LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvangtoeslag terugbetalen na schenking gastouder

Discussieer hier over kinderopvang.
Oma van Roodkapje
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2012 01:53

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen na schenking gastouder

Ongelezen bericht door Oma van Roodkapje »

Schenking door gastouder aan vraagouder is toegestaan.
Uitspraak Raad van State 13-11-2013

http://www.raadvanstate.nl/uitspraken/z ... mary_only=

Graag gedaan.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen na schenking gastouder

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Mooie opsteker voor die ouders!

Blijkbaar heeft de Oma van Roodkapje dit administratief wel correct geregeld en de Appelbloesem indertijd niet. Als je het geld rondpompt is het wel toegestaan om de eigen bijdrage terug te schenken maar als je de eigen bijdrage direct verrekent met de schenking moet daar een schenkingsovereenkomst aan ten grondslag liggen om e.e.a. te kunnen aantonen. Heb je die niet dan mag je de volledige kinderopvangtoeslag terug betalen.

Hoe dan ook blijft het bizar dat op deze manier gebruik gemaakt kan worden van kinderopvangtoeslag.

a-b
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jan 2013 10:56

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen na schenking gastouder

Ongelezen bericht door a-b »

@zwabbertje. Je conclusie dat de Appelbloesem "het niet goed had geregeld" is weer erg kort door de bocht.

Dat de schenking over de rekening van Roodkapje is gegaan, is niet relevant. Dat die meneer uit Oegstgeest kon aantonen dat er betaald was wel.

Zou het zo kunnen zijn dat het merendeel van de mensen die in dit forum hel en verdoemenis afroepen over het gastouderbureau, "de korte route" heeft genomen en daardoor in de problemen is geraakt?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen na schenking gastouder

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

a-b schreef:@zwabbertje. Je conclusie dat de Appelbloesem "het niet goed had geregeld" is weer erg kort door de bocht.

Dat de schenking over de rekening van Roodkapje is gegaan, is niet relevant. Dat die meneer uit Oegstgeest kon aantonen dat er betaald was wel.

Zou het zo kunnen zijn dat het merendeel van de mensen die in dit forum hel en verdoemenis afroepen over het gastouderbureau, "de korte route" heeft genomen en daardoor in de problemen is geraakt?

Jaja, zo erg kort door de bocht dat Appelbloesem blijkbaar een enorme veer in hun r**t verdiende vanwege de goede en correcte zaken welke zij deden ipv al die negativiteit :roll:


http://www.telegraaf.nl/dft/22065273/__ ... aal__.html

Anyway, kort of lang, er is gebruik gemaakt van een foefje waardoor de de KOT regeling dermate is aangepast dat de welwillende weer eens gepakt worden. Nu zijn het eens niet Bulgaren of andere Oost Eu-ers welkede boel besodemieteren maar via via via via truukjes.

Ik krijg ook KOT maar zou het niet in mijn hoofd halen op truukjes uit de halen omdat er een gaatje in de wetgeving zit.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen na schenking gastouder

Ongelezen bericht door zwabbertje »

a-b schreef:@zwabbertje. Je conclusie dat de Appelbloesem "het niet goed had geregeld" is weer erg kort door de bocht.

Dat de schenking over de rekening van Roodkapje is gegaan, is niet relevant. Dat die meneer uit Oegstgeest kon aantonen dat er betaald was wel.

Zou het zo kunnen zijn dat het merendeel van de mensen die in dit forum hel en verdoemenis afroepen over het gastouderbureau, "de korte route" heeft genomen en daardoor in de problemen is geraakt?
@a-b: Een gastouderbureau dat (zwart op wit!) aan de ouders laat zien dat ze niets hoeven betalen omdat de eigen bijdrage kan worden verrekend met een schenking (die overigens nergens werd vastgelegd) heeft het naar mijn mening niet goed geregeld. Hier is niets "kort door de bocht aan".

Blijkbaar was de oma van Roodkapje slimmer en heeft de zaken wel goed geregeld zodat ouders recht hebben op kinderopvangtoeslag.

dajo33
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 sep 2010 22:12

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen na schenking gastouder

Ongelezen bericht door dajo33 »

Ik kreeg vandaag een TIP van iemand van de belastingienst.
Allemaal een klacht indienen bij de Ombudsman, ik heb het net gedaan.
Wie volgt

Groetjes Yvonne

samber
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2013 21:18

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen na schenking gastouder

Ongelezen bericht door samber »

Ik doe mee

Groetjes Berend

Gesloten