LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bekrompen reactie,s

Discussieer hier over kinderopvang.
Hoverveldje
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2009 21:24

Bekrompen reactie,s

Ongelezen bericht door Hoverveldje »

Ik ben zelf een zelfstandige gastouder.
En ik lees heel veel bekrompen reactie,s over als je voor kinderen kiest moet je er zelf maar voor zorgen.
Over opa,s en oma,s maar wat is met die groep die gewoon gastouder is ?
Wij leven in een maatschappij dat de ouders met z,n twee moeten werken helaas om het hoofd boven water te houden.En praat niet over vroeger dat is verleden tijd.Want ik had vroeger niet het geluk dat er gastouders bestonden en ben blij dat ze er nu wel zijn.
Maar er zijn ook gastouders die hun brood ermee verdienen , en de regering moet blij zijn ,dat zij niet hun hand open houd voor sociale voorzieningen want die zijn voor ons gastouders niet weggelegd.Wel betalen aan de fiscus dat mag de gastouder wel.

mamamoi
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2009 09:50

Re: Bekrompen reactie,s

Ongelezen bericht door mamamoi »

Ja, er wordt gepraat over makkelijk geld verdienen als gastouder. Maar als de ouders van mijn oppaskindjes besluiten vanaf morgen niemand meer nodig te hebben, dan zit ik vanaf morgen zonder inkomen. Krijg ik een erstige ziekte waardoor ik niet meer kan werken, dan heb ik geen recht op wao. Doordat de overheid de tarieven omlaag gooit en het gastouderbureau dat niet doet ga ik er per januari 20% op achteruit qua inkomen. Kortom, verre van een droombaan wat dat betreft. De uren met de kids maken gelukkig veel goed.

peetje75
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2010 13:33

Re: Bekrompen reactie,s

Ongelezen bericht door peetje75 »

Ik ben sinds 2001 al gastouder en betaal netjes de fiscus ieder jaar, maar toen ik samen met mn man een huis wou kopen, tja dan is het gastouder inkomen geen inkomen, maar wel inkomen genoeg om belasting erover te betalen :evil: