LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Discussiepunt; Kinderopvang zou niet nodig moeten zijn

Discussieer hier over kinderopvang.
kees.bugter
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:55

Re: Discussiepunt; Kinderopvang zou niet nodig moeten zijn

Ongelezen bericht door kees.bugter »

Tenzij je later opnieuw geprocedeerd hebt er was een regeling getroffen toch destijds schreef jezelf. Hoef je geen antwoord op te geven hoor .

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 58&t=78767

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Discussiepunt; Kinderopvang zou niet nodig moeten zijn

Ongelezen bericht door Janneke52 »

we zijn nog steeds bezig :D
Ik ben net een pittbull :wink:

kees.bugter
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:55

Re: Discussiepunt; Kinderopvang zou niet nodig moeten zijn

Ongelezen bericht door kees.bugter »

JURIDICO heeft in ieder geval al een zaak gewonnen heeft Piet van de week ergens geschreven. Heel veel succes hé :wink:

CathyK
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jun 2010 22:05

Re: Discussiepunt; Kinderopvang zou niet nodig moeten zijn

Ongelezen bericht door CathyK »

Jeromeke Deltour schreef:U roept wel erg vaak dat U respect verdient. Nou, volgens mij twijfelt U er dus zelf aan.
Haha, mooi niet! Twee keer=erg vaak???
Ik heb zelfrespect en ik weet dat mijn man ook respect voor mij heeft. Van mensen zoals jij, die leven in hun droomwereld, verwacht ik niets. Ik hoopte je wakker te schudden, wat helaas niet is gelukt. Ontbreken van bepaalde verstandelijke vermogens om het te volgen. Geeft niet hoor, ik heb nl. ook wel respect voor de minder begaafden onder ons. :lol:

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: Discussiepunt; Kinderopvang zou niet nodig moeten zijn

Ongelezen bericht door Amyl »

Ach Jeromeke verbaasde zich ook al over het feit dat een pilsje 2 euro kost, dus die stamt echt uit het stenen tijdperk.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Discussiepunt; Kinderopvang zou niet nodig moeten zijn

Ongelezen bericht door S. »

Weet je wat ik niet snap? Dat er blijkbaar te weinig kinderen geboren worden, een te hoge werkloosheid is maar dat het moeilijk is om een plekje te bemachtigen voor kinderopvang wanneer je dit nodig hebt.

Heerlijke tegenstrijdigheden. Ik neem nog maar een kopje thee voor 4 euro geserveerd met een miniscuul koekie + vergrootglas.

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: Discussiepunt; Kinderopvang zou niet nodig moeten zijn

Ongelezen bericht door Amyl »

:lol:

Kate_Jovi
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2010 14:33

Re: Discussiepunt; Kinderopvang zou niet nodig moeten zijn

Ongelezen bericht door Kate_Jovi »

tsja.. schreef:@brenda:

...je noemt het egoisme ten top...dat ben ik niet helemaal met je eens..zoals gezegd, je kiest er niet voor om ziek, ouder of hulpbehoevend te worden, maar in veel gevallen kies je wel voor kinderen..dus egoisme zou ik t niet willen noemen.
Inderdaad: je kiest zelf voor kinderen maar dan kies je er wel degelijk ook voor om ouder of hulpbehoevend te worden. Als je niet ouder wilt worden kies je voor zelfdoding. Als je niet hulpbehoevend wilt worden regel je dat zodat je naasten een levensbeindiging voor je regelen als het zover komt. Heel veel ziekten, nee daar kies je niet voor, maar letten op gezondheid (kijk naar roken, drinken,niet sporten, overmatig zout-en suikergebruik,...) is iets wat veel mensen ook nalaten met alle gevolgen van dien.

Veel mensen protesteren dat ze moeten meebetalen aan kinderopvang maar denken niet aan dat deze kinderen hun oude-dagsvoorziening zijn als ze zelf oud zijn. Of moeten we de maatregel invoeren die heel veel orgaandonoren willen invoeren: je mag zelf kiezen maar als jij niet betaalt c.q. donor bent, krijg je straks zelf ook geen hulp c.q. organen. Alsjeblieft zeg....

Nemo_Tigru
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mei 2008 14:13

Re: Discussiepunt; Kinderopvang zou niet nodig moeten zijn

Ongelezen bericht door Nemo_Tigru »

Ik moet zeggen dat ik toch verbaasd ben over bepaalde insteken van mensen.

Stel dat ik zou stoppen met werken, dan komen wij gewoon niet meer rond. Nu met 2en al niet, laat staan als er straks een kind is.

Het is heel makkelijk te zeggen "dan neem je toch geen kinderen", maar het leven bestaat ook uit leuke dingen.

Ja, ik ga zeker minder werken, ik ben geen voorstander van full-time opvang. Wij kiezen immers voor kinderen. Echter mocht ik onverhoopt iets op mijn werk hebben en mijn man is er niet, dan moet ik toch opvang hebben. Immers mijn man werkt full-time en is soms voor maanden van huis.

Ik kan toch niet in andermans portemonnee kijken om te zien wat het inkomen is en dus kan ik ook niet over anderen oordelen.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Discussiepunt; Kinderopvang zou niet nodig moeten zijn

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Mijn vrouw stopt aankomend jaar met werken. Op dit moment gaan onze 2 kinderen voor 3 dagen naar de kinderopvang.

We merkte gewoon dat het 3 drukke dagen zijn waar te weinig tijd is voor de kinderen. Als de kinderen ziek zijn hebben we ook gelijk een probleem.

Bij ons is de auto de deur uit, krijgen we straks zorg toeslag, kan ik de belasting vrije voet gebruiken van mijn vrouw en stopt de steeds duurdere kinderopvang. Het is wel even de broekriem aanhalen maar dan kunnen we tenminste alle aandacht aan onze kinderen geven.

Het is tegenwoordig wel een moeilijke keuze, alle prijzen zijn gebasserd op een dubbel inkomen. Ook word je tegenwoordig maar raar aan gekeken als je deze keuze maakt. Maar wij zijn van mening dat je niet alles kan hebben. En een carriere, goed opvoeden van kinderen, mooi huis, dure auto en dure vakanties. Het leven is meer dan alleen geld verdienen.

Mijn moeder en mijn vrouw haar moeder was ook thuis voor ons. Dit heeft zij en ik altijd als erg prettig ervaren. Dat willen wij onze kinderen ook bieden.

Ieder mag een keuze maken, maar ik geloof niet dat een kind gelukkig wordt als het 5 dagen voor 11 uur op de kinder opvang zit.

Ik had ook wel willen stoppen met werken, maar met alleen haar loon zouden we het niet redden.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Discussiepunt; Kinderopvang zou niet nodig moeten zijn

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

3xR: Kinderen hebben rust, regelmaat en reinheid nodig.

Tegenwoordig worden veel kinderen opgevoed door een combinatie van ouders, opa & oma en kinderopvang. Iedere keer een andere persoon met andere regels. En dat omdat de ouders zo nodig willen blijven werken, anders word je wereldje zo klein en komt er minder in je portomonnee....

Het beste blijft gewoon zelf zorg dragen voor je kinderen.
Je verdient wat minder, maar krijgt er zoveel voor terug.

Gesloten