LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Discussieer hier over kinderopvang.
momastra
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:56

terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door momastra »

Hallo,

Wij kregen vorig jaar een terugvordering van de belastingdienst omdat de verklaring omtrent goed gedrag pas in okt 2007 is aangevraagd.
Door foutieve informatie van gastouderbureau Darkom hebben wij echter de kinderopvangtoeslag van 2007 vanaf januari aangevraagd en ontvangen.
Darkom vertelde ons dat dit mogelijk was.
Ook hebben we heel 2007 dus bemiddelingskosten aan Darkom betaald.
Wij hebben dus over heel 2007 toeslag ontvangen en moeten nu over jan-okt terugbetalen. Hier hebben we vorig jaar een bezwaar tegen ingediend, vervolgens bericht gekregen dat dit in behandeling werd genomen. Nu een jaar later krijgen we weer bericht voor het aanleveren van nog meer gegevens.
Ook deze zullen we weer aanleveren.

Echter verhaal halen bij Darkom is niet mogelijk, nadat ze over zijn gegaan in wijkids, bestaan ze nu niet meer!

Mijn vraag is heeft er iemand ervaring met bovenstaande, en zo ja wat hebben jullie hieraan gedaan? Hebben jullie al antwoordt op jullie bezwaar. en zo ja, toegekend of niet?

Maak me nu toch wel een beetje zorgen, het gaat om grote bedragen!!!

Groeten,
Monique

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Er is nog een topic op dit forum.
"onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007"
Ik denk dat je daar eens moet kijken. Succes.

Roelenhanke
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2011 08:19

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Roelenhanke »

Hallo,

Ook wij zitten in het zelfde schuitje als U. Terugvordering over 2007 reeds jaaropgaves en betaalbewijzen gestuurd en nu anderhalf jaar later begint het weer opnieuw met een brief van de belastingdients om meer documenten op te sturen.

Helaas kan ik dit niet allemaal meer boven water krijgen omdat Darkom/Wijkids niet meet bestaat sind de regels aangescherpt zijn. Dus voor navraag niet meer te bereiken, al waren ze dat toendertijd ook al bijna niet.

We hebben ook veel problemen gehad met Darkom omtrent facturen die ze via incasso nogmaals wilden innen. Het incasso bureau heeft toendertijd ook alles terug gevene aan Darkom omdat alles onterecht was en is volgens mij zelfs een onderzioek gestart naar de duister zaken van dit Gastouder Bureau.

Ik hoop dat ik alles kan oplossen met de belsatingdienst. Want het is niet leuk dat je steeds aan foute keuzes wordt herinnerd.

Misschien ziet de belastingdienst ook in dat Darkom onderzocht dient te worden voor hun duistere boekhouding.

Roel

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Zie zoekfunctie - appelbloesem -

Udith79
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2011 18:59

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Udith79 »

Goedeavond

Wij zitten in precies hetzelfde schuitje als jullie. Destijds in
2007 ook op advies van Darkom met terugwerkende kracht de toeslag
aangevraagd. Vorig jaar brief vzn de Belastingdienst gekregen
om toeslag terug te betalen ivm ontbreken VOG. 1,5 jaar geleden bezwaar ingediend
en nu lag er gister ineens een brief op de deurmat om
nog meer informatie aan te leveren. De bemiddelingsnota's heb
Ik nog wel maar een contract heb ik nooit gehad. Jullie wel?
Ik vind het zo oneerlijk dat wij nu worden afgerekend op de malafide
praktijken van Darkom en bovendien dat de Belastingdienst je zo
in onzekerheid laat. Ik zit iig behoorlijk in de stress...
Weet iemand wat we kunnen doen?

Met vriendelijke groet, Judith

Karin079
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jul 2011 16:47

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Karin079 »

Wie zn VOG gaat het eigenlijk om?

Danielle43
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2011 20:20

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Danielle43 »

Wat ben ik blij om te lezen dat er meer mensen zijn die problemen hebben met de belastingdienst door toedoen van Darkom.
Ik heb in Augustus 2010 een brief gekregen van de belastingdienst dat ik geld terug moet betalen omdat ze de verklaring van goed gedrag van de oppas niet hadden gekregen, die Darkom dus in hun bezit had en het allemaal via hun liep. Ik kon gelukkig aantonen dat de verklaring op tijd is aangevraagd en heb dat met de nodige papieren waar de belasting om vroeg terug gestuurd. Daarna een brief gekregen met de vraag ofdat ze uitstel konden krijgen omdat ze zoveel bezwaarschriften hadden ontvangen, daar ben ik niet mee akkoord gegaan en sinds gisteren niks meer over gehoord. Ruim 15 maanden later ligt er een brief op de deurmat ofdat ik de contracten van Darkom en Wij Kids wil opsturen plus afschriften om aan te tonen dat ik netjes alles aan de gastouderbureau en oppas heb betaald, ik dacht dat ik ontplofte, weer alles opsturen en wat jullie zeggen ik heb nooit een contract gehad van Darkom dus dat kan ik niet aantonen alleen de facturen. Ik heb ze nog gebeld dat ik vorig jaar alles al heb opgestuurd waar dat is gebleven en dat ze er een zooitje van maken daar, tuurlijk konden ze de papieren niet meer vinden en dan moet ik dan toch maar alles weer opnieuw opsturen want als ik dat niet doe dan heb ik een probleem, ik dus........ze leggen hun fouten gewoon weer terug bij de klant maar nu zit ik idd want hoe kom ik aan het contract die wij dus met ze alle nooit van Darkom hebben gehad.
Kunnen we onze klachten over Darkom niet samen bundelen en desnoods iemand inschakelen want dat word veel geld voor iedereen terug betalen door toedoen van Darkom.
Overigens heb ik ooit gehoord dat ze maximaal 12 weken hebben om een bezwaarschrift te behandelen en ze niet nog ruim een jaar later hun geld alsnog terug kunnen vragen, er heeft vorig jaar iemand een zaak aangespannen tegen de belasingdienst die een half jaar heeft moeten wachten op zijn bezwaar en de belastingdienst werd toen in het ongelijk gesteld en moest die persoon een vergoeding betalen.
Gr Danielle

LVisser
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2010 18:46

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door LVisser »

Beste Mensen,

Ik had hetzelfde probleem moest voor 2007 en 2008 in totaal 10.000 Euro terugbetalen volgens de BD. Ik heb een advocaat in de arm genomen. En ben zelfs naar de rechter gegaan. Twee dagen voor de zitting heeft de Belasting Dienst de rechtszaak afgeblazen en heb ik het gewonnen. Dit betekent dat ik de 10.000 Euro niet hoef terug te betalen. Het heeft me 500 Euro gekost voor een advocaat gekost en die kosten heb ik ook weer bij de Belastingdienst nu als claim teruggelegd.
Het belangrijkste is dat je een contract kan aantonen wanneer je Kinderopvangtoeslag begon. De VOG doet er niet toe.

Er is veel jurisprudentie te vinden op dit gebied en alle ouders hebben gewonnen als je het contract met datum kan aantonen wanneer de toeslag inging.

Succes ermee,

Groeten,

Linette

Diamond3d
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 dec 2011 19:03

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Diamond3d »

Beste Linette,

Mooi om te horen dat je het geld (terecht) terugkrijgt.

Wij zitten met hetzelfde probleem. Naar wie hebben jullie een kopie van de overeenkomst gestuurd worden? De BD of rechtbank?

Wij hebben nog de overeenkomst en daarop staat onder artikel 3 vermeld: Ingangsdatum 01-01-2007. Die ingangsdatum klopt, vanaf dat moment kregen we kinderopvangtoeslag via Darkom.

Onder artikel 9, het stukje over de algemene voorwaarden staat echter plaats en datum van 25-03-2007 en onze handtekening.

Kunnen we hier wat mee?

We moeten over 4 maanden (jan t/m april 2007) terugbetalen.

Van de week kregen we een brief van de belasting (na een jaar niets gehoord te hebben), dat ons bezwaar ongegrond is en we moeten betalen. We kunnen vervolgens naar de rechtbank stappen bla bla.

Ook werd in de brief vermeld dat we in november een brief hebben ontvangen dat ze meer papieren en documenten nodig hebben.
Deze brief hebben we NOOIT gehad.


Wat is de beste manier om nu te handelen?

Anja 2411
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2011 13:06

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Anja 2411 »

Hallo alle mede gedupeerde,

Ook wij zijn benadeeld door Darkom/WijKids.
Alleen bij ons het verhaal niet over de VOG maar over de eigen bijdrage en opvangkosten.
DARKOM zou de toeslag innen van de belastingdienst en daar de opvangkosten van inhouden. Ook hield hij ongeveer 40% achter zodat de inkomstenbelasting van oma (oppasser) betaald zou worden. nou helaas het laatste is nooit gebeurd en dat is inmiddels al betaald aan de belastingdienst. Maar DARKOM had ook tegen ons gezegd dat de eigen bijdrage gezien kon worden als eenmalige schenking van ouder naar kind (omdat oma bij ons de oppas is) dus die hoefde wij niet te betalen aan oma.
Nu loopt er een bezwaarschrift over de eigen bijdrage en de opvangkosten, omdat ik deze niet kan aantonen!!
Wie heeft ook dit probleem?? En wat hebben jullie tot opheden bereikt.
Het gaat bij ons ook om een serieus bedrag, wat ik echt niet kan terug betalen!! :?
Wie kan ons helpen met ideeen en/of oplossingen...

triemstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2012 14:23

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door triemstra »

Udith79 schreef:Goedeavond

Wij zitten in precies hetzelfde schuitje als jullie. Destijds in
2007 ook op advies van Darkom met terugwerkende kracht de toeslag
aangevraagd. Vorig jaar brief vzn de Belastingdienst gekregen
om toeslag terug te betalen ivm ontbreken VOG. 1,5 jaar geleden bezwaar ingediend
en nu lag er gister ineens een brief op de deurmat om
nog meer informatie aan te leveren. De bemiddelingsnota's heb
Ik nog wel maar een contract heb ik nooit gehad. Jullie wel?
Ik vind het zo oneerlijk dat wij nu worden afgerekend op de malafide
praktijken van Darkom en bovendien dat de Belastingdienst je zo
in onzekerheid laat. Ik zit iig behoorlijk in de stress...
Weet iemand wat we kunnen doen?

Met vriendelijke groet, Judith
ik heb precies het zelfde ,anderhalf jaar geleden bezwaar gestuurd en 2 maanden gelden kreeg ik ineens een brief van bd voor meer documten???????wat een onzin echt ik ben het zo zat!!moet 8000 euro betalen,ik heb wel een contract,ik zat bij hun in 2006ik wilde die houden hun kregen een kopie mee van mij!maar hun hebben wel mijn belkastingpaieren ingevult......ik zit met het zelfde probleem wat moet ik doen????

triemstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2012 14:23

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door triemstra »

DARKOM FRAUDEERD
1:HEB NOOIT GELD GEZIEN VAN 2006 T/M 2008,1X MAAR
2.HUN WILLEN WEL GELD VAN JOU(IK HB DAT NOOIT GEDAAN IK ZEI IK EERST DAN JULLIE)
3.IK HEB WEL HET ORINELE CONTRACT,HB HUN KOPIE GEGEVEN.
4.GEEN JAAROPGAVES
5.HUN HEBBEN DE BD PAPIEREN INGEVULT,IK HB HET NOOIT NA GECHECHT.
6.LUKTE NOOIT OM CONTACT TE KRIJGEN,BELLEN NIET,MAILEN NIET HELLEMAAL NIKS!
7.HB BKR HUN LATEN CHECKEN EN HUN VERTRWOUDEN HET NIET!
8.FRAUDEAFDELING BD ZEI MIJ DAT DE GIRONUMMERS EN ADRESSEN PLAS NAMEN NIET KLOPTEN.
9.WIJ ZIJN NIET ALLEEN!!MEER ZIJN ER INGESTONKEN!!!!!
10.WEBSITE OK PLAT HEBBEN WE NIKS AAN!!!
11.HEB BEZWAAR INGEDIEN 30-6-2010 KREEG 2 MAANDEN TERUG PAS VAN DE BD EEN BRIEF TERUG

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Ik begrijp je probleem niet. Je hebt beschikkingen ontvangen dus je weet wat er is uitbetaald aan kinderopvangtoeslag en op welk rekeningnummer. Dat was blijkbaar voor jou akkoord anders had je meteen actie moeten ondernemen. Nu moet je bewijsstukken sturen om aan te tonen dat je recht had op die toeslag, ook heel normaal. Gewoon contracten en betaalbewijzen sturen dan is er toch niets aan de hand?

wendydario10
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2012 21:09

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door wendydario10 »

hallo,
als ik zo lees dan zitten we allemaal in t zelfde schuitje ,eerst vragen ze om het bewijs van goedgedrag vervolgens stuur je dat op en dan een jaar later krijg je weer verzoeken om betalingen/ contrakten van darkom te laten zien ,ook opgestuurd (gelukkig alles bewaard) en dan vervolgens vragen ze om afschriften van 2007 die ik kwijt ben geraakt door een verhuizing.want ze willen bewijs hebben of ik darkom wel betaald hebt ,dus ik afschriften bij de bank van de 3 maanden waarom het gaat opgevraagd (kosten van 1 kopie is 5 euro per stuk ) dus had voor 110 euro uit laten printen ,en opgestuurd ,maanden niks gehoord ,tot 2 weken terug ik kon mondeling me bezwaarschrift uitleggen ,dus ik daar uitleg gedaan krijg ik vervolgens weer te horen dat ze heel van 2007 bankafschriften willen zien want anders wordt toch me bewzaarschrift afgewezen,nou dus voor niks daar heen gegaan ,dus ik kan nu voor honderden euros uit laten printen ,ik ben der zo klaar mee ,we zijn bedonderd door darkom maar daar hebben ze maling aan , ze verzinnen steeds wat anders wat je moet laten zien en moet nog maar afwachten of ik dat geld van de uitgeprinte afschriften nog maar terug krijg,en dit gezeik is al bijna 2 jaar bezig ,ben zo klaar met de belastingdienst

fatimael
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 sep 2013 13:16

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door fatimael »

8)
Laatst gewijzigd door fatimael op 20 mei 2014 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Jnm
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2013 17:07

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door Jnm »

hallo,

wij hebben nu ook van de belastingdienst het verzoek gekregen om ontbrekende gegevens aan te leveren over 2008!
Helaas hebben wij ook geen contract teruggestuurd gekregen van Darkom zodat we niet kunnen bewijzen dat met hun in zee zijn gegaan.
We kunnen hooguit nog afschriften leveren van betalingen.

Wie kan ons advies geven wat te doen want ook bij ons gaat het om een groot bedrag dat we niet 1,2,3, kunnen betalen.

Ik vind het trouwens welslecht van de belastingdienst dat ze nu pas over 2008 berichten terwijl 2009 volgens hun al wel is afgehandeld.

groet,

Micha Jansen

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door thecure »

Jnm schreef:hallo,

wij hebben nu ook van de belastingdienst het verzoek gekregen om ontbrekende gegevens aan te leveren over 2008!
Helaas hebben wij ook geen contract teruggestuurd gekregen van Darkom zodat we niet kunnen bewijzen dat met hun in zee zijn gegaan.
We kunnen hooguit nog afschriften leveren van betalingen.

Wie kan ons advies geven wat te doen want ook bij ons gaat het om een groot bedrag dat we niet 1,2,3, kunnen betalen.

Ik vind het trouwens welslecht van de belastingdienst dat ze nu pas over 2008 berichten terwijl 2009 volgens hun al wel is afgehandeld.

groet,

Micha Jansen
Is dit niet verjaard? 5 jaar geleden..

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door zwabbertje »

De vijfjaarstermijn is alleen van toepassing als al een definitieve toekenning is gegeven. Gezien de perikelen rondom dit gastouderbureau verwacht ik dat nog steeds sprake is van voorschotbeschikkingen, die kunnen altijd worden herzien.

Neemt niet weg dat de definitieve toekenning wel aan een termijn is gebonden, deze had al lang gegeven moeten worden.

mamalove
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2013 13:04

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door mamalove »

Goedemiddag..


Hier zelfde verhaal, van darkom nooit contract gehad, van wij kids wel. Maar die is pas sinds eind 2008 ingegaan.

Heeft iemand toevallig het rekening nummer nog van darkom toenertijd? Ik moet namelijk ook afschriften inleveren.
Belachelijk dat er zoveel klachten zijn en wij maar moeten bewijzen! Het gaat hier om veel geld. Vr, Gr.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: terugvordering belastingdienst gastouderbureau Darkom

Ongelezen bericht door k2p »

Ook hier plots een verzoek om voor 2008 dingen te leveren. Schijnbaar probeert de BD op een botte manier 2 weken voor het einde van de 5 jaren termijn nog even de termijn te stuiten. Kan dit zomaar? En overigens op een leugenachtige manier. Hebben jullie ook de vermelding bij het verzoek: "Bij het verwerken van de gegevens van de kinderopvang die u hebt gestuurd, is gebleken dat de gegevens niet volledig of niet juist zijn." Klinklare non-sense. Ik heb altijd alles volledig en juist ingestuurd. Ze willen nu gewoon meer informatie 2 weken voor einde 5 jaren, om toch een smoesje te zoeken om je terug te laten betalen.

Gesloten