LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Discussieer hier over kinderopvang.
Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

sephora30 schreef:
benito.10 schreef: Morgen bel ik mijn advocaat om de kwestie voor te leggen.

Had je beter eerst kunnen doen voordat je hier een topic opent. Niemand kan je hier echt mee helpen op dit forum denk ik.

Jawel hoor, genoeg ervaringsdeskindigheid hier.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door sephora30 »

Een goede oplossing heeft ie anders nog steeds niet :D

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Die heeft een advocaat ook niet vrees ik.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door sephora30 »

Zal idd lastig worden vrees ik :?

benito.10
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2012 20:41

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door benito.10 »

Heer Willem speciaal voor u , ik citeer uit de krant van vandaag

Belastingbetaler betaalt schadevergoeding Robert M. AMSTERDAM - VIDEO Voor de ruim 800.000 euro schadevergoeding die kinderverkrachter Robert M. en zijn compaan Richard van O. van de rechtbank moeten betalen aan de slachtoffertjes, zal uiteindelijk de belastingbetaler opdraaien.

Dan maakt u zich druk om onze opvang kosten, schaam u zich werkelijk voordat u zich in het vervolg uitlaat.

gwen21
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2011 01:13

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door gwen21 »

Nou nou nou benito.10, een tikkeltje minder geagiteerd mag ook wel. Betere reacties ga je er echt niet van krijgen.

Je verweer dat oma niets meer op de bankrekening wil laten storten gaat niet op. Wat als iemand inbreekt en haar zuurverdiende contante centjes meegapt? Linksom of rechtsom, je kunt niet bewijzen dat zij betaald is voor opvangwerk dat aan de voorwaarden voor de KOT voldoet. Wat betreft haar aangifte inkomstenbelasting 2007 en 2008, daar kun zij misschien bezwaar tegen aantekenen, of een nieuwe aangifte opsturen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door GJvdZ »

zwabbertje schreef:Zucht....daar gaan we weer.

@WillemLW
De hardwerkende man (en vrouw!) betaalt toch ook mee aan de hypotheekrenteaftrek van degenen die ervoor kiezen een eigen huis te kopen met een fikse hypotheek?
En zo zijn er nog veel meer zaken waaraan we meebetalen of je het nu wilt of niet.
Nee, de hardwerkende man/vrouw betaalt niet mee aan de HRA. De hardwerkende man/vrouw met een eigen huis betaalt minder belasting als gebruik wordt gemaakt van de HRA. De hardwerkende man/vrouw met een eigen huis en HRA betaalt wel mee aan de huursubsidie van mensen met een lager inkomen (mensen met een laag inkomen betalen nl. vrijwel geen belasting, maar vooral sociale premies).

trend spray
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 mei 2012 15:30

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door trend spray »

Gastouderbureau Kids2Oma niet langer erkend door gemeente
Datum nieuwsfeit: 02-11-2010
Vindplaats van dit bericht
Bron: Gemeente Zoetermeer





Gemeente Zoetermeer
Gastouderbureau Kids2Oma niet langer erkend door gemeente



De gemeente Zoetermeer verwijdert het gastouderbureau Kids2Oma uit het landelijk register kinderopvang per 1 november 2010. Dit betekent dat het bureau niet langer mag werken als gastouderbureau en dat de ingeschreven ouders en aanbieders van gastouderopvang hier geen gebruik meer van kunnen maken.
Het gastouderbureau voldoet al langere tijd niet aan de gestelde eisen en ook niet aan de strengere eisen die gelden per 1 januari 2010. Het bureau bemiddelt voor zo'n 140 plekken voor gastouderopvang door het gehele land.

Het gastouderbureau Kids2Oma is sinds 2007 gevestigd in Zoetermeer. De gemeente Zoetermeer is dan ook verantwoordelijk voor het toezicht op de kwaliteit van het gastouderbureau. Elk jaar inspecteert de GGD in opdracht van de gemeente de gastouderbureaus. Bij de verschillende inspecties verbeterde het Kids2Oma zich wel, maar onvoldoende om aan alle kwaliteitseisen te voldoen. Bij de laatste inspectie werd duidelijk dat Kids2Oma niet voldoet aan de eisen die de nieuwe Wet Kinderopvang stelt. Zij worden daarmee niet geregistreerd in het landelijk register kinderopvang.

Informatie voor ouders en gastouderopvang aangesloten bij Kids2Oma Gastouders die verbonden zijn aan Kids2oma hebben drie maanden de tijd om zich in te schrijven bij een ander geregistreerd gastouderbureau. Zoetermeer kent zes gastouderbureaus die voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen, deze zijn te vinden op
http://www.landelijkregisterkinderopvang.nl. Ouders kunnen kiezen of ze samen met de gastouderopvang over gaan naar een nieuw gastouderbureau of dat zij een nieuwe gastouder zoeken. Dit laatste kan door zich in te schrijven bij een ander gastouderbureau. De kinderopvangtoeslag over 2010 wordt dan zeker gesteld.
Hier vindt u meer informatie voor vraagouders en oppasouders.

Wat doet een gastouderbureau
Een gastouderbureau zorgt voor de bemiddeling tussen vraagouders en gastouderopvang. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de kwaliteit van de gastouders. Het gastouderbureau verzorgt de administratie- en financiële stromen tussen belastingdienst, vraagouders en de gastouderopvang. Ook moet het bureau erop toezien dat gastouders in het bezit zijn van o.a. een beroepskwalificatie een certificaat EHBO voor kinderen en een verklaring omtrent gedrag.

Zie ook

* Kinderopvang & Peuterspeelzalen


Beste Benito,

Ik weet niet of je al bekend bent met bovenstaand artikel,
Aangezien de belastingdienst U en andere gedupeerden om allerlei bewijsstukken vraagt, kan ik daaruit dan de conclusie trekken dat Kids2Oma de facturen niet in orde had?
Als dat het geval was en U daar schade door heeft (10.000 euro) is het dan niet zo dat U Kids2Oma hier aansprakelijk voor kunt stellen?
En mocht het zo zijn dat de facturen niet op de juiste wijze zijn gemaakt, vraag ik mij af welke rol de gemeente Zoetemeer en de GGD hierin heeft.
Ik heb een inspectierapport (2008) gelezen van de GGD in opdracht van de gem. Zoetemeer. Hier zie ik geen controle op de financiele en administratieve werkzaamheden van Kids2Oma.
Nu weet ik echt niet of zij dat in hun onderzoek hadden meenemen. Misschien dat iemand daar een antwoord op weet?

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door zwabbertje »

De eigenaar van Kids2Oma is veroordeeld wegens oplichting (met terugwerkende kracht aanvragen van toeslag terwijl nog geen sprake was van gastouderopvang, alleen van informele oppas). Daar heeft TS niets aan want de belastingdienst vordert de uitgekeerde toeslag terug van de ouders.
Verder hebben ouders vaak niet (aantoonbaar) de eigen bijdrage betaald aan de gastouder (vaak oma of opa). Daarom stelt de belastingdienst dat er geen kosten kinderopvang zijn geweest omdat alleen de toeslag is doorgestort. Rechtbanken en Raad van State hebben de belastingdienst hierin in het gelijk gesteld.
Overigens lijkt deze kwestie bij nog veel meer gastouderbureaus te hebben gespeeld gezien de berichten in andere topics over dit onderwerp.

trend spray
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 mei 2012 15:30

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door trend spray »

Bedankt voor je informatie, Zwabber.
Ik ben n.a.v. deze informatie verder gaan zoeken.

Samengevat:
GGD heeft in opdracht van de gemeente Zoetermeer diverse onderzoeken/inspecties gedaan. In het rapport van 26-10-2010 kun je lezen dat Kids2Oma vanaf het begin april 2007 t/m het einde nov.2010 niet aan de alle eisen voldeed voor een gastouderbedrijf.

Dat dit bij meer gastouderburo's heeft gespeeld is juist. En toen ook heeft de belastingdienst bij gedupeerde duizenden euro teruggevordeerd.
In 2010 heeft Radar zelf een uitzending besteed aan dit onderwerp. Er werd toen geschreven dat Radar een onderzoek ging doen...Deze resultaten heb ik (nog) niet gevonden.

benito.10
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2012 20:41

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door benito.10 »

Allen bedankt voor u tips, ik zie het somber in , de vele bezwaarschriften die wij als ouders hebben ingeleverd zijn dus zogenaamd kwijt geraakt bij de belastingdienst of roekeloos afgewezen. Werkelijk is niemand aanspreekbaar daar, Nadat ze vorige week een heleboel brieven verstuurd hebben, lag de telefoon er daar 2 dagen uit zogenaamd. Vandaag kreeg ik eindelijk iemand die na 10 minute gewoon de verbinding verbrak ongeloofelijk wat daar gebeurt, Hoger beroep bij de rechter of hogere rechter mocht in vele gevallen dus niet baten. Het enige possitieve is inderdaad het kids to oma bureau aansprakelijk stellen voor de schade. Aangezien de curator reeds beslag heeft gelegd en er bar weining te verdelen valt is het dus trachte te plukken van een kale kip. Het bureau Kids to oma is naar mij inziens niet goed op juistheid gecontroleerd door de gemeente Zoetermeer. Ik stel voor de gemeente aansprakelijk te stellen voor de schade die wij als ouders lijden financieel en mentaal. Gaarne uw email adres achter laten zodat wij en vuist kunnen spannen Ik begrijp dat de gedupeerde ouders reeds de 1000 is overschreden. De belasting dienst beroep zich dus op de wet KOG. waar alle ouders en bemiddelings bureau aan moeten voldoen, zoniet terug belaten alles. Als ik mijn zaken laat behartigen door een goedgekeurde makelaar verwacht ik dat het bureau in orde is of kunnen we nu echt niets meer vertrouwen, vooral als de overheid of gemeente de goedkeuring verstrek heeft. Indien er 1 geval is waar de rechter/ hoge raad ons gelijk geeft wat betreft de controle van het gastouder bureau op juistheid door de gemeente niet goed behoordeeld is zal jurisprudentie moeten worden aangepast voor alle gevallen waar uiteindelijk de gemeente Zoetermeer verantwoordelijk wordt gesteld, en niet de ontwetende burger door deze bureaocratisch maatschappij laten duperen. en voor meneer GWEN, cash geld blijft niet bij oma thuis dat ligt veilig in de kluis net als haar pasje, dank zij jonge meisjes die via babeltrukjes trachten oudere in Capelle aan de Ijssel te beroven zij krijgt van ons broers geen pincode meer maar een bedrag om wekelijks haar boodschappen mee te doen en ze mag voor niemand de deur open doen, voor haar eigen bescherming, helaas kent de jeugd geen respect en normen en waarden meer de belastingdienst al helemaal niet meer.

Oh ja en de afschriften 2007 kan ik niet zelf downloaden is te ver in het verleden,
moet je dus voor het hele jaar opvragen 5 eur per maand.
De eigen bijdrage hebben we dus wel via de bank overgemaakt. maar wordt dus ook terug gevorderd en oma heeft netjes haar aangifte gedaan van alle inkomsten ook de aow pensioen is zelf op de hoogte gebracht

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door zwabbertje »

@Benito
Als je van mening bent dat je aan alle voorwaarden hebt voldaan en dit ook kunt bewijzen (ondertekende overeenkomst, alle betalingen incl. de eigen bijdrage via de bank gedaan etc.) dan zou ik toch maar zorgen die bankafschriften te krijgen. In beroep kun je dan verzoeken om vergoeding van deze kosten.

Maar eh.... je gaf eerder aan dat je contant betaald had dus... wat is het nu?

benito.10
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2012 20:41

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door benito.10 »

de kosten van het bemiddelingsbureau heb ik per bank aan kids to Oma
overgemaakt.
Oma is contant betaald

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door zwabbertje »

De betalingen aan het gastouderbureau zijn niet hetzelfde als de eigen bijdrage.
De eigen bijdrage is het bedrag dat je zelf hebt betaald bovenop de kinderopvangtoeslag. Als je bijvoorbeeld 600 euro toeslag ontving had je in ieder geval aantoonbaar meer dan dat moeten betalen aan gastouder en bemiddelingsbureau tezamen.

Yasmijn
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:22

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door Yasmijn »

benito.10 schreef:Geachte Lezer,

We zijn als de dood deze weer terug te moeten betalen
Is er iemand die een belangorganisatie voor gedupeerde ouders weet. of ons advies kan geven, we houden nu met onze koopwoning en uitgaven maar net elke maand de mond boven het water, zo verzuipen we dankzij de belastingdienst.
dag Benito,
Zit in dezelfde situatie. Vanwege malafide praktijken van onze GOB ( die inmiddels met miljoenen ervandoor is) waar wij de dupe van zijn geworden moeten wij ook enorme bedragen terugbetalen. Dit is inclusief eigen bijdragen die GOB ook heeft ingehouden. Mijn zwager was eigenlijk werkloos en ik heb hem aangeboden om voor ons op te passen. Zo had hij eigenlijk werk en ik een vertrouwde oppas. Ook alles netjes betaald, komen we na maanden erachter dat onze aanvraag helemaal niet klopt. Maar de belastingdienst heeft wel uitbetaald, wou dat ze het niet hadden gedaan. De belastingdienst houd alle toeslagen in, legt beslag op je loon (dit kan zelfs duizend euro/maand zijn) totdat ze je het bedrag helemaal terug hebben. Dit kunnen zij blijkbaar gewoon doen volgens onze advocaat. Ondanks vele gedupeerden gaat het toch zo in de praktijk. Denk dat er van duizenden ouders bijna niemand is die niet terugbetaals dankzij frauderende GOBs. Inmiddels is de eigenaar weer op vrij voet en loop vrolijk rond (waarschijnlijk door een supergoeie/dure belastingadvocaat).
Ook wij zijn hier gewoon ziek van geworden, maar he we heb niet veel keus. probeer alsnog een betalingsregeling te treffen? is mijn advies tot nu toe heb ik ook alles geprobeerd. sterkte

Danielle43
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2011 20:20

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door Danielle43 »

Hoi Benito en de mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ik,

Ik heb net bericht van de rechtbank gehad dat mij zaak tegen de belastingdienst ongegrond is verklaart.
Ik zat van 2008 t/m 2009 bij Darkom wat daarna Wijkids en daarna Anythime is geworden en ook dat bureau is beticht van fraude, gesjoemel met andermans geld enz enz.......Ik kon niet aantonen dat ik een eigen bijdrage heb betaald, niet gedaan ook omdat Darkom mij verzekerd had dat ik als alleenstaande ouder dat niet hoefde te doen, achteraf ontzettend naief en stom van mij omdat te geloven natuurlijk maarja ik ging van het bureau uit.
Het gaat om een bedrag van 654 euro, verder kon ik de rechter aantonen dat ik mij oppasouder en bureau netjes betaald heb en ik heb gezegd dat het ook een fout van het bureau was alsmede de GGD die het bureau niet goed gecontroleerd heeft maar daar heeft de rechter helaas geen rekening mee gehouden en moet ik toch alles terug betalen omdat ik mij niet aan de wet heb gehouden.
Natuurlijk begrijp ik best dat je je aan de wet moet houden maar ik vind ook dat de rechter best een beetje rekening kan houden met de ouders die niet goed voorgelicht zijn door het bureau en de sjoemelpraktijken van de bureau's. Ik heb aangetoond dat ik netjes iedereen betaald heb maar die eigen bijdrage is het probleem, laten ze dan alsnog de eigen bijdrage laten betalen zodat niet 1000den mensen in de problemen komen............maar helaas gaat dat niet op:-(

trend spray
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 mei 2012 15:30

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door trend spray »

benito.10 schreef:

Is er iemand die een belangorganisatie voor gedupeerde ouders weet. of ons advies kan geven, we houden nu met onze koopwoning en uitgaven maar net elke maand de mond boven het water, zo verzuipen we dankzij de belastingdienst.
BOinK heeft zich in 2010 evenals Steunpunt Toeslagen (toen inzake Appelbloesem) hier mee bezig gehouden. Wat ze hebben bereikt, heb ik nog niets over gelezen. Of deze nog steeds actief zijn weet ik niet..
Alex en Deb, (gedupeerden) hebben in 2010 op dit forum gestaan in zake GOB Appelbloesem. Waren toen bezig met het opzetten van een belangenvereniging. Helaas kan ik ook niets vinden over hoe dat is afgelopen en wat ze hebben bereikt.

Wie weet hier meer van?

Sardha
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2012 17:12

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door Sardha »

Hallo Allemaal,

Ik ben ook gedupeerde van GOB Kids2Oma. Ik moet alles over 2007+2008 en 2009 terug betalen. Mijn bezwaar richting de belastingdienst is ook afgewezen. Ik ben nu in Hoger Beroep gegaan via mijn rechtsbijstandverzekering. Ik wacht nog op een uitspraak hierover. De belastingdienst heeft bij mij aangedragen dat de contracten niet kloppen en dat er met terugwerkende kracht toeslag is aangevraagd terwijl GOB Kids2Oma pas later was ingeschreven bij de kvk. Tevens hebben ze het bij mij ook over de eigen bijdrage die niet betaald zou zijn. De belastingdienst heeft nu stukken opgestuurd richting de Rechtbank. Dat is eigenlijk een hele uitdraai uit hun systeem. Wat ik daarin miste was een herhalingsbrief richting mij van de belastingdienst dat ik nog geen gegevens opgestuurd zou hebben??!! Tevens miste ik in hun gegevens een aangepast ondertekend contract. En als hele belangrijke factor denk ik (hoop dat de Rechtbank daar rekening mee houdt!) GEEN informatie over onze eigen verantwoordelijkheid van de Wet KOV!! Tevens voldeed het GOB vanaf begin 2007 niet aan de voorwaarden van een GOB, waar de gemeente Zoetermeer verantwoordelijk voor is geweest. De gemeente Zoetermeer heeft pas in 2010 ingegrepen en gezegd dat Kids2Oma niet langer meer mocht doorgaan als GOB. Mijn eigen bijdrage heb ik betaald en kan ik aantoonbaar maken met pinopnamen, maar waarschijnlijk zal dit niet geldig, in mijn aangepaste contract staat ook dat ik de eigen bijdrage contant mocht uitbetalen, maar dat contract heeft de belastingdienst nooit ontvangen?! Zelfs niet nadat mijn rechtsbijstandsverzekering deze gegevens heeft opgestuurd.

Dit lag me even op mijn hart pfff....... nog steeds afwachten en ik hoop dat ik andere gedupeerden hiermee kan helpen!!?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door vroem »

je moet voor de belastingdienst altijd bewijzen hebben wil je iets aftrekken van of voor aanmerking komen voor toeslagen. geen papieren bewijs geen recht, zo simpel is het altijd al geweest.
1 vorm is bankafschrift waarop bedrag en omschrijving moet staan, facturen waarop handmatig aangetekend is dat en wanneer deze kontant betaald is is ook bewijs.
Dus Oma moet de kopie facturen die zij gestuurd/gegeven heeft voor de geleverde diensten even kopieren, dan is behalve haar eigen ook jullie administratie weer op orde.
Alleen op jullie kinderen gepast? anders ook doen voor de andere ouders.

Rany
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2012 20:18

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door Rany »

Ik begrijp werkelijk niet dat zoveel ouders beweren de gastouder contant betaald te hebben. Denken alle ouders die claimen hun gastouder contant uitbetaald te hebben, nu echt dat wij, belastingbetalers, zo dom zijn om dat te geloven? Hoe naief denken jullie dat wij zijn?

Natuurlijk betaal je je gastouder (moeder of schoonmoeder) niet honderden euro's per maand contant. Niet in deze tijd waar internetbankieren de normaalste zaak van de wereld is. Je krijgt je salaris ook niet contant en je (schoon)moeder krijgt haar AOW ook niet contant. Waarom zouden we dan moeten geloven dat je ineens wel keurig elke maand contant je (schoon)moeder betaalt?

Geef gewoon eerlijk toe dat je je schoonmoeder niet of anders niet volledig betaald hebt. Misschien heb je haar een paar honderd euro betaald, maar zeker niet de duizenden euro's waarvoor je toeslag hebt gekregen.

Kortom: Geef niet de gemeente of de Belastingdienst of wie dan ook de schuld. Je bent niet gedupeerd, je hebt het zelf gedaan. Als je niet eerlijk bent op het forum, wees dan in ieder geval eerlijk tegen jezelf. The truth will set you free.
Laatst gewijzigd door Rany op 05 nov 2012 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten