd door de belasting/toeslagen. Nu is het zo dat ik morgen voor het jaar 2009 voor moet komen bij de rechtbank. Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte.

Martje-00
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:49

Re: Gastouderbureau WIJ Kids

Ongelezen bericht door Martje-00 »

Hoe is het afgelopen? Ik ben heel benieuwd want zit met precies hetzelfde, vorig jaar beschikking ontvangen en ontzettend veel gedoe, bezwaar gemaakt omdat ik wél over betalingsbewijzen en facturen beschikte plus een ( fout opgemaakte) jaaropgave 2009, bezwaar afgewezen maar dit ontving ik pas na een verzoek om ambtshalve vermindering ( nav een betalingsherinnering 1,5 jaar later....) Vandaag bericht dat mijn verzoek om ambtshalve vermindering niet wordt gehonoreerd, dat bekend is dat WIJkids een 'sjoemelaar' was en dat ik maar een verzoek om 'herziening bezwaar' in moet dienen...Graag hoor ik van 1 van jullie...

Gesloten